رواية لحن الغرام الفصل الخامس 5 بقلم اياد حلمي
رواية لحن الغرام الفصل الخامس 5 بقلم اياد حلمي
رواية لحن الغرام البارت الخامس
رواية لحن الغرام الجزء الخامس
رواية لحن الغرام الحلقة الخامسة
يقب’ل عمر رنين بشغف سبع سنوات واندمجت رنين معه يلمس عمر علي يد رنين ويمسكها برقه جعلت رنين تذوب بين يدها وتغمض عينها وتستسلم لي حب عمر الجارف… المتوهج… الشغوف… عمر يقبل عنقها وكل جزء في وجهها وهو فو’قها…
ويهمس باثاره بلغه…. بين قبولاته المشتعله بنيرا’ن الشوق والعاطشه لي ماء العشق….
عمر:هنا… وحشتني اوي اوي اوي يا هنا….. اه يا هناااا…..
ذاك الاسم الذي همس بيه عمر دون ان يدرك حطم كيان رنين وكس’ر قلبها لي اجزاء صغيره عزفت بيها في بحور اليأس والوجع…. برقت عينها بدموع ومن وسط بحور الحب تغرق في بئر الوجع والحزن…. يتوقف عمر فجأه بعد ان ادرك ما قاله وراي دموع رنين…
ونظره الحزن في عينها فتدفعه رنين مبعداه عنها فيقع عمر علي الارض وتنهض رنين وهي تنظر اليه بغض’ب وحزن عميق وعيونها احمرت وورمت من كثرت البكاء …. دموعها وجعت قلب عمر وحر’قت روحه بالم فزيع…. يضع عمروجه بين كفاه. حتي يهرب من عيون رنين ونظراته القا’تله… فجرت رنين بكل حزن واسي علي غرفتها وارتمت علي السرير وانهارات في البكاء بحرقه…. وتصرخ بأنين ووجع …..
رنين:ليه كده يا عمر تسرق مني فرحتي يوم فرحي وفي عز نشو’تي وعزف لحني تكسرني انا بحبك من زمان من اول ما قلبي عرف الحب ووجعه ليه ليه تديني الامل وتطلعي فوق سحاب الحب واسمع لحن الغرام وفي اخر توقعني علي حجر صوان وافيق علي لحن العذا’ب
عمر بيأنب نفسه بعن’ف:انا ازاي اك’سر قلبها كده بلقسوه دي وبلب’شاعه دي انا كان لازم اتحكم في شغف’ي بس مقدرتش انا من ساعه هنا ومفيش ست حركتني اه يا قلبي ايه الا بيحصل فيك انا لازم ابعد عنها عشان بموجعهاش…
بس مش هعرف انا من غير ما اصلحها…..
اتشجع كده يا عمر وفعلا راح عندها ودق الباب….
عمر بتوسل:افتحي يا رنين….
اول ما رنين سمعت صوته اتنرفزت وتعصبت وصرخت فيه ببكاء ابعد عنيي وسنبي في حاله انا بك’رهك
بك’هرك ابعد عنييي
كلامها كان زي السك’ين التلمه الا انغرست في قلب عمر…
عمر بتصمم وعند:افتحي يا رنين
احسنلك
تمسح رنين دموعها وتروح عند الباب وتضع اذنها علي الباب… عشان تسمع عمر… وترد
رنين بعند: لا مش فتحه واعلي ما خيلك اعمله ط’ظ فيك….
يتغاظ ويغض’ب عمر:كده يا رنين طيب انتي حره….
رنين بعند اكتر وتحدي:طبع انا حره….
رنين بفضول:هو سكت ليه احسن يغور في داهيه كدته الهم…
تلتفت رنين لكنها تنصدم في عمر…
ترتجف رنين بخوف…وتبلع ريقها بصعوبه…وتهمس انا روحت بلاش
وتبتسم بسمه صفره: عمر اعقل
يرفع عمر حاجبه متعجب:دلوقتي بتجري نعم ومن شويه بتشتميني وبتلعني فيه انا ط’ظ فيه واغور في داهيه….
ترجع رنين لي الخلف الي ان الاصقت في الباب… فيقرب منها عمر…. ويحصرها…
فدوس فتدفعه رنين وتطلع تجري بس عمر يجذبها من خصرها ويشيلها لحد السرير… ويكتف ايدها….
رنين:اعقل يا عمر وبعدين انا مخصماك اياك تقرب مني….
عمر:هو بعد ما نطقتي اسمي برقه انا هبعد… انا اسف يا رنين.. ارجوكي تنسي الا حصل ويلا ممكن ننام….
رنين:اوك يلا اطلع بره عوزه انام
عمر بمك’ر:مستحيل ويجذبها من خصرها لي حضنه انتي مكانك هنا في حضني يا عنيده واي حرف زايد والله هكمل الا كنت هعمل النهارده الصبح ومن شويه وانا بتلكك انتي حره…..
رنين بخوف:اصل انا نمت….
يضمها عمر ويبتسم ناس مبتجيش غير بلعين الحمره…. وفي الصباح يسفيق عمر… لكنه لا يجد رنين في اي مكان ولاهنا….
عمر:يا نهار اسود هي طفشت واخدت البت معها ولا ايه…
يجري عمر ويركب سيارته وينطلق زي المجنون علي هاديه صاحبه رنين اصلها سافرت وري رنين…
فينزل من السياره اول ماوصل..
زي المجنون…. ويدخل لي القصر
واول ما يدخل يشوف الا فور دم’ه واثار غض’به وجنونه….وصرخ علي رنين بصوت غاض’ب جوهري
عمر:رنييييين
يا تري عمر شاف ايه ايه توقعكم
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لحن الغرام)