روايات

رواية جواز مبكر الفصل العاشر 10 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر الفصل العاشر 10 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر البارت العاشر

رواية جواز مبكر الجزء العاشر

رواية جواز مبكر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم إيثار خليل
رواية جواز مبكر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر الحلقة العاشرة

تجيب ورد ثم تبدا في بكاء مره اخري ليسال محمد ماذا جرا ليعلم ان ابو ورد في المشفي ليذهبون الي المشفي و ورد تبكي بكاء حار علي ابيها العزيز فا هو سندها الوحيد فليس لها اخ حتي
محمد: خلاص اهدي متخفيش الدكتور هيخرج وهيقولنا مالو
ورد ببكاء: لا ده بابيا سندي معنديش غيرو حتي امي ماتت ماتت يا محمد يحاول تهدتها محمد ثم يخرج الدكتور بالاخبار
محمد: هاي يا دكتور
دكتور: مخبيش عليك بس هو عندو القلب ضعيف وحلتو متاخره فا لازم يفضل معانا شويه
محمد: طيب هو ايه سبب
الدكتور: لا كبر سن وكده
محمد؛ طيب
ورد: هااا قلك ايه
محمد يخبرها ثم تصر عليها نعمات ان تذهب الي منزل فارهي من سوف تبقي مع زوجها
ورد: طيب بس هاجي صبح
نعمات: تنوري
ثم يعودون الي منزل وتتصل بها قمر
قمر: ايه يابنتي متصلتيش تقوليلي اجاي امتي
ورد: انا لسه مروحه
قمر: صوتك معيط مالك
ورد تخبرها وهيا تموت من العياط
قمر: طب اقفلي انا جايه «ما اجمل ياصديقي ان يكون لك صديق كهاذا ف هو معاك في حزنك قبل فرحك ♥️🔐»
محمد: تعالي يا ورد كولي عملت اكل
ورد: لا شكرا
محمد: لا بقولك ايه انا بقالي ساعه بحاول اعمل حاجه تعالي ناكل بس ادعي ربنا منتسممش
تضحك ورد بصوت عالي
محمد: شوفتي ضحكتك جامده ازاي
تذهب ورد لتاكل
ورد: لا برافو بتعرف تتطبخ
ثم يطرق الباب ليفتح محمد
محمد: منوره يا قمر
قمر: بنورك، ورد فين
محمد: هتلقيها جوه في مطبخ تعالي كولي معاها
قمر: طيب

 

 

 

 

 

تذهب قمر لتاكل مع ورد وتتحدث معها وتوسيها ثم ينهون الطعام ولم يجدو محمد في منزل
قمر: شكلو طفش
ورد: يب هروح اجرب هدومه تعالي
تذهب معاها قمر وتبدا ورد في عرض الازياء وارتدا ملابس محمد الذي تعجبها وبعد ساعه
محمد: لا بس لبسي جامد عليكي
ورد: محمد انت هنا من امتي
محمد: يعني من نص ساعه من اول التشرت الاسود
ورد يحمر وجهها من خجل
ليتحدث محمد: اه صح جبتلكو سناكس حلويات يعني تكلوها وانتو بتذاكرو
ورد: بجد مرسيييي
قمر: شكرا
محمد: عفوا هروح الاوضه ذكرو في اوضه ضيوف تمام 👌
ورد؛ تمام
يذهبون ويدرسون وبعد ساعه ياتي اتصال لي محمد
محمد: الو بتقول ايه طيب انا جاي حالا
يذهب محمد الي مشفي اجل لان ليا استيقظت بعد شهر ونصف وهذا غير معتاد
محمد: ليان
ليان: انا بعمل ايه هنا
محمد: بيحكلها ال حصل
ليان: لا اخر حاجه فكرها هيا خنقتنا سوا
محمد: لا ازاي
ليان:يعني ايه انا حصلي ايه
محمد: ماتخفيش هسال الدكتور
الدكتور: ده فقد لزاكره مؤقت
محمد: طيب تشكر يا دكتور
الدكتور لا شكر علي واجب

 

 

 

 

يذهب محمد الي ليان ويتصل بالشله ويتصل علي ورد يطمنها تاتي لينا وتحضن ليان ويتحدثون ويخبرهم الدكتور بخروجها غدا وينبسط محمد ويذهب الي البيت وهو في غايه السعاده
محمد: ورد انا جيت
ورد: نورت يا محمد
محمد: اومال قمر فين
ورد: روحت
محمد: طيب
~~~~~~
عند لينا
~~~~~~

 

 

 

 

يطرق باب شقتها الساعه 12 مساء
لينا: هيخبط دلوقتي
تفتح الباب لتجد احمد ويبده انو شارب (سكر. ا. ن)
لينا؛ احمد اف ايه ده انت شارب
احمد: ايوا ما انتي سبب انتي ال بتتصرمحي مع ال اسمو اياد وسيبني اغلي انا بحبك بحبك
لينا ونا كمان ثم يغمن علي احمد من كتر شرب فتاخذو الي غرفه وتطلب اياد ليسعدها لياتي اياد ويسعدها ثم يخلدون الي نوم
~~~~~
عند ورد فا هيا كانت سهرانه خايفه من الامتحان وخايفه ان تغلذ مثل المره. الاخري
محمد: نامي بقي مش هتعرفي تصحي
ورد: تو لازم ازاكر
ليقوم ويحملها ويرمي بها علي سرير
محمد: نامي بقي يلا
ورد: حاسب خليني اقومم
محمد: هشش بقي ونامي
لتستسلم ورد وتنام في سبات عميق

يتبع..

اترك رد

error: Content is protected !!