روايات

رواية نور الزين الفصل العشرون 20 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل العشرون 20 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت العشرون

رواية نور الزين الجزء العشرون

رواية نور الزين الحلقة العشرون

حازم : ايه يالما في ايه
لما : بذهول حضرتك فين وانا فين
حازم : ايه الكلام ده يالما كفايه انك محترمه ومؤدبه انا مش عاوز حاجه تانيه غير كده
لما : ربنا يخليك يا استاذ حازم
حازم : لما ايه استاذ دي وبعدين ياريت تقولي ل مامتك وتحددي معاد اجي أتقدم فيه
لما : ب فرحه ان شاء الله يا است …….قصدي ياحازم
نزلة لما من العربيه وطلعت ع بيتهم فرحانه ومبسوطه جدا
زين: نور نور انتي هتفضلي نايمه كتير كده
نور : ب نعاس تعبانه يازين
زين : خلاص انا نازل وأنت خليكي لوحدك
قامت : نور مفزوعه لالا ماتسبنيش لوحدي
زين : اهدي يانور في ايه انا بهزر معاكي
نور : الحمدلله ثواني واغير وننزل ع طول
رن تليفون زين
زين : الو

 

 

رعد : عامل ايه يازين
زين : الحمدلله يارعد اخبارك ايه
رعد : الحمدلله الطنطاوي بعت الورق وكل حاجه ل بابا
زين : يانهار اكيد عمو احمد زعل
رعد : اهو معايا خد فهموا ع كل حاجه
زين : تمام
احمد : عامل ايه يازين ونور عامله ايه
زين : الحمدلله ياعمو اخبار صحتك ايه
احمد : الحمدلله يابني في ايه بقا علشان انتو لخبطوني
زين : اهدأ ياعمي مافيش حاجه طبعا انت عارف الطنطاوي واللي بيعملوا من زمان وان انا زي مايكون قتلتله قتيل من يوم ما اشتريت شركته
احمد : اة طبعا
زين : هو كان فاكر ان رعد ممكن يبعني مايعرفش ان مهما كان في خلاف بنا ف احنا واحد كلنا & هو دخل ل رعد من نقطه انه ع طول في خلاف بنا وده طبعا عرفه من الجاسوس اللي كان حطه واحنا عرفنا طبعا كل حاجه
واول ماكلم رعد جه وعرفني كل حاجه وفضلنا معه لحد الاخر لما نشوف اخره ايه وخلاص كله وضح انه اخره يوقع بنا كلنا وخسرنا الشركه وبالعكس احنا ضحكنا عليه وكسبنا ١٠ مليون من وراه غير أن المناقصه رسيت علينا انا عاوزك تطمن ياعمو حتي لو انا مش موجود في الشركه انا سايب ورايا رجاله ومافيش ارجل من رعد
احمد : ب فخر ب ابنه ربنا يخليكم ل بعض يازين ودايما سند ل بعض
زين : ويخليك لينا ياعمو
احمد : مش هتحضر فرح مها ولا ايه اخر الشهر
زين :لا هأحضروا طبعا شويه وراجعين
احمد : ربنا يسعدك يازين
قفل احمد التليفون مع زين وحضن رعد وقاله انا كده اطمن عليك وع امك واخواتك انت راجل يارعد يعتمد عليك
رعد : ربنا يخليك لينا يابابا دي تربيتك انت علمتني اكون راجل اة انا كنت بأضايق من زين واضايقت اكتر علشان مها بس لما قعدت مع مها واكدتلي ان زين بالنسبة لها زي انا وعلي ماكنتش هأسيبه بس الحمدلله عدت ع خير
احمد : كله نصيب يابني
عند زين
نور : ده كلوا كلام يا استاذ
زين : ب ضحكه وهو ضمها ل حضنه عيب عليكي انا حبيبك تقوليلي استاذ
نور : ب كسوف بس بقا يازين ياله ننزل

 

 

زين : لا انا مش نازل تعالي اقولك ع حاجه
(سكتت شهر زاد عن الكلام المباح والغير مباح )
مي : وبعدين يايحيي انا مش هأجل تاني انا تعبت خلاص
يحيي : وطي صوتك انتي بتتكلمي كده ليه
مي : انت كل شويه تأجل الفرح يايحيي انت مابتحبنيش
يحيي : ظروف يامي غصب عني اعمل ايه
مي : انا مش في حياتك اصلا يايحيي كل حياتك زين ومشاكله انا فين وفين زين اللي كل شويه ب مشكله بيتفسح طبعا هو ومراته وانا اللي محروق دمي هنا
يحيي : خلاص يامي انتي هتقري عليهم دول كل شويه واخدين ع دماغهم
مي : انا يايحيي هأقر عليهم
ضحك يحيي : بهزر ياحبيبتي وحياتي عندك خلاص الفرح اخر مره هيتاجل انا أجلته اسبوعين بس اخر الشهر ان شاء الله وهيبقا احلي فرح ياحبيبتي
مي : بزعل خلاص يايحيي
يحيي : والله ماعندي اغلي منك بس زين اخويا يامي ده مش صحبي بس
مي : خلاص يايحيي بس لو الفرح اتأجل تاني هأنتحر
ضحك يحيي : ماتقدريش وتسبيني لوحدي
مي : ب ضحكه خلاص صعبت عليا
يحيي : بحبك ياميوي
مي : ب كسوف وانا كمان
خبطت : امال ع بابا صلاح وفتح الباب
امال : ممكن اقعد معاك شويه قبل ماننزل ياحبيبي
صلاح : اكيد ياماما اتفضلي
امال : عامل ايه مبسوط هنا

 

 

صلاح : الحمدلله انا بس هأقعد يومين وادور ليا ع شقه تكون قريبه من هنا
امال : بخوف وتسبني وتمشي ياصلاح دانا لما صدقت لاقيتك يابني ورجعت حضني تاني
صلاح : انا مش هأسيبك ياماما بس انا مش عاوز ابقا تقيل ع اللي هنا
امال : ياحبيبي ده بيتي يعني بيتك انت كمان وان سبتني انا هأموت
صلاح : بعد الشر عليكي يا امي بتقولي كده ليه
امال : ب دموع اوعدني أنك مش هتسبني
صلاح : حاضر يا امي
امال : ربنا يباركلي فيك ياله بقا ننزل اكيد مستنينا تحت
صلاح : اتفضلي يا امي
نزلوا تحت واتعرف صلاح ع رعد وع احمد وعلي
رعد : اهلا بيك يا استاذ صلاح
صلاح : استاذ ايه بس انا صلاح بس
صلاح : انا اتشرفت بيك يارعد باشا
رعد : ب ضحكه لا كده ماينفعش رعد بس
صلاح : وخلاص صلاح بس
علي خلاص ياجدعان انتو هتتخانقوا ضحكوا كلهم وجت هنا قعدت جانب صلاح : ابيه منور الدنيا
صلاح : احلي هنون في الدنيا عامله ايه ياحبيبتي
هنا : الحمدلله يا أبيه انت عامل ايه منور الدنيا كلها
صلاح : يابكاشه
علي : بعصبيه هنا تعالى عاوزك
هنا : خير ياعلي
شدها علي من ايديها : بأقولك تعالي
صلاح : اهدأ ياعلي انت بتشدها كده ليه هو في ايه
علي : مافيش
هنا : بدموع عادي يا أبيه صلاح هو ع طول كده معايا
علي : بندم وخوف من دموعها ايه ياهنا هي مستاهله دموعك
هنا : خلاص ياعلي
علي : بابا بعد اذنك واذن طنط امال انا بحب هنا وعاوز اخطبها ل حد ماتخلص امتحاناتها وبعد كده نبقا نتجوز
ضحك رعد : وقال ل صلاح ياحلاوه العيال هتتجوز يا صلاح واحنا قاعدين ضحك صلاح
احمد : ايه الكلام ده ياعلي
هنا : طلعت جري ع الاوضه بتاعتها
امال : هو ايه يا احمد انت هتلاقي احلي من هنا
احمد : والله ماهألاقي يا امال بس العيال صغيرين
امال : وانا مش هألاقي احلي من علي

 

 

أمال : واد ياعلي انا بحبك وهأجوزك هنا
علي : بجد ياطنط والله وانا كمان بحبك والله
امال : بس في مشكله ياعلي
علي : خير ياطنط
امال : مامتك معرفتش لسه
يعني : هو انا هألاقي احلي من هنا يا امال
امال : ربنا يخليكي ياحبيبتي ويسعدهم
امال : مشكله تانيه ياعلي
علي : ب زهق ايه ياطنط انتي مصره ع مشكله
امال : لازم تطلبها من اخوتها الكبير صلاح وزين
علي : يبقا مفيش جواز
الكل ضحك ع علي & صلاح قالوه : انا موافق الدور ع زين
علي : كده رسمي مافيش جواز

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *