روايات

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة 2 البارت الرابع عشر

رواية أحببت مجنونة 2 الجزء الرابع عشر

رواية أحببت مجنونة 2 الحلقة الرابعة عشر

انس شدها.. ايه انتي عبيطه
محمدبضحك…في ايه ياجماعه
جويريه ادم … بوس”ته من خدو عمال يمسح المعفن دا قرفان مني ياض دا انت كان دلعك انس ابو أأح
محمد سيف بضحك وشدها وباسها … قلبي انا مش بقرف
انس سيف …يا روح امك وجري وراه
محمد بضحك وجري… ايه ياعم في ايه
انس بعضب… وربناما هسيبك
جويريه بضحك… انت عايز تضربو ليه ربنا علي المفتري
انس… وربنا ما هسيبك انتي كمان مفنجله ضبك دا ليه
جويريه بردح… ضب مين يا معفن ياض دا انت صف سنانك بين كله
محمد وهو بيجري… اديلو يابت اوعي تسكتي
جويريه… بديلو اهو يا حبيبي
انس كان جم جويريه واقف ومسكها من قفاها…حبك.برص هتستهبلي
محمد ضحك وضم حواجبه…الله دا شكل الموضوع مش قرف بقا
انس حدفو بالشلته…حسابك لسه
محمد…الحساب يوم الحساب يا نونوس
جويريه بغضب..سيب القميص ياض وبعدين انت مضايق ليه انا وحمو بنهزر
محمد… حقد ويغير في قلبو ناس كتشير يا اختشي معرفش ايه دا
جويريه ضحكت… قلبي انت والله فرفوش كده مش ايتم وبصت لي انس وهو مسكها من قفاها
انس.جز علي اسنانه…انتي شكلك عايزه علقه وضربها علي راسها
جويريه ادم … اهاااااا وبدات تعيط وربنا هقول لي عمتو
محمد ضحك… اهدو يا جماعه وراح يشد جويريه من انس ويبعدها عنه
انس بصله بغضب وشد جويريه وضمه لي وبزعيق … ايدك متلمسهاش انت فاهم
جويريه لما انس شدها خبطت في صد*رو طلعت راسها وبصت لي انس… وانت مالك واوع كده وبعدت عنها ومسك ايد محمدوشدتو ومشيت ودخلو اوضتها
جويريه ادم… بني ادم بارد
محمد بضحك…انا

 

 

 

جويريه بنرفزه… هو مش انت بتكلم علي زفت اخوك
محمد…اهدي طيب وحقو بصراحه
جويريه بصتله ورفعت حاجبها… والله حقو طيب يلا برا ومتكلمنيش تاني يلا
محمدسيف بضحك …اهدي طيب
جويريه… ما هو اخوك لزم تدفع عنه
محمد…وربنا ابدا افاهمي
جويريه… مش عايزه افاهم وشكرا يا محمد بس انا عمري ما اتحيزت لي فهد اخو لوزعلك
محمد بنفز صبر….ياختاااااااي ياما اسمعي بقا
جويريه بصتله بغضب طفولي… ارغي
محمد… انس اخويا بيغير عليكي مني
جويريه رفعت شفتها.. نعم ايه بيغير دي وبعدين هيغير علي ايه
محمد… لا حول ولا قوة الا بالله افهمي انس بيحبك فا عشان كده بيغير عليكي فاهمتي
جويريه تنحت… نعم مين ازاي دا احنا دايما بنتعارك
محمد… عادي مافهاش حاجه ما جنات (بنت عبد الرحمن)اهي هي وفهد اخوكي (فهد ابن ادم)
جويريه ضمت حواجبها… اها بس بس اذاكان انا نفسي مستغرابه موضوع جنات وفهد اجي انا وانس صعب انس اخويا مش اكتر دا احنا ناقص نعمل محضر لي بعض في القسم انت بتقول ايه استحاله ا لو هو نفسو شافك بتقول كده هيضحك عليك
محمد… دا اخويا وانا عارف كويس اسلوبه دا متتفسرش غير غيرها
جويريه….واللهي طب اللي ياكد كلامي انه كان قرفان مني اساس
محمد…بيضايقك زاي ما انتي بتعملي انتم زاي القط والفار
جويريه…. لا لا متهيئلك ممكن.يكون فاهمت غلط اصل انس مش بيحب حد يدخل في الخناقه زاي عمتو نور مش اكتر
محمد… يمكن بس انا متاكد عموما ما بينا الايام يا اوختش
جويريه ضحكت… ايام ايه بس اتنيل
ــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

مكه كانت في مطبخ بتعمل قهوه لي مامتها ونور ولمار دخل حمزه
حمزه عز… بتعملي ايه
مكه عبد الرحمن كانت مديه ضهرها للبتجاز وحمزه وراها بلعت ريها وسكتت…
حمزه ابتسم… هتفضل كده ساكته بس تعرفي الدريس عليكي احلي بكتير من البنطلون
مكه من جوها…حد يكتم بوقه دا انا مش عارفه اعمل ايه يارب حد.يدخل او يناديه
حمزه واقف جمبها ومدت راسو قصاد راسها… هي كلمت بحبك خرستك
مكه بلعت ريها ومش بتتحرك وعنيها بس اللي بصاله ووشها احمر …
حمزه بضحك…في ايه مالك وشك بقا طماطم كده ليه
مكه بلعت ريقها بتوتر… القهوة القهوة هتبوظ
حمزه بعد عنها وضحك… اهدي طيب اوعي اعملها انا
مكه بتكشيره…لا انا عملتها خلاص اوع وجهزتها وجي تاخدها وتطلع
حمزه… انتي مش عايزه تتكلمي ليه
مكه…
حمزه… انتي بجد بتكرهيني زاي ما قولتي
مكه… لا ما انت اتاسفت
حمزه…طيب ليه مش راضيا تردي عليا
مكه… حمزه لو سمحت انا واقفه بالعافيه سبني
حمزه…طب قطع كلامهم دخول جني
جني مازن …مكه تعالي ساره جابت الصور
مكه… تمام جيه معاكي اهو وطلعت وسابت حمزه
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
فهد (ابن ادم) كان قاعد ومسك ايد جنات وسرحان ومركز في ملامحها رغم انها مرهقه بس جميله برضو فاق علي كلام جنات
جنات بتخريف وهي نايمه… بلاش اهلي بالله عليك اهلي لا
فهد ضم حواجبه وبضيق انها مش عارفه تنام من كتر الخوف..
جنات… اأذيني انا بلاش اهلي وبدات تعيط
فهد…جنات فوقي دا كبوس يا جنات فوقي وفضل يهز فيها
جنات قامت بصريخ…لا لا
فهد…اهدي مش كده دا كبوس انتي كل شويه تصرخي
جنات بصتله وتنهدت برتياح… اسفه ومسكت راسها بتعب امي واختي فين وبابا
فهد بستغراب… خالتو فرح ومكه تحت كلهم لسه قاعدين واعمو عبد الرحمن في بيتو
جنات قامت… فين الفون بتاعي
فهد… انا لسه قفل معا متخافيش

 

 

جنات ابتسمت بتعب…شكرا وجي تقوم
فهد….رايح فين
جنات… هنزل اقاعد معاهم
فهد…. لا نامي انتي منمتيش
جنات… لا لا انا تمام كده شكرا
فهد.. هو انا بعزمك علي اكل نامي
جنات… مش هعرف انام خلاص وانا كده نمت
فهد…ولا خايفه بصي امسكي دي هدوم كانت عمتو جيبها عشان تغيري خدي دوش وانا هفضل هنا وهديكي ضهري ولما تخلصي تعالي نامي تاني يلا
جنات… لا لا هنزل
فهد بغضب وبيجز علي اسنانه وتكلم بطريقه تخوفها..وتزعلي وتتعصبي لما ازعق لو سمحتي يلا
جنات قامت وراحت الحمام وبعد وقت طلعت لقت زاي ما كان قاعد ومتحركش فكرت نام
جنات..فهد
فهد…نعم
جنات طلع وشعرها مفرود وشبه في مياه شويه… فكرتك نامت وراحت قاعدت قصاده بس علي سرير
فهد بصله وابتسم علي منظرها كانت فعلا شبه الاطفال.. يلا اتفضلي
جنات بتبص لقت بيمد ايدو بالاكل…ايه دا نزلت امتا
فهد… منزلتش جويريه اختي جبتهم وانتي في الحمام بس يلا كولي
جنات …اها
فهد…يلا سمي بالله وكولي
جنات ضحكت.. انت بتتعامل اكني طفله ليه واخدت الاكل وفضلت تاكل
فهد من جوها…لانك طفله فعلا بس عليكي لسان عايز قطعو
جتات مدت ايديها ب سندوتش…كول يلا بدل ما انت بصص في الاكل كده
فهد…. مش عايزه قطعو انتي عايز يتخيط
جنات…ايه
فهد…مافيش واخد سندوتش وفضلو ياكلو هما الاتنين
جنات… بقولك بس متتعصبش
فهد…امم

 

 

 

جنات.. فارس دا شوفتو بيكلم حسين وقالو ان معياد التسليم يوم اللي انا هبداء في الم حاجاتي والشباب اللي معايا وبعدها قالو حسين دا مينفعش دا اكيد هما عرفين انتا كشفنهم راح فارس قالو وعشان كده استحاله يفكرو اننا ممكن نحط شئ او نسلم هنا وبذات البنت دي ذكيا اووي اكيد مش هتتكلم من خوفها اصل عارفه ممكن نموتها في اي لحظه او ناأذي اهلها
فهد بضيق وغضب من جنات… اولا اكيد قال البنت الغبيه دي
جنات بصدمه… انت كنت سامعهم
فهد…. يارب صبرني بتمدحي في نفسك يا متخلفه وبعدين مادام قالو كده يبقو شافوكي وانتي بتسمعيهم ودا تهديد غير مباشر
جنات بصدمه ولطمة علي وشها…ينهار اسود يعني الكوبوس اللي بحلم بي دا هيتحقق
فهد….بت بت كان يوم اسود يوم ما عرفتك ياشيخه بطلي المهم دلوقتي اكيد هما قالو ميعاد التسلم قدامك عشان يشوفه هتعملي ايه او ممكن هما قالو عشان هيسلمو بجد
جنات…انا مش هروح هناك تاني انا خلاص بجد كده
فهد…مينفعش
جنات… لا انا بجد لو هما ما موتونيش هموت من رعب
فهد بغيظ…. ياريت ونخلص
جنات بعياط وقامت ومردتش عليه راح مسك ايدها.. سيب ايدي
فهد…متعقلي بلاش لعب العيال دا احنا دلوقتي العب بقا علي المكشوف
جنات بعياط …. انا تعبت انت مش هتحس بيا انا كل يوم كل يوم ايه انا كل دقيقه بشوفهم بيقتلو في اهلي يونس(ابن احمد) قالي عنهم انهم مش بيرحمو وانا مش خايفه علي نفسي انا علي اهلي
فهد قام وحضنها.. اسف بس لزم نكمل لو بعدي مش هيسبوكي لزم نمسكهم
جنات… نفسي انام زاي ناس نفسي ابطل الاحلام دي
فهد… هانت والله هانت تعالي نامي يلا وانا هفضل جمبك
جنات…. لا شكرا
فهد بتعب…بجد انتي طلعتي عيني يلا نامي
جنات.. هنام وهرجع اصحا تاني اعصابي تعبت لا
فهد… لا تعالي متخافيش وخالها تنام ثانيه بس هدخل الحمام ودخل وبعد وقت مش كتير طلع واخد مصحف وقاعد جمبها وحط ايدو علي راسها
جنات بصتله بستغراب… ايه دا
فهد.. هقراء قران ليكي هترتاحي مش هتحلمي بحاجه ماما(اميرة مامتو) بتعمل كده دايما
جنات ابتسمت ونامت وفضل يقراء قران لحد ما نامت
ــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

بعد ما كله طلع ينام
عند سيف ونور
سيف… نور انتي وديتي فين التيشرتات
نور.. انو
سيف… اللي لسه جيبهم
نور.. اها فوق خالص
سيف بيبص مالقاش غير اتنين… ايه دا انا جيب 10 فين الباقي
نور… واحد اخدو محمد ابنك واتنين شكلهم كانو تحفه حسيتهم في انس ابنك اكتر بس
سيف جز علي اسنانه… هو انا مالي امي بيهم
نور…نعم مش عيالك
سيف… ما يجيبو هما صغيرين وانا مش قولتلك محدش يمد ايدو
نور….انا اللي ادتهم مش هما
سيف بضيق…طيب وفين الباقي كده فضل5
نور رفعت حاجبها… انا اخدتهم في ايه
سيف … نعم
نور…بقولك ايه هقوم اقطعهم انا مجنونه واعملها اقفل بوقك
سيف… انتي مش هتعقلي بقا وبطلي تصرفاتك دي
نور… علي اساس اللي بتعملو دا كده انت عقل المفروض انت اللي تدي عيالك مش تتعصب
سيف…نور متعصبنيش عشان بجد كده خلاص جبت اخري
نور…روح ش”خ طيب عشان ريحه
سيف هبد التيشرت في الارض… بلاش استفزاز بقولك
نور بصت علي التيشرتات.. تمام واخدتهم ورحمة ابويا ياسيف ما انت واخد دوله كمان ورفع صوتك واهبد براحتك
سيف… متخلنيش امد ايدي
نور… ورحمة ابويا لو مديتها همدها انا كمان وهشلفط خلقتك دي وانت عارف انا مجنونه واعملها وشوف بقا لما عيالك يشوفوك واخد علقه منظرك ازاي وخبطت علي دراعو بضهر ايديها عدي للتك معايا
سيف… انتي مفكيش زقه اساسا وزقها بعيد عنه
فون بتاعو رن وكان مكتوب فيروز وكان الفون قصاد نور وشافت الاسم
نور بغضب وعصبيه….اهاا عشان كده ومسكت الفون انت في واحده تانيه فا زهقت مني بقا وعايز تعيش حياتك
سيف لف وبصلها.. نعم

 

 

 

نور رفعت حاجبها… حلو فيروز علي كده عشان تخني ورفعت الفون في وشه
سيف… دي واحد معايا في صفقه مش اكتر انت مجنونه دا عيالنا شحطه هجي اخونك دلوقتي
نور…. هووانت بين عليك سن اساس انت زاي ما انت وعمل تعملي في عضلات بقت شبه الدرفه عشان البنات تتحدف عليك وانا زاي الهبله في البيت مش ديره بحاجه
سيف.. لا بجد انتي مجنونة هاتي التليفون
نورحدفتو في الحيطه… اهو روح بقا قبلها احسن
سيف… يا بنت المجنونه انتي غبيه ازاي تعملي كده ومسكها من دراعها
نور بغضب وعصبيه… وكمان بتمد ايديك عشانها وشدت ايديها تمام اووي انت من نهارده مالكش دعوة بيا وتطلقني حالان
سيف… اهااا انتي اتهبلتي بقا روحي اقاعدي علي جم ولا نامي احسن
نور بصتله وجزت علي اسنانه و جايه تطلع من الاوضه وبتفتح الباب
سيف قفلو… انتي هتستعبطي في ايه
نور ونبرة صوتها في عياط… ابعد عني مش طيقك
سيف… اعقلي ونامي يانور متخلش حد. يسمع صوتنا
نور… ابعد عني بقولك انت اللي هتسمع بينا البيت ابعد بقولك
سيف بهدوه… طيب نامي والصبح نتكلم
نور… الصبح هطلقني ياسيف
سيف…. طيب نامي
نور بصتلو… شوفت انت بايع اساس وزقتو بعيد عنها وفتحت الباب وراحت علي اوضة محمد ابنها لسه سيف هيدخل وراها قفلت الباب بسرعه محمد صحا علي قفلت الباب ونور قاعدت ورا الباب في الارض وعياطت
محمد بص عليها… علي ايه المره دي
سيف بهمس… افتحي يا نور بطلي العمايل دي
محمد قام وقاعد قصادها وبيتكلم. بنوم… حصل ايه المره دي كسرتي ولا ضيعتي ايه
نور بعياط… بس يا ابن الكل”ب انت كمان مش ناقصه
سيف بغيظ… انت يا زفت افتح
محمد… هو في ايه انتم جاين تهزقوني في اوضي
سيف… افتح محمد جي يبعد مامتو
نور.. قسم بربي يا محمد لو ايدك ما بعدتش افتحلك دماغك انا
محمد بعد… وعلي ايه انا مالي
سيف… افتح يلاه بقولك
محمد… بابا انت برا انا اللي معاها ماليش في مدخلونيش ما بنكم
سيف… افتحي يا نور عيب كده

 

 

 

نور بعصبيه… ابعد عني وخبطت راسها في الباب جامد
محمد استغرب… خلاص يا بابا سبها دلوقتي عشان خاطري
سيف جز علي اسنانه وهبد الباب ومشي
نور فضلت تعيط زاي الاطفال…
محمد قرب منها وحضنها… حقك عليا معلش انا معرفش السبب ايه بس صدقيني بابا مهما حصل بنكم بيحبك
نور بعياط… ابوك بيخوني اساس حب ايه بس
محمد… اهدي ازاي ومين قالك كده
نور حكتلو كل اللي حصل… ابوك ماشي علي حل شعرو وبيخوني وانا شبه الاهبله
محمد غصب عنه ضحك… يعني العاركه قامت بسببنا وبعدها بسبب الست فيروز بس انا لو منك كنت شرشحتلو كده وقتها وو اقفت كده وبعد امو عنه وبصلها لا انتي بطولك دا تقفي علي كرسي وتقولي انا نور طارق يتعمل كده دا انا صاروخ العيله يا حبيبي يا احمد يا عمر.
نور ضحكت وضربت بالقفا ومسحت دموعه بطفوله … بتتريق ياجزمه
محمد ضحك وباس ايديها… طب واللهي فعلا انتي احلي واحده في عيله العوضي وكلنا بنحبك. هاتي حد كده متعلق ب امو زاينا ولا حد في جمالك طب انتي عارفه انه كوله بيقول ان بابا اخد احلي واحده في العيله
نور … وياريت مقدر النعمه اللي في ايدو بس عادي
محمد باس راسها… واللهي بيحبك وتلاقي شغل فعلا وبعدين يا امي انتي عارفه بابا استحاله يبص علي اي حد مهما كان دا كان بيزعقلي لو عكست بهزر حد من العيله
نور.. بس كبر وعايز يصغر نفسو
محمد بضحك…ازاي قصدك كبر وخرف.طب دا اسمو كلام دا سيف الدين مكرم استحاله دا لي هيبه كده دا انا بتفشخر بي قصاد صحابي طب انتي عارفه دا عندي سياد رائد اللي بتشتعل معاه بيقولي ابوك دا كله كان بيعملو الف حساب ولسه راجل بمعنا الكلمه ومحترم بجد والله مش بحوار
نور ابتسمت… طبعا بس لا اومال مين فيروز دي
محمد….يا امي شغل وربنا شغل مش اكتر وانا هدعبس واجبلك الدليل وبعدين ثانيه انتي معا بقالك قد ايه عمرك شوفتي حاجه

 

 

 

نور.. لا ابدا بالعكس دا كان بيخسر بسببي عشان ميتعاملش مع اي حد انا مش حبه
محمد…طيب يا حجه في ايه بقا متخلش الشيطان يخرب ما بنكم يا اختاااا
نور ضحكت… اتلم ويلا انا عايزه انام
محمد… يلا يا ست الكل واخدها في حضنه ونامو
بعد وقت سيف رن علي محمد
محمد بنوم…الو
سيف.. امك نامت
محمد… اها
سيف…طيب افتح
محمد..افتح ايه
سيف…الباب يلاه
محمد بضحك…ياااا الحب مش قادر تبعد عن امي ااهههحححح
سيف… متخلنيش اغلط فيك يا ابن الك*لب افتح
محمد قام براحه وبيضحك ومسك الفون… ما انت غلط اهو يا حج
سيف بصلو بقرف وشدو علي برا… عبو دم اللي جابك اوع كده وطلعو برا
محمد بضحك….طب وانا هنام فين طيب
سيف… اترزع في اي اوضه وقفل في وشه وراح نام جمبها وحضنها
عد الوقت ونور بتفوق
نور بستغراب من ابنها ضممها جامد… ولاه يا زفت الطين انت وبترفع راسها لقت سيف
نهارك اسود اوع كده
سيف…اسف
نور.. اوع كده وابن الجزمه دا فتح ليك امتا وانا محستش حسابو معايا اوع بقولك
سيف شدها اكتر… واللهي شغل مش اكتر
نور…. تتصل بيك في نص ليلي وتقولي شغل دا انت كنت هتمد ايدك عليا عشانها
سيف…وربنا ابدا انا حتي معرفش اتصلت ليه
نور…ابعد عني يا سيف وهنتطلق النهارده

 

 

 

سيف بتنهيد … نور انتي عارفه اني بحبك ومش هطلق وعارف انك اساسا زاي برضو
بلاش نكبر الموضوع وانتي عارفه انك.مالي عيني مهما حصل عمري ما هفكر في غيرك
نور… اها فعلا عشان كده اتعصبت اول ما اخد التيشرتات
سيف … ياستي خديهم كلهم وبعدين ما انتي كسرتي فوني
نور… تستهل
سيف ضحك… حقكك عليا وباس راسها بحبك
نور.ضحكت… وانا كمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جنات صحيت لقت فهد حاطت ايدو علي راسها ومسك المصحف ونايم وهو قاعد جمبها
جنات ابتسمت وقامت… فهد فهد فوق
فهد فاق وبصله… صباح الخير
جنات.. صباحووو شكرا
فهد ضم حواجبه… علي ايه
جنات… علي انك فضلت جمبي
فهد ابتسم… العفو فون جنات رن
جنات بصت… ينهار اسود دا فارس
فهد… اهدي عادي جدا.ردي وفتحي الاسبيكر
جنات… الو ازايك يا استاذ فارس
فارس.. الحمد الله وانتي
جنات… الحمد الله دايما بخير يارب في حاجه
فارس… لا انا جيت الڤيلا مالقتكيش هنا
جنات تنحت وبصت لي فهد..
فهد بهمس… تعبانه جدا وجالي هبوط مش هقدر اجي اليومين دوله
جنات… تعبانه جدا وجالي هبوط مش هقدر اجي اليومين دوله
فارس…ما انا عرفت سياد الرائد اخدك بس مقدارتش اجي سوري الف سلامه عليكي طيب لو كده انتي اخر الاسبوع طبعا خطوبتك فا بعد الخطوبه بقا نبداء شغل تمام وان شاء الله نتقبل يوم الخطوبه الف مبروك
جنات… الله يسلمك تمام باذن الله باي

 

 

 

فارس… باي جنات قفلت وبصت لي فهد
جنات… فضل تالت ايام علي الخطوبه
فهد… عادي وفيها ايه بس انا شكك ان هيبداءو تسليم يوم خطوبه
جنات.. عشان كده اتكلم وانا واقفه
فهد…بالظبط وكمان اكيد عارفين اليوم دا هنبقا مشغولين
جنات… طب هتعمل ايه
فهد… مش عارف قومي انتي يلا خد العلاج بتاعك
جنات…علاج ايه
فهد… الدكتور امبارح كتبلك علاج تاخدي اول ما تصحي وبعدها تفطاري يلا اهو امسكي
جنات… لا لا انا مش بحب الادويه
فهد… بنت اختي قاعده معايا امسكي يلا اخدت منه جنات وفهد ادها الميه شربته وقامت
فهد… جنات
جنات…اممم
فهد بتحذير .. ابلعي العلاج
جنات تنحت وبلعت…انت عرفت ازاي
فهد ضحك… وضحه اووي يلا اغسلي وشك وانا هروح اوضي اخد دوش
جنات…حاضر
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد وقت كلهم نزلو تحت
محمد بضحك… بابا وغمز ايه
سيف…. هقوم اززقك يا مهزق انت
امل بضحك… طلع لي امو
محمد بضحك…في ايه يا تيتا قرشه ملحيتي كده ليه
نور بضحك… بس يلا هتجبلنا تهزيق اسكت
انس.. ماما
نور.. ايه

 

 

 

انس… كنت عايزك تيجي معايا النهارده اشتري حاجات
نور…خد جويريه معاك انا مش فاضيه
جويريه ادم… لا مش هروح معا انا هنزل مع البنات نشتري حاجات للخطوبه
ساره سندس.. صحيح دا انا لسه كنت هسال هنجيب امتا
جني مازن… ايه رايكم بعد ما ناكل نروح نجيب
فريده… كولو وانتم ساكتين بقا
عاصم… اومال فين محمود
هبه… راح الشركه يا عمي عشان ف وارق عايزه تتمضي بسرعه
عاصم… ربنا يقوي
انس.. طيب ايه طيب
سلمي… طيب ما البنات والشباب يتجمعو ويروح مع بعض
جني بفرح… محمد هتيجي
محمد بصله وابتسم… اكيد
نور ضحكت. طيب يلا افطرو وانت يا انس كلم الصبيان ونزلو
ــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
انس كلم يونس ابن احمد واخو زياد وحمزه ابن عز و يوسف ابن ماجدي والبنات برضو اتجمعت ونزلو كلهم مع بعض وفهد كان حارس اللي جنات وفهد كمان استغل والبنات بتختار فساتين بتاعتها كلم يونس ويوسف في موضوع جنات وكلهم استغرابو وازاي هيتصرفو لو طلع فعلا الكلام دا. اما البنات خلصو وكلمو الشباب والشباب كانو في الوقت بيختار البدل بتاعتهم وبعدها كلهم قاعدو في مطعم بياكلو
اياد ياسين… صحيح انتم هتكتبو الكتاب ولا خطوبه بس
معتصم ياسين اخو الكبير… مش عارف (معتصم بيحب ملك)
ملك سيف… وانت مالك
معتصم ياسين…بس بت
محمدبضحك وهمس لي معتصم…اقولها
معتصم ياسين ضحك.. وربنا اللي مصبرني عليك اختك
منه ياسين… لا احنا خطوبه بس (ومنه بتحب زياد)
زياد احمد… طب وربنا ليكون كتب كتاب
منه ياسين بضحك…ايه البرود دا

 

 

 

يونس احمد.. خطوبه وكتب كتاب انا كلمت جدو (يونس بيحب داليدا)
داليدا مازن.. بس انت مقولتليش
يونس احمد…وانت مالك انا عايز كده
جنات بنت عبد الرحمن بلعت ريقها…لا لا احنا خطوبه بس مش اكتر من كده
فهد ابن ادم بصلها وساكت…
جويريه ادم بضحك…ملك يا جوجو انتي رجعتي في كلامك ولا ايه دا
جنات…ها لا بس احنا متفقين علي كده
يونس ابن احمد ضحك… ربنا يسعدكم
يوسف ماجد… الف مبروك يا جماعه عقبالي بقا
حمزه ابن عز بص لي مكه وهمس… عقبالنا
مكه عبد الرحمن ووشه احمر… بس بقا
جني مازن… محمد انت بدلتك لونها ايه
محمد… سوده وانتي فستانك ايه
جني بفرح…بجد انا كمان اسود
محمد ابتسم… اشطا هنبقا زاي بعض ولعب في شعرها مفردهوش ليه
جني… هعمل مفجاءه يوم الخطوبه اشطا
محمد ضحك…اشطا
ساره. بنت سندس مسك الفون وساكته
يوسف ابن ماجدي… بتعملي ايه
ساره ابتسمت…بالعب عادي
يوسف… ينفع العب معاكي
ساره بحماس…اشطا و بداء يلعبو مع بعض
انس ابن سيف بص لقه جويريه بنت ادم قاعد بتضحك مع اياد ابن ياسين جز علي اسنان
انس بضيق…جويريه عايزك
جويريه ادم…ليه
انس… شغل جوز صحبتك
جويريه… تمام وقامت وراحت لي انس شدها من اديها وبعدو عنهم
انس سيف…انتي مش هتحترمي نفسك بقا
جويريه ادم… ايه انت عبيط وولاه بقولك ايه احترم نفسي ايه انت جيبني من علي خشبت المسرح وانا برقص ما تظبط كلام يا انس

 

 

 

انس.. ما دا اللي ناقص عشان ادفنك بالحياه
جويريه مسكت من ياقة التيشرت… بقولك ايه انا دماغي رايقه وفرحانه احترام نفسك بقا عشان مقلش منك. مش عاوه نكد
انس مسك ايديها وضغط عليها جامد… وربنا انا لو مديت ايدي عليكي مش هسيب حتي فيكي سليمه
جويريه… اها دي هبه منك علي الاخر واوع ايدي بدل قسمن بربي اصوت والم عليك الناس
في نفس الوقت واحده بتعدي وبصت لي انس وبدلع…واو انيس
جويريه بصت علي صوت المسهوك… انيس انت مش اسمك انس عادي
انس بص … فري
فري… انس.واو بجد مبسوطه اني شوفتك وبعدت جويريه وحضنته
جويريه متنحه وكانت حسه بن”ار بتغلي جوها بس مبينا عكس دا… ايه دا
انس حضنها… وانتي والله عامله ايه
جويريه بصت لي انس بالا مبالاه…
فري باستو من خدو… بخير ياروحي بجد مبسوطه اووي وبصت علي جريويه مين دي
جويريه…طبيعي انا شجر فضل ليمون اجبلكم
فري…ايه
انس..دي بنت خالي ادم دي فري شريكتي
جويريه… اها عارفاها نظافه رائحه توفير بس مش بين عليكم النظافه
انس ضحك…
فري… ايه مش فاهمه
جويريه… مش انتي كيس الصابون عموما يلا عشان اخواتنا قاعدين
فري…روحي انتي انا كنت عايزه انس
جويريه… اشبعي بي ياختي وجي تمشي انس مسك ايديها
انس…استني وبص الي فري معلش بعد اذنك مش فاضي
جويريه… شكلك وحش ومشيت معا
انس… مش عيب اللي انتي عملتي دا
جويريه…عيب عليك انت يابتاع الب”نات وايه فري دي ععع
انس…انا مش بتاع حد وانتي عارفه
جويريه…بقولك ايه وواقفت انا مش فاهمه انت عمال تزعقلي ليه شكلك اهبل ولا متخلف متتلم ياض انت
انس بعصبيه… فعلا متخلف عشان حبيتك
جويريه بصتله وتنحت…ايه
انس…ولا حاجه يلا
جويريه…لا استنا انت قولت ايه
انس….مافيش ويلا قدامي
جويريه…لما انت مش قدها قولتهاليه
انس…لا قدها ومتعصبنيش اكتر من كده
جويريه… طب قول قولت ايه

 

 

 

انس… بحبك. مش عارف ازاي رغم اني مش بطيقك ودايما خرب كل حاجه
جويريه ضحكت…ماشي يلا
انس… نعم
جويريه…ايه يلا
انس… هو ايه اللي يلا بقولك بحبك دا ردك
جويريه بضحك .. اها اعملك ايه يعني
انس… ايه الاستفزاز دا وبتضحكي ليه مقولتش نكته
جويريه…لا اله الا الله انت عايز ايه
انس… انتي ايه طيب
جويريه… ايه
انس…بلاش استفزاز بقولك
جويريه رقصت حواجبها… انت اللي عصبي يا عسل وسابتوومشيت
انس…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أحببت مجنونة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *