روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل العشرون 20 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل العشرون 20 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت العشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء العشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة العشرون

محمد بهدوء:اي دا ورفع كيس الحقن ….
بسمله:انا…..ك….كنت هقوللك والله بس …بس
محمد:سمعك اتكلمي ….
سكتت وبصت في الأرض …..
محمد:انتي عارفه اني انا بكره الكذب ليتابع بزعيق:بتكذبي لي …..مش عارف انا …..
بسمله:عشااان بخاف منهااااا …مبحبهاش
محمد باستغراب:بتخافيي من اييي من الحقن اززاي
بدأ يكتم ضحكه:انتي هتكليهاا
تلفونه رن وكان خالد ….بص في التلفون وقفله خالص
قام ولبس الجاكت بتاعه:لما اجي ليا كلام معاكي ….تاني
بعد ما محمد خرج: اعصابي اتسابت انا قولت هيضربنييي
بّـــــــقــــــلَمِــــــــيـــــŋ.ĥ
علي الناحيه الأخري في الشركه …لتدلف ندي الي المكتب وفي يديها بعض الملفات لتضعهم بتنسيق علي المكتب وتخرج
خالد قابلها وهيا خارجه:هو محمد ايجي ولا اي
ندي:لاء لسه مجاش بس هو هيجي كلمني من شويه
بس شكله مضايق جداا
خالد دلف لمكتبه ويراجع كذا ملف …..
بعده مده …ندي واقفه لقيته جاي ودخل المكتب ودخل
ندي:اه ….داحنا هنتهزق تهزيق النهارده ….كدااا
دخلت المكتب وخبطت علي الباب بهدوء تام
ممكن ادخل ….

 

 

 

محمد بحده:ادخلي ……
ندي:تحب حضرتك تعرف اجتماعات النهارده اي
محمد:نديلي خالد ….
ندي:حاضر يافندم خرجت من المكتب واتجهت لمكتب خالد …… وقالته أن محمد عايزه
********************
صفا قلقت جداا فضلت ترن علي رقم مروان كتير بس مردش خالص بعد شويه اتقفل …..
طب اعمل اي الوقتي اجتماع اي بقالي اد اي برن
فتحت موقع تحديد المكان وكتبت الرقم …..
ظهرلهااا …..مستشفي*****بالقاهره
صفا:مستشفي مستشفي اي بس ….ليكون حصلها حاجه
طلعت تجري بسرعه ولبست ملابسها وخرجت من القصر ووقفت تاكسي وداتله العنوان ****
يااارب استره ياارب …بعد مده وصلت للمستشفي دلفت بسرعه …لقت دكتور خبطت فيه
الدكتور:صفا في حاجه ولا ايي
صفا:لاء مفيش …

 

 

الدكتور:مروان كويس
صفا بقلق وهيا بتلتفت حوليهااا:مش عارفه
الدكتور:مش عارفه ……
صفا:بعد اذن حضرتك طلعت التلفون تاني وتحدد المكان لبضبط…..لقت سهم بيحرك اتنين واقفين بصت التلفون لقيته نفس تلفون مروان بالضبط ….
صفا:لازم اتاكد بدل ما اتهور وعمل حاجه……
رن علي التلفون …لقيته بيدي جرس …استغربت من شويه كان مقفول قربت من التنين الي واقفين دول
التلفون دا بيعمل معاكواا ايي
الشخص:وحضرتك ماللك …….
صفا ببرود:دا تلفون جوزي ……بدأت تقلق اكتر
الشخص سكت تماما وبص في الأرض …..
صفا بزعيق:مروان فين مروااااان
لقت ماجد واقف بعيد مع دكتور طلعت تجري عليه
الدكتور:الخياطه اثرت عليه جامد …بدأ يفتكر كل حاجه
عمي مروان ماله ….في اي ..
ماجد:اي الي جابك هنا يا صفا
صفا:انت الي بتعمل اي هنا ومروان مروان فين
ماجد:مقلتلك في اجتماع ويلا عشان تروحي
صفا:اروح ايييي اجتماع اي الي بتقول عليه في قوليييي
صفا:ليكون …..هو ….وسكتت
ماجد:ونتي زعلانه ليي اه مروان افتكر كل حاجه
صفا ببكاء:افتكر …..

 

 

 

ماجد:يابنتي انتي لي بتعيطي دلوقتي مش انتي عايزه تتطلقي منه …..اهو افتكر …وهتبعدي عنه
صفاا ببرود لكلامه:انااا بحبه …..لايمكن مروان سيبني ابداااا ….
بعد مده في المستشفي جالسه بتبكي جاامد ياتري هيفتكري ولا لاء……….
الدكتور معدي:هو يمكن ادخله….
الدكتور:اه ممكن اتفضلي
دخلت بهدوء …..مش شايفه من عيونها المحمره بشده
مروان بيتكلم مع باباه:انا حاسس بصداع جامد اووووي
ماجد بقلق:ثانيه هجيبللك الدكتور
مروان:هو اي الي حصل كل الي فكره ان البت الي قريبه بسمله بنت عمي خبطتني جامد
ماجد بصدمه:خبطتتك تقصد بنت خالتهااا
صفا واقفه سمعه كلامهم بتبكي …
مروان شافه بصلهااا
مين دي الممرضه
*****************
في فيلا نور العشري …..قاعدين في الصالون ….
زينه:نور ….نووووور
نور:نعم ياماما …
زينه:نعم ياماما …كام مره قولتللك تكلم ميار
نور:طيب هكلمهااا…
زينه:يابني حرام عليك لي كدااا …..خلاص يا استاذ نور
اتبسط متكلمهاش ولا حاجه
نور:مش فاهم تقصدي اي
زينه:يعني هيا عايزه تفض الخطوبه دي …عارف ليبي
نور بكل برود:ليه

 

 

 

زينه:ليييي ….لأن شافت خطيبها مبيكلمهاش ولا بيهتم بيهاا خالص …..نور سيب الي في ايدك
نور ساب الي في أيده وكانها:اولا يا امي انا اصلا مكنتش عايزهااا مبحبهاااش اناااا
زينه:اي مبتحبهاش….
نور:ايوه ونتي عارفه كدا كويس ……..
زينه:طلما مش عايزها خطبتها ليي …..
نور سكت رد علياااا يانور
خلاص طلما حضرتك مبتردش …..يبقا فعلا لسه بتحبهاا
نور:لاء مبحبهاش …
عن اذنك …ستبها وطلع اوضته
******************
حسام:ليه بتعملي كدا يعني بقالك اد اي في الأوضه مبتخرجيش
لورا:مش هخرح غير لما تطلقني …..اما نش قادره اصدق الي انت عملته …..
حسام ببرود:اطلقك ….
لورا:ايوه ….لتتابع بغيظ:لو بتحبني زي ما بتقول
حسام:حاضر ….هطلقك وهبعد عنك
لورا بصدمه:بتتكلم بجد
حسام بمكر:ايوه بس افتحي ….
لورا:احم …..هو كلامك بجد ولا بتهزر يعني
حسام:لو مفتحتيش هغير رائي
لورا بمكر هيا الأخري:عايزني افتح لييي
حسام:افتحي بس يا لورا …..
لورا:طيب تمام ……فتحت الباب واتفاجات الي واقفه مع حسام
******************
محمد:مش عارف ياخالد لي القسوه دي كلها لياا مع اني معملتش فيهاا حاجه خالص يابني
خالد:ونا والله مش عارف لي كداا……دنتا يعني معملتلهاش حاجه ابدا
محمد:تمام …نتكلم بعدين عايز حاجه
خالد:لاء
**********************

 

 

 

عند بسمله في القصر …..
بسمله:يعني يسي محمد بنكلم حضرتك حضرتك مش بترد خالص ….اعمل اي بس
فتحت الشاشه الي في الغرفه وقعدت قدامها وفتحت كرتون وبتتفرج …..
لارا دخلت الغرفه بمرح:عااااااا بتسمعي سيندريلا اتجهت ليها وقعدت جنبها علي السرير …..
بسمله بمرح:بتحبيه
لارا:بعشقه يا بنتي بعشقه جاااامد …..ههههه الحمد لله انتي كمان بتحبي الكرتون اصل محمد لما بيشفني بسمعه
بيقولي هو انتي لسه طفله …انتي كمان طفله هههه
بسمله بضحك:انا بحب الكرتون دااا …بدأوا يتفرجوا عليه
بعد شويه محمد دلف للقصر وبيفتح الاوضه بهدوء
اللهم بيتكلموااا …لارا:انتي عارفه بحب قط وفار
بسمله:ونا كمان ……وكرتون الوحش والجميله
لارا:ونا كمان بحبوا ….بحب الكرتون مش الفيلم ذات نفسه
فضل يضحك كتير …..وخبط علي الباب :احمممم
اتعدلوا من مكانهم لارا:احم احم ….انت جيت من امتي
محمد:من لما بحب القط والفار
لارا:هههههه طب بعد اذنكم انا بقاااا طلعت تجري تضحك
فضلت باصه للشاشه …….
محمد بهدوء وهو بيقرب منها:بتعملي اي يا سوسو
بسمله:سوسو اه سوسو لما انت زعقتلها الصبح
محمد:متبقيش قموصه اووي كدا يعني ….بعدين انتي غلطانه كذبتي عليااا ونتي عارفه اني مبحبش كداا خالص
بسمله:وكمان رنت عليك كتير ومن مردتش خالص
محمد:التلفون صامت ….

 

 

 

بسمله:امم ….فضلت باصه للشاشه برضو ….
محمد:طب بصيلي ….
هيا مبصتش….اخد الريموت ولسه هيقفل شدته من ايده
عاااااااا لا متقلبش كله الا الكرتون دااا
محمد:انتي لسه صغيره …
بسمله:اه صغيره …..لتتابع بمرح وحطت أيدها علي بطنهااا وكمان البيبي عايز يتفرج
محمد:ههههه بيبي اي الي عايز يتفرج ….
هيا الاوضه قللت لاطفال كدا لي
بسمله بضحك:لو مش عاجبك اسيب الأوضه عادي
محمد:لاء عجبني ونص …..اهم حاجه رحتك
دخل غرفه الملابس وخرج:يلا عشان تاخدي الحقنه
بسمله:عااااااا لا لا حقن لا قامت من مكانها ووقفت علي السرير……لا لا ….عااااااا
محمد باستغراب:في اييي اهدي ….
بسمله:مش عايزه اناااا ……
محمد بمكر:خلاص ياستي متخدهاش ….
بسمله:اي ……وهيا يغمض عنيهااا
محمد:بجد خلاص
بسمله:طيب وهيا تقعد مكانهاا دلف للسرير ونام وبصلها وقالها:اي السبب يعني أنك مش عايزه تخديهاا بتخافي
بسمله:اه …..
محمد:لي يعني ……دا انا ياروحي الي هديهالك
بسمله بخجل:عااااااا

 

 

 

محمد بضحك:خلاص اهدي لو انتي مكسوفه مني يعني ممكن اجيبلك ممرضه دلوقتي حالا تدهالك
بسمله:لاء برضو مش عايزه
محمد:بس تعرفي أن غلط عليكي وعلي البيبي
بسمله:بقوللك اي بقااا يامحمد يا ابلكجي هتعمل دكتور علياااا وهيا حطها أيدها في وسطها ووقفه علي السرير
محمد:ههههه لاء ياسوسو هو انا اقدر برضو ….
بسمله بمرح وهيا لتنام جمبه:احم …كنت عايزه اسالك سوال ….
محمد:اسالي
بسمله:انت بتحب الولاد اكتر ولا البنات
محمد: الي يجيبوا ربنا كويس وبحب الاتنين
بسمله:امم طب لو هو ولد انشاء الله هسميه اسد
محمد:اسد اشمعنا يعني ….
بسمله:عشان كنت بحب البطل الي في مسلسل قبول
سكتت وحطت أيدها علي فمها

 

 

 

محمد بزعيق:نعمم بتحبيه ….
بسمله:لا لا متزعقش ولا تتعصب ونبي مش قصدي اقصد يعني يعني ….. مره واحده حضنته جامد …..
محمد ونبي متتعصبش كدا انا اصلا اعصابي تعبانه
محمد بهدوء:بتديقيني جامد ……..
بسمله بمرح:محضرالك مفاجاه حلوه اووي ……
محمد:اي هيااا
بسمله:طيب انا ماكلتش مستنياك …….
محمد:اه قولي كداااا عيوني حاضر بس متخديش علياا بقااا ….
بسمله:ههههه حاضر
محمد:انا بهزر اوعي تخدي الكلام بجد
بسمله:منا عرفه …. ياحبيبي
محمد نزل تحت وهيااا دلفت لغرفه اخري …….
بعد شويه كده …….طلع يشوفها منزلتش ليه ….ليصعد السلالم لقه……دم عند غرفه في القصر اتجه بقلق لقاه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد

error: Content is protected !!