روايات

رواية حياة غزل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى محمد

رواية حياة غزل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى محمد

رواية حياة غزل البارت الثاني عشر

رواية حياة غزل الجزء الثاني عشر

حياة غزل
حياة غزل

رواية حياة غزل الحلقة الثانية عشر

غزل كلمت زينب على أساس أنها بنت غريبه وكل ده كان يوسف نايم وأسر كمان
وسلمى صحيت قبل علاء وراحت جابت اختبار الحمل
غزل:ااه يااسر قوم مش قادره غزل كانت واقفه قدام السرير وعامله اكنها دايخه
اسر قام مفزوع بعدين غزل رمت نفسها على الأرض وأسر جري عليها
اسر:غزل حبيبتي قومي يخربيتك هو احنا لحقنا نتجوز عشان تموتي ياغزلل بعدين قام جاب برفان وشممهولها وكان بيضربها بالقلم عشان تفوق بس هو كان غشيم شويه وبعدين قام رن على يوسف وقاله أنها اغم عليها ومش راضيه تفوق ويوسف صحى زينب عشان تروحلها والبنات كلهم راحوا وفضلوا يفقوا فيها البنات افتكروا أنها اغم عليها بجد بعدين اسر كان خلاص هياخدها ويوديها المستشفى راحت غزل فضلت تضحك
غزل:أن ااان اااان
اسر:ابو شكلك ياشيخه البنات فضلوا يضحكوا وكلهم نزلوا عشان يفطروا

 

 

وهما بيفطروا
زينب:كان في خبر كدا عايزه اقولكوا عليه
يوسف:خييير
زينب طلعت اختبار الحمل من جيبها:نا حامل
يوسف:بتهزرري
زينب:اهو اختبار الحمل
يوسف زغرط والناس بصت عليه
كل الشباب كانو مصدومين وكان يوسف أولهم وبعدين قام حضنها
يوسف:يعني نا هبقى اب
زينب:ااااه
يوسف عيونه دمعت من الفرحه وزينب لما شافت الموضوع اڤور راحت قالتله: طب يارب يكون تمثيلي عجبكم
يوسف:قصدك ايه
زينب:يعني بذمتك في واحده تحمل من شرطه واحده المفروض شرطتين
يوسف:هو في. يهزر ف حاجه زي دي يازينب
وفضل مضايق بعدين راحوا البحر وغزل اتكلمت مع يوسف
غزل:يوسف زينب ملهاش دعوه نا اللي قولتلها تعمل كدا روح صالحها بقا عشان بتعيط
يوسف:مين اللي يصالح مين
اسر:يخربيتك كرامتك يابني بتخاف عليها اوي م تروح يعم دي مراتك
يوسف: حاضر ابو شكلكو
اسر:بتقول حاجه ياض
يوسف:لا لا بكح
يوسف راحلها
يوسف:حبيبي زعلان ليه
زينب:ملكش دعوه
يوسف:بقى كدا
زينب:اه
راح يوسف شالها ونزل بيها البحر
زينب:نزلني يايوسف مش عايزه انزل البحر
يوسف:قولي بحبك يايوسف ونا هنزلك
زينب:لا مش هقول
يوسف:يعني نتي حابه الشيله بقا
زينب فضلت ترفص عشان تنزل
يوسف:متحاوليش قولي بحبك يايوسف الاول
زينب:بحبك يايوسف يلا بقا نزلني
يوسف:بوسيني

 

 

زينب:لا طبعا
يوسف:بقا كدا ولسه هيرميها ف البحر راحت مسكت ف رقبته وباسته ف خده
يوسف:ماكان م الاول
بعدين مروه ومروان نزلوا البحر
مروان: بحبك
مروه:مروان نا عايزه أطلق
مروان:نعم ياختي عايزه ايه
مروه وهي ماسكه الضحكه وبتحاول تبين أنها عادي
مروه:نا ملحقتش احبك يامروان وعايزه أطلق
مروان:يعني نتي مش بتحبيني
مروه:اه
مروان:طيب يامروه اول م نرجع مصر ورقتك هتوصلك وسابها وهو مكسور وطلع من البحر
اسر:مالك يامروان
مروان:نا هطلق مروه
اسر بصدمه:ايده ليه
مروان:هي اللي طلبت بتقول انها ملحقتش تحبني ف خلاص يااسر حصلخير اول م نرجع مصر هطلقها
يوسف:هي عبيطه نتو لحقتوا تتجوزوا عشان تطلقوا
مروه جت:كفايه يابنات المقالب كتيره عليهم
مروان اتبسط أنه مقلب وبعدين قام جري ورا مروه ووقعوا هما الاتنين على الرمل
مروان:بحبك يا هبله
مروه:ونا كمان اصلا
مروان:ونتي كمان ايه
مروه: بحبني
مروان:ياعسل
مروه:يابصل وفضلوا يضحكوا
وبعدين كلهم رجعوا الاوتيل وكل واحد خد مراته وطلع اوضته بليل نزلوا عشان يتغدوا
زينب قالت ليوسف ينزل وهي هتكلم مامتها وتنزل وكلهم نزلوا معادا زينب
وزينب نزلتلهم وفاتحه الشات ومتعصبه رمت الموبايل على الترابيزه
زينب:ممكن تفهمني ايده
يوسف:في ايه مالك

 

 

زينب وهي بتمثل أنها بتعيط:نت بتخوني يايوسف
يوسف:هو نا هلحق اخونك يعني قولي كلام يخش الدماغ
زينب:بص يايوسف ف موبايلك
يوسف بص واتصدم
يوسف:طبعا لو قولتلك مش نا ده هتصدقيني صح
زينب بصتله بقرف وطلعت اوضتها يوسف كان لسه هيطلع وراها راح اسر مسك ايده
اسر:احنا شبعنا مقالب مش ممكن ده يكون مقلب
يوسف:صح
اسر:خليك هنا بقا
غزل:للدرجادي مش بتحبها
يوسف:بقولك ايه الشغل ده مش هيدخل عليا
غزل بصوت واطي وسط البنات:اتقفشنا
وغزل بعتت رساله لزينب وقالتلها أنهم عرفوا
زينب نزلت ووشها ف الأرض من الكسوف
يوسف:لا بجد تمثيلك جامد

 

 

زينب: اصلا مش فكرتي دي فكرة غزل
اسر:والله العظيم متجوز طفلة ايه يابنتي ده كل المصايب بتيجي من عندك
غزل:مفيش احلى من المقالب يابيبي
وبعدين اتغدوا وكل واحد طلع اوضته وناموا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة غزل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *