رواية حب تملك الفصل الأول 1 بقلم شيرين جمال
رواية حب تملك الفصل الأول 1 بقلم شيرين جمال
رواية حب تملك البارت الأول
رواية حب تملك الجزء الأول
رواية حب تملك الحلقة الأولى
أدهم بصوت عالي يهز أركان
القصر… اي الكلام ده ازاي يعني انا أدهم المنياوي اتجوز بنت الخدمه
سميره بغضب.. أدهم وطي صوتك وانت بتكلمني انا امك وثانيا فيها أي يعني
أدهم.. بزهول لا اكيد حضرتك بتهزاري الكلام ده شبه مستحيل ومش هيحصل طبعا بعد اذنك
قبل ما أدهم ما يفتح الباب سميره أدهم يلف أدهم نعم
سميره.. متكلمش مع عزه في الكلام ده
أدهم… انا مش مصدق حضرتك انتي خايفه على مشاعر خدامه
سميره… لا علشان هي متعرفش حاجه من الكلام ده وانا اللي عايزه كدا مش هيا
أدهم.. بزهول وغضب ليه كمان الهانم ممكن متوفقش عليا سلام يا ماما
سميره بعد خروج أدهم ربنا يهديك يا بني يارب خايفه تندم على غرورك ده
أدهم يخرج من الغرفه ويقول لا والله حلو دي كمان اتجوز بنت الخدامه ده الناقص بقى انا أدهم المنياوي اتجوز بنت خدامه
أدهم بصوت عالي وكلو غضب عزززه
تيجي عزه شبه راكده بسبب صوت أدهم العالي
عزه.. نعم يا أدهم بيه
أدهم.. روحي اعملي قهوه
عزه.. بطيبه مش هتفطر
أدهم انا قولت اي قهوه يبقي تنفذي امشي من قدامي
ويقرب من السفره والكل متجمع حوليها ومضايقين من أسلوب أدهم مع الناس وبذات اللي اقل منو
أدهم صباح الخير
كلهم.. صباح النور
سميره… مش هتفطر
أدهم.. لا شكرا فطرت كافيه كلام حضرتك يشبع اوي
زياد.. اخو أدهم أصغر منو بسنه في اي يا أدهم مالك على الصبح
نتعرف على الشخصيات
سميرة.. ست طيبه اوي وبتحب عيالها اوى وجوزها وبتقدس الحياه الزوجيه ونفسها أدهم يتغير من الغرور وحب التملك و السهر طول الليل مع البنات معروف عن أدهم زير نساء
زياد.. اخو أدهم بس الطبع مختلف تماما زياد بيحب الهزار والضحك ومتواضع جيدا ونفس شكل ادهم
ملك.. اخت أدهم بنت رقيقه اوى وخجوله جيدا وحلوه
أدهم… من ناحيه الشكل جسم عريض وطول وعيون ملونه وبيخطف نظر البنات علشان كدا مغرور وزير نساء واي حاجه يشاور عليها لازم ياخدها وكمان ابن أحمد المنياوي صاحب اكبر الشركات في الازياء والموضه فى مصر وخارج مصر
حور.. فتنه ماشيه على الأرض بنت حلوه اوي وحياتها اشبه بحيات روبنز القصه الكرتونيه بس عنيده جيدا وبتخاف من الصوت العالى
عزه.. ام حور وست حلو اوى وطيبه جدا وملهاش غير حور وفى وراها قصه كبيره هنعرفها فى الأحداث
نرجع تانى
أدهم… متخدش فى بالك المهم دلوقتي بابا عايز حد يسافر ليا علشان فى مشاكل فى الفرع هناك
زياد.. لو انت مش فاضى اسافر انا
أدهم.. فعلا مش فاضى الفتره دى
سميره.. فى السهر طبعا
أدهم يبص ليها ويسكت ولسه هيتكلم تدخل عزه وهى بتنهج والخوف ظاهر عليها اوى
عزه.. سميره هانم ممكن امشي دلوقتي ساعه وارجع
سميره… طب اهدي الأول وخدي اشربي مياه علشان افهم مالك
عزه.. حور بنتي كلمتني ولازم اروح اشوفها
أدهم.. يسمع الاسم ويحس قلبو اتخطف مش فاهم ليه
سميره.. قوم يا زياد روح معاها وان شاء الله خير
أدهم.. انا هاجى معاكى
كلهم يبصو لبعض
عزه.. بخوف من أدهم على بنتها ان معروف عن أدهم زير نساء وكمان مفيش حد شاف حور قبل كدا وتكلم عزه لا شكرا يا أدهم بيه مش عايزه اتعبك معايا
وهنا أدهم يدرك الموقف ورفض عزه ليه ويرد هو انا جاى علشان اروح معاكي انا جاى لتكوني راحه تعملي حاجه واحنا ندبس فيها واسمك شغاله عندنا
عزه.. بكسره نفس.. شكرا يا أدهم بيه ممكن اروح يا سميره هانم
سميره.. فى اى يا أدهم ازاي تقول كدا
أدهم.. انا فى العربيه ومش هستنا كتير اما هتيجى او مفيش مرواح
سميره.. تمسك ايد عزه متخافيش زياد هيروح معاكى وابقى طمنيني عليها
زياد.. اتفضلي يا مدام عزه
وتمشى عزه وتركب مع أدهم وهى خايفه من أدهم ومين اللي هيكون بيخبط عليهم وهى متعرفش حد هنا وتقول على عنوان البيت ويوصلو عند البيت وتجري عزه على فوق وراها أدهم وزياد وتطلع عزه المفتاح علشان تفتح وتلقى حور قفله الباب من جوه
عزه.. حور يا حبيبتى افتحى انا ماما
حور.. بشهات زى الأطفال وعياط احلفي انك ماما
زياد بضحك.. لا حويطه اوى
أدهم يسمع صوتها وعياطها ويحس بنفس خطفت القلب تانى ومضايق من عياطها بشكل المبلغ فى ده
عزه.. بابتسامه على تصرفت حور اللى تشبه الأطفال والله انا ماما
تفتح حور الباب وتترمي فى حضن امها بعيط بشكل فظيع ماما فى حد خبط على الباب وفضل يرزع الباب جامد
أدهم.. مستغرب عياطها بشكل ده وازاي كل ده من حد خبط على الباب ويكون عايز يشوفها بأي شكل تكون عزه حضنها وضهرها ليهم ومش باين من حور حاجه
أدهم… بصوت عالى مش هنخلص بقى
وهنا تمسك حور فى عزه اكتر من صوت أدهم العالى
عزه.. بحنية متخافيش يا حور ده أدهم بيه
وهنا تدرك حور ان فى حد مع امها وتخرج من حضن امها وتبص عليهم
أدهم و زياد فى صوت واحد دى بنتك
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب تملك)