روايات

رواية مجنونة قلبي الفصل التاسع 9 بقلم ريناد

رواية مجنونة قلبي الفصل التاسع 9 بقلم ريناد

رواية مجنونة قلبي البارت التاسع

رواية مجنونة قلبي الجزء التاسع

مجنونة قلبي
مجنونة قلبي

رواية مجنونة قلبي الحلقة التاسعة

سيليا : اوبس سوري ب……”بدأت تترعش والدموع اتملت في عينيها” ا ا انت ب بالله متخطفنيش أناا ………..
أحمد : شششش أنا مش هأذيكي ياقطتي أنا جاية أقولك علي حاجه بس أنا هتقدملك بعد فترة وإيااكي ثم إياكي ترفضي “طلع سكيه من جيبه ” وإلااا…
سيليا وهي بتترعش : خ خ خلاص والنبي خلاص هوافق أن شااء الله
أحمد ضحك بخبث : أيوه كدَ تعجبيني وانتِ مطيعه ياقطتي أه صح وكمان حاجه لو حد عرف اني قابلتك مش هيحصل خير أنا متهود و…ممكن أقتل أخوكي سلام ياقطتي أشوفك بخير
سيليا قعدت تعيط علي الي بيحصل معاها
____________
سجيٰ : مالك ياميرا
ميرا بضيق : مالي مَـ أنا كويسة أهو هيكون مالي يعني
سجيٰ : آه واضح جداً أنا بقول برضو ….بلاش نكدب ونحور علي بعض أنا فهماكي وحفظاكي أكترر من نفسي
ميرا : سجيٰ نحنَ اتكلمنا قبل كدَ في موضوع سيليا صح
سجيٰ : آه
ميرا : طيب وروحتي اتكلمي معاها لييه
سجيٰ : سيليا مش عدوتنا والله العظيم هي إنسانة كويسة طيب ممكن نديها فرصة علي الأقل
ميرا : إنتِ حُرة

 

 

 

سجيٰ : هتكتشفي دَ مع الوقت وهتقولي سجيٰ قالت
ميرا : خلاص اقفلي علي السيرة الزفت دِ
سجيٰ : تيب … احمم احممم
ميرا : قولي يا اخر صبري اشجيني ياتريٰ عايزة إيي المرة دِ
سجيٰ : سجيٰ : احم عيد ميلادي قرب علفكره
ميرا : اه وبعدين
سجيٰ : الهدية
ميرا : هدية!! هدية إيي ليه مش كفاية انا جمبك وبصحتي أهو الاه إنتِ عايزة إيي تاني هو في هدية أحلي من كدَ
سجيٰ : انتِ هدية! دَ انتِ إبتلاء من ربنا مش عارفه ياربي إيي الذنب الكبير الي عملته علشان
ميرا : كدَ يعني تمام شوفي بقيٰ مين هيجبلك هدية
سجيٰ: الله الغني عنك في سيليا
ميرا ادايقت منها : سجيٰ!!!
سجيٰ : بهزر والله العظيم بهزر متزعليش
ميرا : طيب احزري جيبالك ايي
سجيٰ : إيي
ميرا : تؤ مش هقول
سجيٰ بالله بالله قوليي
ميرا : لااعععع مش هتبقي مفجأه كدَ
سجيٰ : اوووووف
ميرا : احسن خلي الفضول يموتك
سجيٰ : بَاردة
______________

 

 

 

عديٰ أسبوع وسيليا بدأت علاقتها تقوي مع ميرا وسجيٰ او بقيت قوية وتقريباً كانوا يعرفوا كُل حاجه عن بعض وميرا حبت سيليا جداً
سيليا بعد ما خلصت فطار: الحمدلله يالاا ياحسام علشاان توصلني
حسام: يالاا ياختي
________
ميرا : فين الوليه دِ اتأخرت ليه
سجيٰ : صبراً شويه وتوصل
ميرا : أنا هطلع أشوفها
“ميرا راحت علشان تشوف سيليا وشافت حسام أخوها وهو كمان شافها وحصل مابينهم eyes contact ”
سيليا : أنا جييييت
سجيٰ : المشكله انك مش بتيجي لوحدك بتيجي انتِ وإزعاجك.
ميرا : حصللل
سيليا : اتنيلوا هو في حد لاقي حد قمرر زيي كدَ
ميرا : آه اه مَـ أنا بقول..
“بعد ما خلصوا محاضراتهم ”
بسمه : صحابنا الحلوين الي نسيونا “وهي بتبص لسيليا من فوق لتحت ” ولقيوا البديل
بتول : لا متقوليش نحنَ السيئين في رواية أحدهما ولا اييي

 

 

 

ميرا : نحنَ عمرنا مَ منسناكم بس انتوا الي معاملتكم اتغيرت ونحنَ عمرنا مَـ ننسي الحلو الي بينا انتوا وقت ما تحبوا تتكلموا معانا مش هنصدكم بس أنا مبحبش حد يتكلم عن حد بحبه أياً كان مين الشخص دَ بس لو حابين نفتح صفحه جديده آشطا
بتول : نحنَ ما بنشتريش حد باعنا روحوا للبديل وبعدين ملاحظه ان زوقكم بلدي أووي وزباله في الناس
سجيٰ : والله نحنَ لو زوقنا بلدي وزباله فَـ نحنَ اتعرفنا علييكم
بسمه : مَـ انتوا بعد ما سبتونا تقريباً بقي زوقكم زبالة اوووي والدليل علي كلامي الي واقفه جمبك دِ “تقصد سيليا”
سيليا : طيب يالاا ياحِلوة انتِ وهي علشان مقلش منكم هنا
بتول : نحنَ ماشيين مش مستنين واحده زيك تطردنا
وبالفعل مشيوا
سيليا : بناات ملزقه وحربوئه
ميرا : فكك منهم
سجيٰ : جماعه أنا……
فجأة جات عربية سريعه أووويي وخبطت ميرا
سجيٰ وسيليا بصرااخ : ميراااااا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *