رواية عشق الرعد الفصل الرابع 4 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد الفصل الرابع 4 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد البارت الرابع
رواية عشق الرعد الجزء الرابع
رواية عشق الرعد الحلقة الرابعة
تاني يوووم الصبح ف المكتب بتاع رعد
عدي: بص ابو اسامه مش هينزل دلوقتي مصر يمكن الاسبوع اللي جاي و كلمت ليث امبارح قلي انو قرب يخلص عمليتو و هينزل بـ فارس في اقرب وقت
رعد: لازم تمسك فارس و جرمين علشان الاثنين دول الدرااع اليمين لابو اسامه
عدي: قلي هقبض ع فارس لما اروح الصحرا بعد الاقتحام اللي هيحصل هو مجهز كل حاجه
رعد: فارس وجرمين اخطر من ابو اسامه بكتير
عدي: كل حاجه هتكون بخير
~~~~~~~~~~~~~~
عند ليث
فارس: الحق ي عميي فييه هجووم بررره
جرمين: يلاااا ي ليث بسرعه هات الاسلحه
… بدأو يضربو نا”ار ومقدروش عليهم ونص رجالتهم ما”تت مبقاش فيه غير عدد قليل من رجالتهم
فاررس بزعييق: لاززم نهرب
جرمين: يلاا بسرررعه
ليث : ماشي يلا وابو اسامه
فارس: سييبووو هيروح مكان امن احنا هنروح الصحرا
جرمين: يللااا
Stop
ليث الحجاار: ظابط ف امن الدوله برتبه مقدم هو ورعد وعدي صحاب اووي واكتر تلاته اذكياء ف امن الدوله… 32 سنه… قناص محترف بيجيب هدفو من ع ابعد المسافات لقبو الصقرر
نرجع
ف الصحرا
جرمين: فارس لازم نرجع ليث مصر تاني علشان هنا خطر
فارس: تمام هيقعد مع الجماعه بتعوتنا هناك
ليث: انتو لسه موثقتوش فياا
جرمين: لا ي حبيبي انا واثقه فيك
ليث: مال لي فارس عاوز يرجعني وكمان يراقبني
جرمين: علشان الخطر
ليث: ماشي تمام
~~~~~~~~~~~~
عند لين ومريم
مريم بدموع: عدي
لين: مالو
.. مريم حكتلها كل حاجه
لين بغضب وقلق: هو اتجن اي ده
مريم: مش عارفه ده ز”ير نساء
لين: يوووه حاولي تخليه يبعد
مريم: كل ما يكون نفسي اكلمو ف الموضوع ده يقولي انا حر انا ولا انتي
لين: يخ”ربيتو
~~~~~~~~~~~
عند رعد و عدي
عدي دخل المكتب فرحاان
عدي: ليث قلي العمليه هتتنفذ ف اقرب وقت
رعد: كده حلمي قرب يتحقق
عدي: اروح انا بقي
رعد: وانا كمان يلا
عدي: يلا
~~~~~~~~~~~~~
عند عدي ومريم
عدي: العشااا
مريم: هحضروا بطل زعيق
عدي بخبث وقرب منها: ابطل زعيق يعني
مريم: عدي ابعد ي كوكو
عدي: ولو مبعدتش
.. كانو ف المطبخ وكان جمب مريم الدقيق ع الرخامه فمسكت شويه وشوحتهم ف عدي
عدي بضحك: يخر”بيتك والله لاوريكي هعمل منك كيكه
مريم بضحك: لو مسكتني الاول
… عدي فضل يرجي وراهاا ومعاه الدقيق والعصير ومسكهاا من البيجامه بتعتها ووقعو هما الاتنين ع بعض وسرحو شويه ف عيون كل منهم مريم كانت بعيون زرقاء و عدي كان بعيون عسلي
عدي بضحك: انتي شر”سه وفوق كده عيـنك حلوه
مريم بتوهان: عينك احلاا
عدي بضحك: بتعكسيني
مريم فاقت لنفسها: عدي ابعد يخر”بيتك
.. عدي مسك الدقيق ورماه عليها وبعدين العصير
مريم بضحك: يخر”بيتك ي عددي البرر”ود ده انت جاايبو منين
.. وقامت جريت وجابت الميااه وكبتها عليه وركبت بسرعه الاوضه وحبست نفسهاا وبتضحك ع نفسها وعلي عدي و عدي تحت كان بيضحك وبعدين
مريم ف نفسها: بحبك من زمان ي عدي كان نفسي نتجوز ع حب بس انت اتجوزتني غصب وانا مكنتش عاوزه كده اي نعم ببين اني بكر”هك بس انا بحبك من سنتين من اول ما شفتک ف المستشفى مع رعد وعمو محمود مكنش اعرف انت مين بس حبيتك
تحت
عدي ف نفسو: ممكن احبك ي مريم ف يوم من الايـام بس انا مبحبش بس انتي غيـر
~~~~~~~~~~~~~~
عند رعد ولين
.. رعد من اول ما دخل
لين بدموع: رعد
رعد بقلق عليها: مالک ي ليـن
ليـن بدموع: شـوف مين فوق
رعد بقلق: حد من بيـت جدک
لين هزت راسها بالنفي
.. رعد ركب ولقي
يا تررا رعد لقي مين ؟
و هل عدي هيحب مريم ؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الرعد)