رواية بنت الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم هاجر حسين
رواية بنت الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم هاجر حسين
رواية بنت الصعيد البارت الخامس عشر
رواية بنت الصعيد الجزء الخامس عشر
رواية بنت الصعيد الحلقة الخامسة عشر
يونس وقف قدمه قصدا داليا خبطت فيها
يونس- انتي عاميه ما تفتحي
داليا اتصدمت حازم جري عليها
حازم بزعيق- وانت بتعلي صوتك ليه برحه شويا
يونس- وانت مين انت علشان تكلمني كدا يا حـ ـيوان
حازم مساكه من القميص-احترام نفسك
داليا واقفه مصدومه
يونس وحازم مسكه في بعض
داليا – حازم علشان خاطري يلا نمشي
خديجه- في ايه يا داليا ومين دا
داليا وقفه بتعيط
خديجة – حازم كفايه
يونس كسر الازازه اللي كانت علي اطربيزه وكان هيضرب بيها حازم
داليا بخوف شديد- لاااا يا يونس علشان خاطري………و وقفت قدامه
خديجه سحبت حازم -كفايه يا حازم في ايه
حازم – يلا نمشي………مساك ايد داليا -يلا
يونس بعده عنها ومساك اديها -امشي انت
حازم- انت عبـ ـيط سيبها
يونس- تاني انت عايزني اعلام عليك النهارده
داليا- امشي يا حازم
حازم – انتي بتقولي ايه انت اتجاننتي
داليا- بقولك امشي
خديجه- يلا يا حازم…… حازم وخديجه خرجه وركبه العربيه واسلام شافهم وعارف ان داليا ويونس مع بعض
…
يونس- وحشتيني يا داليا
داليا مصدومه ومش عارفه ترد
يونس-هربتي ليه يا داليا
داليا- اكيد عارف ليه
يونس- عارف ان غلطان وكان المفروض تعرفي بس مكانتيش هتوافقي بيا
داليا -طيب ممكن تطلقني
يونس- ما انا جاي علشان كدا
داليا- طيب حلو اوي ياريت دلوقت
يونس- فين الدهب والفلوس والفلاشه يا داليا
داليا- ايه، دهب ايه وفلوس ايه
يونس-هههههه شغل البراءة مبقاش يركب عليا يا داليا
داليا- انت بتقول ايه
يونس-سرقتينا و هربتي
داليا- انت عارف بتقول ايه
يونس- اااه فلوس ودهب امي اختفو يوم ما مشيتي
داليا- قولتلي امك ااااه، بس انا مسرقتش حاجه يا يونس
يونس-اومال راحو فين
داليا- اسال امك والله متسالنيش انا، عن اذنك ……و وقفت وكانت هتمشي مساك اديها
يونس – رايحه فين
داليا- وانت مالك، سيب ايدي
يونس- متنسيش ان انا لسه جوزك
داليا- للاسف نسيت
يونس سحابه وخرج-طيب يلا نمشي من هنا علشان نعرف نتكلام
داليا- انا مش عايزه اتكلام معاك
يونس بغضب- بقولك ايه لو مجتيش معايا والله هقتـ ـلك حازم دا
داليا بخوف- خلاص خلاص هاجي بس هقول لـ حازم انه يمشي
يونس- لا يلا اركابي العربيه
داليا- ما انا لازم اقوله ان هرجع معاك علشان خاطري
يونس- ماشي………ومشيت داليا وراحت لعربيه حازم
يونس- انزال يا اسلام اركاب اي تاكس يوصلك شقتك
اسلام- واطـ ـي والله
يونس- اخلص
اسلام- ماشي بس بلاش تمد ايدك عليها ولا تزعق فيها برحه هااا
يونس- ماشي اخلص………نزال اسلام
…
حازم – هتروحي معاها بسهوله كدا
داليا- دا جوزي يا حازم، وانا كانت هرجع لو هو مجاش…………وبصت علي خديجه
خديجه- انا. مكنش قصدي حاجه يا داليا بس انتي عارفه اللي فيها
داليا- ولا يهمك يلا سلام… ومشيت وركبت عربية يونس
يونس- طمانتيهاا عليكي
داليا- يونس بالله عليك بلاش الكلام اللي يوجع القلبي وهو موجوع لوحده
يونس-اااه فرقك الحبيب وحش اوي
داليا- انا بقولك اسكت ،هتروح فين
يونس- هنروح الشليه
داليا- انت مصدق ان سرقت
يونس- وليه لا
داليا- هي وصلت لكدا
يونس- فين الفلاشه
داليا- فلاشة ايه
يونس- عارف انك شوفتيها فبلاش استعبط
داليا- مش معايا سبتها مخدتهاش ، مكنتش اتخيل انك زي عمر بتضيع مجتمعات وبتشرد اسر و بتحرم امهات واباء من اولادهم بتفسد اجيال و بتقتل شباب اتخيل شباب بيشربوا مخـ ـدرات بسببك وبيموتوا
يونس بضيق- كانت لكن دلوقت لا
داليا- ولما كانت في الصعيد
يونس- علشانك
داليا- علشاني ازاي
يونس- علشان عمر يبعد عنك ودا كان شرطو علشان يسيبك ،ودا كان زمان والله وندمان اووي وعمري ما هرجع تاني
داليا- كانت قولتلي
يونس- هربتي ازاي مين هربك
داليا- مشيت لنفسي
يونس- انتي مش بتعرفي تروحي الجامعه لوحدك
داليا بتوتر- لا لوحدي
يونس- شدي النقاب
داليا- ليه
يونس وهو بيشده- وحشتيني وعايز اشوفك
داليا. بصت بعيد عنها
يونس- ايه التناكه دي
داليا- يخربيت الكسوف اللى محسوب عليا تناكة
يونس- ما انا مش عارف لحد دلوقت بتكسفي مني ليه
داليا نزالت النقاب- بقولك ايه احنا بنتخانقك
يونس- ما انتي وحشتيني اصرحه ومش عايز اتخانق معاكي…………وماسك اديها
داليا لنفسها- وانت وحشتني والله، اي دا انا هضعف لا لازم اوجهو (الصراحه تستاهلي انك تنكسري لو رجعتي لحاجه كسرتك تاني يا داليا 😒)
يونس- داليا
داليا ساحبت اديها- انت كدبت عليا يا يونس
يونس-والله غصب عني انا بحبك
داليا- الكدب قادر يصغر اي حد في عيني مهمه كانت غلاوته
يونس-والله بحبك
داليا- مش كل اللي يقولك بحبك يبقاا بيحبك اصل مش كل مسلم بيصلي
يونس- انا مش بهزار يا داليا والله العظيم بحبك ورغم اللي حصل كله لسه بحبك
داليا- وايه اللي حصل
يونس- مش عايزه تخلفي مني وتسرقي و تهربي
داليا- انت اي هااا اي، انا مستحيل اعمل كدا
يونس-بس انتي عاملتي
داليا بصوت عالي- طلقني يا يونس بجد انا مقدرش اعيش مع واحد مش واثق فيا
يونس-يعني مش بتحبيني
داليا- اااه مش بحبك وياريت تبعد بقا
يونس- انا اعارف البعد بيقسى بس مبينسيش الحب
داليا- ومين قال ان بحبك مش يمكن كانت بكداب
يونس- اااه صح وليه لا ،انزالي
نزاله وداخلوا
داليا- انت جايبني هنا ليه
يونس- احنا مقضناش شهر عسل فاعتبريها شهر عسل
داليا- هنرجع امتي
يونس-بعد شهر
داليا- مش بهزار
يونس- يلا نمشي دلوقتي
داليا- ياريت
يونس- هتلبس النقاب وانتي ومعايا ولا ايه ……وشلها خالص
داليا- يونس متقربشي مني ممكن
يونس قرب منها وباسها بحب واشتياق كبير وبعدا
داليا- انت مش بتسمع
يونس- بصي انا تعبان دلوقت وعايز انام لما اصحه بقا نكامل خانق ومتحاوليش تهربي هااا علشان هجيبك برضو ……باسها في خدها وداخل الاوضه( محدش هيقدرك قد اي عانيتي مع ذلك مش فارقه)
داخلت هي كمان اوضه جانب اوضتها فتحت دولاب وكان فيه لانجريهات وملابس قصيره
داليا- اااه يا خـ ـاين ،انا اقـ ـرف اقعد هنا، انا خالينا بدريس بتاعي افضل، وانا اش ضمني السرير انا هنام عكنبه احسن…قعدت شويا وبعدين نامت
••
صحي يونس وداخل اوضة داليا ولقيها نايمه علي الكنبه شاله وداخله الاوضه
داليا بخضه- فيها ايه
يونس- وحشتيني
داليا – يونس
يونس- اششش ……
•••••••
صحيت علي صوت التليفزيون قامت لقيت يونس قاعد قعدة جانبه
داليا- الساعه كام
يونس- 11
داليا- انا نمت دا كله هنام اازاي بقا
يونس- كلي ونامي
داليا- ما لسه صاحيه، هنمشي الصبح
يونس- لا
داليا- ليه
يونس- تبغي موزه
داليا- مش عايزه
يونس-ولا تفاحه
داليا- لا، هدوم مين اللي فوق دي
يونس- مش لازم تعرفي، وين الكمثرري
داليا- يونس مش وقته هزار
يونس- ما انا بقولك مش لازم تعرفي
داليا- ااااه يا خـ ـاين
يونس- تبغي فروله
داليا بصتله بضيق من غير ما تتكلام
يونس- ولا برتقاله
داليا- هدوم مين
يونس- كلهم مندولين وانتي لوحدك نوتيلا يافلاولاية قلبي، وين الكمثره
داليا- نينيني دمك خفيف
يونس- عارف عارف، وبعدين انا تعبان من العربيه وسهرانا طول اليل علشان الطريق ونمت، انتي نمتي ليه
داليا- هو في حد بيكره انوم اي دا ،وبعدين انت بتخدني اوضتك ليه
يونس- كانتي وحشاني، اانا مفاكرك هتجهزيلي اكل وتقولي تعال قول يا حبيبي
داليا- طيب انا عايزه اكل
يونس- جهزي وناكل سوا
داليا- جهز انت
يونس- ومالو اجهز لمراتي حبيبتي ……وداخل المطبخ وداليا داخلت
داليا- دا انت طلب دليفري
يونس- اااه ومستنيكي علشان ناكل سوا
داليا- انا ماليش نفس
يونس- ما انتي قولتي عايزه اكل تعالي متتكسفيش ……وحط الاكل علي السفرة
داليا قعدة وبدا ياكله
يونس- عايزه تتطلاقي بجد يا داليا
داليا سابت الاكل- اااه
يونس-ليه هااا وانا المفروض ابعد مش انتي انا ما غلطش معاكي في حاجه
داليا- انت غلط كتير لكن انا لا
يونس- لا غلطي انك مش عايزه تخلفي مني
داليا بزعيق- والله ما بخد امك اللي عاملت كدا وهي اللي هربتني
يونس- انتي بتقولي ايه بتقولي ايه……ومسكها من شعرك
داليا-اااه ابعد عني ابعد
يونس- عايزه تحطيها في امي ليه علشان شايفني بعيد عنها هااا انتي ايه ايه، كل ما اقول مينفعش اسيبك وبحبك تزيدي
داليا-ااااه شعري، ابعد عني ابعد، طلقني طلقني انا بكرهـ ـك أنا قر’فت منك بقي طلقني لو عندك كرامة
يونس بعد عنها- انتي طالق طالق طالق يا داليا………
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت الصعيد)