رواية غرام الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلمى هاني
رواية غرام الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلمى هاني
رواية غرام البارت الرابع عشر
رواية غرام الجزء الرابع عشر
رواية غرام الحلقة الرابعة عشر
عند معاذ يتصل ع ادهم
معاذ دومي حبيبي
ادهم عايز ايه يا زفت
معاذ مش هتصدق
ادهم خير
معاذ انا لقيت الي قلبي دق ليها اخيرا وهروح اتقدملها النهاردة وعايزك معايا
ادهم وده حصل امتي وازاي وليه مقولتليش
معاذ هقولك وحكاله ع كل حاجة
ادهم الف مبروك يا معاذ بس مش شايف انك مستعجل شوية
معاذ مستعجل ايه بس ده انا مش عارف ازاي مخدتش الخطوة دي من زمان
ادهم ده انت واقع بقا
معاذ اوي اوي يا صاحبي عقبالك لما تقع زيي
ويفتكر ادهم غرام وبيفوق من سرحانه ويقوله ده ف احلامك
معاذ الايام بينا وهتشوف يا ادهم يلا جهز نفسك عشان نروح بالليل ان شاء الله يلا سلام
ادهم سلام
وعند ندي تتصل ع غرام وتقولها
ندي الو ازيك يا غرامي
غرام رايقة شكلك
ندي اوي اوي يا غرامي
غرام خير يا ندي
ندي بفرحة معاذ هيجي بالليل يتقدملي
غرام بفرحة اكبر الف مبروك يا حبيبتي
ندي الله يبارك فيكي ياقلبي ويلا البسي عشان عايزكي جنبي دلوقتى
غرام طب يلا هعرف عمي واجيلك
ندي ماشي سلام
غرام سلام
وتستأذن غرام من عمها ويوافق انها تروح
وف المساء عند ندي
ف اوضة ندي
ندي ايه رايك يا غرام
غرام مزة يا قلبي مش هيقدر يشيل عينه من عليكي
ندي بجد يا غرام
غرام بجد يا قلب غرام
ويرن الجرس
ندي بفرحة وصلوا وصلوا اخيرا
غرام اتقلي يا هبلة متبينيش انك واقعة اوي كده
ندي بفرحة مش قادره انتي مشوفتيش الواد مز ازاي يخربيت حلاوته يعني القمر ده هيبقا خطيبي
غرام ربنا يسعدك يا قلبي
وتدخلها امها
والده ندا قمر يا حبيبتي ربنا يحميكي من العين يلا اطلعي اقعدي مع عريسك
ندا بخجل حاضر ياماما
ندا بكسوف وصوت واطي السلام عليكم وتسلم عليهم وتقعد
ادهم بيقول ل معاذ هتتكلم انت ولا اتكلم انا
معاذ بصوت واطي لا اتكلم انت
ادهم احم عمي احنا يشؤفنا اننا نطلب ايد الانسه ندا لصحبي معاذ
والد ندا واحنا كمان نتشرف بيكوا بس هو فين اهلك يامعاذ الاصول بتقول ان اهلك لازم يكونوا معاك
معاذ معلش ياعمي اصل هما مسرفين ومش هيقدروا ينزلوا غير ع الفرح ان شاء الله
والد ندا خلاص يابني ناخد راي العروسه ونبقا نعرفك
معاذ طيب ينفع نقعد مع بعض شويه دا بعد اذنك طبعا
والد ندا بيبص ل ندا وبيقولها خدي عريسك ع البلكونه علشان تتكلموا
ندا بخجل حاضر يابابا وبتبص ل معاذ بخجل وبتقوله اتفصل وبيروح معاها
معاذ ايه القمر دا يخربيتك هتموتيني من حلاوتك دي
ندا بس بقا يامعاذ بتكسف
معاذ اموت اناااا ف خدودك العسل دي
ندا بس بقا ويلا نطلع
معاذ طيب بس هتطلعي وتقولى لابوكي موافقه
ندا طب لو مقولتش هتمعمل اي
معاذ هخطفك طبعا ياقلبي
ندا لا وعلى ايه الطيب احسن يلا
وبيطلعوا
والد ندا هااااا اي رايك يابنتي
ندا بخجل ال تشوفه يابابا
والد ندا بمكر يعني مش موافقه
ندا بسرعه لا موافقه يابابا وبعدين تاخد بالها وتلاقي الكل بيبصلها ويضحك فتطلع تجري ع الاوضه
والد ندا طيب يلا نقرا الفاتحه وبيقروا الفاتحه وبيحددوا معاد الخطوبه بعد اسبوعين وبترن والده ندا زغروضه مصريه اصيله لووووووووووولى
بتروح غرام على ندا وتحضنها
غرام الف مبروك ياحبيبتي
ندا الله يبارك فيكي ياقلبي عقبالك
غرام تسلميلي وبعدين بينادي ادهم ع غرام
ادهم يلا ياغرام هنمشي
غرام روح انت يا ادهم وانا هقعد شويه واجي وراك
ادهم لا يلا تعالى معايا وابقي تعالى بكرا علشان الوقت اتاخر
غرام طيب يلا انزل وانا هسلم عليهم واجي
وبتسلم عليهم وبتنزل وتركب معاه
وف صباح اليوم التالي
يتصل حمزة ع غرام
حمزة غرام عايزة اقابلك ضروري
غرام فيه حاجه حصلت ولا ايه
حمزة هتعرفي لما اشوفك
غرام تمام انا شوية وهكون ف الجامعة هقابلك هناك
حمزة ماشي سلام
وبتقفل غرام معاه وتجهز نفسها وتنزل تفطر وبعدين بتروح الجامعة وادهم بيوصلها
ادهم يلا انزلي ولما تخلصي محاضراتك رني عليا
غرام حاضر
وبتمشي غرام وادهم بينادي عليها
غرام فيه حاجه يا ادهم
ادهم خلي بالك من نفسك ولو حد زعلك عرفيني
تبتسم غرام وتقوله متقلقش
وتروح تقابل حمزة
حمزة ازيك يا غرام
غرام الحمد لله وانت عامل ايه
حمزة انا تمام كنت عايزك ف موضوع مهم
غرام خير يا حمزة قلقتني
حمزة انا اسف ع الي هقوله يا غرام انتي عارفة غلاوتك عندي بس انا مش هقدر اكمل معاكي انا اكتشفت اني بعتبرك اختي انتي تستاهلي واحد احسن مني
غرام بصدمة يعني ايه الي بتقوله يا حمزة
حمزة انا اسف يا غرام ياريت تقدري تسامحيني
غرام بدموع حمزة انت بتهزر صح
حمزة متصعبيش الموضوع عليا اكتر من كده
تمشي غرام.من غير مترد عليه وهي بتعيط وبعدين بتتصل على ادهم
ادهم الو ي غرام ف حاجه
غرام بدموع انا محتجاك اووي ي ادهم
ادهم مالك ياغرام بتعيطي ليه قلقتيني عليكي
غرام محتجاك جمبي ي ادهم علشان خاطري تعال بسرعه
ادهم اهدي ياغرام مسافه السكه وهكون عندك
بعد شويه بينزل ادهم من العربيه وبيلاقي غرام بتعيط
ادهم مالك ي غرام فيكي ايه
غرام بدموع وهي بتحضنه ويحضنها هو كمان سبني ي ادهم بعد الحب دا كله اتخلى وسبني من غير سبب قالى انتى زي اختي وتستاهلى حد احسن منى انا مش هقدر اعيش من غيره ي ادهم انا بحبه
ادهم بزعل ع غرام وغضب منها ع الكلمه ال قالتها
اهدي ي غرام وياريت تحكيلي الاول مين دا
وتحكيله غرام كل حاجه
ادهم هو ميستهلكيش ياغرام وانت تستاهلى حد احسن منه دا ميستهلش انك تزعلى عليه ولا تعيطي علشانه وصدقيني هندمه ع ال عمله معاكي
غرام لا متعملوش حاجه ي ادهم
ادهم بعد دا كله بتدافعي عنه انا هعمل ال يريحك ياغرام
غرام شكرا لوقفتك جمبي ي ادهم بعدين بتتفاجئ انها ف حضنه وتتكسف وتبعد عنه
غرام انا اسفه مكنتش اقصد
ادهم ولا يهمك ياغرام اهم حاجه انك كويسه
غرام انا هبقي كويسه طول م انت جمبي
ادهم انا معاكي علطول ياغرام وف اي وقت هتحتاجيني فيه هتلاقيني جمبك
تبتسم غرام ومتردش
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غرام)