رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة 2 البارت الثالث عشر
رواية أحببت مجنونة 2 الجزء الثالث عشر
رواية أحببت مجنونة 2 الحلقة الثالثة عشر
جنات برعب…فهد في مصيبه
فهد… اهدي مالك
جنات بنبره صوت كلها خوف بهمس… باسم بعتو يجيب حاجات
فهد…وهو عمل ايه
جنات… حاول معاهم صممو شكلهم شكين في وفيا انا خايفه
فهد… حتي لو كده اهدي متخافيش.
جنات عبد الرحمن بدات تعيط… مخافش ايه انا هموت دا غير ان فارس مسبش ڤيلا من ساعتها
فهد بضيق… جنات اهدي وواحدي الله كده مافيش حاجه عادي
جنات بعياط… لا اله الا الله
فهد… ونعمه بالله بصي انتي فين دلوقتي
جنات بعياط… في الحمام مش قادره اطلع خايفه دا غير ان حسه انهم كشفتهم اني شفت او عرفت
فهد بعدم فاهم… شوفتي ايه وعرفتي ايه
جنات… بتاع كده مخبين في متهيئلي مخد”ارت وحاجات كده بس انا ما عملتش اي حاجه عشان ياخدو بالهم
فهد بخوف عليها.. نعم احصل ايه وامتا ومقولتيش ليه في ساعتها
جنات… كنت هكلمك لقيت واحد مره واحده واقف جمبي خوفت اتكلم
جنات بوجع…. اهاااا
فهد قام من مكانه….في ايه.وقام جري بسرعه في ايه مالك
جنات…. لا لا مافيش بس هقفل وانت حاول تيجي انا خايفه اطلع.باي وقفلت
جنات مسكت دماغه مكانتش قادره من كتر الوجع فضلت تغسل وشها عشان تفوق شويه وحسه انها ديخه ومش قادره تقف فضلت تحاول انها تطلع من الحمام وتتعامل عادي بعد وقت طلعت كان في نفس الوقت فهد وصل
فارس ضم حواجبه.. سادة الرائد اهلا
فهد ابتسم وبيدور بعينه علي جنات.. اهلا وسهلا
فارس…. عايز بشمهندسه
فهد…هي فين
فارس… فوق مع العمال
فهد… تمام شكرا بعد اذنك
فارس… اتفضل وبص لي واحد يطلع وراه
فهد طلع لقه جنات طلع من الحمام.ومسك راسها… جنات
جنات كانت سمع صوته بس مش قادره ترفع راسها بهمس مش مسموع… الحقني
فهد كان قصادها في لمح البصر. وبيسندها وكان عارف في حد ورا بس مكانش مدي اي انتبها لي… جنات مالك يا حببتي فيكي ايه اول ما شفت رساله جتلك وبيرفع راسها لي
جنات بصتله اغمه عليها في ساعتها
فهد.بخضه ولهفه وبزعيق….جنات شالها وقاعدها علي الكرسي بيفوق فيها مافيش فايده
فارس طلع علي صوت فهد..حصل ايه
فهد مردش وشالها ونزل جري بيها علي المستشفي واول مدخل زعق وكلهم جريو عشان يعرفو مالها ودكتور دخالها وكشف وخاله فهد برا وطبعا كل دا تحت نظر فارس بعد وقت دكتور طلع
فهد…في ايه مالها
دكتور… الحمد الله ربنا ستر انت تقربلها ايه
فهد بستغراب…ربنا ستر في ايه انا خطبها
دكتور.. اممم فين اهلها طيب
فهد بغضب… انت هتحقق جنات فيها ايه
دكتور بخوف… الانسه بقالها اكتر من يومين ما اكلتش ولانامت حتي دا غير الارهاق اللي وضح علي منظرها دا غير كل دا انها جالها هبوط ومن كرم ربنا لحقنها وبين انها مضغوط واعصابها تعبانه ارجو الاهتمام
فهد جز علي اسنانه…ينفع ادخلها
دكتور.. اكيد طبعا اتفضل زمانها فاقة كمان
فهد دخل ليها لقها قاعده ساكته جاب كرسي وقاعد جمبها… الف سلامه
جنات بصتله… هو لو سافرة برا ممكن برضو يأذوني
فهد… اهدي
جنات بعياط ونهيار.. انت عمال تقولي اهدي اهدي انا تعبت مش عارفه انام بسبب الرعب اللي انافي خايفه كل شويه القي زفت دا طلعلي انا تالت ايام حسهم تالت سنين والنهارده نظرتو ليا بتوعد يارب خدني مش عايزه افضل كده مش عايزه الخوف دا
فهد لقه نفسو بيشدها وبيحضنها… ستغفري ربنا حرام الكلام دا واللهي انا جمبك ولو علي باسم في ناس تاني انا مش عبيط عشان ابعتلك واحد بس وياستي اول ما كلمتيني جتلك صح
جنات… بس اكيد حد.شافني
فهد بعدها عن حضنه…شاف ايه
جنات بعياط… كنت بعدل الديكور في غلطت وحاجات انا متاكده مقولتش عليها ومع ذلك طنشت انا كده كده الشغل دا غصب عني ما اهتمتش بالامر بس ببص علي ان الحاجات مظبوطه بمعنا متقعش او اي شئ يسبب حد تأذي لقت في جبس اللي انا مقولتش عليه اوحتي اللي قولت عليه لقيت حطين في كمية من البودر يامه اووي واكيد دا حاجات في الممنوع
فهد بضيق وغضب وجز علي اسنانه…يابن ال**
جنات بعياط وشهقه…. كنت لسه هصور الحاجات دي لقت واحد غريب معرفهوش ورايا وبصلي بصه غريبه عملت نفسي بكلم جني اختي وبعدها نزلت ولسه هطلب من باسم يجي الاوضه لقيتو بيصمم انهم يطلعو يجيب حاجات وانا بقولهم دا مساعد بتاعي ازاي قال دا حاجات الشغل بتاعكو وباسم بصلي بمعنا اسكت عشان ميشكوش في طب ما كده كده شكين انا اعصابي تعبت خلاص
فهد قرب منها وحضنها…اهدي يا جنات باذن الله خلاص هانت
جنات مسك في حضنه جامد…لا مش عايزه اروح هناك تاني خلاص كده
فهد بعد عنها وبصله.. انتي لو فعلا ماروحتيش هيتاكدو احنا النهارده هنحط كاميرات في المكان خلاص اي حاجه هنبقا واخدين بالنا متخافيش وكده كده بكره هتاخدي اجازه عشان تعبانه اشطا
جنات بصتله.. ماشي عايزه اروح
فهد.. تمام ايه رايك تيجي تقاعدي مع عمتو النهارده واهو هتبقي معنا واكيد لووحصل حاجه هكون جمبك تمام
جنات بصتله… ماشي فهد كلم ممرضه تيجي تشيل المحلول من ايدها واخدها وراح قدام البحر
فهد…نقاعد شويه هنا
جنات بصتله بتنهيد…ياريت
فهد ابتسم… طيب ثانيه هنزل بس هروح اجيب حاجه واجي مش هتاأخر
جنات.. تمام بس اقفل العربيه عليا
فهد بصله بستغراب انها خايفه للدرجه… حاضر ونزل وبعد وقت مش كتير جه ونزلها من العربيه
فهد…اتأخرت
جنات هزت راسها بمعنا لا…
فهد اخدها وراحو قاعدين علي البحر جنات لقت كرسين وفي بيتزا علي التربيزه
فهد…يلا اقاعدي انتي واقفه ليه
جنات… بلاش غباء في ناس شكلها قاعده هنا بس تلاقيهم بيجيبو حاجات
فهد بصلها بضيق… ميجيش في بالك ممكن يكون احنا مثلا اقاعدي
جنات ضمت حواجبه… ازاي
فهد…اقاعدي طيب وقاعدو الاتنين
جنات بصه للاكل… ينفع اكل ولا دا اكلك.
فهد ضحك… اكلي ليه هاكل4بيتزا والمشروبات دي والحاجات دي لواحدي مفجوع انا مثلا لا ياستي انا وانتي
جنات مردتش وبدات تاكل وفهد كان بصصلها وساكت كانت بتاكل شبه الاطفال بالظبط وهو كان بياكل والابتسامه علي وشه جنات خلصت ورجعت لي وراه وبتاخد نفسها
جنات … الحمد الله
فهد. .. بالف هنا مكنتيش بتاكلي ليه الدكتور قال انك مكنتيش بتاكلي
جنات بصتله بغضب…اصل كان بالي مرتاح بطريقه رهيبه وحواليا كميه امان مخليني وصرخت مكنتش عارفه حتي انام
فهد ضحك…اهدي يا بنتي انتي هتتحوالي ولا ايه اهدي
جنات بصريخ وبطفوله .. بطل كلمه اهدي دي بقيت بكرها لان فعلا مش عرفه اهدا انا حسه في وقت اتأذي ومعرفش ليه
فهد بضحك علي طريقتها…. بجد انتي تحفه
جنات حدفت بعلبه البيتزا وبعصبيه… انت مستفز طبعا مش همك ولا حاسس باللي بحس بي انت هيفرق معاك ايه واحده هي اللي في وسطهم وانت مجرد واحد واقف تتفرج من بعيد وتقول وتؤمر وانا الي انفذ وانت تكشفهم في الاخر ومش هيفرق معاك حاجه اصل لو اتكشفنا فعلا انا اللي هتاخد وانت بعيد لكن الموضوع تم زاي ما انت عايز تترقي وانا اللي اولع في الاخر صح وانت مكبر دماغك مش هتحس باللي بحس بي
فهد جز علي اسنانه وبعصبيه… واللهي حضرتك انا مش سيبك ومكبر دماغي عشان تسمعيني الكلام دا بجيبك وبوديكي وبرقبك دا غير اللي معاكي انتي مفكره باسم بس لكن انا حطتت عليكي كذه مرقبه والمخدا”رت اللي شافك لما شوفتيها صحبي مش من راجاله الزفت اللي بتشتغلي معا دا غير اني انا اللي طلع عيني عشان المفروض ارقبك واشوف شغلي والقضايه اللي انا متنيل مسكها انا زاي زايك وبعدين اول ما بتكلميني ببقا قصادك مظنش اني مكبر دماغي زاي ما بتقولي
جنات بصتله وضايقة من الكلام اللي قالتو… اا
قطعاها فهد…واحده غبيه ومش فاهمه حاجه بس بتتكلم وخلاص
جنات جزت علي اسنانه…تصدق انك راجل مهزق كنت هتاسفلك بس انت شخص مهزق متستحقش.وبعدين يادلعدي ما انت دا شغلك مش جابب عليا ب شئ لاني مسؤله منك
فهد.. انا مهزق يا زب”اله ومسؤله مني بتاع ايه
جنات تنحت وتكسفت…هاا اها اها مسؤله منك انا مش مخطوبالك ولا نسيت
فهد ضيق عنيه وبصله…تمام اووي مدام مسؤله مني يبقا تسمعي كلامي بقا وشدها من ايدها قدامي
جنات بعدت ايدو.. اوع ياض ايدك لتوحشك
فهد مسكها من قفاها… يلا بدل مااهزقك
جنات مشيت معا مكانتش اساس قدره تعافر معا… افوق بس وحيات امك ما هسيبك
فهد فتح العربيه زقها في العربيه … اترزعي هنا ولف وتحرك بالعربيه وطول السكه بيتخانقو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جني مازن … ايه بقا بطل الحركه دي
محمد سيف مسك شعرها بضحك… انتي نفسي اعرف بتعملي شعرك كده ازاي
جني بصتله بطرف عنيه… عشان شعري كيري فا بلمو عشان محدش يتريق ويتنكش
محمدبصلها بستغراب… مين يتريق دا جميل جدا اساس
جني…بجد
محمد رفع حواجبه وبيتكلم وهو مبتسم… امم تعرفي اني بحبو
جني…انت بتحب شعر الكيري
محمد.. لا شعرك انتي بحبو
جني مسكت شعرها وضحكت…جبرخاطر
محمد.. تؤتؤ فعلا بحسك كده طفله افردي وسيبي وحبي زاي كده متخليش حد يكسر ثقتك بنفسك انتي عارفه في بنات بتعملو وصبيان برضو يعني عندك نعمه مش مقدراها وبعدين عيب اووي لما اكون بحب حاجه انتي مش بتحبيها وغمز ولا ايه
جني ضحكت.. حاضر وانا كمان بحب ودانك شكله حلو
محمد ضم حواجبه وبصله وضحك…وداني ايه دا وفضل يضحك
جني اتكسف… تصدق اني غلطانه شكرا
محمد بضحك… مش قصدي والله بس اول مره اسمع ان حد بيقول لحد بحب ودانك
جني… انا عادي
محمد بضحك… اشمعنا طيب وداني
جني بعفويه وطفوله.. عشان دايما بتسمعني
محمد ضحك جامد من قلبه… انتي تحفه وربنا
جني… بتتريق
محمد.. لا والله بجد انتي تحفه وغاليه جدا عليا شخصيه مختلفه جدا عن اي حد ودي حاجه جميله انا عن نفسي فخور جدا انك بنت خالي وانك في حياتي اساس
جني بفرح… بجد طب اعملك قهوة ولا نسكافيه ولا شاي
محمد بصلها بطفوله زايها… لا عايز اكل ينفع
جني حطت ايديها علي وشهابصباعها علي دماغها بتفكير بطفوله… اممم ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
حمزه ابن عز دخل هو ولمار مرات عز اللي هي ام حمزه يعني
لمار … السلام عليكم يا جماعه
شمس.. مين
تهاني… مش شايفه
لمار ضحكت ودخلت باست ايديها… انا لمار مرات عز يا تيتا
شمس…عز مين
امل… عز صاحب سيف يا خالتو
تهاني… سيف ابن مين
هبه ضحكت… يالهوي سيف ابن مكرم وبسمه يا خالتي
شمس بصت لي تهاني… مين دوله يا تهاني
تهاني… مش عارفه مالناش دعوه
فريده… ياختاااي لا متركزوش ازيك يا بنتي
لمار بضحك… بخير الحمد الله اومال فين نورين ونور وسلمي
نور طلع من المطبخ… والله الواطيه حنت وجت لينا
لمار ضحكت… يادي نيله برضو واطيه وحشني لسانك وراحت حضنتها اومال فين سلمي نورين
نورين طلع وسلمي معاها
سلمي… الله الله القمر وصل لا وانا اقول القصر نور كده ليه
نور بضحك… المتحرشه اهي جت و التافه وراها
نورين… وربنا لسه بقول لي نور لمار وهنا وفرح وحشاني
حمزه ابن لمار وعز كان بيسلم عليهم ورايح لي نور..يا نون عامله ايه
نور بصتله من فوق لي تحت ومردتش
حمزه ابن عز ضحك… لا لاكده الموضوع كبير وبيحضنها زقتو
حمزه بضحك…ايه ده للدرجه
كلهم ضحكو عليهم
نور بغيظ منه…. انت عيل مطمرش فيك تربيتي فيك حتي مش بترفع السماعه تكلمني حتي بس عادي انا مش هكلمك تاني
حمزه ضحك… اسف بس اسالي امي انا النهارده اخد اجازه ازاي بجد انا طلع عيني واللهي اول ما عرفت اخلع جتلك
نور بغيظ… كداب
لمار بضحك… لا واللهي دا انا اساس بدات انسا شكل ابني هو وعز طول النهار واحد في امن الدوله وتاني في المستشفي وعمليات وانا مرزوعه في البيت
حمزه باس راسها…حقكك عليا يا نون
نور …ماشي هعديها
حمزه حضنها…وحشتيني والله
في نفس الوقت كانت دخله فرح ومكه بنتها
فرح… السلام عليكم
كلهم ردو السلام
نور بفرحه… طب واللهي قولت بتهوديني ومش هتيجي
فرح… عيب عليكي
مكه عبد الرحمن…دي ماما دبه عركه مع بابا عشانك وبابا قال هيشتكي لي جدووعاصم منك
نور ضحكت وهزت كتافها… كايده العزال انا من يومي
فرح ضحكت وراحت حضنته…ايوه اهااا وحشتيني والله
ومكه سلمت عليهم
حمزه عز بص لي مكه…عامله ايه.
مكه…الحمد الله وانت
حمزه بيركز لقه بنطلون ديق بغيظ …دايما انا بخير عايزك شويه
مكه بصت لقتو اتعصب مره واحده بطفوله … هنبتدي يلا هنتعارك
حمزه ضحك علي طريقتها.. لا بس عايزك
مكه…ماشي وبصت لي نور خالتو هو فين جني وساره (بنت سندس) ساره قالتلي انها هنا
نور…جني مع محمد ابني في جنينه وساره فوق هي والبنات
مكه…. اشطا
حمزه…قولت عايزك
مكه… اتفضل قدامي طيب
كلهم ضحكو
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند فهد ابن ادم وجنات بنت عبد الرحمن وصلو القصر
فهد… هندخل دلوقتي مسمعش حسك خالص تمام
جنات بصتله… بس يلاه اتكلم زاي ما انا عايزه
فهد…بارده
جنات… ليه تشبهني بيك عيب كده
فهد مسك منديل وحدفها بيها…عبو شكلك
جنات قامت وراحت جاب المنديل وطلعتها وعملتها شبه الكوره…
فهد…بتهببي ايه انتي يااا
جنات مسكتها وراح حطتها في بوقه وهو بيتكلم… كول
فهد بعدها وتف المنديل…انتي متخلفه ابت
جنات… وربنا ما هسيبك لو محترمتش نفسك معايا تمام
فهد مسكها من دراعها جامد…انتي شكلك متعرفيش مين فهد
جنات بوجع…انت مسك مكان الابرا يمتخلف بتضربو علي ايدو مكان ما مسك اديها
فهد…اياكي. تتجرئي وايدك تتمد تاني انتي فاهمه
جنات بصتله بطريقه تصعب عليه… بقولك ايدي وبتميل عليه وراحت عضه في كتفه
فهد بوجع… يا مسروع يا بنت العضاضه وسابها
جنات بعدت عنه… احسن كل ما ايدك تتمد عليا هعضك قال متعرفيش فهد قال يلا ياهبل
فهد…كان يوم اسود يوم ما شوفتك
جنات بدلع بستهزء… لا والنبي انت عسل ومش قدره ابعد عن عيونك اللي بدوب فيها ياض دا انت شبه الضفدع
فهد…اصماله ياختي ملكه جمال مصر دا انتي شبه واحد صحبي
جنات… صاحبك ياض دا انت محدش طيقك فين صاحبك دا الا ماشوفت نمله كلمتك
فهد مسك فك وشها … احترمي نفسك بقا انتي مش بتتهدي
جنات بترفع شنطتها وجي تحدفو بيها راحت كسر شباك العربيه اللي من ناحيتها صوتت اول ما سمعت صوت الايزاز فهد شدها عليه
فهد…انتي كويس
جنات كان حسه في ازاز دخل في ضهراها بصريخ.. ضهري ضهري
فهد… وريني
جنات.. اوريك المره يابعيد اوع وزقتو
فهد بصله لقها كانت بتمثل…يا بنت ال
جنات…هتغلط هغلط واوع كده ولفت ورجعت وراه في العربيه وهي بترجع خبطتو وفتحت العربيه ونزلت وهبدت الباب
فهد بوجع … اهااا قرده ركبه معايا
جنات.. عربيه خرده كتك القرف
فهد نزل ومسكها من قفاها.. تعالي هنا يا بلاوه سوده شبه وشك
جنات… اوع ياض
فهد…هنتزفت ندخل مع بعض
جنات…. دخل عليك عزرائيل اخدك ومشي وريحني منك
فهد…ياريت وفارس ينف”خك
جنات بصتله ولسه هتتكلم .. ان شاء لقت نور طلع
نور… الله حبيبت قلبي وحشاني ياروحي امك واختك جوه
جنات..بجد.ودخلت
نور…مش قولتلك خالي بالك منها كده االبنت وشها تعبان خالص
فهد تنح…دي كسرت ازاز العربيه يا عمتو دي هي اللي تخالي بالها مني ودخل
نور ضحكت وراحت وراهم
ـــــــــــــــــــــ
حمزه عز.. مش هزعق ولا هتعصب ايه البنطلون دا
مكه… حلو
حمزه… بتهزري
مكه… ما بصراحه مش عارفه مالو
حمزه جز علي اسنانه…مفصل رجلك ياختي
مكه…. انت قليل الادب وبعدين مالكش في
حمزه… لا ليا وليا اووي كمان
مكه… واللهي وبعدين انت مالك
حمزه بستغراب و عصبيه.. انتي من امتا بتردي وايه مالك دي
مكه بغضب…اويوه مالك انت ابويا اخويا لقدر الله حبيبي
حمزه بزعيق وعصبيه .. اها لقدر الله حبيبيك
مكه بصدمه ومتنح…ايه
حمزه بتوتر… اها بحبك معرفش ازاي وامتا بس حبيتك مش عارف وقسمن بربي يا مكه انا جويا نار ربنا واحده اللي يعلم احسنلك البنطلون ده يتغير يلا اطلعي شوفي اي هباب من البنات والبسي وياريت دريس وسع
مكه متنح…
حمزه بعضب وزعيق…يلا متنحيش
مكه بخوف…حاضر وطلعت
ــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
مكه فعلا طلعت اخدت دريس من جني ونزلت وفضلت متنح لي حمزه بص عليه اول ما يبصلها تدير وشها حمزه فضل يضحك علي طفولتها اما كلهم قاعدين مع بعض ويهزرو وكانت احلي لمه اما عند فهد بص علي جنات لقها نايمه وهي قاعده ضحك نور بصت علي بصتو لقت جنات قاعده ونايمه وبين عليها التعب وفتكرت لما كانت زايها
نور … يا حبت عيني البت نامت وهي قاعده
فرح ام جنات… انا مش عارفه مالها دي بقالها اكتر من تالت ايام تالت ايام ايه دي دخله في اسبوع مش بتنام ولو غفلت تصحى تصوت استني هوريك
فرح بتهز جنات.. بت يا جنات قومي
جنات بصريخ وصوت مهزوز من رعب….ايه ايه لا وبصت لقتهم كلهم قاعدين مسكت قلبها
كلهم ضحكو
فرح بضحك…شوفتي
نور بزعل علي حال جنات …مايضحكش ياجماعه قومي يا حببتي اطلعي نامي فوق
جنات مكانتش فايق….لا لا انا هقاعد هنا مش عايزه انام اساس انا تمام
نور بهمس…اطلعي متخافيش وقفلي علي نفسك
جنات…. لا لا انا تمام
نور حضنتها… طيب تعالي ياروحي
فهد فضل بصص ليها واضايق من نفسه رغم انهم الاتنين بيردو علي بعض وبعد وقت جنات نامت تاني نور شورت لي محمد
محمدبستغراب… نعم يا امي
نور بهمس… شلها حطها في الاوضه اللي جمبي
فهد… نعم يشيل مين اوع وقام شالها هو
محمد ضحك … ياعم دي اختي
حمزه بص علي مكه في نفس الوقت مكه كانت هتبص عليه اول ما حمزه لقها بصتله رقص حواجبه ليهاو غمز
مكه وشها احمر وبصت ناحيه تانيه وبهمس…متربتش
داليدا مازن اخدت بالها ضحكت.. ياولاد الا
يونس ابن احمد… في ايه
داليدا مازن بهمس… حمزه شكلو بيعاكس مكه
يونس ضحك… انتي بقدونس كده ليه
داليدا بصتله.. ما بلاش انت دا انت مش بيتبقا في بوقك فوله
يونس… انا برضو يا فتانه
ــــــــــــــــــــــــــــ
فهد وهو بيحط جنات علي سرير لقها صحيت وبتصرخ تاني
فهد… اهدي متخافيش
جنات بصت حواليها… ايه دا في ايه
فهد بحب.. اهدي ونامي متخافيش نامي
جنات بخوف… لا لا انا هنزل اقاعد معاكم
فهد…نامي وانا هقاعد هنا جمبك
جنات… لا لا مش عايزه انام
فهد…لا نامي انتي مش بتنامي يا جنات كده غلط وانا قاعد هنا
جنات بصتله.. احلف انك مش هتقوم
فهد… اقسم بالله ما هقوم من هنا نامي يلا لو عايزه تغيري روحي اوضة جويريه اختي و خدي ايه حاجه والبسيها
جنات…لا لا انا تمام انام بس متقومش بص هات ايدك
فهد ضحك …حاضر اهو نامي
بعد وقت نور طلعت لقت فهد قاعد علي الكرسي وجنات نايمه ومسك ايدو وهو قاعد بصصلها
نور…العشق الممنوع دا ولا ايه
فهد بصلها وضحك…لا دا هي اللي عايزه كده عشان تطمن
نور…اممم ماشي انت بتغير ياود انت
فهد… انا
نور…لا امي اللي قاعده تحت اها انت
فهد…لا وهغير من ايه
نور.. يشيل مين وغمزة. مشوفتش شكلك
فهد… لا عادي
نور…كدب وربنا كداب غيرتك وخوفك وقاعدتك دي تبقا كداب
فهد ابتسم… مش عارف
نور…بتحس ب ايه
فهد… مش عارف حاجات غريبه مش عارف خوف عليها عشان الناس اللي بتتعامل معاهم ولا عشان واعدك اني اخلي بالي منها ولا خوف مني انا مش عارف واللهي
نور… براحه كده بتبقا مبسوط معاها
فهد… بحب اسلوبها وتصرفاتها شبه الاطفال بيخاف وبيقوح رغم خوفه بحالات تزعل وتفرح وتتعصب وتبقا بارده برود كل دا في دقيقه بس بتصعب عليه مش عارف بجد يا عمتو ممكن تكون فعلا صعبانه عليا مش حب زاي ما انتي فاهمه انا وجنات دايما في خلافات
ــــــــــــــــــــــــــــ
انس سيف.. ايه يا وجه البرص
جويريه ادم…. ولا ما وجه برص غير بقولك عايزه منك خدمه
انس … غوري ابت
جويريه… خليك راجل مره واحده وساعد غيرك
انس بكف ايدو. مسك وشها… وربنا ما عايز اضربك
جويريه… اومال بتهبب ايه دلوقتي وبتضربو بعشوائيه ب ايديها وربنا انت متعرف التربيه شكلها ايه
انس سابها… انتي عيله رخمه
جويريه… اتبدلت بيك انا المهم ياللي ربنا عليك صحبتي جوزها بيشتغل في شركتك عايزاك تزود مرتب بتاعو عشان ظروفها وحشه اووي
انس… دا انا هارفضه
جويريه بصدمه.. انس بتتكلم جدا
انس… انت ايه يزعلك
جويريه… حرام عشان خاطري احنا الاتنين بنتخانق بس مش بنأذي بعض عشان خاطري
انس…لا
جويريه… ياض بقولك محتاج
انس…اسمو ايه
جويريه بفرحه …*** دا اسمو بالكامل
انس… تمام بكره يجي يكتب الاستقاله بتاعتو بقا
جويريه بصتله..مش بحب جو الاستظراف ده انت مش ناقص انت رخم لي واحدك
انس… طب وربنا راحت جويريه حطت ايدها علي بوق
جويريه…بالله عليك يا انس بجد انا صحبتي دي عزيزة النفس واستحاله تطلب من حد اكيد مش لما تيجي تطلب مني اكسفها
انس ضم حواجبه وبعد ايديها… تمام بس لو لمحة بس حاجه في اوضي مش موجوده هتزعلي
جويريه بعفويه باستو من خدو… شكرا
انس مسح خدو… ايه القرف دا
جويريه شدتو باستو من خدو تاني… طب اهو ويارب لو مسحتها تسقط
انس بنرفزه… اسقط ايه يامتخلفه انتي ومسحها
جويريه… اها دماغي
انس بصلها وبيقرب… ايه جتلك جلطه ونخلص
جويري بضحك وباستو من خدو. .. ان شالله انت
انس بزعيق… بطلي
محمد اخو انس .. في ايه
جويريه راحت لي محمد وجي تبو”سه من خدو
انس شدها.. ايه انتي عبيطه
محمدبضحك…في ايه
جويريه… بوس”ته من خدو عمال يمسح المعفن دا قرفان منياض دا انت كلن دلعك انس ابو أأح
محمد بضحك وشدها وباسها … قلبي انا مش بقرف
انس…يا روح امك وجري وراه
محمد…
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أحببت مجنونة 2)