روايات

رواية عشق الرعد الفصل السادس 6 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد الفصل السادس 6 بقلم زهرة البستان

رواية عشق الرعد البارت السادس

رواية عشق الرعد الجزء السادس

عشق الرعد
عشق الرعد

رواية عشق الرعد الحلقة السادسة

عدي: فارس بينفذ العمليه والقوات وصلت وقربت جداً من الصحرا
رعد: اخيرراً
لين بنعس: ف اي
رعد: انا ماشي ي حبيبتي شويه وجاي بس مشوار مهم كده واجي
لين: انا قلقانه
رعد: مفيش حاجه
… رعد ركب العربيه وراح المكتب ف امن الدوله
عدي: وصلو ي رعد مستنين اشاره من ليث
رعد بفرحه: اللعبه بدأت تحلو
عدي بنصر: هتحلو اوويي ي صحبي
عنــــــــد لـيــث
فارس: اه جهزت نفسک
ليث بخبث: اه كلو جاهز
جرمين: هتوحشني اوي ي بيبي…. وحضنتو
ليث بخبث: انتي هتوحشني اكترر
فارس: اهم جم يلا

 

 

 

… كانو القوات المصريه هما اللي ف الطياره مش الناس تبع فارس علشان اخدو منهم الطياره و موتوهم وعدو ليث وركب ع رجل الطياره ووو
ليث: انا المقدم ليث الحجاار المكان كلووو محااصر سلم نفسك ي فااررس و ي جررمين
.. فارس وجرمين اتصدمو وطلعو اسلحتهم ملقووش فيهاا رصاص وطلعت القوات عليهم من كل مكان والقو القبض عليهم و رجعو مصر وحطوهم ف غرفه التحقيقات تحت محاصره شديده وظباط موثوق فيهم
رعد بنصر وفرحه.: كنت عارف انك قدها ي ليث
عدي بفرحه وضحك: ده الصقرر ي اسد عيب عليك
ليث: هههه ماشي ي فهد بس وحشتوني اووي
.. وحضنهم
رعد: طيب يلا بينا نستجوبهم
اللواء احمد دخل: عفاارم عليكم ي ولاد انتو فرقه عظيمه بجد وانت ي ليث طول عمرك مش بتخيب ظني فيك و رعد طبعاً قدر يوقف كل العمليات بتاعتهم اللي هناا ومفيش فقيد او مصاب و عدي اللي قدر يجمع كل المعلومات ويقبض ع معظم الفرق بتاعتهم هناا وطبعاً بكده انتو مخذلتونيش ورفعتو راس مصر براڤو ي ظبااط وفعلاً وبجداره كل واحد فيكم يستحق لقبو
رعد/عدي/ليث: شكراً ي حضرت اللواء

 

 

 

ف غرفـه الاستجواب
رعد: والله وحشتوني وانت ي فااررس بقي عزز الوحشه
عدي: اي ي جييمو اخبارک
ليث: كانت لعبه حلوه استمتعت
فارس: انتو فاكرين نفسكم كده فزتو ولا اي شعره تتعز فيااا
رعد بغضب: لا يحبيبي ما شعررك كلو هيتهزززز ده انت وقعتت مع الاسـد
فارس: انتو فكرني معرفكمش صح
رعد: لا عرفينك عرفناا
فارس: رعد الهلالي.. 30 سنه مقدم كان متجوز ديماا صح وابنك تميم برضو الله يرحمو بقي وحالياً لين الانصاري الله يرحم منصور كان مزاولناا و صاحب صاحبو عدي السيوفي.. 29 سنه مقدم متجوز من مريم مكرم صح تخليص حق كده والكبير اللي عمل نفسو حاجه عليناا ليث الحجار كنت اعرف انو ف حد من عيله الحجار سن سنانو بس اسمو مكنتش عارفو وطلعت انت ي ليث.. 32 سنه مقدم برضو الله يرحمهاا سيرين كانت معاكم بس الموت خطفهاا
رعد ببرود اعصاب: اقول عليك جامد ع كده طااب ما كلو عارف
عدي بغضب: فاارس هت”صيع علينااا هربيك من جديد انااا عدي السيوفي يرو”ح امك
ليث بغضب جحيمي: انتتتتت مممممااااااللل اااا”ممك بـ سيررين
جرمين: انت ليااا ي ليث فاااهم
هما التلاته طلعو بره وشايطين غضب وراحو بيت عدي
ليث: مين انتي

 

 

 

مريم: احم.. احم.. انا مريم
عدي: مريم السيوفي مرراتي
ليث بضحك: كبرر الوااد واتجووز
رعد: لسه ف حاجاات كتيرره عاوزين نحكووهاا
مريم: رعد ممكن ترن ع لين تيجي تقعد معانا
.. رعد فتح فونو لقي لين رنت عليه كتير اوييي وبعدين رن عليهاا
لين ببكاء: رررعد انت فيين
رعد بقلق: مالك بتبكي لي فيكي حاجه يروحي
لين ببكاء: ي رعد انا اتخضيت عليك اوي
رعد: هههه لا انا كنت ف المكتب وجه الصبح وعدي قلناا نيجو عندوو
عدي بصوت عالي: كدددااااب والله همااا الللي عززمووو نفسهم وليييث السبب
ليث: هههههه ده بيتي
لين: مين ليث
رعد: تعالي واقولك
بعــد شويه
… لين جاات وحضنت رعد وهو كذالك
ليث بضحك : مح”ن قطط كتيررر مش عااوزيين
رعد بغضب: وانت مالك دي مرراتي وحبيبتي
عدي بفرحه: انت اعترفتلهاا
رعد: اايوووه

 

 

 

ليث: احكولي كل حاجه حصلت لحد اليوم ده دلوقتي
رعد وعدي حكولو كل حاجه
ليث: مبررروك يولاد ماا تجبيلناا الفطاار ي مريم ولا انتي بخيله زي الواد ده
مريم بضحك: لا مش زيوو
عدي: يعني انا بخيل
رعد: احيي”يه توه عرف انو بخيل ههههه
عدي: دده انا ابو الكرررم
ليث: يااض ده انت كنت عايش معايا تيجي وتاكل عندي
عدي: ما فيهاا اي مش انا صحبكك الشق
ليث: ولا اعرفك
… مريم ولين جابو الفطار وكلو كلهم وبعدين رعد ولين روحو وليث راح عند عمتوو
عنـد رعد ولين
لين: هااي ي داده
داده سماح: ازيك ي بنتي

 

 

 

ديما: كنت فين ي رعد خضتني عليك.. وحضنتو
رعد: احم.. احم.. كنت ف عمليه
.. لين اتعصبت و ركبت ورعد وراهاا
رعد: حبيبي زعل
لين بعصبيه وغيره: ااااه ززعلت وخلليي ديمااا تنفعك
رعد بعصبيه: صووتـك ميعللااش عليااا انتي فاهمه
ومشي من الاوضه
ولين فضلت تبكي وبعدين اتوضت وصلت الظهر وفضلت تدعي ربناا وتقول ي رب انا مليش غيرك رعد بقي ساعات ساعات هادي وساعات عصبي بقي بيزعق فياا ي رب
عنـد عدي ومريم
عدي: مريم
مريم: نعم
عدي: انا اسف
مريم بدموع: ع اي
عدي بحزن: ع كل حاجه حصلتلك كنت انا السبب فيها
مريم بدموع: وانا مسمحاك ي عدي

 

 

 

عدي بحزن: انا ممكن اعمل اي حاجه انتي عاوزاها بس تسمحيني
مريم بدموع: انا والله مسمحاك
… وقام عدي حضن مريم
عنـد ليث
ليث راح بيت عمتو علشان يسلم عليهاا
عمتو ( شاديه): وحشتني ي غالي ي ولد الغالي كلو ده ف المهمه بتاعتك دي
ليث بضحك: وحشتيني اكتررر ي عمتوو ده كلهم 3 شهور
شاديه بدموع: عدو عليا سنين خفت اخسرك زي ما خسرت ابوك
ليث بحزن: الله يرحمو
شاديه بدموع وضحك علشان متنكدش ع ليث: ي واد ده انتو كلهم ماشين ف الدخليه مشفتلكمش واحد ماشي ف شركات ولا حاجه

 

 

 

ليث بضحك وحزن: احناا جامدين بقي تقولي اي
.. بص ع الحيطه لقي صوره باباه جمب صورة سيرين ودمع
شاديه بدموع: الله يرحمهم يبني ادعيلهم بالرحمه
ليث بدموع: الله يرحمهم… ببكاء.. مش قادر انسي اني كنت السبب ف موت سيرين
: ممين ده
ليث مسح دموعو: انتي اللي مين
ي ترا مين البنت دي؟
واي حكايه سيرين؟
وديما ناويه ع اي!
وعدي هيقدر يقول لمريم انو بيحبها؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *