روايات

رواية هي التي اوقعتني الفصل العاشر 10 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني الفصل العاشر 10 بقلم هاجر محمد

رواية هي التي اوقعتني البارت العاشر

رواية هي التي اوقعتني الجزء العاشر

هي التي اوقعتني
هي التي اوقعتني

رواية هي التي اوقعتني الحلقة العاشرة

في المستشفي
سميه…ايه ال حصل ي وعد؟!
كارما بعياط….مالك فين ؟!
وعد بعياط ف حضن جدها كله مني ي جدي
وقالت ال حصل بعياط
الجد ..اهدي س حببيبتي انت مالكيش ذنب
زايد ….أن شاء خير مالك قوي
زين…انا خايف عليه قوي
مايا كانت داخله بتجري بعد ما كانت وعد و وعد قالت لها أن مالك ف المستشفي مايا…وعد حبيبتي وجريت عليها وحضنتها حبيبتي اهدي ي روحي
فجاه عينيها جت علي زين ال كان واقف لوحده والدموع ف عينه
وعد راحت ل سميه …اسفه ي ماما سميه اسفه والله انا غبيه انا اه… وقعدت تعيط
شدتها سميه ل حضنها وقالت…اهدي ي حببيبتي انا ابني قوي و هيقوم و هنجوزكوا لبعض كمان
كارما ….. هيفوق ي آدم صح؟!
آدم…هيفوق ي حبيبتي هيفوق وشد وعد وحضنها
وكان حاضن وعد بدراع وكارما بدراع تاني (اه ي حظوا اتنين ف وقت واحد 😹)
مايا….اهدي ي زين
زين شدها وحضنها وهو بيعيط ….انا خايف دا مش بس اخويا دا صاحبي وابويا وكل حاجه ليه ي مايا
مايا….هيبقي كويس علشان عارف انك بتحبهه هيبقي كويس

 

 

الدكتور وهو طالع من اوضه مالك
وعد جريت….هو كويس ي دكتور ؟ مالك كويس؟!
الدكتور… الحمدلله خبطه بسيطه ف رأسه ودراعه فيه شرخ بسيط
وعد…ممكن ادخله ؟!
الدكتور….طبعا اتفضلي
وعد دخلت
وعد جريت وحضنته وهي بتعيط….. مالك مالك انت كويس صح
مالك….كويس ي حبيبتي كويس
وعد بدموع و عياط……انا اسفه بسببي دا كله بسببي اسفه والله اسفه بحبك انا غبيه اوي
مالك..شدها من حضنه وقال ايه قلتي ايه
وعد…اسفه
مالك… لأ قلتي بحبك قوليها تاني علشان خاطري
وعد بكسوف ….بحبك ي مالك وحضنته
مالك..وهو بيشدد من احتضانه لها ….وانا بعشقككك ي روح مالك
زين….احم..احم..نجيب المأذون
الجد…لا مالك مش مستعجل معاه سنتين كدا
مالك… لأ مستعجل وهطلع اجيبه انا علي نار .
وعد ضربته ف كتفه
مالك…الوصيه يعني ي وعدي دي وصيه عمي برضوا لازم تتنفذ😹😹
آدم…طب حابب اقول حاجه بما إن الجو راق ف كنت عايز اطلب ايد كارما بعد اذنك ي عمي ابراهيم والسيوفي بيه طبعاً
الجد…ياااه دا العيله كلها واقعه بقا وانت ي زين مش واقعه
زين…ازاي بقا دا انا علي أخري ومتعذب علي الاخر
الجد…مين العسل دي بقا
زين…اهي واقفه جمب صاحبتها لامؤخذه ي استاذه مايا مش قصدي عليكي
الكل ضحكوا وفجاه دخل جاسر
جاسر… السلام عليكم
مالك…تعال ي صاحبي
جاسر رمي نفسه ف حضنه وعيط…انا اسف ي صاحب عمري اسف ي مالك
مالك خبطه علي رأسه ….عبيط يااض عبيط حد يعتزر من اخوه
جاسر …انا بعتذر منكوا كلكوا ومنك ي انسه وعد

 

 

مالك…جااسر انا هنا ما بعرفش اخويا
جاسر بضحك….ياني مالقتيش غير مالك
مالك ….وماله مالك بقا
جاسر….عسل غيرته هتكفرك ف عيشتك بس 😹
بقلمي هاجر محمد 💙
(بعد مرور ٥ سنين )
وعد….يوووه ي مالك انا تعبت من البت دي
مالك بضحك….روما
روما…..بابي حبيبي وحضنته
مالك…عيون بابي
وعد بتتريق ….قال ي عيون بابا قال
مالك…مامي غيرانه منك ي روما
وعد…انا اغير انا فاضلي ٥ شهور واجيب احلي فهد ف الدنيا ويبقي حبيبي
مالك بزعيق …ووعددددد والله لو سمعتك بتقولي كدا تاني لتشوفي حاجه متعجبكيش
روما بضحك…واضح أن ماما هي ال بتغير 😹😹
وعد ..طب يالا يا لمضه علشان تلبسي علشان عيد ميلادك
روما….ااشي
(في حديقه البيت)
زين….ياني بقا خد يالا خد يالا هنا
مروان …نعم يا ماان
زين…مااان انت بتكلم واحد من الشارع دا انا ابوك اه ماهي تربيه ست مايا
مايا من وراه ….ومالها تربيه ست مايا بقا
زين…عسل عليا النعمه احلي تربيه اه بحسب
ابراهيم ..الواد دا بيخاف كدا ليه
سميه…. انت مابتخافش يعني
ابراهيم….مين قال كدا عايزه حاجه اجبهالك انا قايم اجيب العصير
ملك…..خليك ي جدو ابراهيم بابا جاسر جايبه اهو
ابراهيم…ماشي ي عيون جدو
زايد….ازيكوا

 

 

مالك…فينك ي عم
زايد….ما انت لو جايب توأم زيي كنت عرفت فيني ي اخويا
مالك بضحك…انا لو عليا كنت جبت ١٠ مش اتنين
زايد…ي عم اتقي الله
وعد….فين كارما
زايد ..دخلت مع كارما يجيبوا كيك الفراوله
آدم….ياني ال فراوله دي علشان كارما صح مش عارف هي حامل ف شجره فراوله ولا اي 😹
وعد…ما تسبها ي رخم يعني لما كانت بتتوحم علي الليمون ايه ال حصل حالك واد نسخه من مالك مخ مقفل ومافيش تفاهم وكمان فارد شخصيه
مالك…اظن دا الشخص ال انت حبيته
وعد وهي تحضنه…طبعا وانا اصلا ماليش غيره
زهره…اسكتي بقا ي ديجا شايفه رحمه هاديه ازاي
كارما وهي ماسكه الكيك وبتاكله ….والله ديجا عسل
ديجا….تسلميلي ي خالتوا
عمو آدم بقولك صح
آدم…قولي ي ست ديجا
خديجه….انا بحب ابنك سليم وهتجوزه ماشي
زهره…بت عيب
جاسر….مش بنت زايد 😹
آدم… اسكتوا انتوا ماشي ي عمو
خديجه ….بس ف مشكله
آدم…اي هي !!
خديجه….هو بيحب رحمه اختي
كارما…وانتي مين قالك
خديجه ….لما كنت بلعب انا و روما ورحمه كنا هنقع ف ال بسين احنا التلاته قام مروان مسك ايد روما وهو مسك ايد رحمه وقعد يزعقلها لأنها بتلعب جمب البسين وانا وقعت
روما بضحك….متزعليش لما ماما تجيب فهد هخليه يحبك😹 بقلم هاجر محمد
رحمه….هيبقي صغير وبعدين انا بحب اسم فهد اوي
سليم…. والله عال ي ست رحمه عندك ٥ سنين وبتتكلمي عن صبيان امال لما نكبر
آدم….اوبا الواد مسيطر ي جدعان زي أبوه

 

 

مايا…ي جدع
الجد…طب كفايه بقا يالا نقطع تورته روما
روما….ثانيه مروان فين
مروان …انا اهو ي ست البنات كنت بجيب الهديه بتاعتك
وعد…طب يالا صوره عائليه حلوه كدا
كارما…. لأ انا بطني منفوخه وشكلي وحش
آدم…. انت اجمل واحده حامل ف الدنيا.
وعد وهي ماسكه الفون ….يالا كله يقول بطيييييييييخ🍉😹😹
تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هي التي اوقعتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *