رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نوسه حماده
رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نوسه حماده
رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت الثالث والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء الثالث والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة الثالثة والعشرون
بسمله:ندي رني علي محمد بسرعه قوليله بطني بتوجعنيبي اووي اه يا بطني اه يابطني ..
ندي بقلق:حاضر ….ح.حاضر…ندي طلعت من المكتب جري اتجهت لقاعه الاجتماعات تحت….
اعمل اييييي هينفخني لو دخلت دا اجتماع هو دا هزار ربنا يستر ……
شويه ووقفت بره….يوه عليااا اعمل اي منا لو فضلت واقفه وعرف أن مراته تعبت.ط….طب..اعمل اي
خبطت علي باب المكتب بكل هدوء
خالد:اي ياندي في اي….بعدين قولينا كذا مره لما يكون في اجتماع محدش يجي كويس اني فتحتللك مش هو
ندي:والله يا خالد باشا لو عليا مش هفتح بس حضرتك المدام تعبانه جامد ونا مش عارفه اعمل اييي…
خالد بقلق:طب ثواني هقله…روحي انتي خليكي جمبها واطلبها دكتور بسرعه
ندي:حاضر….صعدت الاسانسير ودخلت المكتب
هو جاي اهو انا هطلبلك دكتور حالا
بسمله:طيب ماشي بس بسرعه ونبي بطني خلاص مش قادره
ندي:لتكوني بتولدي
بسمله:يلا ندي هو دا وقته ….ثواني بس مترنيش
عايزه اقوللك حاجه
ندي:اي
بسمله:…………………………
بعد شويه باب المكتب اتفتح…اي في اي مالك ياروحي اي الي حصل
بسمله:مش عارفه بس بطني وجعاني جامد مش قادره يامحمد ….اه يبطني …
محمد بعصبيه:رني ياندي بسرعه علي دكتوره علي مستشفي …
ندي:حضرتك رنيت ب….ب…..ب…بس
محمد بزعيق:بتقولي ايييي اخلصي انتي كماااان
ندي بتوتر:احم….بقول انا رنيت علي دكتور …..زمانه جاي
محمد:ندي اخرجي احسن اخرجييييبي
بره المكتب ياسمين:في اي ياخالد محمد ساب الاجتماع لي
خالد:مفيش مراته تعبانه شويه
ياسمين ببرود:مراته…..لاء الف سلامه …فضلت تضحك
خالد:بتضحكي علي اي
ياسمين:معقول ياخالد ….شوف الاول كانت بتشتغل هنا
دلوقتي بقت مراته …لا شكلوا بيحبها جامد ساب الاجتماع المهم وجري بسرعه
خالد:ياسمين ياريت متتدخليش ولا تقولي كدا تاني ياريت بلاش عشان انتي عارفه لو عرف انك قولتي كدا اي الي هيحصل تمام
خالد مشي وياسمين اتجهت لمكتب محمد …..لاسف ندي هيا بتقول بتوتر
بسرعه ندي خرجت من المكتب:يختااااي اعصابي باظت
اومال لو عرف انها بتمثل هيعمل ايييي استرها يارب ونبي
……اتصل علي المستشفي تجي دكتوره دلوقتي حالا
محمد بقلق علي بسمله:انا اسف والله اني اتاخرت عليكي
مسك أيدها بحب وهو ينظر لهااا….حاسه بااي
بسمله:بوجع في بطني جااامد اووي مش قادره منه خالص
انا عايزه جدتيي
محمد:لي هو انا قصرت معاكي في حاجه
بسمله…..لاء بس انا برضو محتاجهاا جمبي …..
محمد:حاضر يا بسمله……
بسمله:محمد انا مخنوقه اووي ممكن اقلع الطرحه مش قادره ….
قرب منها وفك طرحتها لينزل شعرهاااا الناعم علي خصرها …لينظر لها بتوهان من جمالها ..وشده جمال عيونها التي تجذبه إليها…..
هند:انا الدكتوره المكتب فين لو سمحتي
ندي:اتفضليي ..….
هند:تمام
خبطت علي المكتب ….بسمله لبست طرحتها …..
الدكتوره دخلت …….. اسفه علي التاخير
بعد ما الدكتوره كشفت علي بسمله……
هيا كويسه بس دا عادي جداا خالص ..
وجع الحمل بس مش اكتر ونا هكتبلها علي حقن مسكن
بصت لبسمله:بسمله لو الوجع دا جالك تاني اوي خدي الحقنه …..تمام عن اذنكواا
بسمله:لا لا ونبي حقن لا ..
محمد بضحك:اتفضلي انتي
هند خرجت..
محمد بضحك:مش عارف انتي عندك عقده من الحقن
طب منجي جرب كدا …عشان الوجع يروح
بسمله:والله اعيط انت عارف اني مبحبهاش
محمد:دي هتبقي سهله..خلاص
بسمله بتمثيل وحطت ايديها علي وجهها:لا والله هعيط بجد يامحمد باشا وهفضحك ….هيييي
محمد بضحك:يابنتي مينفعش كدا انتي لسه طفله
بسمله:اه طفله هي مش واخده الحقن….بس
محمد:يعني بطنك مش وجعاكي
بسمله:هاااا لا بطني وجعاني جاامد بس ….ب
محمد:اسمعي الكلام …..
بسمله:احم ….لاء برضو هستحمل الوجع….
محمد:اومال الدكتوره ايجت لي …عشان نكشف ومناخدش الدوا ….
بسمله بتوتر:لا مش هخدها بقااا انا عايزه اروح عشان تعبانه …وزي ماقلتيلي حاضر عايزه جدتي تقعد معايا
ولا بتهزر معايا
اخد نفس طويل وقالها لي شيفاني عيل معاكييييي
بسمله حست أنه بدأ يتنرفز شويه …:مش قصدي والله كدا بعدين انت بدأت تضايق كدا ليي
محمد:يلا عشان انتي تعبانه وعايزه ترتاحييي
_طب وجدتي
_هروح اجبها بس يعني هيا هترضي تيجي
بسمله:اه طبعا بس ممكن تلفون اكلمهااا ….
أدلهاا التلفون ….. تتكلم
وكلمت جدتها
***************
صفا كان في أيدها مفك وكانت بتتجه للاوضه…..
بتحاول تفتح الباب بتعب …..كان جامد جدااا
بس شويه نجحت في فتحه خلت الأوضه….
اتصدمت لما شافت الاوضه من جمالها اوضه اطفال جميله
مترتبه وصور بنوته صغيره بدأت دموعها تنزل وبتبص للصوره بصدمه ……
مروان طالع من المكتب…لفه باب الغرفه مفتوح …اتجنن وطلع بنرفزه لقه صفا واقفه …
مروان:بتعملي اي عندك وازاي دخلتي هناااا
صفا بدموع وهيا بتلتفت:الصور دي بتعمل اي عندك يامروان
مروان:ونتي مالك لو سمحتي بره ازاي دخلتي هنا اصلا
صفا بدموع:رد عليا صوري بتعمل اي عندك هناااا لتكون انت……….
مروان:انا ايييي
صفا:ابوه انت انت الانسان الي من صغري وحبيته ….اووي
Flash back
بسمله كانت في سته ابتدائي ومروان في تالته اعدادي
مروان …..مروان ….استني
مروان بدموع:عايزه اي يابسمله …..
بسمله:انت بتعيط لي بس …
مروان:عشان بابا مشاهم من العماره بتاعتهم معتش لقيهااا
هو لي بيعمل معايا كدا
بسمله:متزعلش منو خالص ….
مروان رجع للقصر بتاعهم وماجد مستني في مكتبه
مروان:اي الي انت بتعمله دا يابابا ….لي كدا لي طردتهم من شقتهم
ماجد:ونت مالك انت ….بعدين عيل زيك يجي يقولي انا بحب بجد ….يلا يامروان علي اوضتك ذاكر يلا
مروان:انا بحبها قولتلك كذا مره ونا هلقيها حتي لو ملقتهاش يابابا هفضل احبهااا
ماجد بزعيق:مروان اوعي تقول كدا تاني الي حبيبتك بجد بسمله بنت عمك سمعتنييي
مروان بعياط:انا وبسمله اخوات …حضرتك لي مش فاهم
ماجد:مفيش اخوات دي سمعت سمعت يامروان
مروان:لا اختي ….انا بعتبرها كدا وهيا برضو كدااا يابابا
ماجد:اطلع علي اوضتك …..ولا انت عارف ان هعمل فيك
ايييي
Back
مروان بدموع:انا كنت متاكد أن انتي …بحس بحاجات غريبه منك من اول مره شفتك بجد …..
صفا:ايوه بعد مابباك طردنا رجعنا تاني بس مش في نفس العماره …..
مروان:ازاي ونا كل يوم ياصفااا اجي قدام العماره دي وفضل قاعد ….ولاخر متتطلعيش
صفا بدموع:كنت مفكراك يومها بتضحك عليااا انا اصلا كنت عيله صغيره لسه …
مروان:لا والله حبيتك بجد مش هزار انا ..
بقالي اد اي مش لقيقي تعبت اويييي
صفا حضنته وفضلت تعيط في حضنه جامد …انت عارف اني بحبك اووي …
مروان هو بيمسح دموعها:انتي وحشتيني اوووي بعد المده دي نتقابل وتبقي مراتي ونا مش عارفك ……
بس حاسس اني اعرفك ……
انا بحبك اوووي ياصفاااا الحمد لله أن ربنا جمعني بيكي تانيييي
**************
في القصر عند محمد بسمله:هو اتاخر كدا لييييي بس
يمكن عمل شكله مع ادهم أو يمكن ادهم مسك شكله في
يوه عليا اصلا هم مش هناك ….لا محمد عاقل مش يعمل كداااا ….. لا عاقل اي ممكن يضربوه …..يووووه
سمعت ضجه تحت ……نزلت ….
ساره والجده دخلوا القصر …لينظروا له بتوهان …..
ساره بهمس لجدتها:جدتي انا حاسه اني بحلم اي دا زي الافلام بالضبط …..بسمله اختي عايشه هنا ….
الجده:ماشاء الله ….
محمد دخل:اتفضلي ياست الكل واقفه كدا لييي
الجده:ب…..
بسمله نزلت:حببتي ….حببتي…..حببتييييي اخدتها في
حضنهااا
الجده:عامله اييي ….ياقلب جدتك ….
بسمله: الحمد لله كويسه ونتي ….بعدت عن ا ازيك ياسوسو …..
ساره بضحك وهيا بتحضن اختهااا:الحمد لله ونتي اخبارك ايي وبصت علي بطنها:والبيبي ……
بسمله:الحمد لله كويس …
الجده ضحكت:ونتي بقا ايش عرفك أنه كويس مايمكن كويسه
بسمله بضحك:الي يجيبه ربنا كويس ياجدتيي
تعالي بقا فوق ……بصت لمحمد ….لقيته ماسك تلفونه بيتكلم …في مكتبه
في الأوضه…..ساره بضحك:انا في حلم ياسوسو …اي القصر الجميل دا ماشاء الله يعني مش بحسد ههههه
بسمله بضحك:مهوو باين …..بصت لجدتها جدتي هو ادهم عامل اييي
الجده:الحمد لله كويس ……
بسمله:طب هشوف محمد
نزلت تحت في المكتب …لقيته قاعد ….
بسمله بضحكه خفيفه:شكرا يا حبيبي ….
محمد:الشكر لله ياحببتي ….ليتابع:لسه مصممه انك متخدهاش ..
بسمله:احممممممم..لا طبعااا لسه هتقوم شدها وقعدها علي رجليه …..بسمله بخجل:عايز اييي
محمد:مش عايز حاجه والله يابسمله هانم…
بسمله:طب ابعد بقااا مينفعش كدا
محمد:وحشتني اوووي
بسمله:اي لحقت اوحشك منا كنت معاك من شويه ….
محمد بحب:ونتي معايا بتوحشني برضو …لسه هيبسهاا
بسمله:يامحمد ابعد مش كدا …ساره ممكن تيجي …
محمد بعد شويه …..بسمله ليه هتقوم شدها تاني
هو مش في اي اجتماع ….صلي علي النبي كدا وقوم شوف شغللك ….
محمد:عليه افضل الصلاه والسلام …..
بسمله: عليه افضل الصلاه والسلام طب سبني طيب ….هشوف جدتي عشان مينفعش كدا
محمد:هاتي بوسه الاول ….
بسمله بخجل ووشها وخدودها احمرت:اييييي لا عيب اوعي بقا كدااا
محمد:خلاص خليكي كدا ….
بسمله بغيظ:بقا كدااا ….
محمد:اه كداااا
بسمله:احم …..يوه بقا انت بتكسفني اووي…
محمد:محدش بيتكسف من حبيبه ….بدون مقدمات التهم شفتيها يقبله عميقه …لتفتح عيونها بصدمه قبلها بعشق ..
بعد كثير من الوقت تحولت قبلته الي قبله رقيقه….جدا
بعد عنها لما حس انها مش قادره تاخد نفسهااا ….
نظرت بخجل شديد وقامت بسرعه وخرجت بره المكتب
************
علي الناحيه الأخري في الشركه ….ياسمين بخبث
ندي …محمد ايجي ولا لاء
ندي:لسه
ياسمين:تعرفي ياندي أن محمد مبيحبش الكدب
ندي:نعم…..
ياسمين:مفيش …
شويه. ………ايجه صح
ندي:ايوه
خبطت علي الباب ودخلت…..لقت خالد قاعد معاه
خالد:في حاجه
ياسمين: لا مفيش بس كنت عايزه محمد باشا في حاجه كدااا
خالد:طب بعد اذنكواا
محمد:استني انت خير ياسمين في حاجه لو هيا للشغل اظن يعني أن عادي خالد يعرف ….
ولو مش تبع الشغل مش عايز اعرف …
ياسمين بغيظ:بسمله بتكدب عليك وندي كمان ….وهما خسرونا الشغل وبس …
محمد ببرود:نعم…..
خالد:ههههه ياسمين بتهزر تعالي معايا ….وخرجوا بره المكتب ……
مساءاا في القصر ….لقه جدتها واختها قاعدين ولارا ….
محمد:مساء الخير
كلهم:مساء النور ……
محمد:بسمله تعالي كدا ثانيه …..
طلع في اوضته ….وهيا طلعت ….قفل الباب بعنف……
محمد بجمود: اي الي انتي بتعملي دا
بسمله وهيا بتفرق في اديها:عملت اي …..
محمد:انتي تكذبي عليااا بتمثلي انك تعبانه ….
بسمله:اي لا طبعاا …مين قالك كدااا ….
محمد:انتي غبيه …انتي ناسيه أن في كاميرات في المكتب ..ولا وكمان ندي معاكي
بسمله:انا اسفه …..بس ندي مش ذنبها حاجه …
خرج من الأوضه وسابهاا
بعد اسبوع ….بسمله نائمه جمبه بتحاول تضيقه عشان يصحي يكلمها حتيي
محمد:في ايييييي مش عارف انام …
بسمله بعياط:منا بقالك اسبوع متكلمنيش ولا معبري
هو انا عملت اي لكل دا ..
محمد:معرفش عملتي اييييي لو سمحتي اسكتي بقاا
بسمله:تمام ….نامت وفضلت تعيط كتير ….
قرب منها وقلبه وجعه:خلاص كفايه…..بس اسكتي بطلي عياط …
بسمله:م….منت مش بتكلمنيي
محمد:بسهاا من خدها ..ولمس شعرها بايديه….خلاص ياروحي متعيطيش مبقدرش اشوفك كداا
انا غلطان ياستي ليكي
بسمله:انا زعلانه منك اووي …..
محمد:انا اسف ياسوسو ..متزعليش مني
بسمله بضحك:لاء انا مش سوسو….ياعم انت مخصمني بقالك اسبوع …ودلوقتي تقولي ياسوسو
محمد بضحك:منتي غلطانه برضو ياسوسو
بسمله:ايوه واتاسفت وقولتيللك انا غلطانه …….
محمد:خلاص متعيطيش بقاا …
بسمله:طيب …..
خدها في حضنه ونام…….
***********بعد مرور ست شهور …..
بسمله بتعب:اه مش قادره هو انا لي بتعب وهو مش هناا
اه ….مش قادره خالص حاسه اني هولد يااارب
جابت تلفونها ….ورنت عليه….وحاطه أيدها علي بطنها بألم:محمد …..الحقنيي انا تعبانه جداااا
محمد بقلق:تمام انا هجيلك بسرعه ….
بسمله الم:اه مش قادره خلاص …..يارب
بعد شويه محمد ايجا القصر…..
بسمله بألم:مش قادره والله انا بولد شكلي كدا …..الحقنيييي يامحمد والله ماقدره
..اااااااه
في المستشفي……….خالد بيطمن محمد
ربنا يقومها بسلامه …..
محمد:هما اتاخروا كدا ليييي
خالد:اهدي بس ….
محمد:يااارب
بعد مده…..هند خرجت …الف مبرووك جابت ولد زي القمر
محمد:وهيا عامله ايي
هند: الحمد لله كويسه احنا نقلنها اوضه تانيه …
هيا والبيبي ……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)