روايات

رواية نور الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل السادس عشر 16 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت السادس عشر

رواية نور الزين الجزء السادس عشر

رواية نور الزين الحلقة السادسة عشر

اشرف : صلاح اتأخر كده ليه اتصل عليه
صلاح : ايوه يابابا
اشرف : انت فين ده كله
صلاح : عند امي
اشرف : ام مين
صلاح : امي امال ولاهتخبي تاني
اشرف : ايه الهبل ده ومين قالك كده انت ابني انا الظاهر امال خرفت انا جاي
صلاح : تشرف يا اشرف بيه قفل الفون
امال : ليه استعجلت ياحبيبي ما اكيد هينكر
صلاح : مش هأستحمل اعيش من غيرك يوم واحد ولا انتي مش عاوزاني امشي
امال شدته ل حضنها وقالتله ماتقولش كده تاني ايه الجنان ده دا انت عمري كله ياحبيبي ربنا يخليك ليا
صلاح : باس ايديها وقالها ماتخافيش انا استحملت كتير مع مرات ابويا اللي ماكانتش بتطقني ورغم ان ابويا قاسي بس معايا غير
امال : ربنا يستر ياحبيبي

 

 

رعد : عاوز ورق اخر صفقه وعاوز ورق المناقصه الجايه عاوز كل حاجه جاهزه
اوامرك يارعد بيه
رعد : إلغي كل مواعيد النهارده الا اجتماع بره وجهزي كل الورق وهأنزل كمان نص ساعه
السكرتيره : حاضر يافندم
رعد بينه وبين نفسه ماشي يازين لومش وقعتك ما أبقاش انا
احمد : نورتي البيت يامها
مها : منور ب حضرتك يابابا ياااااااه البيت كان وحشني اوي اوي
مني : البيت كان وحش من غيرك ياحبيبتي
نزل علي وهنا من ع السلم وجريت هنا ع مها وحضنتها جامد وحشتيني يامها الحمدلله انك كويسه
مها : ب ابتسامه هنون حبيبة قلبي الحمدلله تمام انتي عامله ايه وحشتيني
هنا : وانتي كمان ياحبيبتي
علي : وسعي كده ياهنا هتاكلي البت مها حبيبتي حمدلله ع السلامه البيت نور
مها : منور بيك يابكاش اخبارك ايه طمني عليك
علي : الحمدلله تمام
مها : الحمدلله
مها : ماما هأطلع ارتاح شويه
مني : اطلعي ياحبيبتي
طلعت مها اوضتها وقالت مني هي امال فين ياهنا
هنا : ب حزن راحت الشرقيه ياطنط
مني : ب شهقه الشرقيه تاني ليه
هنا : ب دموع هو في ايه ياطنط
مني : حضنتها ولاحاجه ياحبيبتي انا بس قلقت عليها اطلعي ياله ع اوضتك وانا هأتصل عليها
طلعت هنا ومني قالت ل علي ايه الحكايه
علي : كلمت زين وقالوا هيبات هناك وحازم جاي في الطريق
مني : ياحبيبتي يا امال يارب خير
احمد : خير يامني كلميها اطمني عليها
مني : حاضر يا احمد هأطلع اغير واكلمها
نور : ايه ده ايه الخبط ده
صلاح : ده اكيد بابا
امال : ربنا يستر ياحبيبي ماتتكلمش معاه في حاجه وبصراحه كده
صلاح : حاضر ياماما
زين : ادخلي يانور جوه وسبينا نتفاهم معاه
نور : لا سبني اهدي الجو معاكم

 

 

زين : ماشي
راح صلاح فتح الباب ودخل أشرف ب عصبيه
اشرف : انت ايه مقعدك هنا وايه الكلام اللي بتقوله ده
صلاح : ايه يابابا مش هي دي الحقيقه
اشرف : ب لخبطه حقيقه ايه وايه الكلام الفارغ ده
امال : ايه يا أشرف مش ده اللي قولته وانا مغمي عليا
أشرف : ب عصبيه قولت ولا ماقولتش انتي مالكيش حاجه عندي
امال : لا ليا ابني وانت روح ل حالك
اشرف : حالي هو ابني انا ماليش غيره ومش هتاخديه مني ع جثتي ياامال وطلع مسدس وصوبه ع امال
وصل حازم القصر اول ما دخل
مني : ها ياحازم طمنا في ايه
حازم : الحمدلله ياطنط ماما كانت عند اشرف عم نور ووقعت دماغها انفتحت بس الحمدلله راحت ع بيت نور في الشرقيه هتقعد شويه ومع زين ونور وهيجو
مني : ياحبيبتي يا امال
مني : اطلع ياحبيبي ل حد ما الاكل يجهز
حازم : ماشي ياطنط عن اذنكم
تليفون هنا ضرب : ايوه ياعلي
علي : عامله ايه دلوقت ياهنا
هنا : كويسه الحمدلله حمدلله ع سلامة مها
علي : الله يسلمك
هنا : ها بقا هتجبلي الشيكولاته اللي وعدتني بيها امتي
علي : هو انا وعدتك ب ايه ياهنا
هنا : شيكولاته وشيبسي وبيبسي ومصاصه
علي : مصاصه ياهنا هو انا بكلم بنت اختي
هنا : ب دلع خلاص مخصماك
علي : هنا انا بحبك
هنا : ها
علي : قفل الفون وساب هنا غرقانه في الهنا زي مابيقولوا
لما : يعني انت عاوز ايه تاني ياعمي انت ليه بتدمرنا كده حرام عليك
عادل : هو انا لسه عملت حاجه كفايه ابويا كان بيحب ابوكي اكتر مني لا وكمان اتجوز اللي بحبها دانا هأموتكم واخلص من قرفكم
لما : حرام عليك طيب هأقولك ع حاجه سبنا واحنا حنسيب البلد كلها ونمشي بالله عليك ماتعملش حاجه في اخواتي وامي طيب موتني وهما لا دول لسه صغيرين
مي : الو يايحيي انت فين ده كله

 

 

يحيي : انا تحت البيت ياقلب يحيي
مي : بضحكه طيب اطلع
يحيي : لا يدوب اروح انام كنت عاوز اشوفك واقولك خلاص حجزت كل حاجه والفرح كمان اسبوعين ياقلب يحيي
مي : ب فرحه بجد يايحيي خلاص هنتجوز
يحيي : اة ياحبيبتي خلاص رسمي انتي بتعتي وعاوز ١٠ عيال
مي : ب ضحكه اه طبعا هنشتريهم من كارفور
يحيي : ب ضحك تصبحي من اهلي ياقلبي
مي : وانت من اهلي ياحبيبي
صلاح : اهدأ كدا يا بابا ايه اللي بتعمله ده
اشرف : لا مش حأهدأ ولازم اقتلها انا اللي ماقدرتش اعملوا زمان لازم اعمله
صلاح : ب دموع دي امي اللي حرمتني منها ومش هأسمحلك تحرمني منها تاني جه صلاح يمسك المسدس طلعت منه طلقه استقرت في جسم ………
محمود : الو يايحيي
يحيي : خير يامحمود
محمود : جبتلك كل المعلومات اللي تفيدك في موضوع الانسه لما

 

 

يحيي : تمام وانت ايه رأيك اللي اسمه عادل ده مش هيجبها البر
محمود : عادل ليه قضايا كتير عندنا ونفسنا نقفل وحده ده شيطان
ده : مبهدل مرات اخوه وكان فاضحهم وعاملين فيه كذا بلاغ
يحيي : تمام اوي كده عاوزين نجيبه بقا علشان معاه اسرة اخوة وبيهددهم بالقتل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *