روايات

رواية غموض الحب الفصل السابع 7 بقلم هبة نصر

رواية غموض الحب الفصل السابع 7 بقلم هبة نصر

رواية غموض الحب البارت الشابع

رواية غموض الحب الجزء السابع

رواية غموض الحب الحلقة السابعة

حورلبست بنطلون اسود وجاكت اسود وعملت شعرها ديل حصان ومسكت مسد،سها ووضعته وراء ظهرها ووضعت الكثير من الاسلحه والسك*اكين في جيوب بنطالها
حور لنفسها. كل حاجه هتنتهي .
حور خرجت من القصر وركبت سيارتها واتصلت علي مازن
حور: جاهزين
مازن:اه أنتِ فين
حور : خمس دقائق وهوصل ، ثم أكملت بخوف :مازن انت عارف اني بوثق فيك وبعتبرك اخويا ،لو مرجعتش فيه ملف في المكتب بتاعي ،الملف ده ممكن يدمر مارفن ،انتَ عارف هتعمل ايه
مازن بخوف :هنرجع مع بعض ،مش هيحصلك حاجه يا وحش المخابرات
حور : أن شاء الله
وقفلت التليفون وساقت السياره باقصي سرعه

 

 

في مكان آخر
الزعيم بغضب:انا عاوز الملف اللي مع حور
مارفن:في ايه الملف ده
الزعيم بغضب: فييه كل حااجه ،حور تقدر تدمرنا بالملف ده، وكمان معاها فلاشه فيها قت”ل عائلتها
مارفن باستغراب:مين اللي عمل كده انا متاكد انه مفيش حد كان موجود غيرنا
الزعيم:ده نفس الشخص اللي نقذ حور
مارفن بشر وخبث :هجيب الملف والفلاشه
الزعيم باستغراب:ازاي
مارفن:
الزعيم بضحك :ده ابني اللي اعرفه يلا علشان الشحنه والبنات هيتسلمو كمان ساعه
مارفن :يلا
عند حور وصلت عند مكان مهجور نزلت من السياره ولبست ستره مضاده للرصاص
مازن :حور ايه الخطه
حور:
مازن بقلق: لا انا مش موافق أنتِ كده بتعرضي حياتك للخطر
حور : متخافش عليا أن شاء الله خير
بعد ساعه
كانت حور تختبئ مع فرقتها بجانب الطريق ومازن وفرقته يبعدون عنهم بمسافه صغيره
تحدث مازن بالاسلكي :حور مارفن لسه مظهرش
حور وهي تنظر لساعتها : مش عارفه قاطع كلامها صوت 10سيارات تقترب ووقفت في مكان محدد. ،خرج من السيارات مارفن والزعيم ورجال مفتولي العضلات
مازن بصدمه : ده معاه جيش ايه ده كله

 

 

حور بثقه وغموض: الجيش ده هيختفي
مازن:قصدك ايه
حور :هتفهم كل حاجه بعدين
قاطع كلامهم اقتراب 3 سيارات من الاتجاه الاخر ابتسم مارفن وتقدم للامام مع رجالته ونزل من السيارات المقابله رجل في الثلاثين من عمره صافح مارفن والزعيم.
الرجل :فين البنات والمم”نوعات
أشار مارفن بيده الي شخص اقتربت شاحنه نزل منها أحد رجال مارفن وفتح رجاله الشاحنه وأخرجوا منها حقائب كبيره وضعوها علي الارض وفتحوها لتظهر المم”نوعات و فتحو باب الشاحنه وكان يوجد الكثير من الأطفال في الشاحنه
تحدثت حور بغضب باللاسلكي :هق”تله مش هستحمل اكتر من كده
مازن:حور اهدي كده هتدمري كل حاجه
أشار الرجل الي رجاله أحضروا حقائب ووضعوها علي الارض وفتحوها لتظهر الأموال ،ابتسم مارفن ثم أشار الي رجاله اتجه رجاله ليحملو حقائب الاموال ، واتجه رجال الرجل ليحملو حقائب المم”نوعات واحد رجال الرجل ركب الشاحنه.
صافح الرجل مارفن ثم ركب سيارته وافترقو
تحدثت حور بالاسلكي: مازن استني أما يدخلو المصنع وهاجم العميل
مازن:تمام
تحرك مازن وفرقته وركبو سياراتهم وانطلقوا وراء الرجل واستطاعوا محاصرتهم وحدث بينهم اشتباك وأصيب مازن بطلق ناري في ذراعه وانقذو الاطفال
مارفن والزعيم دخلو المصنع مع بعض رجال مارفن
حور للقوات اللي معاها :جاهزين
القوات اللي كانت مع حور حاصرو رجاله مارفن وحدث بينهم اشتباك وفي عدد من رجال مارفن كانو مع حور حور دخلت المصنع وحدث اشتباك بينها وبين رجال مارفن وبعد وقت رجاله مارفن كانو ماتو
مارفن وهو موجه سلاحه اتجاه حور:حور مش عاوز ائذيكي ارجوكِ روحي
حور بحركه سريعه ضربته وخدت المسدس

 

 

واكملت بزعيق:انا عملتلك ايه هاااا انا اعتبرتكك اخويااا وصديقييي وكنت كل حاااجه في حياااتييي ،عملتلكككك اييييه علشااان تق”تل عااائلتييييي ، ماما كااانت بتحبككك اكتررر منييي وكلناااا اعتبرنااااك فرددد من عائلتناااا ليييي قت”لتههههم ليييي
مارفن بزعيق وجنون :علشااان بحبك،وعائلتك عرفت اني بشتغل في مافيا وكانو هيقلولك ،وكانو هيقولو للشرطه كل حاجه ، بس انا بحبك وأنتِ بتحبيني صح انا عارف اني غلطت أما قت”لتهم بس أنتِ هتسامحني صح
حور ضربته بالقلم :انتَ مريض انتَ مستحيل تكون انسان طبيعي لكمته حور بقوه وسددت له العديد من اللكمات
مارفن بعد حور عنه ومسك المسدس:حووور مش عاوز ائذيكي اطلعي بررره حور قربت منه مو”تي أو مو”تك النهارده وحاولت تاخد منه المسدس ،الزعيم مسك سك”ينه وقرب من حور وزقها بعيد عن مارفن وضربها في بطنها بالس”كينه
حور بوجع :اااه ووقعت علي الارض غا”رقه بد”مائها
الزعيم بشر:نهايتك هتكون شبه عائلتك
مارفن بصدمه: حوووووووور حووور ردي عليا مش هيحصلك حاجه يا حبيبتي حور رديي عليااا حووووووور
الزعيم مسك مارفن من ايديها وبيحاول يخرجه من المصنع:انتَ بتعمل ايه كده هتم”وت
حور حاولت تمسك المسدس اللي جمبها ووجهته علي الزعيم وفجاه ضربته رصاصه في ظهره ووقع المسدس من ايديها وفقدت وعيها
مارفن بصدمه :باااااابااااا
الزعيم بوجع:لازم نطلع بسرعه مارفن سنده وطلع من المصنع من الباب الخلفي
في الخارج
مازن:حوور فين
احد الرجاله. هي دخلت ورا مارفن في المصنع

 

 

مازن بصدمه. ايه وجري علي المصنع هو وباقي القوات
وأول أما دخل اتصدم من اللي شافه كانت حور علي الارض وفيه د”م كتير حوليها
مازن بخوف. حور حور ردي عليا ، قلتلك هنرجع سوا ردي عليااا حووووووور
مازن اشتالها بسرعه وركب السياره وانطلق باقصي سرعه للمستشفي
مازن بزعيق. ترووووووليي بسرعه
الدكتور. خدها علي غرفه العمليات بسرعه
مازن مسك الدكتور من لياقه قميصه لو حصلها اي حاجه هق”تلكم
الدكتور بخوف. حاضر بس خليني اعملها العمليه
مازن لنفسه :اختي مش هيحصلها حاجه مش هيحصلها حاجه انا لقيتها بعد كل السنين دي مش هتسبني تاني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غموض الحب)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *