Uncategorized
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الرابع 4 بقلم شهد علاء
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الرابع 4 بقلم شهد علاء
![]() |
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الرابع 4 بقلم شهد علاء |
رواية أسرتني فتاتي المشاغبة 2 الفصل الرابع 4 بقلم شهد علاء
قامت طلعت تجيب حاجه
سرين ندت عليها
سرين:بقولك ي لارا بدي ياكي تقولي للساعي يجيب لنا تانتان قهوي مظبوط بسرعه
لارا بتفكير:اممممم احلي قهوي ي سردين من عيوني
و مشت
كريم بضحك:مش مطمن
سرين :ولا انا????
(وحياتك ي سردين ولا انا????)
لارا مشيه ف الشركه بدبدب ع الارض و بتكلم نفسها
لارا بغضب: بقا انا تقليلي اجبلك قهوي ي نيله طيب ..خد يبني
الرجل راح:نعم ي استاذه
لارا طلعت من جبها كيس كدا : كريم بيه عيز اتنان قهوي مظبوطه و تحطلهم البتاع دا فيه
الرجل بستغراب:دا اي دا
لارا:ميخصكش انت تحط و خلاص كريم بيه هو الي طلب كدا
الراجل:تمم
راح عمله و راح وداه كل دا تحت نظر لارا
لارا بضحكه كلها شر:احسن لم نشوف هتعمله اي بعد الملين الي حطتهم ليكم
ف المكتب عندهم
الرجل حط القهوي و مشي
سرين:بتعرف ما مطمنا اني اشرب تفتكر لارا حطلنا سم
كريم بضحك:لا مش للدرجه اشربي اشربي
و بداه يشربه القهوي و يتكلمه ع الشغل
سرين بالم:ااه
كريم بيتكلم فشغل:ايوه كدا هيزيد الانتاج و
سرين بصراخ: ااااااعااااااااا ااه بطني اااااه
كريم بخصه وخوف:ف اي مالك
سرين:بطني اااه
كريم: هطلب الاسعاف
و مسك بطنه هو كمان
اااه بطني بتتقطع اااه
و طلبه الاسعاف
لارا بتمثيل: اي دا هو ف اي
واحد من الشركه:كريم بيه و سرين هانم تعبنين جدا
لارا: اي دا بجد يحراام
و الاسعاف اخدتهم و راحه المستشفي
ف المستشفي
الدكتور:هو انت اخت ملين او حاجه ي كريم بيه
كريم بالم:لا ي دكتور و انا هاخد حاجه زي دي ليه
الدكتور: غريبه التحليل الي عملته ليك و لي الانسه سرين بيقول انكم اختوه ملين او حاجه شبيها ليه
لارا دخلت عليهم
لارا بتمثل:يحراام مالك ي كريم…هو عنده اي ي دكتور
كريم ضحك:اه يبت ال……..
لارا:تؤتؤتؤ عيب
الدكتور بعدم فهم:هو ف اي
لارا:مفيش ي دكتور هم ملهم
الدكتور:جت سليمه الحمدلله
كريم:هنخرج امتي ي دكتور
الدكتور:ف اي وقت تحبه انت مش تعبان الحمد لله جت سليمه عن اذنكم
……………………………………….
عدي كام يوم ع الحدث دا
……………………………………….
ف بيت فارس
تمارا: يعني هنعمل اي بكره
فارس:يختااااااي بقالي ساعه بشرح لبجره انتي حلوفه مش بتفهمي ولله
تمارا:الحلاليف لبعضها ي حبيبي ها اخلص قول تاني
فارس:بعد يومين عيد ميلاد كريم عيزان نعمله ف اسكندريه و تبقا فسحه و تغير جو و عيد ميلاده ب المره
تمارا:اي رايك نروح مطروح هناك الدنيا اهدي من اسكندريه
فارس:تمم بس عيزين لارا و عيلها يروحه
عز ابن تمار نط ف الكلام:الله مامي ميرا وحستني عيز اسفها بقا
تمارا: أنشأ الله يحبيبي،هكلمها و اقلها ان احنا الي ريحين و هي بقا تبقا تتفاجأ هناك
رنت تمارا ع لارا
تمارا:الو لولي
لارا:الو ي قلبي
تمارا :بقولك متجي نطلع مصيف نفك شويه
لارا:اوك اهو العيال يشمه هوي مين طالع
تمارا:كلنا
لارا:احم و كريم
تمارا:تقربا مش طالع
لارا:تمم هنسافر فين
تمارا:مطروح و بكرا يلا من دلوقت حضري شنطتك انتي و العيال
لارا: اشطا ي شق
و حضاره نفسهم عشان السفر
……………………………………….
تاني يوم
لارا كلمت شهد
شهد:اي ي بنتي يلا احنا مستنينك
لارا:روحه انتم انا هروح ب عربيتي
شهد:هتعرفي السكه
لارا:اه متقلقيش و ع تلفون
شهد:اشطا يلا باي
شهد ل كريم:ابسط يعم جيه
سرين:ي رب يعرفه يقربه من بعض ف هي السفريه
كريم:ف اي ي جماعه انا اصلا مش عايز اشفها
(لا كداب ي كيمو انت هتموت و تشفها ????????)
……………………………………….
ف مطروح وصله الاوتيل كلهم بس لارا لسه ف السكه
لارا رنت ع ايمان
ايمان:اي فينك كدا
لارا:انا اهو مصلت الاوتيل انتم في…..
و اتصدمت لم لقتهم قدمها و سرين و كريم موجدين
راحت بكل برود
لارا:احم ازيك ي كريم بيه ازيك سردين افندي ..تمارا تعالي عيزاكي
و خدت تماره ع جنب
تمارا:خير ي شق
لارا بزعق:اي الي جاب الحربايه دي و الواد دا
تمارا:انتي كنتي عيزاهم يجه و انتي مش هنا انا جبتك عشان تسودي عشتها
لارا:يستي هو مش فارق معايا اصلا
تمارا: طب عني ف عينك كدا
لارا: يلا نحجز الاوض
و مشت
احمد راح عشان يحجز و رجع تاني
احمد:ي جماعه مفيش غير 6اوض بس
لارا :طف فيها اي كل واحد مع مراته و عياله و انا ف اوضه و كريم ف اوضه
سرين:طب و انا حبيبتي
لارا:اي دا ف حد سمع بوبي بيهوهو او معزه بتنونو انا سمعت حاجه غريبه
سرين:انا الي عم اتكلم هون
لارا:دا شكله برص و هديله ب الشبشب
الكل كان بيضحك
ميرا بنت لارا :لا ي مامي دي الوليه الي جنبك هي الي بتتكلم
كريم بصدمه:وليه.. انتي علمتي البت اي ي لارا حرام علكي
مراد:انا احللكم الموضع خلوني انا و طنط الموزه دي ف اوضه وحده ????
لارا:هو انت هتجبه من بره يبني مهو انت ابن كريم
احمد:انجزه بقا انا حجزت الاوض خلاص و كدا سرين هتبات مع كريم ف الاوضه
لارا بشرشحه:نااااااااااعم????
و……