روايات

رواية تزوجت طفلة الفصل الثالث 3 بقلم مريم سمير

رواية تزوجت طفلة الفصل الثالث 3 بقلم مريم سمير

رواية تزوجت طفلة البارت الثالث

رواية تزوجت طفلة الجزء الثالث

تزوجت طفلة
تزوجت طفلة

رواية تزوجت طفلة الحلقة الثالثة

_انتي! انتي اي الي جابك هنا ودلوقت احيه!!
*وحشتني اوي يا احمد وانت بتتهرب مني بقالك فتره ف قولت اكيد هتبقي في البيت
_لا ما شاء الله ناصحه
طلعت ووقفت قدامهم وربعت أيدي
*مين دي يا احمد؟
_دي ، دي دي ، امل امشي دلوقت وبعدين هفهمك
=متقولها مين دي يبابا
*بابا !!!
_بابا ! اه بابا ، دي بنتي ايوه
*بنتك أي يا احمد انت اصلا مش متجوز وبعدين دي شحطه ! انت هتشتغلني ولا اي
مسكت شعرها = أنا بقي هوريكي الشحطه دي هتعمل فيكي ايي
قعدت اضربها وطردها برا
=اشوف وشك هنا تاني بقي وانتي هتشوفي هعمل فيكي أي
قفلت الباب وبصتله وانا بعيط
=حرام عليك ، انت بتعمل فيا كده لي ، أنا عمري مأذيتك، دا انت اكتر انسان حبيته في حياتي ، بس للاسف حبيت واحد خاين عمره محبني ولا اتجوزني عشاني ، لا دا اتجوزني عشان واحده محترمه مش زي الزباله الي بتعرفهم ، لي بتعمل كده؟ لي كرهتني في نفسي وخلتني اصحي من حلم جميل علي كابوس ، لي عمرك محسستني ب لحظه واحده من الأمان ؟ لي يا احمد لي !
_مريم !!

 

 

 

مسكت راسي ومثلت اني أغمي عليا ، شالني وحطني علي السرير واتصل ب الدكتور ، كنت بحاول اكتم صوت عياطي لا ياخد باله اني فايقه ، الدكتور جه وكشف عليا وقاسلي الضغط
_دكتور هي كويسه؟ دي شكلها رجعت تاني في العقل ، من شويه اتكلمت كلام كبار كده وعرفت اني جوزها مش باباها
=ايدا بجد؟
_اه والله
=يبقي العلاج جاب تأثير
_جاب تأثير في تلت ايام؟
=ها ، الف سلامه عليها سلامو عليكم أنا بقي
مشي وهو فضل باصصلي ومربع أيده
_الهانم مش ناويه تفوق؟
فتحت عيني بالراحه= حصل ايي؟
_انا الي عاوز افهم حصل أي
=محصلش حاجه تصبح على خير بقي
_بتشتغليني يمريم ؟ دا انا عمر ما واحده ضحكت عليا
=واتضحك عليك يا احمد واقولك علي حاجه كمان؟ طلقني
_انا عمري معملت حاجه غصب عني وانتي عارفه
=للاسف اني عارفك ، يا رتني معرفتك
_مش انتي عامله فيها طفله ؟ أنا بقي هربيكي
=ربي نفسك الاول بتهيقلي انت أولي ب التربيه دي
_متعصبنيش يمريم

 

 

 

=يا رتني متجوزتك يا رتني فضلت طول عمري بعيده ، يا رتني منولتك يا احمد
قرب مني ف قومت من علي السرير بسرعه
=لو قربت هصوت ألم عليك العمارة
_لا وانا بخاف اوي
مسكني من ايدي وشدني نحيته ف شهقت
_انا هوريكي ازاي تلعبي معايا اللعبه دي
=أنا بكرهك
زقني بعيد _ أنا فعلا هخليكي تكرهيني
سابني ومشي وانا قعدت علي الارض وعيطت ، هو انا مستهلش اتحب من راجل يصوني؟ مستهلش؟
الباب رن ف وربت الباب عشان اشوف مين وأحمد فتح طلع محمود ابن الجيران
_مريم هنا؟
=وانت إن شاء الله عاوز مريم لي؟
_نست معايا العروسه بتاعتها
شد منه العروسه =طيب وبالسلامه بقي
شافني ف قفلت بسرعه باب الاوضه، جه ووقف قدامها
_عاجبك الي انتي عملاه دا ؟

 

 

 

 

=أنا حره اعمل الي انا عوزاه
_لا مش حره ، طول منتي مراتي ف انتي مش حره
=طلقني يا احمد ، طلقني وعيش حياتك زي منتا عايز
_وانا مش عاوز اطلقك
=وانا مش عاوزك
فتح الباب ف بعدت بعيد عنه
=اطلع برا
_انا سايبك بمزاجي مش شطاره منك ف لو عدتي تطلبي الطلاق هتشوفي الي هيحصلك يمريم
=هيحصل أي اكتر من كده ؟
اتعصب وسابني وخرج هو انا قولت أي ؟ هيحصل أي اكتر من كده فعلا !
قفلت الباب ونمت ، صحيت الصبح ولبست عبايه وفتحت الباب لقيته مش بيتفتح ، دخلت متعصبه
_تسمح !
=صباح الخير
_تسمح المفتاح؟ عاوزة امشي
=هتروحي فين
_هروح ل بيت جدي
=علي اساس انك متجوزة فاظه؟
_لا متجوزة نسوانجي
=اه غلط علي الصبح ومن غير غيار الريق حتي
_اي قولت حاجه غلط

 

 

 

=مش عاوزة أمد أيدي عليكي يمريم
_متقدرش
وقف قدامي = لا انتي عارفه كويس اني اقدر
غمضت عيني بقوه وفتحتها بعدها ب الراحه لقيته واقف بيبصلي وكاتم ضحكته
_يوووه اعملي الي انا عوزاه
=مش ينفع تروحي دلوقتي
_لا ينفع
=بقولك أي مش عشان عشتيلك يومين طفله يبقي انتي فعلا طفله! لا انتي مش داخله حياه الكبار اول امبارح !
_طب احترم رغبتي
=أنا مش عاوز اطلقك يمريم
_ولي بقي؟
=كيفي كده انا حر
فونه رن ورد عليه
=تمم تمم جاي حالا
راح ناحيه الدولاب وجاب بدله
=أنا معنديش مانع تفضلي علي فكره
جريت من ناحيته وطلعت قعدت علي الركنه ، كمان شويه طلع ، فضلت بصاله هو فعلا بقيت مع الي كنت بحلم بيه كل يوم؟ بس مش كل حاجه بنتمناها بتبقي الاحسن لينا !
فوقت علي صوت فتح الباب وقفله بسرعه
_افتح يا احمد

 

 

 

=أنا رايح الشغل شويه وجاي متعمليش دوشه بقي
_يا احمد افتح أنا عاوزة امشي
=لما اجي هنشوف الكلام دا بقي
سمعت صوت خطوات رجله وهي بتختفي ، غيرت العبايه ولبست بيجامه ودخلت أوضته
اوضته حلوه اويي ، دافيه وهاديه ومنظمه ، فونه رن ! هو نساه؟ لا لا اكيد مش هفتحه
_ايوه مين؟
طبعا يجماعه انا مليش كلمه اصلا
=احمد موجود
قلدت صوتها _لا مش موجود
=امال هو فين
_معرفش
=وانتي بقي مين؟
_برا عنك
قفلت الفون وانا متعصبه ، بير نساء ! اهو هرتاح منه قريب
لقيت الباب بيتفتح ف جريت نحيته ووقفت وانا مدياه ضهري
_احمد أنا والله معتش قاعده هنا ، لو سمحت ابعد بقي عشان امشي و.. انت مين !!!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *