روايات

رواية احببتها في سريري 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم إيناس

رواية احببتها في سريري 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم إيناس

رواية احببتها في سريري 2 البارت السابع عشر

رواية احببتها في سريري 2 الجزء السابع عشر

احببتها في سريري
احببتها في سريري

رواية احببتها في سريري 2 الحلقة السابعة عشر

عامر:اهلا ياأسمهان نورتي …
أسمهان بستغراب:مين انت ومين انا…
عامر :اتفلضي أولا وانا راح اشرح لإلك كل شيء…
أسمهان:اكي…
دخلت أسمهان وعامر الى قصر وجلسو في صالون ضلت دقائق صامتة حتى سمعت صوت عامر…
عامر بصوت عالي:رؤياا رؤيااا..
تأتي فتاة مسرعة تبدو في عشرينات من عمرها….
الخادمة رؤي:خير ياباشا..
عامر:جيبي فنجان قهوة لمدام أسمهان..
رؤي:امرك ياباشا…
أسمهان بستغراب:احم هل انا اسمي اسمهان..
عامر:ايوا ..المهم راح اشرح لإلك كل حاجة …
اسمهان:بس انا ليش مو مدكرة ولاحاجة..
عامر:بسبب الحادثة انتي فقدتي داكرة…
آسمهان :حادثة؟!
عامر:ايوا..
قاطع حديثهم دخول رؤيا…
رؤي ببتسامة:تفضلي ياهانم..
أخدت أسمهان فنجان قهوة من رؤي وبتسمت لها كدلك..

 

 

اسمهان ببتسامة:شكرا…
رؤي: العفو..
خرجت رؤي من صالون وتوجهت الى عملها بينما عامر وأسمهان ضلو يتحدثو بعض الوقت…..
اسمهان:يعني سبب في حادثة لأنا سويتها هو بشمهندس آدم..
عامر بخبث:ايوا صح هو كان عايز يقتلك …
قاطعته اسمهان…
أسمهان بستغراب:طب ليش عايز يقتلني؟
عامر:عشان انك خطيبتي…
أسمهان بصدمة:شو خطيبتك ..؟!
عامر:ايوا صح انتي خطيبتي ..هو عايز يقتل عائلتي كلها عشان اتنازل على شركاتي…
اسمهان:دا مش انسان …
عامر:ايوا دا ابليس في صفة شيطان …
اسمهان:هلأ شو راح نساوي..
عامر بخبث:انتي محامية شاطرة جدا صح…
اسمهان بتدكر:ايوا انا فاكرا اني كنت بدرس على محامية…
عامر بخبث:طيب احنا راح ننتقم من آدم..
أسمهان:ازاي؟!
عامر:راح نأخد ثروته ونخليه افقر واحد على وشي دنيا..
اسمهان:دا عيب احنا راح نسرق فلوسو دا مو يجوز…
عامر:طبعا يجوز دا شيطان ياأسمهان افهمي …
اسمهان:طيب ممكن تعطيني مهلة حتى افكر…
عامر:خودي راحتك بس عايز منك تحدي يوم زفافنا بأقرب وقت..
اسمهان بصدمة:سو زفاف؟!
عامر بخبث:ايوا ..انتي خطيبتي اصلا
اسمهان:وانا في حالة دي..
عامر:ايوا صح…
اسمهان بتنهيدة:تمام راح فكر …
عامر بصوت عالي:رؤي رؤيااا..
دخلت رؤيا مسرعة الى صالون..

 

 

رؤيا:خير ياباشا…
عامر:خودي هانم على غرفتها..
رؤي:طيب بس انا غرفة…
عامر:لجنب غرفتي …
رؤي:تمام…اتفضلي معي ياهانم…
توجهت رؤي واسمهان إلى غرفة
وأسمهان تحس بألم في قلبها وضيق في صدرها..دخلت الى غرفة ولم تكن مبهورة من شكلها وكانت تسأل في نفسها ..ليش انا مو مبهورة من غرفة…(هي لاتدري بأن غرفتها في قصر آدم احسن من هده الغرفة آلاف المرات..)
رؤي:طيب اساعدك في حاجة أخرى..
أسمهان ببتسامة:لا شكرا..
رؤي:عفو…
خرجت رؤي من غرفة أسمهان وتوجهت الى مطبخ لإعداد الغداء….
اما أسمهان فلقد أخدت شاور سريع وصلت بعد ركعات وجلست تقرأ بعض سور صغيرة من قرأن الكريم وبعد انتهائها نامت على سرير وهي تردد في نفسها…
أسمهان:اوووف مش عارفة ليش مو عندي رغبة اني أنتقم من مدعو أدم…
ضلت تفكر وتفكر حتى استسلمت عيناها لنوم….
♡♡♡♡♡♡♡
حورية بقلق:انا مو عارفة شو راح ساوي هلأ أسمهان مو رجعت للبيت…
يحيى:طيب اهدي راح نسأل آدم لو كان عارف مكانها…
حورية:بسرعة ونبي…
♡♡♡♡♡♡♡
آدم:يله يايارا على مدرسة…
يارا:انا مو عايزا اروح الا وفهد برفقتي…
آدم بحزن:ونبي افهميني بأ يايارا فهد مو عاد موجود…
يارا ودموع مالئة عيناها:طب وماما…
آدم:عندما نأتي من مدرسة راح خليك تشوفيها…
يارا بحماس:تمام يلا نروح…
بعد ثواني سمع آدم رنين هاتفه …
آدم :السلام عليكم يايحيى…
يحيى:وعليكم السلام ورحمة الله..المهم ياأدم هي أسمهان عندك..
آدم بقلق:لا..
حكى يحيى كل شيء لآدم…

 

 

آدم بقلق:طيب راح آخد يارا الى مدرسة وراح ابحث عنها..
يحيى:تمام…..
يارا:شوفي يابابي…
آدم ببتسامة حزينة:لاشيء ياروحي يلابينا…
أخد آدم يارا الى مدرسة وهو يردد في داخله…
آدم:الله اعلم اين انتي ياأسمهان…
توجها الى قصري يحيى ووووو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رؤي وهي تجهز غداء…
رؤي:الله اعلم شو غايت عامر من فتاة جميلة دي …اصلا شكلها غلبانة أوي…
الخادمة ٢:ايوا انتي عارفة انو عامر اتغير مند وفاة والدتو..
رؤي:ايوا…
قاطع حديثهم صوت عامر…
عامر:……………..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فهد:لا انا مو راح آكل الا لما اشوف مامي وبابي ..
كاكامي:اووف طيب .. انا بوعدك لو اكلت راح اخليك تشوف مامي..
فهد بحماس:عن جد..
كاكامي:ايوا…
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
صالح:انتي عارفة يامنه انو آدم اتغير كثير ورتدى قناع برود مرة أخرى…
منه:ايوا صح مند وفاة فهد وبتعاد أسمهان عنه….
صالح بحزن:الله موش مكتوب لإبني سعادة خالص من هو وصغير وهو يعاني …
منه:ياريت ايام ضلت مثل ٦ سنوات لفاتو دو كانو احلى ايام…
صالح:ايوا صح لم تكن ابتسامة تفارقه………
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

 

 

في مطار…..
ينزل بكل هيبته وغروره وكثير من حراس وراءه….
الشخص ببرود:يلا بينا راح نروح لقصر آدم…
الحارس:امرك ياباشا……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببتها في سريري 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *