رواية حياة ظابطة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم سما المحلاوي
رواية حياة ظابطة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم سما المحلاوي
رواية حياة ظابطة البارت الثامن والثلاثون
رواية حياة ظابطة الجزء الثامن والثلاثون
رواية حياة ظابطة الحلقة الثامنة والثلاثون
حازم….ليكي مفاجأة
حياه….ايه هي حضرتك
يوسف….تعالي
وخدها وطلع على المنصه…
يوسف في المايك….احب اسلم حياه البطله قدامكوا كلكم وسام الشرف وشهادة تكريم ليها على شجاعتها وقوتها
حياه بدموع….مش مصدقه حقيقي
قاطع المشهد الجميل دخول لشخص مفاجأ…
رئيس جهاز المخابرات….
كلو ادى التحيه وحياه وقفت متنحه….
رئيس جهاز المخابرات….ازيك ياحضرة الظابط حياه
حياه واقفه متنحه وقالت بهمس….اعمل ايه
حمزه بضحك وهمس….ادي التحيه
حياه بأنتباه….صح صح
حمزه بهمس مضحك….بالأيد التانيه
حياه….اه اهو
رئيس جهاز المخابرات….حضرة الظااابط حياه
حياه بتوتر وقلق…..انا انا اسفه يافندم من هيبه حضرتك والله اتوترت…تمااام يافندددم
حضرة الرئيس طلع على المنصه ومسك المايك….طبعا حابب اقول لكل الطلاب ربنا يوفقكم يا اسود مصر وحابه اعطي حضرة الظابط حياه رتبة ملازم اول على الخدمه الي قدمتها للبلد وعملها المشرف تقدري تتفضلي ياحضرة الظابط
حياه طلعت على المنصه وهي مش مصدقه….
افتكرت يوم ما كانت خارجه من الكليه دي…
فلااااش باااااك….
صديق من اصدقائها….المجتهده بتاعت الشله هتتخرج منها هيجروا وراها عشان تتعين
صديقه….ومش بس الشغل لا وكمااان العرسااان
حياه بضحك….بس كفااايا قررر ما انتو بردو كنتوا مجتهدين 😂
صديق اخر….بس مش زيك يا اخت حياااه😂
صديقه اخرى….هو حد زيييك اصلا
حياه بضحك….طب يلا همشي انا بئا😂😂
وخرجت من الكلية ووقفت تبص على الكلية من برا….
حياه بأبتسامه حالمه….يااااا ممكن اكون فعلا ظابط مشهور في المخابرات دا من اكتر الاحلام الي نفسي احققها يااااارب كن معايااا
بااااااااااااك…..
علقولها الرتب والوسام ورئيس المخابرات قال….الف مبروك عاوزين عمليات مشرفة للبلد ديما
حياه بتوتر….الله يبارك في حضرتك يافندم يارب ديما اكون عند حسن ظنكم
رئيس جهاز المخابرات طلب حمزه ومراد ويونس يطلعوا فوق…ولأسودنا التعلب والنمر والقناص اوسمة الشجاعه الف مبروك
حمزه ومراد ويونس….الله يبارك فيك يافندم
كلهم ادو التحيه ورئيس جهاز المخابرات خرج….
مراد راح لحياه….حبيبت قلبي انتي الف مبروك
وشالها ولف بيها….
حياه بحب اخوي…..ربنا يبارك فيك ياحبيبي
نزلها وراح لها يونس….الف مبروك ياحياه وعقبال الرتب العاليه ديما
حياه بأبتسامه….الله يبارك فيك ياباشااا
حمزه بحب….الله يبارك فيكي ياصديقتي وعقبال التقدم ديما
حياه بحب….ويبارك فيك ياصديقي تسلم
نزلت وراحت لأهلها….
ياسين بفرحه….مبروووك يا حيووو
حياه بأبتسامه….يبارك فيك يا يااااسووو
ساره حضنتها بحب….الف مبروك ياقلبي
حياه بحب….الله يبارك فيكي ياروحي
يامن بأبتسامه…..مبروووك ياحيااه
حياه بأبتسامه…..الله يبارك فيك يا يامن
نورا جريت عليها وحضنتها…..مبرووووك ياحياااااااااتي
حياه بحب…..الله يبارك فيكي ياروحي انتييي
راحت حياه لأهلها وباست ايدهم….
حياه بحب….مبروك ليكم قبلي شكرا انكم عملتوا كل حلو عشاااني
احمد حضنها….مبروك يا وش الخير عليا
حياه….الله يبارك فيك ياحبيبي
ايه حضنتها….مبروك ياعمري انتي
حياه….الله يبارك فيكي ياقلبي
نعمه جت حضنتها….مبروك ياقلب خالتك
حياه بحب….الله يبارك فيكي ياحبيبتي
جت من وراها نيمار….مش هتديني حضن
حياه بحب….طبعا ياقلبي انتي
نيمار بدموع….يخليكي ليا وميحرمنيش منك الف مبروووك
حياه….يارب الله يبارك فيكي حبيبتي
الباقي كلهم باركوا لها وفرحوا اوي ليهم….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في عربية مراد….
الهدوء سيد المكان….
حياه فجأه بضحك كتير….شوفتني مكنتش عارفه اقول اي حاجه اول ما رئيس جهاز المخابرات دخل 😂
مراد بضحك….فطست ضحك حقيقي 😂
حياه بضحك….حمزه غششني😂
مراد بخبث….جدع حمزه
حياه فهمت انه بيختبرها….اه صديق حقيقي
༺༺༺༺༻༻༻༻
في عربية يامن…..
ساره بفرحه…..فرحت لحياااه اوييي
يامن….ديما فرحانه ياقلبي
ساره بكسوف…..احم تسلملي
يامن بضحك…..طيب ياستي اتكسفي براحتك😂
ساره…..ما تيجي تقعد معانا انهاردة
يامن….معنديش مشكله
ساره بأبتسامه….هستناك على ٧كدا
يامن بأبتسامه….تمام
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
كلهم رجعوا البيت…
في بيت احمد الدمنهوري…
اول ما حياه دخلت البيت راحت لأوضة احمد….
حياه بفرحه ودموع….احمد حبيبي انا خدت رتبة ملازم اول وكمان وسام انا شكلي هوصل يا حبيب قلب….الله يرحمك يا اغلى الناس ويسكنك فسيح جناته
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
الساعه ٦مساءاً….
في فيلا يونس الهواري….
عمال يلف في الاوضة رايح جاي….
وفجأة مسك فونه ورن على ونس….
يونس بتوتر….ونسس قوليلي دووغري من غير لف ودورااان
ونس بقلق….في ايه يا يونس
ونس بحب صادق….انا بحبك انتي بتحبينيي ولا لااا
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت ياسين الدمنهوري….
ياسين بيكلم هدير في الفون….يومين واجيلك نحدد الخطوبة ياهديري
هدير بحب….اوك ياحبيبي
ياسين بحب حقيقي….بحبك اويي.
هدير….وانا كمااان
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في فيلا يوسف الهواري….
نورا عماله متوترة عشان مراد مفتحش من ساعه ما رجعوا…
رايحه جايه في الاوضة…
نورا بهدوء الى حد ما….لا لا انا هروح لحمزه اكلم معاه …بس حمزه في شقته….صححح هرووح ليونس
لبست بسرعه ونزلت…
يوسف….راحه فين يانورا
نورا بسرعه….هروح بيت عمي يابابا
يوسف….تمام متتأخريش
خرجت بسرعه وركبت عربيتها….
حنان خرجت من المطبخ….هي نورا خرجت بسرعه كدا ليه
يوسف….رايحه لبيت احمد
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا يونس الهواري….
ونس بتوتر….هو هو يعني مش عارفه هو في اييه
يونس بحزن….خلاص ياونس انسي الموضوع ده يلا سلام
قفل مع ونس بسرعه منغير ما يسمع ردها…
بعد شوية وصل رساله من ونس فيها….
»احم انت قفوش اوي انا يعني بحبك بس صراحه اتكسفت يلا باااي«
يونس قاعد متنح وبسرعه رن عليها….الوووو
ونس….احم الووو
يونس بحب وسرعه….خديلي ميعاد من والدك بسرعههه وردي عليااا
ونس بكسوف….حاضر بكره هقولك
يونس بحب…..بحبك
ونس بكسوف وحب….وانا كمااان
قفلوا سوا ونورا جت ليونس….
بعد ١٠د من السكوت….
يونس بمرح….وحدووا
نورا….لا اله الا الله
يونس بضحك….ايه يابنتي بقالك ١٠د قاعده ومش بتكلمي ما تنجزي 😂
نورا بكسوف….هو انا لو قولتلك حاجه هتقولها لحد
يونس بحب اخوي….انتي صحبتي من زماان يانورا وعمري ما قولت لحد حاجه قولتيهالي
نورا….احم صراحه انا بحب مراد ومكسوفه اتكلم مع حمزه او بابا
يونس بضحك….منا عااارف من نظراتكوا لبعض وعاوز اقولك ان هو كمان بيحبك
نورا بفرحه….بجددد هو قااالك
يونس….مش محتاج يقول نظرته ليكي كفايا
نورا…..احم يااارب يكون كدا هاا قولييي عملت ايه مع ونس
يونس….انتي اول واحده اقولها ونس طلعت بتحبنييي واعترفتلها انهااااردة وهتاخدلي ميعاد مع والدها
نورا بفرحه…بجد الف مبرووك ياصديقي
يونس بسعاده….عقبالك ياقلبي انتي قريب هتلاقي مراد جاي صدقيني
نورا بأبتسامه…..ياااارب
واكملت بخبث….بس صاحبنا بيحب ومكشووف اوي
يونس بخبث….اهو النمر دا واقع من كتييير
نورا بضحكه…..صدقني هيعترف وقريبب اوي
يونس….يااارب يجمعهم سوا
نورا….يااارب
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت احمد الدمنهوري….
في اوضة احمد….
حمزه رن عليه وقاله حاجه وبعدها قفلوا سوا….
في اوضة حياه….
رن فونها وكان حمزه….
حياه بسعاده….الوو ياحمزه
حمزه بحب….في فستان هيجيلك دلوقتي تفتحي وتاخدي وتلبسي وتنزلي هتلاقي عربية مستنياكي اركبي ومتسأليش على حاجه خالص
حياه بأستغراب….انا مش فاهمــــ
حمزه قفل من غير ما يسمع ردها….
دخل الاوضة احمد….
احمد بحب ابوي….انا عاارف قومي يلا افتحي الباب
حياه بصتله بأستغراب وراحت تفتح وخدت الفستان ودخلت الاوضة وكان فستان حلو اوي لونه نبيتي….
لبسته وجهزت وخرجت لأهلها….
احمد عرفهم وقال لهم ميسألوش على حاجه….
مراد بتصفير….ياجماااالوووا
ساره بتصقيف….الجمال كله قداااميي
ايه بحب….يحميكي من العين ياحبيبتي
احمد….حياتي زي القمر يلااا روحي عشان متتأخريش
حياه بحب….تسلمولي كلكم يلا سلام ياحبايبي
خرجت من الشقة…
قابلت يامن….الله الله ايه الجمال دا
حياه بضحك….تسلم يلا بئااحسن ساره تسمعك
يامن بضحك….لا خلاص الطيب احسن
ودخل يامن البيت وهي نزلت شافت العربيه وفي واحد جالها وقال لها انه تبع حمزه….
حياه بهدوء….تمام ماشي يلا اتحرك
༺༺༺༺༻༻༻༺༻
في مكان المجهولين….
شخص الاول….بكره هنبدأ في الانتقا””م
شخص تاني…..واحنا جاااهزين
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت احمد الهواري….
عائشه نزلت وراحت للمكتب عند احمد….
اش بهدوء….بابا ممكن اخرج اتمشى شوية
احمد….طيب ياحبيبتي خدي بالك من نفسك
طلعت اش وبدلت هدومها ونزلت تاني….
ركبت عربيتها ورنت عليها ياسمين….
ياسمين….انتيي فييين ومش بترديي علياا ليييه
عائشه بحزن….انا مخنوقة اويي
ياسمين بقلق….انا هجيلك حالا
عائشه….خليها بكره انا هروح اقعد على النيل لوحدي شوية
ياسمين….خدي بالك من نفسك ياحبيبتي وبكره هجيلك
قفلت معاها وعائشه اتحركت بالعربيه….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت ادهم المنياوي….
نزل تحت شاف العيله كلها متجمعه….
ادهم بهدوء….هادي جاي كمان ١٠ايام
كلهم بفرحه….بجد يجي بالسلامه
ادهم….ياارب انا خارج شوية
سامر….خد بالك من نفسك
سوزان….متتأخرش ياحبيبي
ادهم….حاضر ياحبيبتي
جه يخرج هدير راحت عليه بسرعه….احم هقولك حاجه يمكن تفيدك
ادهم….خيرر
هدير….عائشه راحت عند النيل يلا بااااي
ودخلت بسرعه جوا ادهم وقف شوية وبعدين راح ركب عربيته واتحرك….
هدير قاعده تفكر فلاااااش باك….
من يومين….
هدير في الفون….ياسمين هي عائشه بتحب
ياسمين….لا ليه
هدير حكت لها كل حاجه….
ياسمين بهدوء….بصي انا هحاول اجمعهم وانتي كمان عشان عائشه بتحب ادهم بس هو فهم غلط
بااااك….
فلااااش باك من نص ساعه….
ياسمين اتصلت على هدير….
ياسمين….لسه مكلماها قالتلي انها راحه على النيل لو ادهم خارج قوليلوا
هدير….افرضي مرحش
ياسمين….لا صدقيني هيروح
باااااك….
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في عربية ادهم….
عقله….متروحش
قلبه….رووح
عقله….لااا
قلبه….بقولك روووح
ادهم….بسسس خلاااص هرووح انا لااازم افهممم
واتحرك بالعربية للنيل وفضل يمشي لحد ما لمحها وشافها واقفه مع وااحد….
ادهم راح لها بعصبيه….مييييين دااااا
عائشه…..ادهم انت بتعمل ايه هنااا
الشاب…..وانت ميين انتي
ادهم بغضب اعمى ضر”به بالبوكس والشاب جري من الخوف….
ومسك عائشه من ايدها جامد وقال بعصبيه….عااااااائشهههه اناااااا بحبككككك
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند حياه….
نزلت في مكان كلو ظلام والعربيه مشيت وسابتها وهي متوترة جدا….
دخلت جوا واتصدمت….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة ظابطة)
جميله
روعه
تحفه
كملى
كملي بليز