روايات

رواية بحر آمالي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي البارت الرابع عشر

رواية بحر آمالي الجزء الرابع عشر

بحر آمالي
بحر آمالي

رواية بحر آمالي الحلقة الرابعة عشر

ودخل واحد من رجالة سمير علي هيئه دكتور اسمه محروس
الأمن اللي علي الغرفه انت رايح فين حضرتك
محروس :هو ايه اللي رايح فين رايح اشوف شغلي
واحد من الأمن بس مش انت الدكتور اللي متابع حالته
محروس :أنا فعلا مش الدكتور اللي متابع حالته بس دكتور يسري مجاش النهارده وكلفني ادخل بداله ممكن بقا اشوف شغلي
واحد من الأمن فين الكارنيه بتاعك
محروس :اهو وكان دا كارينه واخده من دكتور بعد ما اداله فلوس كتير
واحد من الأمن اتفضل ي دكتور واسفين علي الازعاج بس دي أوامر
محروس بخبث ولا يهمك ودخل
دخل محروس وكان معاه حقنه وبدأ يحطها ف المحلول
وفجأه دخلت عليه كيان

 

 

 

محروس بخوف وربكه أنا كنت بحط حقنه
كيان بس نا مسألتش انت بتحط ايه وبعدين مش انت الدكتور داخل تعمل ايه
محروس بتوتر أنا الدكتور اللي هتابع حالته النهارده لأن الدكتور يسري مش موجود النهارده
كيان بشك تمام بس ممكن اشوف الحقنه دي
محروس بعصبيه وخوف هو ف ايه ي استاذه
كيان لاء مفيش ونا للاسف دكتوره ممكن بقا ي دكتور توريني الحقنه
محروس باين دا مش المريض اللي انا جاي اتابع حالته
كيان لاء هو المريض لانه الدكتور اللي متابع حالته بيكون الدكتور يسري
محروس بخوف وتوتر وبدأ يتهته ا ه ص صح ايو ا
كيان عرفت انو مش دكتور وكمان الحقنه اللي ف أيده غريبه
كيان تمم ي دكتور شوف شغلك ونا هخرج
محروس بٱنتصرار وضحكه حاول يخفيها بس كيان لحظتها
وخرجت
كيان ٱدخلو امسكوه بسرعه حالا
الأمن حاضر ولسه محروس بيحط الحقنه وررايح يفضيها ف المحلول
الأمن مسكوه
كيان بأمر امسكوه كويس لحد ما أتصل بمراد
اتصلت كيان بمراد وقصت عليه ما حدث
مراد بتنهيده الحمد لله بس شوفتي نوع الحقنه
كيان ايوا مسمه

 

 

 

مراد بعصبيه ي ولاد 🐕 حسابه‍ معايا وقولي الرجاله يوده المخزن
كيان تمم وقفلت
كيان ودوه المخزن مراد بيقولكم
هما بإطاعه تمم
ودخلت كيان بس كانت خايفه يكون دخل حاجه ف المحلول وفجابت الدكتور يتأكد من دا
*****************بقلمي:نور عبدالغني المناخلي****************
عند مراد راح عند والده كيان وأخد جنة وراح البيت اكلها وقعد معاها شويه ووداها تاني عند مامت كيان وراح ع المستشفي
******************
عند كيان فهد فاق
كيان قعدت تتكلم مع فهد
كيان بعياط فهد اصحي بقا مش أنت وعدتني انك هتفضل جنبي تحميني فهد اصحي بقا علشان انت وحشتني وحشني صوتك وعصبيتك وضحكك وعينك تعرف ي فهد نا مكنتش اعرف اني بحبك اوووي كدا كنت عارفه اني بحبك بس متوقعتش اوووي كدا
فهد حرك أيده
كيان بفرحه فهد انت صحيت فهد
فهد بتعب ونا كمان بحبك ي كيان
كيان بصدمه وفرحه وتوتر فهد انت سمعت
فهد ايوا نا فايق من قبل ما الدكتور دا يدخل بس كنت عاوزه اشوفك ونتي بتحققي معاه بقا
كيان كدا ي فهد افرض اني مدخلتش
فهد كنت همسكه بس نا كنت حاسس انك جايه
كيان بتوتر من نظرته طيب نا هروح اجيب مايه مايه من هنا
فهد هتروحي تجيبي مايه لمين
كيان ليا وخرجت

 

 

 

فهد فضل يضحك عليها
فهد بتوعد والله ي كيان لأعوضگ عن كل حاجه
بعد مرور وقت
جيه مراد
مراد حمد الله علي السلامه ي صحبي
فهد الله بسلمك ي مراد خرجني يلا
مراد بس الدكتور بيقول لسا أقل حاجه يومين
فهد مبسش اخلص ي مراد عاوز أخرج
طب مين هيهتم بيك متقولش نا لأني هبقا ف الشركه
فهد لاء مش أنت كيان
مراد بغمزه كيان بقا معتش محتاجلي
فهد بطل ي مراد افكارك دي وروح يلا
مراد وأنت عرفت منين إيه اللي بفكر فيه
فهد بتوتر لاء من كلامك كدا يعني
مراد بضحك ماشي ي فهد ومشي
*************بقلمي نور عبدالغني المناخلي*******************
عند كيان قاعده سرحانه
فلااش
دخلت علي فهد لقيته سرحان
كيان فضلت تكلم فيه ولكنه مش سمعها اصلاا
كيان بصوت عالي ي فااااهد
فهد بٱنتباه ايوا
سرحان في ايه

 

 

 

فهد سرحان ف واحدة بحبها اوووي بس مش عارف بتحبني ولا لاء ي تري بتحبني ولا لاء ي كيان
كيان بغيره واضحه اوووي لاء مش بتحبك علفكرا
فهد وأنتي عرفتي منين وبعدين اعتقد إنك متعرفيهاش لأنها حلوه اوووي ونتي متعرفيش حد حلو خالص هي قمر وعيونها حلوه بتوه فيها ونا قاعد معاها وكمان طيبه اوووي
كيان ايوا صح معرفش حد حلو علي العموم ربنا يخليها ليك وهي باين اصلا انها مش معبراك أنا ماشيه إلهي تول.عو
فهد وأنتي مدايقه ليه تكوني بتحبيني ولا حاجه كمنب واد حليوه وميتقاومش
كيان بتوتر وتهته لاء وبعدين إيه الكلام الفارغ اللي بتقوله دا
فهد آمال ادايقتي لي
كيان مراد بينادي عليا أنا ماشيه
ومشت كيان وظل فهد يضحك علي صغيرته
بااااااااااك
كيان اكيد فهد كان لسه تحت تأثير المخدر لأنه بيحب واحده تانية ولا هو كان قصده عليا بس لأ هو قصده عليا لأنه قالي انو كان فايق من وقت الدكتور كان عاوز يدخل
وفاقت كيان علي صوت فهد
كيان ايوا نعم
فهد في ايه سرحانه ف إيه
كيان بتهور فيك
فهد ضحك ضحكه رجوليه سرحانه فيا
كيان بتصحيح لاء قصدي فيك حاجه
فهد ابتسم علي الفراوله اللي ف خدودها
وبعدين جيه مراد وطلعو من المستشفي
***************بقلمي نور عبدالغني المناخلي******************

 

 

 

بعد مرور وقت
كانت كيان بتهتم بفهد بعد ما مراد قالها أنه محتاج رعاية
كيان بتدخل من الباب وكانت جيباله الأكل سمعت مكالمة هاتفية لفهد
فهد بحبها إيه أنا قولتلها كدا بضحك عليها اصلا وهي صدقت زي الهبله
أنا عبيط ي بني علشان احب واحده زيها
كيان ببكاء وفجأه وقعت الأكل من ايديها
فهد لاحظ دا وقام يشوف لقاها بتعيط
فهد بخوف مالك ي كيان انتي تعبانه
كيان بعصبيه ابعد عني اوعگ تقرب ابدا أنا بكرهك ي فهد بكرهك
أنت إنسان أناني مش بتحب غير نفسك كيان بضحك هستيري هههه وصلت اللي انت كنت عاوزه ههههههههههههه صلعتني بنت هبله وصدقتك صح هههههههه بس بجد برافو قدرت تمثل حلو اووووي وصلها تجري كل دا تحت صدمة فهد وهو مش فاهم أي حاجه
وطلع يجري وراها
فهد بصوت عالي وعصبيه كيان استني كيان أنتي فاهمه غلط كيان ي كيان .
ولكن لا حياة لمن تنادي كانت خرجت كيان من القصر بسرعه كبيره جدا وركبت عربيتها ومشيت
فهد بأمر بسرعه هاتو العربيه بتاعتي
فهد مشي بسرعه
علشان يلحقها ولكنه ملحقهاش راح علي بيتها ولكنها مش هناك راح عند مراد ملقهاش رن عليها وبردو مش بترد بدأ يدور عليها وبردو مش لقيها
ي تري فين كيان

 

 

بعد مرور أسبوع
نور اصحي ي كيان ي بت اصحي النهارده يوم حلو قومي
كيان سيبني شويه
نور بعد خمس دقايق بصوت عالي كيااااااان اصححححححي الساعه 9
كيان قامت تجري من علي السرير يلهووووي الساعه 9منك لله ي نور منك لله أنا كدا هتأخر علي الأمتحان فاضل ساعه وأنا معملتش حاجه
نور بضحك عالي ههههههههههه ههههههههههههه ضحكت عليكي الساعه7
كيان خدي ي جز:مه والله لأضربك وطلعت تجري وراها
أما عن فهد فهو ليه بيدور عليها وكمان معتش بيأكل وحالته متدهوره وبقا بيروح البار كل يوم ويرجع بعد الفجر
النهارده يوم مميز بالنسبه للاتنين لأن فهد عارف انها عليها امتحان وهيروح يشوفها
وكيان يوم مميز لانها هتقابل صحابها اللي مشافتهمش من بقالها اگتر من 3شهور
بعد مرور وقت راح فهد قدام الجامعه علشان يشوفها لكنه للأسف معرفش يشوفها أما عن كيان شافت صحابها وكانت باين انها فرحانه ولكنه الظاهر فقط فهي موجوعه ولكنها تحاول أن تخفي ذلك .
خلصت امتحانات النهارده وهي خارجه من الجامعه جالها اتصال من رقم مجهول
فهد تعبان وف مستشفي ************
كيان بعياط بتهته نور الحقينني يا ن و ر ف هد ف الم س تشفي (نور الحقيني يا نور فهد ف المستشفي )
نور طب متعيطيش وتعالي نروح وراحوا وأول ما دخلت لقت مراد بيعيط
كيان مراد قول أن فهد كويس بتعيط ليه قول
مراد بعصبيه ابعدي منك لله أنا بكرهك إنتي السبب فهد مات ماااااات بسبگ
كيان نزل عليها الكلام مثل الصاعقه وجرت بسرعه دخلت غرفه العمليات لقت وشه متغطي
كيان :فهد قوم علشان خاطري والله ما هبعد تاني

 

 

 

نا عارفه انك زعلانه مني ي حبيبي بس أنا أسفه والله مش هبعد تاني فهد ارجوك قوم بقا متوجعش قلبيفهاااااااااد ارجوك فهد متوجعش قلبي ي فهااااااد قوم الله يخليك
الممرضه دخلت مينفعش كدا ي استاذه ممكن تخرجي وبتغطي وشه
كيان بٱنهيار وزعيق ابعدي ي متخلفه انتي ابعدي انتي مش بتفهمي فهد عايش هو انتي مش بتفهمي اخرجي اخررررجي
كيان قعدت علي الارض وبدأت تهلوس وتعيط اكيد فهد بيهزر صح ف فهد مش انت بتهزر تعرف ي فهد أنا كنت جايه اقولك اني بحبك بس انت مشيت وسبتني وبدأت تعيط بصوت عالي
فهد صعبت عليه جدا (ايوا فهد عايش ي جماعه بس هو بيعمل كدا علشان يعرف يخطط ويكشف سمير )
فهد قلبه وجعه اوووي وبدأ يعيط علي شكلها
كيان قامت تحفظ شكله ولكنها اتفاجأت بدموع علي خدعه وصوت انين خفيف
كيان بحب وضحك وفرحه فهد انت عايش فهد وبدإت تهزر فيه فاااهد انت عايش صح
فهد بيحاول ميبينش لانه لازم محدش يعرف وبالذات كيان علشان يبان عليه الحزن ومحدش يعرف لأنها لو عرفت هيبقي بالنسبالها عادي وممكن حد يلاحظ
وف الاخر استسلم فهد وقام مره واحده حضنها
كيان بخوف لأنها فكرته شبح ي مامي شبح شبح وقعدت ترجع لورا
فهد :تعالي ي كيان انتي خايفه ليه انا فهد
كيان راحت وقعدت تحسس علي وشه كتير
فهد وفجأه حضنها وفضل يبكي كتير اوووي هو وكيان وبعد فتره خرجت من حضنه وقالت اسفه مكنش قصدي
كيان بعتاب ليه كدا ي فهد
فهد كيان هقولك سر واوعگ تقولي لحد
كيان ايه السر دا

 

 

 

فهد :بحبك ي كيان
كيان وقد تذكرت ما فعله بها اخر مره
كيان أبعد ي فهد أنا بكرهك ابعد ي فهد
فهد لاء انتي فهمتي غلط ي كياني أنا بحبك انتي مش حد تاني دي تبقي بنت عمگ سمير لازم اخليها تثق فيا وكمان علشان اعرف اخبار عن امي ي كيان فهد وبعدين إيه بتكرهيني دي امال مين اللي كانت هتموت نفسها دي
كيان بكسوف بس بقا ي فهد وبعدين أنا اصلا همشي ومتكلمنيش تاني علشان انت بجد رعبتني اووي ليه عملت كدا
فهد علشان اشوفك لانك مكنتيش راضيه تظهري
كيان فجأه قعدت تعيط
فهد مالك ي كياني
كيان أنا آسف ي فهد اني السبب ان حالتك تبقي كدا أنا اسفه
فهد كان ف مظهر لا يحسد عليه وجهه باهت وعينه حمرا اوووي وتحت عينه هالات سوداء
فهد خلااص بقا ي كياني متعيطيش يلا بينا نمشي
كيان وقفت شويه كدا تبصله ف هو فهم
فهد : عرف انها عاوزه تعرف مراد عارف ولا لاء
ايوا مراد عارف
كيان ي ولاد والله لأجيب حقي منكو بس مراد بيمثل حلو اوووي
فهد بضحك ايوا دا ممثل قديم 😂
كيان ماشي بقا كدا
ومشيو من المستشفي ودي كانت خطه علشان فهد يشوف كيان
بعد مرور وقت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية بحر آمالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *