روايات

رواية وقعت في حبها الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك محمد

رواية وقعت في حبها البارت الثالث عشر

رواية وقعت في حبها الجزء الثالث عشر

رواية وقعت في حبها الحلقة الثالثة عشر

شريف : يا سليييم استني.
سليم :انا رايح لعمي يا شريف ويا قا*تل يا مقت*ول الليلة دي .
شريف بعصبية :هيمو*تك يا سلييم تعالي نفكر بعقل بس .
سليم بغضب: عقل ! هو انا بقا فيا عقل يا شريف ،عمي قت*ل ابويا وامي ما*تت بحصرتها عليه وهو وبنته س*مموا مراتي ودخلوها في غيبوبة وقت*لوا ابني اللي في بطنها عايزني بعد كل ده يبقا فيا عقل .
شريف :لا اله الا الله ، معلش يا سليم اقعد بس نفكر في الموضوع ده بعقل .
سليم :سيدنا محمد رسول الله ،اديني قعدت يا شريف .
شريف :بص يا سليم ،احنا نروح نبلغ عنه البوليس .
سليم :اه ونقعد مليون سنة في التحقيقات مش كدة .
شريف :في ايه يا سليم متندمنيش اني قولتلك يا اخي .
سليم :نعم يا اخوياا وانت كنت عارف من أمتي .
شريف : ________
سليم :شريييف انطق .
شريف :بصراحة كنت عارف من اول ما اتجوزت كيان .
سليم :كدة يا شريف بعد عشره العمر دي كلها .
شريف :والله يا سليم كان في ظروف منعتني اقولك .
سليم :اللي حصل حصل يا سليم ،انا رايح لعمي ،تيجي معايا ولا اروح لوحدي .
شريف بتنهيدة :رايح معاك يا سليم.

 

 

 

سليم طلع من الخزنة مسد*سين وأدي واحد لشريف وقاله :خد يا شريف ده خليه معاك .
ركبوا الاتنين العربية وراحو لفيلا جلال الشرقاوي.
دخل سليم بسرعة من غير ما يخبط وقال بصوت عالي :يا جلاااال يا شرقااااوي انزلييييي لو عندك ذرة شجاعة .
نزل جلال بسرعة وقاله بعصبية :انت اتجننتتت ياااا سليم ازاي تخش البييييت كدهه من غير اذني حد قااااالك أنها وكالة من غير بواااب ولا ايه .
سليم :بالظبط انا اتجننت ،اتجننت لما عرفت أن عمي ق*تل ابويا بدم بارد ،هااان عليك ازاي تقت*ل اخوووك يا جلاااال .
جلال بصدمة :عرفت منين ،اههه قصدي مين قال كده يا ابني بقا انا اق*تل اخويا .
سليم طلع المسدس وضرب طلقة في الهوا .
سالي اتفزعت وخرجت من اوضتها وقالت بمياصة:باابي في ايه يا بابي .
سليم بتريقة :ما ترد يا بابي ،عموما انا مش جاي اتكلم معاك ،انا جاي يا قات*ل يا مقت*ول.
صوب سليم المس*دس اتجاه عمه وقاله بصوت عالييي :انزل يا جلاااااال انزل يا جلاااااال بيييه.
جلال نزل بسرعة وراح ناحية سليم وقاله باستعطاف:سيبني يا سليم ابوي ايدك .
سلييم :ههههه اسيبك انا اسيبك وابويا اللي قتلته يا ..ثم أكمل بسخرية يا عمي .
جلال :انا قت*لته في لحظة شيطان يا سليم غصب عني والله .
سليم :هو الق*تل بقا فيه غصصب عني .
ثم صوب سليم المس*دس علي راسه وقال :*******
_______________

 

 

 

 

عند كيان في المستشفي .
كيان بدأت تفتح عينيها.
كيان :انا فين انا هنا بعمل ايه.
الدكتور دخل وقال :مالك يا بنتي في ايه ،دي فاقت مش معقول.
كيان :انا فين وايه اللي جابني هنا .
الدكتور :انتي في المستشفي يا بنتي علشان اتعرضتي لحادث كدة .
كيان :حادث ايه انا مش فاكرة حاجة .
الدكتور :نعمممم.
_____________________
عند سليم .
صوب سليم المس* دس على رأس جلال وقال :هتروح تعترف بكل حاجة دلوقتي ولا اقت*لك يا جلال .
جلال عمل حركة تمويهية ثم سحب فجأة المسدس من يد سليم .
جلال :متتحركش يا سليم علشان متحصلش ابوك .
شريف : لا سلييييم .
سليم :ما تضرب يا جلال مستني ايه .
وفجأة جلال ضرب رصاصة .
شريف :سلييييم !!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *