رواية عشق الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة البستان
رواية عشق الرعد البارت الثالث عشر
رواية عشق الرعد الجزء الثالث عشر
رواية عشق الرعد الحلقة الثالثة عشر
عند مريم وعدي
.. مريم فضلت تبكي و وصلتلها مسج ع فونها كان ف المسج
: عدي مش بيحبك و هو كان عامل تحدي ع انو يخليكي تحبيه و متجوزك انتقام وبس و هيطلقك ي حلوه
مريم دمعت وهتبكي وركبت لعدي وفضلت تخبط ف الباب
مريم ببكاء: افتحح افتح ي عدددي ي استاااااذ ااافتتح
عدي بزعيق: ف ايي ماالك
… فتح الباب ومريم ورتو الفون ع المسج
عدي بزعيق: ايي ده انا كنت متجوزك انتقاام بس مكرهتكيش
مريم ببكاء: يعني انت ولا كرهتني ولا حبتنيي طلقني ي عدي
عدي بزعيق: يوووه ي مريم
… وطلع بره البيت راح Night Club
رجع ع الساعه 3
مريم: اهلااا باستاذ اللي راجع بيتو وش الفجررر
عدي بغضب وزعيق: صوتك مسمعهوش وخلي بعيد عن وشييي
.. وفجأه مريم اغمي عليهاا وعدي جري بسرعه يشوف فيها اي ورن ع الدكتور
عدي بدموع: انا اسف ي حبيبتي قومي يرضيكي تزعليني منك انا اسف اخر مرره مرريم قومي
الدكتور: عاوز اكشف ي استاذ عدي ابعد
.. بعد شويه
الدكتور: مبروك المدام حامل
عدي بفرحه: احلف طااب قول والله بجد هبقي اااب ي مرريم
مريم بالم: اههه.. عدي
عدي بفرحه: هتبقي ام وانا اب يحبيبتي
.. وفي اللحظه دي هما ركنو كل خلافاتهم ع جمب مبقاش فيه غير حب وبس
.. الدكتور مشي و عدي اخد مريم ف حضنو ونامو
تاني يوم الصبح
عند رعد و لين
.. رعد راح ل لين و مسكها من ايدها
رعد: صباح الخير
لين: صباح النور
رعد: مش عاوزه تسمعيني
لين بحزن: مش عاوزه اسمع حاجه ي رعد اللي حصل حصل
رعد بحزن: هي كلمتني عن تميم وحضنتني وانتي عارفه انا ازاي لحد دلوقتي مش ناسي تميم ومتأثر بيه
… لين حضنتو
لين بدموع: عارفه وانا اسفه اني كبرت الموضوع بس بغير عليك منها اوي
رعد بضحك: ايوه اعترفي كده اني عسل واتحب ولازم تغيري عليا علشان مروحش منك اصلي مززز
لين: هههه طيب يلا نفطر ي حبيبي
.. نزلو وفطرو وبعدين راحو المكتب
ف المكتب عدي دخل هو وبيغني
رعد بضحك: فاكر نفسك تامر حسني ولا اي
عدي: لا انا مش تامر حسني بس قريبب… بصوت عالي ….. هبقييي باااباااااااا
لين بفرحه: بجددد الف مبروك بس مريم مقلتليش
عدي: تلفونها اتكسر و هتغيروا انهارده
ليث: مبررروووك عييل هيخلف عيلل
رعد: ووه ي وحش بس مبروك يزميزي
… وكملو ضحك
عند مريم و مروه ف الكليه
خلصو محاضراتهم وكانو قاعدين في الكافيه
مريم: اناا حاامل
مروه بفرحه: بجدد الف مبروك يروحي هبقييي خااالللله اخيررراً
مريم بدموع: انا مش مصدقه نفسي هبقي ااام
.. يامن جه ومسك ايد مريم وقرب منه حبه ومريم هتشيل ايدو وتزقو جه عدي وفضل يضرب في يامن لحد ما وشو اتخرشم وشالو بعيد عنو بالعافيه
عدي بغضب وزعيق: اقسم بالله ي ابن ال**** ما اخليك ع وش الدنيا
فوق ف مكتب المدير
المدير: عدي باشا السيوفي بنفسو عندينا اتفضل ي باشا
عدي بغضب وزعيق: انتوو خليتووو فيهااا باااشااا ي كليه *** اقسم برب العرش اقفلهالو دلوقتي
المدير بتوتر: اي اللي زعلك بس واحنا نقوم بالواجب
مروه: يامن مسك ايد مريم وقرب منها ومريم متحوزه عدي السيوفي حضرتك
عدي بغضب وزعيق: عاااوووززز اااييي تاااننننيي لمااا الجرأه اخدتووو ومسك ايد حرمي
العميد (عم يامن يبقي ) : بس هو مكنش يعرف ي عدي باشا
عدي قام ومسكو من رقبتو كان هيخنقو
.. المدير: خلااص اللي تؤمر بيه ي عدي باشاا
عدي بغرور وثقه وغضب: رفد نهائي للك”لب ده وعمو يطرد
المدير بتوتر: امر وينفذ ي عدي باشا
.. عدي مشي وبص عليهم بغرور وغضب
عدي: مبقااش اسمي عدي السيوفي لو فيه كليه قبلت تخليك طالب عندها ولا كليه قبلت تخليك تشتغل فيهاا ومسك مريم من ايدها جامد وركبو العربيه
ف العربيه
مريم بدموع: عدي والله هوو انا مليش ذنب
عدي: شششش نفسك مسمعهوش وهلم نفسي منك ع الاخر علشان ابني ببسس انتي فاهمه
وصلو البيت وعدي دخلها وقفل الباب وطلع ع بيت رعد وطلعو قعدو ف الجنينه
رعد: مالك ده حتي كنت فرحان بدري
.. عدي حكالو اللي حصل
رعد: مكنش مفروض تعمل كده مع مريم هي ملهاش ذنب وغير كده هي حامل هتتعب
عدي: مش عارف اهو اللي عملتو عملتو
رعد: قوم صالحها طيب
عدي: انت شايف كده
رعد: ايوه ي عدي بس اقعد شويه عاوز اقولك حاجه
عدي: ف اي
رعد: عاوز اطلق ديما
عدي بابتسامه: هي لين سحرتلك ولا سحلتلك
رعد بضحك: بس ي بارد مش هينفع نبقي متجوزين كل اللي بينا انتهي
عدي: طلقها يصحبي وكمل مع لين
ف احد الشوارع
… كانت مروه سايقه عربيتها وفجأه العربيه عطلت وطلع عليها شويه شباب وفضلو يعاكسو فيها و هي بتشتمهم وووووووو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الرعد)