روايات

رواية خلف أسوار القلب الفصل الثامن 8 بقلم سهيلة عبد الجواد

رواية خلف أسوار القلب الفصل الثامن 8 بقلم سهيلة عبد الجواد

رواية خلف أسوار القلب البارت الثامن

رواية خلف أسوار القلب الجزء الثامن

خلف أسوار القلب
خلف أسوار القلب

رواية خلف أسوار القلب الحلقة الثامنة

في النادي…
نادين: الو يا رودينا تعالي بسرعه عاوزاكي ضروري
رودينا وصلت وقعدت معاها: ايه يبنتي فيه ايه
نادين: انتي مش قلتي ان يوسف سافر ومحدش عارفله طريق
رودينا: ايوا
نادين: انا بقي شوفته النهاردة
رودينا بفرحه: ايه دا بجد شوفتيه فين
نادين : بصي انا شوفته في المول
رودينا: بس كدا ..طيب احنا هنعرف مكانه منين
نادين: اكيد هيتعرفله طريق مش هيفضل كدا وفيه حاجه تانيه
رودينا: قولي
نادين: يوسف ورنا مفركشين ورنا اتخطبت يعني انتي كدا الكورة في ملعبك وانتي وشطارتك
رودينا بفرحه: خدي بوسه” وباستها في خدها”
نادين بضحك: يلهوي علي جنانك
_____________________
احمد: الو ياسلمي عامله ايه
سلمي: الحمدلله
احمد: انا هجيلك دلوقت انا وماما ونور وحبيبه
سلمي: تنوروا
_____________________
مروان: نور تعالي ننزل نجيب حاجات
نور: رايحه مشوار كدا دلوقت مش هينفع
مروان: بقالك مدة كل اما اقولك حاجه تقولي مش هينفع
نور : معلش بقا يلا سلام عشان نازلين “وقفلت معاه”
_____________________
في الشركة
محمود: ايه يا سناء فيه حاجه
سناء : فيه بنت يا فندم عاوزة تقابل حضرتك
محمود: خليها تتفضل
محمود: اتفضلي يابنتي اقعدي
اسراء : شكرا لحضرتك
محمود: ايه بقا فيه ايه
اسراء : انا عاوزة اشتغل في الشركه وحبيت اني اقابل حضرتك شخصيا
محمود: تمم قدمتي ورقك
اسراء بحزن: قدمته واترفضت
محمود: طيب ليه
اسراء: عشان لسه متخرجه جديد ومعنديش خبرة
محمود : طيب وريني ورقك كدا
اسراء : اتفضل
محمود: ماشاء الله باين انك كنتي طالبه متفوقه
اسراء :حضرتك جربني وانا عندي اقتراحات وافكار كتير اوي كمان
محمود: طيب يبنتي انتي اتقبلتي في الشغل وهتشتغلي بس في القسم التاني من الشركه اللي هو خاص بالتصميم وكدا انما انا القسم بتاعي بتاع ادوات البنا والكلام دا
اسراء بفرحه: شكرا جدا لحضرتك
محمود: تعالي يا سناء عاوزك
محمود: خدي سناء ووديها لابراهيم هتشتغل هناك
سناء: حاضر
_____________________
في بيت سلمي…
سهير: نورتونا والله
هبه: دا نورك يا حببتي
سلمي وهي بتقدم العصير: اتفضلي اشربي يا طنط
هبه: تسلميلي
احمد: سلمي تعالي عاوز اكلمك
سلمي: طيب تعالي البلكونه
احمد: بتاخدي ادويتك
سلمي بحزن : اه
احمد: طيب خلي بالك من نفسك
سلمي : حاضر
____________________
في الشركه..
ابراهيم: بص يا محمد هو التصميم تمم بس الجزء دا محتاجه تظبيط
محمد: طيب تمم عن اذنك
“وهو بيخرج خبط في اسراء”:
اسراء: مش تحاسب ياعم انت
محمد: انتي اللي مبتشوفيش
اسراء: ماتلم نفسك يبني آدم انت
محمد: انتي اللي مين وايه اللي جابك هنا اصلا
ابراهيم” خرج علي صوتهم” : ايه يا محمد فيه ايه ومين البنت دي
اسراء: انا استاذ محمود باعتني عشان اشتغل هنا
ابراهيم: طيب خلاص يلا يا محمد علي شغلك وانتي يبنتي تعالي المكتب
_____________________
مروان:الو يانور ايه فينك
نور: انا تحت البيت بركن وطالعه اهو
مروان: انتي كنت فين اصلا
نور: في مشوار كدا مع ماما واحمد
مروان: طيب خليكي في العربيه وانا هنزل ونتمشي شويه بيها
نور: ماشي مستنياك سلام
نور طانت سرحانه وبتكلم نفسها: يا تري هتفضلي خايبه كدا وماشيه ورا الاوهام دي ولا ايه نظامك
مروان: انا جيت يلا بقا انزلي انا اللي هسوق
نور: حاضر
مروان: ساكته يعني فيه ايه مالك
نور: مليش
مروان: كنتي فين صحيح
نور: رحت مع ماما واحمد. عند سلمي عشان نطمن عليها اصلها اغمي عليها امبارح وهي مع احمد ولما كشفوا عليها طلع عندها كانسر
مروان: ربنا يشفيها
عدا وقت وهما ساكتين
مروان: برضو سكتي تاني يبنتي مش متعود علي كدا انتي فيه ايه مضايقك
نور: ولا حاجه بس عاوزة اروح
مروان: ليه طيب
نور: تعبانه حبتين..دقيقه رنا بتتصل
نور: الو
رنا:….
نور: كان ورايا كام مشوار كدا
رنا:…
نور: طب سلام دلوقت
مروان :فيه ايه
نور: لا كانت بتقولي مرحتش الكليه ليه
مروان: وانتي مرحتيش ليه
نور : مليش مزاج ها هتروحني ولا هنفضل نلف كدا كتير
مروان: هروحك اهو خلاص
_____________________
في بيت عبدالرحمن…
عبدالرحمن: ايه يارنا انتي لسه جايه
رنا: ايوا يابابا
عبدالرحمن: طب تعالي عاوز اكلمك
رنا : حاضر
عبد الرحمن: لسه بتعاملي ايهاب بنفس الطريقه
رنا: دا خطيبي مش جوزي يعني المعامله معاه تبقي علي اضيق حدود وبعدين انا معرفهوش اصلا يعني فجأه كدا اعرف ان ليك اخ تاني من مامتك واعرف ان ليا ابن عم ف دا لوحده يخليني اعامله زي اي حد غريب
عبدالرحمن بيأس: ربنا يهديكي يبنتي
رنا: يارب بس فهم ايهاب ان مليش في جو المخطوبين والو كل شويه وحب ودباديب والكلام دا ماشي يابابا
عبدالرحمن: حاضر
_____________________
مروان: عاوزين نبدأ نجهز في الشقه بقا
نور: طيب
مروان: انتي مش فرحانه ليه دا شكل واحده هتبدأ تجهز في شقتها
نور : معلش بقا نصيبك تقع في واحده زيي عن اذنك ” وطلعت”
_____________________
في شركه شوقي…
شوقي: الو يا عمرو تعالي
عاوزك….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خلف أسوار القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *