Uncategorized
رواية مهمت حور الفصل الرابع 4 بقلم لارا أسامة
رواية مهمت حور الفصل الرابع 4 بقلم لارا أسامة
![]() |
رواية مهمت حور الفصل الرابع 4 بقلم لارا أسامة |
رواية مهمت حور الفصل الرابع 4 بقلم لارا أسامة
… *في ڨليت فهد*
إياد:عندك حق فعلاََ
فهد:في ايه
إياد:لما قلت العمليه دي بتاعتنا
فهد بثقه وبرود:عمري ما قلت حاجه اللي وعملتهاا
إياد بزهق:يخربيت برودك وثقتك الزياده دي
فهد بصوت مرعب:تقصد إني بارد (لا يا فهدي يقصد إني اناا بارده مش انت يا خويا ????????)
إياد بخوف مصطنع:لا مش بارد المهم هتخرج إنهارده (إنهارده لا مش فاضيه ????????)
فهد:مش عارف
إياد:انا مش بسألك اناا بعرفك ثم يكمل بتحدي هتخرج إنهارده ونسهر ونحتفل بنجاح العمليه
فهد:ماشي هطلع اناام شويه وانت
إياد:لا هشوف هعمل ايه
فهد:يعني هتعمل ايه
إياد:ايه حاجه لسه هشوف
فهد:يعني هتعمل ايه برضوا (هيعمل اي يا فهد خلاص نام انت و ارتاح)
إياد:هلعب بي…
قاطعوا فهد
فهد بسخريه:هتلعب هو انت طفل عشان تلعب
إياد:هلعب بلاي ستيشن مش هلعب بألعاب الأطفال
فهد:مااشي يا خويات
وطلع فهد يناام وإياد بيلعب (اناا كماان عايزه ألعب يا إياد ????????)
*في المستشفى*
حور بجديه:اوعي تدخل
مروه:بس يا بت ثم أكملت كلامهاا وتنظر للمجهول:أتفضل
حور:يا أمي
مروه:هش
مني بمرح:انت عملت ايه في حوري حبيبتي
كان ان يتكمل لكن قاطعوا حور
حور:شوفتي يا منمن جوزك عمل ايه
مني بمرح:عمل ايه يا حبيبتي أوعى يكون زعلك
حور:اه
مني:يا حبيبتي تعالي كده في حضني وأحكيلي
وضحك الكل
اللوا عامر:والله ما عملت حاجه (كنتم فاكرين إنو خالد بس اناا غير الكل اناا محدش يتوقعني ????????)
مراد بمرح:لا عملت بنتي حكتلي كل حاجه
ياسر:ايه ده انت عملت ايه يا ولدي في البت (ودي الصدمة الرابعه ياسر اخو خالد وابن مني وعامر)
عامر ببرود:ولا حاجه اناا كل اللي عملتو خليت حور وخالد في نفس المهمه
الكل بصدمه:ايه ماعدا حور ومراد طبعاََ
حلا:هو انت كده معملتش
مني:خالد وافق
مجهول:لا ألتفت الجميع لصوت هذا الشخص
مني بأستغراب:ايه ده انت عرفت منين
خالد:بابا قالي ثم أكمل كلامه لمروه:حمدلله على السلامه
مروه بحب:الله يسلمك
حور بسخريه:خلصت
خالد ببرود:نعم
مروه بتمسك ايد حور
مروه:حورر
حور مصطنعه البراءه:في ايه يا ماما اناا قصدي بس عشان نلحق نجهز للمهمه (بتكدب البت دي على فكره????????)
الجميع مصدوم ???? عشان حور مش بتطيق خاالد قاطع صدمتهم صوت خبط على الباب
حلا:أدخل
الدكتور:عامله ايه دلوقتي
مروه:الحمدلله
حور:هتخرج امتيي يا دكتور
الدكتور:بعد ما المحلول ده يخلص
حور:يعني مش هيبقي في خطر عليهاا
الدكتور:لا بس ياريت تقلل المجهود
حور:مفهوم
بعد شويه رن تليفون مراد
مراد:ألوو
مجهول:……
عامر:تمام وأغلق الخط وعاد إلى الأوضه
عامر بجديه:حورر خاالد
حور وخالد:نعم
عامر بجد:جهزوا نفسكوا عشان المهمه هتبدأ الساعه 12 بليل
حور بغباء:متأخر أوي كده ليه وبعدين مش هلحق المسلسل كده
خالد بهمس:مسلسل مم هي بدايه باينه من الاول
حور:بتقول حاجه
خالد:لا
عامر:ثواني وتبقوا في المديريه عشان أشرحلكم المهمه
حور بغباء:مش هنلحق ممكن ساعه كده عقبال ما نوصل(واضح إن الغباء ده راضعينوا????????)
خالد بزهق من غباء حور:تمام
*بليل في ڨليت فهد*
إياد واقف قدام أوضت فهد وبيهبط علي الباب
إياد:فهد
فهد:……
إياد:فهد
فهد:……
إياد دخل الأوضه
إياد:فهد
فهد:
إياد:قوم بقي
فهد برضو نايم
إياد:فهد
فهد:….
إياد بصوت عالي جمب ودان فهد:فهههههههد
فهد قام بسرعه:في ايهههه
إياد ضحك بسبب منظر فهد
فهد:بتضحك على ايه
إياد برضوا بيضحك
فهد بعصبيه:ممكن اعرف بتضحك على ايه
إياد بيحاول يسكت عن الضحك:مفيش مفيش ثم اكمل
إياد:قوم يلاا ألبس عشان نخرج
فهد:طيب سبني شويه كماان
إياد:لا يلااا
فهد:عايز اناام يا بني بطل رخامه ثم أكمل نومه
إياد وهو بيشدو:لا قوم انت مشبعتش نووم (نووم ايه يا بني ده كاان في غيبوبه ????????)
فهد:طيب ساعتين
إياد:لا
فهد:طيب ساعه
إياد:لا
فهد:طيب نص ساعه بس
إياد:لا
فهد:طيب خمس دقايق بس
إياد:ولا خمس ثواني
فهد سابوا يكلم وناام هو (دمااغ ????????)
إياد:قووم
فهد:…..
إياد:أووف ثم أبتسم بخبث (مش مرتاحه ????????)
إياد مسك كوبايه فيهاا مايه وغرق بيهاا فهد
فهد بخضه:هاااااا(هههه مش قادره ????????)
إياد ضحك عليه وجري بسرعه بسرعه وقفل الباب
فهد بغضب:والله هوريك
إياد بمرح:هتوريني امتي بالظبط عشان ممكن مبقاش فاضي
فهد:طيب اههههه
إياد:مش باخد من الكلام ده على فكره
فهد:…..
إياد بقلق:مالك
فهد:…..
إياد بقلق:فهد
فهد:….
إياد بقلق وخوف على فهد:فهههد
فهد:….
إياد فتح الباب
إياد:فهد هااااا
فهد بضحك:أحسن
إياد:أحسن
فهد:اه
إياد:ينفع كده
فهد:اه
إياد:اناا كده أتغرقت
فهد:مش انت اللي بدأت
إياد:طيب قووم عشان نغير ونخرج
فهد:مااشي
حلا بمرح:نورتي بيتك يا عروسه
مروه:عروسه ايه يا هبله أنتي
حلا:واحلي عروسه
مروه:ماشي يا ختي
ودخلوا وقعدوا
مروه:هو أبوكي أتأخر كده ليه
حلا بمرح وتغمزلهاا:وحشك
مروه:يا بت بطلي بقي قاطعهم دخول مراد
حلا:أهو جوزك جه
مراد:حمدلله على السلامه يا حبيبتي
مروه:الله يسلمك يا حبيبي
مراد:كده خوفتيني عليكي يا حبيبتي
مروه:معلش يا حبيبي
مراد:ولا يهمك يا حبيبتي
حلا:أحم أحم اناا هناا
مروه:بس يا بت
مراد:يلا بقي خشي نامي يا حلا عشان كليتك
حلا:ماشي يا ولدي هسيبلك
دخلت حلا
*في مطعم شيك*
إياد:مالك
فهد:مفيش زهقت
إياد:عايز تمشي
فهد:ياريت
إياد خليناا شويه
فهد:اناا تعبت تعالي نروح
إياد:ماشي
فهد:حاسب وحصلني
إياد:تمام
وذهب فهد الي العربيه وإياد حاسب وماشي بس خبط في بنت
إياد ومجهوله:اههههه
إياد بغضب:مش تحاسبي
مجهوله:……
يتبع…….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم