روايات

رواية حب المجانين الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين الفصل الرابع عشر 14 بقلم شروق مصطفى

رواية حب المجانين البارت الرابع عشر

رواية حب المجانين الجزء الرابع عشر

رواية حب المجانين الحلقة الرابعة عشر

جه اليوم قبل يوم الفرح الشباب قرروا يعملوا حفله توديع
العزوبيه علشان اليوم الجديد هنا يبدأوا حياه جديده
في الليل الشباب جابوا اصحابهم وقعدوا في الاوضه وجابوا
كحو”ل علشان يحتفلوا وببسي وقوه وشاي والصب وخربنها
كيان :لاء انا مش هقعد ساكته كده لاحتم ولابد اروح
زينه :تروحي فين ياعين خالتك انتي عاوزه تتشلوحي.
مريم :التلاجه الي معايا معترفليش بحبه لسه
اسيا:مين سمعك ده انا هتجوز لوح تلاج
زينه وكيان بفخر :اخيه عليكوا عيال خايبه بصوا الحركه ديه
ورفعوا ايديهم الي فيها الخاتم والانسيل الي عليه اسمهم
اسيا:وحيات امك يامحمد بعد الجواز لطلعه عليك قديم وجديد
مريم:وحيات امك يا يزن الكلب لخليك تنام عيونك مفتحه
مريم واسيا :و يا انا يا انتوا ياكلاب
كيان:ان كيدهن عظيم يخربيتكوا
زينه : الحمدلله الذي اعفانا 🙂

اسيا :انا هروح عندهم
مريم:ورحمه ستي هايدي معهدي اليوم ده علي خير
كيان: وانا معاكوا
زينه : اهدي ياشعله يبنات اهدوا دول شباب مع بعض ……و
سمعوا صوت ضحك بنات جاي من الاوضه
كيان بغضب عمها :وحيات امك يازين ؟😠
مريم :بنات
زينه:ضحكه رقصات
اسيا :محمد والشباب
كيان والبنات :احيه بنات؟😳😳
دخلوا لقوا بنتين جوه معاهم
صاحب الشباب واسمهم فايز:اوبا مين المزز دول
خالد :دول مزز الحفله ياض
زين بغضب : انتي ايه الي جابك اخرجي
كيان: وحيات امك
دول خناقه 🤦🏻🙃

يزن :انتي ايه الي جابك هنا
مريم :بنات بنات ي يزن الكلب
يزن:انا كلب
دول خناقه
زينه :ايه ده يامالك
مالك: دول دول
زينه : متتكلمش معايا تاني وسبته وخرجت وهي بتعيط جري وراها يصلحها
دول سو كيوت مع بعض 🥰❤️
اسيا:تعاليلي ياروح امك انتي وهي ومسكت البنات متوصوش والشباب خرجوا روحوا والحفله باظت
بعد مرور نص ساعه
الجد :كحول في بيتي وبنات ايه انا مش عجبكوا كيس جوافه صح
زين : احنا مكناش نعرف بالبنات دول خالد وفايز دول صحبهم ولقيناهم داخلين علينا من غير منعرف
الجد : مهو انتوا قلبتولي البيت كباريه يابيه منك ليه
يزن :احنا اسفين ياجدو اخر مره
مالك:انا اسف

محمد:وانا كمان اسف
زين: انا اسف ياجدو حقك عليا
الجد :هسمحكم لو البنات سمحوكم
الشباب بصوا للبنات لقوهم واقفين ومسكين نفسهم من العياط
طلعوا الاوض والحقيقه كان ابشع يوم يمر علي ابطالنا
زين كان بيفكر في كيان طلع يشم هوا سمع صوت بكاء جاي
من جنبه لقاها كيان واقفه وبتعيط وكتمه صوت عيطتها في البلكونه
نط من البلكونه للبلكونه الي جنبه الفرق بينهم حته صغيره جدا عادي مش هيحصله حاجه
كيان اتخضت من زين لما حست ان في ايد بتتحط علي كتفها
كيان بغضب :اا انت بتعمل ايه هنا
زين:حقك عليا متزعليش مني ياقلب زين
كيان: والله وفين قلب زين لما كانت قاعده والبيه جايب بنات
زين من دون مقدمات اخدها في حضنه وكيان عيطت هنا
وقالها حاجه حلوه اوي

زين : مهما نتخاصم اشتكيلي من نفسي هنا في حضني مهما نزعل من بعض هنا حضني موجود اشتكيلي انا مني قوليلي ايه الي مزعلك ده مكانك وده حضنك وملكك انتي
انتي ملك الزين
كيان حضنته وعيطت اكتر وهديت
زين :انا بحبك اوي
كيان ؛وانا بموت فيك
زين طبع بوسه علي خدها وسبها ودخل ينام
كيان وقفت وفضلت تتضحك وكانت مبسوطه ودخلت تنام
الحقيقة ان مالك وزين صلحوا حبيبتهم اما محمد ويزن لاء
جه الصبح والكل صحي يبتدي يجهز نفسه لليوم الموعود بقي
الي الكل منتظره وانا زايكوا والله
البنات كانوا في الاضه وكل واحده لبسه البورنس بتاعها وقاعده علي الكرسي والميكب الارتستس البنت بتمكيچها وبتعملها شعرها وكانوا مشغلين اغاني علي الصب واشتغلت اغنيه عود البطل ملفوف والدنيا كانت خربانه عندهم في الأوضه عقبالي مخربها انا كمان 😅

اما الشباب فكانوا عند الحلاق بيعملوا الماسك لوشهم وبيحلقوا وبيجهزوا نفسهم والامهات والابهات كانوا بيجهزوا وزعلانين جدا لان كل واحد هياخد شركته وهيعيشوا في بيت لوحدهم.
جه الليل والبنات نزلت وكل واحده بجذبيتها الخاصه خطفت قلب عريسها وفي الحقيقة كل واحد من الشباب كانوا كل واحد احلي من التاني وكانوا خطفين الانظار الحقيقه
في الفرح
كتبوا كتاب الحفيد الأكبر والحفيده الاكبر كيان وزين
زين وقف علي الاستيدچ وقال : كيان بقيت حرمي ونصي التاني واحب اقولها ان مهما اتخنقنا زعلنا فرحنا مع بعض انا هفضل احبك لاخر يوم في عمري واخر نفس ليا في الدنيا
واحب اقولها اني مش بحبها بس انا عديت مراحل الحب والعشق انا بقيت مجنون بيها وحقيقي ربنا يحفظك ليا
الكل سقف وصفر وكيان قعدت تعيط وزين رحلها وشالها ولف بيها وديه نهايه قصه كيان الزين
جه كتب الكتاب التاني ليزن ومريم كتبوا الكتاب ويزن وقف وغني اغنيه يا اجمل حلم انا حلمته ل حماقي وكان صوته حلو اوي اوي وكل الأنظار كانت عليه
يزن خلص وابتدي يتكلم وقال
انا طبعا مش عارف ابدأ ب ايه او اقول ايه لاني عمري مجربت اعبر عن مشاعري الي جوايا بس انهارده انا اسعد واحد في حياتي لاني امتكلكت نصي التاني وهي حرفيا عمري وعايز اوعدها سبع وعود قصاد الكل

الوعد الاول :هفضل احبك مهما حصل مشاكل وجهنا عقبات وصعبات في طريق حيتنا هفضل احبك واقف جنبك
الوعد التاني :هسمعك في وقت حزنك هسمع انتي ايه الي مدايقك واهون عليكي حتي لو مدايقه مني انا شخصياً
هسمعك وقت فرحك واشارك معاكي الفرح وابسطك اكتر
الوعد التالت :عمري مهتخلي عنك في يوم من الايام
الوعد الرابع :ان عمري مهخليكي تنامي يوم زعلانه مني بعيد عن امبارح مريم ضحكت وهو كمان ضحك🥰
الوعد الخامس :عمري مهخليكي تتشعلقي في المطبخ بسبب طولك الحفله كلها ضحكت وسقفت ومريم ضحكت عليه 😂
الوعد السادس :طول م انتي علي ذمتي عمرك مهتزهقي مني لاني متعوضتش اصلا😎😂
الوعد السابع والاخير :هفضل احبك بكل حالاتك وهرموناتك ولاخر نفس في عمري هفضل احبك وقلبي مش هينبض غير ليكي انتي وبس
خلص كلامه وراح عندها ومريم حضنته بحب وفرح وعيطت جامد ويزن اتجرأ وبسها قصاد الكل والحفله كلها سقفت بحراره
مالك :انا ياجدعان انا كمان جوزوني جوزوني
وفعلاً اتكب كتاب زينه ومالك
مالك؛انا انهارده امتلكت الحياه والسعاده حرفيا انهارده انا عايز اعبر عن حبي ب بكلام كتير اوي وعايز اقولك انتي
حته مني انا وبس هفضل احبك مهما مر علينا السنين
انا حابب اعيش معاكي مراحل حياتي لحد مرحله الشيخوخه
زينه :هتبقي اقرع وبكرش صوروا بسرعه علشان هيوحشني الاقمر ده بعد ستين سنه😂
مالك:م انتي هتبقي ست عجوزه مكرمشه
زينه :بعشقك

مالك :بعشق امك وشالها ولف بيها والقاعه كلهم والمعازيم كانوا بيحسدوهم علي فرحتهم ديه.
وأخيراً جه فرحتنا الاخيره اسيا ومحمد
كتبوا الكتاب ومحمد وقف وابدي يتحرك ناحيه اسيا ومسك ايديها وطلع علي الاستيدچ وقعد علي ركبته وطلع طقم الماس كامل الكل كان في حاله دهشه وفرحه
محمد:بصي بقي يابنت قلبي ايوه كنا خنقات ومشاكل مع بعض مقالب عيشنا فطره حزن وفرح عشنها بس عمري م اتجرأت وقولتيك بحبك🥰
اسيا بصتله وابتدت دموعها تنزل منها غصب عنها
محمد وقف وقال:دموعك ديه اغلي من اي حاجه في الكون لو جه يوم وكنت انا سبب دموعك ديه انا هعاقب نفسي بنفسي
اسيا:والنعمه مبعرف ارد علي الكلام الحلو اسكت بتكثف 🥰😂
محمد؛دبش بس بحبك وقرب منها ولبسها السنسله والحلق والخاتم الالماس وحضنها ولف بيها بجد كان احلي فرح
واجمل ليله عمر في الكون
خلص الفرح والكل كان مبسوط وسافروا يقدوا شهر العسل

في استراليا نقابل زين وكيان
كيان كانت ماشيه وبتغني واتمخطري ياعروسه واتمخطر ياعريس وزين كان بيضحك علي مجنونته
دخلوا الاوضه وزين قعد وحس ان كيان متلغبطه وخايفه
زين :متوتره
كيان بضحكه توتر :ايه لاء هتوتر ليه
زين :بصي انا جوزك والي هيحصل بنا ده شئ طبيعي
كيان:اه ياقليل الادب يالي مش متربي ودوني بيت ابويا الحين
زين :تفكيرك شمال انا قصدي اني كنت ….
كيان؛خلاص بقي انت معفن في تفكيرك ليه
زين :اسمعيني يخربيتك انا قصدي ان اي اتنين في حياتهم الزوجيه بيبدأوها الاول بالصلاه قومي اتوضي يله
كيان:اوكيي اوتوضت هي وزين وصلوا علشان يبتدوا حياتهم الزوجيه الجديدة وكل كابل عملوا كده بعد مرور شهر احلي شهر مر عليهم رجعوا علي مصر وعاشوا كلهم في بيت واحد واتلم شمل العيله ابطالنا مرضوش يعيشوا متفرقين هما طول عمرهم عايشين مع بعض والجد كان فرحان بخطوتهم ديه

تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب المجانين)

اترك رد