روايات

رواية ملكت الأسد 2 الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد 2 الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة حسن

رواية ملكت الأسد 2 البارت الثالث

رواية ملكت الأسد 2 الجزء الثالث

ملكت الأسد 2
ملكت الأسد 2

رواية ملكت الأسد 2 الحلقة الثالثة

حور زقت اسير.انت كداب
ثم أكملت بدموع.انت لو بتحبني بجد كنت سالت كنت سالت عني ي أسير بيه
اسير بضيق .انتي كنتي طفله.مكنش ينفع
حور بصوت عالي.اي دلوقتي كبرت وعجبتك مش كده
اسير مسكها من أيدها جامد .اي اللي بتقولي دا . أنا مش هرد عليكي بس احب اقولك انك بتاعتي انتي فاهمه
حور حاولت تشيل أيده بغضب .ابعد عني.انا مش هكون ليك
برا
كانوا
كلهم قاعدين كلهم بيتكلمو ويضحكو بعد ما اياد مشي لحد ما فريده قامت
حازم . رايحه فين ي حبيبتي
فريده .هروح الحمام
فريده مشيت كل دا وياسين عينه عليها
ياسين.بعد اذنكم جالي تلفون مهم
اول ما ياسين قام
حازم فضل يبص عليه بضيق
حازم خاف ع فريده وكان رايح يقوم بس
ملك بسرعه لما لاقت أن حازم هيقوم .حازم عايزه اقولك ع حاجه
حازم هو مش مركز .ها . حاجه اي .طب ثانيه بس هشوف فريدة وهجي
ملك بسرعه.فريده ف الحمام اطمن .كنت .كنت اه كنت عايزه اخد رأيك أننا نعمل شركه لبنات بس وكلنا ننزل نشتغل فيها حته فريده وندي
حازم .نعم

عند فريده
كانت ف الحمام

 

 

بتغسل وشها .
فريده وهي بتبص ع نفسها ف المرايا.مش عارفه اي سبب الخوف دا.لكن مش مطمنه . بخاف لمجرد ما اشوفه أو افكر فيه
فريده مسحت وشها واول ما خرجت لاقت أيد بتزقها ف الحيطه
فريده كانت بتبص بخوف وضربات قلبها بتزيد
ياسين كان قريب اوي منها
ياسين وهو بيدفن رأسه ف رقبتها.اهدي
فريده بخوف .ا.ابعد..ان.انت بتعمل اي
ياسين.عجبني فيكي حاجه مختلفه فريده فعلاا
ياسين رجع شعرها لورا وقال بهوس مش طبيعي.ملكي
فريده بخوف .ابعد عني بد.بدل ما اصوت
ياسين وهو بيمشي أيده ع وشها.اهدي يقلب ي ياسين.انا هسيبك ماشي بس بعدين هتكوني معايا علطول

عند إياد
كان بيسوق العربية بغضب
كل ما يفتكر أن حور سبته ورحت عند اسير
اياد وصل عند النادي
ونزل دخل وفضل يلعب ملاكمه بعنف شديد وغضب ..

عند اسير وحور
اسير بسخرية.بجد الله يرحم لما جتي تعيطي علشان هسافر وكنتي عايزني اتجوزك وانتي لسه عندك يدوبك 18سنه
حور .أنا بكر**هك
حور جريت ع جوا
اسير غمض عينه بضيق.مكنش لازم اقول كده
..
جوا حور دخلت بعد ما مسحت دموعها وقعدت جانب ملك
اللي بتقول اي حاجه علشان تشغل حازم

 

 

عند ي ياسين وفريده
فريده بخوف .انت مجنون.ابعد عني
ياسين وهو بيدفن رأسه ف رقبتها يتلذذ من ريحتها
فريده زقت ياسين وجريت ع برا
فريده خرجت وهي خايفه ومتوترة
حازم بص عليها بخوف .مالك ي فريده
فريده قعدت جانبه بتوتر.م.مف.مفيش .أنا عا ..عايزة ام.امشي
حازم .اهدي يقلبي مالك بتتكلمي كده ليه ي حبيبتي حصل حاجه
ف الوقت دا خرج ياسين وفريده اول ما شافته مسكت ف حازم بخوف
حازم رفع عينه مكان ما بتبص لاقها بتبص ع ياسين
حازم قام بغضب ومره واحدة كان ضرب ياسين قلم خله وشه يروح الناحية التانيه من قوته
كلهم انصدمو
فريده دخلت ف حضن أمها بخوف بعد ما
حازم بغضب وصوت عالي.لي اخر مره بحذرك ي ياسين فريده لااا أنت فاهم . أنا لو لمحتك جانب بنتي ف اي مكان هيكون بموتك
ياسين مكنش بيرد ولسه زي ما هو ع وضه وعينه على فريده
حازم اتعصب اكتر ومسكه من هدومه بغضب.
كلهم قاموا اسد ومراد بعدو حازم عن ياسين
وأسير اخدو وخرجوا برا
حازم بص ع أسد بغضب .خلي ابنك يبعد عننا
حازم قرب واخد فريده وندي وطلع ركب العربيه وطلعوا ع الفيلا
حازم كان بيسوق بغضب وهو كل شوي يبص ع فريده اللي مسكه ف أمها
بعد شوي وصلوا
حازم نزل بص ع فريده اللي نامت من كتر العيط
وشالها بهدوء وطلع بيها ع فوق
حازم حطها ع السرير بهدوء
حازم . ساعدها تغير هدومها
وخرج

 

 

 

ندي ساعدتها أنها تلبس وبعدين خرجت ودخلت الاوضه بتاعتها لاقت حازم قاعد وسرحان
ندي قربت منه بهدوء.حازم
حازم …..
ندي .. حازم
حازم…
ندي حط أيدها ع كتفه
حازم رفع عينه.ف حاجه
ندي قعدت ع رجله .بقالي ساعه بكلمك .حبيبي الموضوع خلص خلاص بلاش تفكر زيادة
حازم .خايف
ندي بحب .من اي بس
حازم بضعف.من اللي عملتو .لحد دلوقتي مش مصدق اني ممكن اعيش سعيد حته بعد كل اللي حصل .بعد كل سنين دي كل يوم بقوم اشوفك جانبي ولا لاء
ندي كانت بتبص ع حازم بهدوء
حازم كمل .بفضل اقول معقول بعد كل اللي عملتو سمحتني وفضلت معايا معقول بعد كل اللي بعملو تكرمني بيها هي والاولاد خايف بعد كل سنين دي اتعاقب فيكم انتو
ندي حضنت حازم بحب .إحنا كويسين ومعك ندي بصت ع حازم . أنا اللي كنت هندم لو بعد عنك أنا عشت معك اجمل سنين عمري .ومفيش حاجه هتحصل وفريده هتفضل بعيده عن ياسين
اول ما ندي جابت سيره ياسين حازم غمض عينه بغضب
ندي حاولت تغير الموضوع.يلا علشان تغير وتنام كفايه كده اكيد عندك شغل مهم بكره
حازم .لاا روحي انتي أنا عايز اقعد شوي لوحدي
ندي قربت منه وبسته.بس انت وحشتني
حازم بص عليها شوي وبعدين قام وهي لسه ف حضنه وحطها ع السرير وبعدين…..
…..

 

 

عند اسد وملك وحور
كانوا لسه وصلين البيت
اسد دخل من غير ما يتكلم
وطلع ع فوق
ملك .اطلعي انتي يلا ي قلبي
حور بحزن .تصبحي ع خير
حور طلعت ودخلت اوضتها
ملك فضلت تحاول تتصل على ياسين بس مش بيرد
ملك طلعت ع فوق لاقت أسد قاعد بهدوء
ملك بتوتر.اسد
اسد ….
ملك قربت .اسد أنا
اسد بص عليها بغضب .انتي اي هاا.قولتك اللي بتفكري فيه دا مش صح لكنك طلعتي انانيه ي ملك عجبك اللي حصل النهارده.ولا عجبك شكل فريده وهي هتموت من الخوف ومش قادره تتكلم ولا اكنها لسه بتتعلم الكلام.شوفتي شكلها عامل إزاي مع أننا برا ومش هيقدر يعملها حاجه ازاي عايزها تكون معا علطول
ملك بعيط . أنا مكنتش اعرف ان دا هيحصل والله.انا بس كان
اسد .خلاص ي ملك مش عايز اسمع حاجه كفايه كده
اسد سبها ورح نام ع الكنبه
ملك فضلت واقفه تبص عليه بحزن وبعدين مسحت دموعها
وبعدين رحت ع السرير و فضلت قاعده تبص ع أسد
…..
عند مراد وروح
اسير دخل من برا
مراد .اي اللي حصل
اسير .مفيش ي بابا ركب العربيه وطلع بيها حاولت أكلمه قفل الفون بتاعه
مراد .ربنا يسترها.يلا اطلعوا علشان ترتحوا شوي
كل واحد دخل اوضته
روح رحت عند اسير.ها قالتك اي
اسير سكت بضيق
روح .في حاجه حصلت
اسير قالها كل حاجه بعيد عن أنه بسها
روح بسخرية.مشاء الله عليك طالع لي ابوك
اسير .اوف بق يماما أنا اتصرف معها
روح قامت .ربنا يهديك

 

 

 

روح خرجت ودخلت الاوضه لاقت مراد بيقرب منها.
روح بخوف .في اي
مراد.كنتوا بتتكلمو ف اي . أنا عايز افهم اي اللي بيحصل .
روح بضيق .انت كنت واقف تسمع بنقول اي مش عيب تكون واحد كبير كده وتعمل حركات العيال دي
مراد بهدوء مصتنع .أنا آسف . ممكن اعرف بق
روح قالتو كل حاجه وان اسير بيحب حور
روح .بس ابنك الموكوس بدل ما يكلمها كويس ويخليها توافق زعلها
مراد.ممم ابني الموكوس اللي هو طالع لي ابوه مش كده
روح بتوتر .اي .لاا طبعا ي حبيبي من قال كده
مراد حط أيده ع وسطها وسحبها.لاا أنا لازم اثبتلك اني مش موكوس ولا اي
روح بتوتر وكسوف.مراد خلاص بق . عيب كده
مراد بخبثه . عندك حق هو عيب فعلا
مراد سحبها وبعدين……
..
عند تمارا كانت قاعده وهي فاتحه صور اياد اللي ع تلفونها
تمارا وهي بتمسح دموعها.تعرف اللي حصل النهارده يخليني اتاكد انك مش بتحبني ولا عمرك ما هتحبني ابدا وهتفضل تشوفني العيله زي ما بتقول ثم اكملت بدموع وسخرية.محسسني انك جدي مش اكبر مني بي تلت سنين بس .اعملك اي ي اياد علشان تحس بيا
تمارا نمت بدموع

هي مكان مجهور
كان ياسين قاعد لوحده
ياسين.بي رضا أو غضب هتكوني ليا
ياسين كان عامل زي المجنون كان ف إصرار غريب فيه
….

 

 

 

تاني يوم الصبح
عند حازم وندي
ندي قامت من النوم بتعب وهي بتبص حوليها
ف الوقت دا خرج حازم وهو بيلف فوطه حولينا وسطه
حازم . صباح الخير
ندي بتعب .صباح النور
حازم .يلا اجهزي علشان ننزل نفطار
ندي وهي بترجع تنام تاني .لاا معلش سبني انام شوي وافطار انت مع الاولاد
حازم قرب منها بخوف.مالك شكلك تعبان
ندي بكسوف حته بعد كل السنين دي.متخافش أنا كويس أنا هرتح شوي وهكون احسن
حازم .بسببي مش كده
ندي.ي حبيبي مفيش حاجه أنا كويسه
حازم بحزن .كنتي عرفه أن دا هيحصل .خلتني اطلع كل غضبي فيكي انتي
ندي وهي بتتعدل بتعب . مش عايزك تفكر في حاجه أنا كويسه.وصدقني لو اقدر اكتر من كده هعمل
حازم حضنها بتملك.انا بعشقك
ندي ابتسمت.مش اكتر مني
حازم قام . ثانيه واحده اجهزلك الحمام
ندي .بس
حازم دخل من غير ميرد عليها وفضل شوي جوا وبعدين خرج
حازم شالها بهدوء ودخلها.هستنكي برا لو احتاجتي اي حاجه ماشى
ندي .ماشي
ندي اخدت دش وبعد شوي خرجت
حازم .بقتي احسن دلوقتي
ندي .ايوه

 

 

 

حازم .طب تحبي اطلعلك الفطار هنا
ندي .مليش نفس
حازم .طالما كده بيق تنزلي معايا بق
حازم شالها
ندي بضيق وهي بتحاول تنزل .حازم نزلني بق بقولك
تحت كانت فريده قاعده ع السفره هي واياد
اياد رفع عينه لما سمعت صوت أامه
اياد بخبثه .اي اللي بيحصل دا .مش عيب الحاجات دي قدامنا
ندي شهقت بكسوف.ولد اي اللي بتقولو دا
حازم كان بيضحك لحد ما بص ع فريده اللي قاعده ساكته
حازم . فريده
فريده رفعت عينها.نعم ي بابا
اياد.هو حصل حاجه من الصبح وانا بكلمها ي بابا مش بترد وقاعده ساكته كده عكس طبعها
حازم بهدوء .تعالي عايزك ف المكتب
اياد قام .هو في اي.في حاجه حصلت
حازم بهدوء.مفيش حاجه عايز اتكلم مع اختك شوي حرام
حازم دخل المكتب هو فريده
حازم بحب.تعالي ي قلب بابا .
فريده قعدت ف حضن حازم . بابا مش عايزه اروح عند انكل اسد تاني ولا انكل مراد
حازم .كل دا علشان ياسين.انتي فأكره اني مش هقدر احميكي منه
فريده بسرعه.لاا مش قصدي .بس .أنا مش بحب اكون ف مكان هو موجود فيه بكون مش مستريحه
برأ
اياد .ماما هو مفيش حاجه بجد
ندي بهدوء.ي حبيبي ما بابا لسه قايلك أن مفيش حاجه
اياد .احم أنا عايزه اقولك ع حاجه
ندي .قول ي حبيبي
اياد أنا قرارات أخطب
ندي باهتمام.تخطب .مع أن الموضوع دا مكنش ف دماغك.ياترا بق نعرفها
اياد .كنت عايز يكون ليا اسم ف طبيعي ميكونش ف دماغي .وأيوه ي ماما تعرفها .أنا قرارات أخطب حور بنت إنكل اسد
ندي فرحت .بجد
اياد .ايوه أن شاءالله اكلم انكل اسد
ندي حضنت إياد.الف مبروك ي حبيبي

 

 

 

عند ملك قامت من النوم ملقتش اسد
ملك مسحت دموعها ودخلت الحمام اخدتت دش ونزلت تحت
ملك.امال بابا فين
حور . الخدامه بتقول أنه خرج من بدري تقربيا عندو شغل مهم
ملك بحزن .طب وياسين مرجعش مش كده
حور بحزن .ايوه
ملك قامت .أنا هطلع استريح شوي
حور.مش هتفطاري
ملك بحزن . لاا
ملك طلعت ع فوق ورحت ع السرير وفضلت تعيط

عند اسد ف المكتب
كان شغال لحد ما
السكرتيرة.مستر اسد . استاذ اسير مراد طالب يشوف حضرتك
اسد . دخلي بسرعه واطلبي اتنين قهوه
اسير دخل .ازيك ي انكل
اسد . الحمدلله ي حبيبي
اسير. ممكن الوقت والمكان يكونوا مش مناسبين .بس انا مش هقدر استنا اكتر من كده
اسد.خير ي أسير
اسير.انا طالب ايد حور
اسد بمفاجأة.حور
اسير بسرعه.ايوه صدقني أنا بحبها ومحدتش هيخاف عليها قدي اسد كان بيبص عليه.
اسير.احم قصدي بعدك يعني
اسد بهدوء.هشوف راي حور وهرد عليك
أسير بفرحه.يعني انت موافق مش كده
اسد بتأكد.هشوف راي حور وهرد عليك
أسير بهدوء.هستنا الرد .بعد اذنك

 

 

 

عند حازم ف المكتب
حازم . أنا موجود معكي متخافيش من حاجه.فريده أنا عمري ما كلمتك ف الموضوع دا بس ارجوكي بلاش خوفك الزيادة دا مش من ياسين بس من اي حد
فريده .غضب عني.انا مش بحب اتعمل مع الناس
حازم .عرف يقلبي بس معلش حاولي .انتي بطريقه دي بتعرفي الناس أن سهل عليهم يخدعكي ..
ماشي يقلبي
فريده.ماشي بابا
..
برا
ندي .بابا هيفرح اوي
اياد .مش عايز بابا يعرف لحد ما اكلم انكل ممكن
ندي .ليه ي حبيبي كده
اياد .عايز اشوف رايه اي الاول مش عايز أحرج بابا مع انكل
ندي بحب .حاضر
ف الوقت دا خرج حازم وفريدة
حازم بسها .أنا لازم امشي
ندي .طب والفطار
حازم .معلش متأخر وبعدين بسها ومشي
بعد شوي حازم وصل الشركه
ودخل وفضل يشتغل على أوراق مهمه
وبعد ساعات
السكرتيره.حازم بيه .ياسين بيه برا
حازم بهدوء مصتنع.دخلي
ياسين دخل
حازم قام من ع المكتب وقرب
.شكلك مش بتفهم ي ياسين
ياسين وهو مواطي رأسه .أنا آسف ع اللي حصل وصدقني الموضوع دا مش هيتفتح تاني ابدا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت الأسد 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *