رواية أحببت مجنونة 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة 2 البارت التاسع والعشرون
رواية أحببت مجنونة 2 الجزء التاسع والعشرون
رواية أحببت مجنونة 2 الحلقة التاسعة والعشرون
حمزه… ايه يابنتي في ايه
مكه…. انت كدب وخاين طلقني احسن من غير مشاكل وقفلت سكه في وشه
حمزه…. الو الو بت المجنونه واخد حاجاتو من علي المكتب ونزل من المستشفي جري وفضل يرن عليها ومافيش رد اتصل ب جنات اختها
حمزه…ردي يا جنات انتي كمان
جنات…لو ايه يا حمزه في حد.يتصل الوقت دا
حمزه… مش وقته المهم انتي فين
جنات… عند جدو
حمزه…جدو عاصم ولا ايه(ملاحظه والد عبد الرحمن توفا وولدت عبد الرحمن بعدو علطول من زعلها عليه)
جنات… ايوه ياعم اومال جدي طلع من تربه يعني هو في غير جدو عاصم
حمزه… طيب طيب خلاص اتخمدي
جنات…انت متصل تهزقني يا معفن في ايه
حمزه حكلها…بس ومعرفش انا عملت ايه وانتي عارفني مش بتاع بنا”ت حورات البنا”ت دا انا اساسا بكر”هم
جنات…علي اساسا مكه نوع اخر من ما هي بنت برضو
حمزه…مش قصدي يعني مافيش غيرها هي بس اللي بحبها وفي حياتي المهم دلوقتي انا مش فاهم حاجه
جنات…اها ولا انا طيب ما تروح ليها بس لو بابا شت”مك عادي يعني تقبل الكلام
حمزه.. جنات انتي شكلك هتحلوي اقفلي وقفل في وشها
جنات…يا مهزق هقولك ايه بس الله يعينك يامكه ونامت
اما حمزه راح علي بيت مكه وخبط
عبد الرحمن نزل…يا ستر يارب خير وبيفتح لقه حمزه
عبد الرحمن… حمزه اتفضل يا ابني في ايه
حمزه….مكه فين
عبد الرحمن بخضه…بينتي في اوضتها هو في ايه
حمزه… مش بترد عليا وحكالو اللي حصل
عبد الرحمن…طيب يبني ما كنت استنين الصبح اتفضل طيب ادخل مينفعش تقف كده
حمزه… انا اسف بس حط نفسك مكاني يا عمي
عبد الرحمن… اقاعد طيب.وانا هطلع افاهم في ايه
حمزه…ينفع اطلع انا
عبد الرحمن… اطلع يبني مش فاهم في ايه
حمزه طلع جري علي اوضتها لقها قاعده بتضحك
حمزه بستغراب…في ايه وربنا ما خونتك
مكه… عارفه
حمزه ضم حواجبه…. نعم
مكه…دا مقلب لقيتو علي الفيس قالو لو بيحبك هيجي في ساعتها بكتير تاني يوم انت جيت وانت طلعت بتحبني وكده ونجحت في الاختبار
حمزه فضل واقف ساكت ومسح ايدو ب وشه …
مكه….ايه مالك
حمزه…انا العربيه كانت هتتقلب بيا مرتين يا مكه وانتي جي تقولي اختبار ومقلب ومنظري قصاد عمي كان شكلي زاي مجنون
مكه ضحكت… واللهي هو لقيتو تحدي في عملها وقالو اعملوها وقوله رد فعلو ايه
حمزه…انتي مش شايفه نفسك غلطانه
مكه… انا بهزر يا حمزه ومش انت قولتلي اتعملي معايا عادي
حمزه….تقومي تخليني ابقا مجنون وعمال اقول مين اللي وقع بيني وبينك
مكه….يعني كنت هتبقا مرتاح لو طلع صح
حمزه…نص برودك دا بلاش نصو ربع برودك
مكه ضحكت … خلاص معلش
حمزه… اتفضلي وانتي بصف سنانك دا بقا وريني هعمل ايه مع عمي تحت شكلي فلنه
مكه.. لا لا بابا هيزعق انت عارفو عصبي
حمزه.. ماليش في اتصرفي
مكه ضحكت وبصتله بخبث وبحب…بحبك
حمزه ضحك.. احيه انتي بارده كده ليه
مكه ضحك وراحت حضنته… اسفه بس مبسوطه انك جيت كنت متوقعه شغلك يمنعك وتعبك قولت هتيجي بكره بجد شكرا
حمزه فضل يضحك…ولاللهي ما طبيعيه
مكه بصتله…قولت بحبك علي فكره
حمزه… ايه
مكه…بحبك
حمزه… ايه
مكه فاهمة…انت بتستهبلني صح
حمزه ضحك… وانا بموت فيكي
بعد وقت عبد الرحمن دخل… ايه اتصالحتو وهووايه اللي حصل اساس
حمزه…دا سوء تفاهم اسف يا عمي
عبد الرحمن…طيب يلا انزلو افطارو يلا
ـــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
سيف….نور قومي يلا
نور… لا
سيف… ايه دا يلا يابنتي
نور… عايزه انام يا سيف
سيف… قومي حد.قالك تتفرجي علي التلفزيون لحد فجر
نور…ياسيف بقا وحضنتو ونايمه
سيف ضحك…قومي ياروحي مش هينفع عندي اجتماع ولزم تيجي معايا
نور.. انت بدالي
سيف بخبث…براحتك بقا اصل في واحده هتكون معانا
نور فاقت مره واحده وجريت علي الحمام…. لا جايه
سيف فضل يضحك…وربنا مجنونه بس بحبك
نور وهي في الحمام…سمعتك بس هعديها عشان بحبك دي
سيف ضحك… وبموت فيكي كمان بسرعه بس
ـــــــــــــــــــــــــــــ
مازن…يا سلمي بقا اسكتي انتي بوقكك متقفلش من الصبح
سلمي… اسمع بس اخر موضوع
مازن بصلها…ارغي
سلمي…لا اتكلم عدل وبعدين انت بتسمع الناس وجي عند مراتك لا
مازن… مشاكل يا سلمي لكن انتي بتحكي حاجات تافه ومتخصنيش
سلمي اتكسفت…امم عندك حق ماشي احيه نسيت حاجه في الحمام انزل افطار عشان متتاخرش وجي تدخل الحمام
مازن شدها لي…زعلتي اسف بس مش دا قصدي انا عايز اسمع عنك انتي مش عن ناس انا مالي ب اصحابك يا سلمي من الاخر مش حابب اسمعهم نفسي تكلميني عن نفسك انتي مشكله ليكي انتي عندي تعيدي وتزيد في اي حاجه بس تخصك انتي مش هما لان ميخصنيش لا هما مراتي ولا حببتي ولا صحبتي شوفتيني جيت قولتلك صحبي عمل حاجه.
سلمي…هزت راسها بمعنا لا
مازن…لان مش حابب تفكيرك ينشغل عنه لا ينشغل عني انا بيا انا وبس يا سلمي انا عشان روحي فيكي مش هنشغل ب اي حد غيرك مهما نكبر ونعجز انتي هتفضلي في عيني بنتي اللي ربتها علي ايدي مش مراتي انا عيني مليانه بيكي لو واحد تاني كان ممكن علي كلامك كان فكر في واحده من اصحابك وبعد عنك ويمكن يخون
سلمي بصتله…انت هتخوني
مازن… يبقا اخر يوم في عمري لو عملتها بس انا عايز اسمع عن مراتي تفكيري عن مشاكلك فرحك حزنك ايه حاجه ان شالله محتاره تطبخي ايه تشاركيني في لكن حيات اصحابك ماليش في مع احترامي يولعوانا عايز اسمع عن بنوتي
سلمي حضنته… اسفه
مازن…بطلي هبل مافيش اسف والمفروض انا اللي اعتذر كمان وباس راسهاحقك عليا اتعصبت
سلمي… بحبك
مازن…وانا كمان وايه بقا اللي كنتي هتجيبي من الحمام
سلمي بضحك..كنت هعيط
مازن…مش قولتك كذه مره غلط
سلمي… ما تكسفت
مازن… هتعملي ايه النهارد
سلمي…مش عارف ممكن انا ونورين وشهد واميرة و فرح ولمار وهنا وسندس هننزل نشوف طلبات البيت والحفله ونشتري حاجات لينا
مازن…ونور مش هتيجي
سلمي… لا رايح شركه مع سيف اكيد هيجبو مع بعض
مازن طلع الفيزه… طيب خدي وباس راسها لو حصل حاجه كلميني
سلمي… احنا كبرنا خلاص
مازن… وهتفضلي بنتي برضو
ـــــــــــــــــــــــــــ
احمد… شهد
شهد…ايه علي الصبح
احمد ضحك ورقص حواجبه…صباح الخير
شهد.ضحكت…صباح النور ياريق
زياد…صباح الخير يابابا صباح الخيرياامي
يونس…صباح الخير اجدعااااااان
احمد.. وعندك واحد.شيشه في ايه يلاه
يونس… متخافش يا حج هحاسب علي شاي
احمد…لا مادام كده ماشي
شهد… بصو بقا قسمن بربي اللي مش هياكل فطارو ههزقو عشان انا اللي بتعك في وتخنت
احمد… فين دا دا انت عسل يا عسل
شهد…لا تخنت والله وكل ما اشوف نفسي ببقا عايزه اعيط
احمد..من فرط الجمال يا بطتي وبعدين وربنا حقيقي مش تخينه
شهد بصتله بحب…بجد
احمد…وغالوتك عندي وحيات البغيل اللي قاعدين دوله
يونس…الله وانا مالي للمبي
زياد…بابا عيب كده احنا كبرنا ليكم اوضه تحبو بعض فيها
احمد…دي امك يا هبل يا ابن الاهبل
يونس…اجبلكم ليمون
احمد…اجبلك داليدا
يونس…احم انا شبعت هقوم
زياد قاعد بصصلهم…
احمد…ايه يا حبيبي اخدنا كام في كام متقوم يلاه
زياد…لسه ما اكلتش
احمد…يابوي علي بارودك عيل تنح شبه ابن عمي
شهد بضحك…بن عمك مين
احمد…واحد متعرفهوش
شهد…شكله ايه طيب يمكن اعرفو
احمد بضحك…ما انا برضو معرفهوش انا ماليش ابن عم اساس
زياد… اومال انا شبه مين
احمد…قوم يا ابن الك”لب من هنا
زياد ضحك… طب اجبلكم شجره
احمد حدفه بمنديل زياد جري … عجباك كده
شهد بضحك…. انا مالي دا عيالك انت كمان
احمد… معرفتش اربي
شهد….معلش
احمد غمز…متيجي نجيب واحد جديد ونربي كويس
شهد ضحكت… يخربيت شكلك اتلم بقا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اياد… خالتو
سلمي…نعم يا حبيبي
اياد…لا مش انتي يا سوسو فين نون
سلمي…في ايه
اياد ضحك…خالتو انتي قناة الاذعه والتليفزيون اكيد مش هقوليك يا عسل
سلمي…حلو اووي ماشي خاليك فاكره
اياد…كنت عايزه تيجي معايا عند جدو عشان موضوع اهو قولتلك نص الموضوع الباقي عليكي
سلمي…عليا ازاي
اياد…عادي ارمي ودنك زاي كل مره
سلمي بتوطي تجيب الشبشب…اها يا تربيه زبا”له
اياد ضحك وجري…هي كده دايما الحقيقه بتزعل وراح علي امل
اياد…تيتا يا تيتا يا ست الكل
امل.. قلب تيتا
اياد…فين نون
امل…مع عمك سيف في شركه
اياد…ليه
امل… متهيئلي صفقه كده في شركتهم وكمان مع بنت وانت عارف خالتك اول متعرف بنت قربت من سيف
اياد ضحك… عارف. دا انا سمعت وشوفت وضربت مرتين وانا بحوش عن البنات
ــــــــــــــــــــــــ
حمزه… انا هروح بقا اسفه علي اللي حصل
كانت في نفس الوقت نزلت جني
جني… صباح الخير
فرح…. اهلا اخيرا صباح النور ياحبيبتي
جني… صباح النور يا خالتو ايه دا حمزه انت هنا وبصت لي مكه انتي عملتيها
مكه ضحكت وهزت راسها بمعنا اها…
حمزه.. انتي عملتي انتي كمان
جني بضحك…لا عارفه الرد مش هيجي
حمزه…. لا مظنش هيجي صدقيني
جني. يمكن المهم انت عامل ايه
حمزه.. الحمد الله وعقلي اختك شويه
مكه ضحكت…
عبد الرحمن…هو في ايه بالظبط
فرح…مش فاهمه
جني… مافيش ياعمو بنهزر
حمزه… طيب انا همشي لان هموت وانام واسف مره تاني علي اللي حصل
عبد الرحمن… البيت بيتك يا ابني واطلع نام فوق انت بمنظرك دا لو مشيت بالعربيه هيجرلك حاجه اطلع يلا
حمزه…مره تاني
عبد الرحمن…اطلع يا حمزه عيب كده
حمزه… احم حاضر طيب انو اوضه
عبد الرحمن… تعالي يابني وطلعو كلهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في شركه
سيف… مالك
نور.. البيت دي عنيها عليك
سيف… دي قد بنتي اهدي الله يسترك
نور….حببتي هي عينك بتجيب الزويه جوزي بس ما تتأملي فيا انا كمان
البنت اسمها علياء بدلع….بتكلميني انا
نور… لا امي اها حضرتك
علياء بسهوكه اكتر وبصه لي سيف… مستر سيف مين دي
نوررفعت شفتها…مستر وبصت لي سيف انت بتدي دروس من ورايا يا مستر سيف
سيف ضحك… وربنا ابدا وبص لي علياء بحاده عكس ما كان بصص لي نور اكن شخص تاني
سيف…. دي نور حرم سيف الدين مراتي يعني وشريكتي ويلا نبداء في شغل وبصي في تصميم لو تمام ونظام شغلنا
قطعتو علياء بدلع…عجبني نظام شغلك وموافقه نتعامل مع حضرتك
نور….قومي خدي بالحضن وبوسي من خدو وانت اديها خدك يلا
سيف بص لي نور ومش عارف يعمل ايه بهمس…نور عيب كده انتي كده بتهزقيني انا
نور…يعني انت مش شايف وهي اكني مش قاعده هي متعرفش ان شركه دي بتعتنا وعمله قلدتها عجبني شغلك وانا عارفه ايه نيتها قصدها انت اللي عجبها وبصت للبنت طب عرفه دا قد ابوكي وانا قد امك ياختي وعندنا بنت قدك بس متربيه
علياء بدلع…. ايه دا انت ازاي حضرتك بتتعامل معاها مفروض تفضو الشراكه
سيف….لا قطعتو نور
نور ضحكت بستهزء… واللهي طب وبالنسبال اننا متجوزين يطلقني بقا عشان خاطرك
علياء بصتلها بستهزء وديرت وشها….
نور عضت علي شفتها…يا بنت رف”ضي
سيف غصب عنه ضحك….
دخل سكرتيرت علياء وبين ان السكرتيره محترمه جدا…. احم اسفه علي تأخير
علياء بعصبيه…انتي يا مهزقه كام مره اقولك تكوني قبلي في اي مكان
السكرتيره… اسفه والله الموصلات كانت زحمه
علياء بتكبره وقرف….اترزعي وحسابنا بعدين
السكرتيره….حاضر
نور بصت لي سيف ومضايق و ورجعت بصت لي علياء ضيقت عنيها
سيف… نتكلم بقا في شغل
علياء ومتعمده تضايق نور بسهوكه.. اللي حضرتك عايزو انا معاك
نور…
سيف…تمام اتكلمي عن مشروع بتاعك.
علياء بدلع….هو شركه ب
نور قطعت كلامه…لا ما انا لو هسمع يبقا العسل دي هي اللي تشرح لينا
السكرتيره…انا حضرتك
نور…اها
السكرتيره بصت لي علياء… اشرح يا فندم
علياء بغضب… اتزفتي
نور بصت للسكرتيره…معلش اتعلم الادب من قليل الادب اتفضلي حضرتك اشرحي
علياء. بعصبيه… قصدك ايه
نور…قصدي اللي وصلك انك قليلة ادب والبنت دي خساره فيكي ومحترمه مفروض تتعاملي معاها ب ادب
السكرتيره لي نور …معلش هي بس بنت عمي عصبيه متقصدش حاجه
نور تنحت… انتم ولد عم
علياء بزعيق… كام مره اقولك متعرفيش حد وشاورة عليها ب صباعها بقرف انك بنت عمي
نور قامت…. لا بقا انا مش هشتغل معاكي والصفقه دي تغور من وشك
سيف قام… اهدي يا نور
نور… انا هاديه تمام انا مش هشتغل مع ال بني ادمه دي
علياء…. شايف بتكلمني ازاي يا سيف
نور… اللهي سيف ينزل عليكي يقسمك نصين يا بعيده
سيف…يانور مينفعش كده اهدي
نوربصتله ومستغربه….لا بقا انت بتحمي ليها كده ليه طب وكتاب الله يا انا يا هي بقا
سيف بصله ومسح وشه…مش هتعقلي وربنا
نور بغضب… انا هبله بقا يا انا يا هي
سيف.بتنهيد وبص لي علياء…. فرصه تاني مع شركه تاني بالتوفيق واخد نور وجي يطلع
نور طلعت لسانها لي علياء
سيف بعصبيه… ياربي بقا مش كده يلا
نور… اصبر استنا واخدت السكرتيره تعالي عايزكي
علياء بغيظ وغل وعصبي..سيبها دي سكرتيره الخاص بيا
نور… اعتبريها مستقاله تعالي ابت
السكرتيره… لا لا انا محتاجه شغل
علياء بكبرياء…لو روحتي معاها اعتبري نفسك مرفوضه ومحدش هيرضا يشغلك في اي مكان
سيف…يانور ايه اللي بتهببي دا
نور بصت لي سيف… استنا.وبصت لي علياء طز تعالي يابنتي وشدتها وطلعو.وراحو المكتب وكل دا وسيف راح معاهم ومش فاهم تصرفات نور
السكرتيره…ليه كده حضرتك انا محتاجه شغل دا
نور…تشتغلي معانا انتي قبضك كام
سكرتيره بحزن … 3000 ربنا يسامح حضرتك دا شهر دا كانت هتزودني 200
نور…نهار ابوها اسود 3000 وجي علي نفسها تزودك 200 وبصت لي سيف جيبلي واحد بتاخد حق ناس ومعندهاش حتي رحمه ب اهلها وبصت لي سكرتيره هي بنت عمك بجد
السكرتيره….اها بس هي بترفض اقول عشان يعني احنا اقل منها وعمي اللي اقنعها بالعافيه اشتغل معاها وجيتي انتي ضيعتي كل دا
نور… انتي زعلانه علي ايه يا موكوسه بصي انا هشغلك سكرتيره الخاصه بتاعتي اشطا والقبص هيبداء من 8000ج. دا الاساسي شغلك هيزودو ايه رايك
السكرتيره تنحت…احلفي
نور….ورحمة بابا ايه رايك
السركرتيره جريت عليها وحضنتها…. شكرا جدا بجد شكرا
نور ضحكت… اهدي دا اول شهر بس تاني شهر بيتزود
السكرتيره… انا راضي بي دوله هيكفوني انا وابني باذن الله
نور …انتي متجوزه
السكرتيره… اه بس جوزي توفه وعندي ابن واحد بس انس
نور…اسمو انس انا ابني اسمو انس برضو
سيف. لا دي هتبداء حكايات الجيران انا رايح مكتبي
نور بصتله…استنا وبصت لي سكرتيره انتي اسمك ايه
السكرتيره… شهد
نور… لا لا هتاخدي قلبي كده اخت سيف برضو اسمها شهد
شهد بصتله وابتسمت بكسوف… ربنا يحفظهالكم
نور… معلش هروح بس معا مكتبه وجيالك خاليكي عشان هتمسكي شغل من نهارده
شهد بفرح…تمام تمام في انتظار حضرتك
نور راحت هي وسيف علي مكتبه
سيف اول ما دخل….ينفع الجنان دا
نور…مع الزفته دي اها دي قد بنتك ومش محترمه حد
سيف…لما انتي عارفه كده حطيتي عقلك بعقلها ليه
نور….عشان يا نونوس اللي زاي دي بتتسحب وتدحلب وتاخد راجل اللي زايك غني وشكل مش بين عليه سن وتقوم واخدك مني
سيف بصلها با لامبالاه… مش بين ايه دا انتي هتشيبيني
نور.. حط نفسك جم انس ومحمد مش هيبان انك ابوهم
سيف…وانتي مش هيبان برضو هل بقا كل متتعاملي مع حد اعمل عميلك دي
نور رفعت حواجبه وحطت ايدها في وسطها… مكرم لما جه يشوفنا عملت ايه
سيف بتوتر وعصبيه…عشان انتي عارفه من زمان كان عايزك
نور….طيب زاي ما انت بتغير وانا بغير برضو ومسكت خدودو بس فرحت لما اختارتني انا
سيف ضحك وقربها منه…علي اساسا انك مكنتيش عارفه ان دايما انتي هختارك مهما حصل.
نور… ووثقه.كمان وحضنته
سيف ضحك…. هتعملي ايه مع السكرتيره
نور… زاي ما شوفت هخليها سكرتيره بتاعتي وهي تتعمل والسكرتير بتاعي هوظفو في شركه انس كده كده كان عايز حد
سيف ضحك… اممم ومش هتغيري منها
نور… مافيش واحد تقبل اسلوب الزفته دي وتكون وحش اكيد محتاجه وعلي كلامها عندها طفل واكيد حالها ما يعلم بي الا ربنا
سيف ضمها لي اكتر…. بحبك
نور ضحكت وبصتله…دا ليه
سيف بعد ونزل لي مستوه طولها… يمكن عشان دايما بحس انك نعمه من عند ربنا ليا والعوض اللي بجد حاسس ان ربنا بيحبني عشان رزقني بيكي
نور ضحكت… فاكر لما كنا بنتعارك
سيف. ابتسم…اسف
نور بصتله…ياعم انا بقولك عشان مش مستوعبه من كنا بنتعارك بقيت نتعارك مع اللي يضايق حد فينا
سيف لعب في شعرها… كان نفسي مزعلكيش ابدا
نور رفعت حواجبها ونزلتهم ..وانا مش زعلانه اساسا عايزه بس فلوس عشان هقبضه مقدم
سيف ضحك…بتطلعي من موضوع في موضوع تاني لي موضوع تالت في دقيقه نفسي تبطلي كده
نور ضحك… انجز بس هات
سيف… كام
نور…. مش عارفه اديها ال8000 الف ولا نصهم دلوقتي ولا اديها 10000
سيف… نور بالعقل استني شوفي شغلها بس الله اعلم كانت هتشتغل ازاي اديها 4000الف ولوشاطره نقفلهم 10000الف احسن ايه رايك
نور…حاضر هات سيف ادها ونور راحت للبنت
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
نور قاعدت مع البنت اللي هي سكرتيره اسمها شهد وتكلمت معاها وعرفت انها امها ماتت وهي بتولدها وابوها هو اللي كان الاب والام وكل حاجه بالنسبه ليها كان عايش علي قد حالو رغم ان اخو كان غني جدا وعندو كذه فروع لي شريكات بس ولا مره حب يساعدو رغم والد شهدكان معا شهادات يامه بس معرضش عليه انه يخلي يشتغل معا وهو عارف ظروف اخو وجوز شهد علي قدما قدر ومخالهاش اقل من اي حد وبعدها جوزها وابوها ماتو في حدثه لان كانو شغلين مع بعض وبقت ياتيمه هي وابنها انس بمعنا الكلمه وهي بقت بتصبر نفسها ب ابنها انس ومع ظروف راحت لي عمها تطلب منه تشتغل عندو وطبعا بنت عماها كانت بتستحقرها شهد كانت بتحكي وبتعيط وفتكرت اتزلت قد ايه لي اهل عمها وان ضهرها اتكسر بعد موت اعز ناس ليها نور اول ما عرفت كده فضلت تواسي فيها و قالتلها انها هتفضل معاهم وهتشتغل دايما معاهم وان تبعد عن اهل ابوها نهائي وتعيش بعيد عنهم ودا افضل ليها ولي ابنها واي حاجه هتساعدها هي وقبضتها مقدم وشهد رفضت ونور صممت وفاهمتها نظام شغلها ازاي وراحت لي سيف و فضلت تعيط وسيف فضل يضحك عليها وعلي قلبه طيب وعرف انها ادتها ال10000الف كلهم عشان ابنها وسيف بعت حد يتاكد عن البنت دي اللي هي شهدوتاكد ان فعلا حياتها علي قد ال حال واقل كمان وعده الوقت ونور وهي مروح عزمتها علي خطوبت ابنها انس ومحمد اللي فضل عليها يومين وطلبت تشوف ابن شهد اللي اسمو انس علي اسم ابنها
اما اياد اول ما نور جت حكلها كل حاجه حصلت واعترفو ان بيحب جميله ونور قالتلو ما انا عارفه ان جميله كمان بتحبو بس كانت خايفه ونور طمنتها من ناحية اياد واياد راح لي جدو عاصم وفضل يتحايل عليه انه يوافق علي جوازو من جميله وحكالو عنها زاي ما نور قالت
وعاصم اتاكد ان اياد اتعدل ووافق وعمل نفسه كان رفض بس وافق وهدد ان لو حصل اي شئ لي جميله هو اللي هأذي وفاهمو ان وافق عشان البنت مالهاش اهل غير كده كان رفض واياد كان بنسبالو ملك الدنيا ومافيها وقال للعيله كلها وكلهم باركو لي واياد طلب محدش يقول لي جميله وهو هيتفق مع الجدتها مريم اما عند محمد راح جاب جني وخرجو عشان يتاكد انها مش خايفه منه جني حبت تتاكد من انه بيحبها وقالتلو في رساله جتلي انك.بتخوني
محمد….نعم مين بعت كده وانا اعمل كده صعب انتي مصدقه الكلام دا
جني… وتبعتلي صورك كمان لو انت وثق ان دا كدب هات فونك
محمد ادها الفون من غير تفكير…اهو
جني بصتله…الباسورد
محمد…بتاريخ ميلادك
جني مكشر بس من جوها فرحانه… تمام.وهي مسكه مش عارفه تعمل ايه بصتلوبكل غباء
جني…. المفروض اعمل ايه
محمدضم حواجبه… في ايه
جني… في الفون
محمد…. ينهار اسود فتشي يا جني اومال ايه هات الفون وبتزعقي
جني… ما انا مش عارفه طب افتش فين
محمد… الطم في محدثات لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم هاتي وواقف جمبها نصيحه لو خنتك يعني. تعملي ايه شايفه الوتس تفتشي في وتفتحي محدثات ممكن اكون مسجل ب اسم ولد وهي بنت
جني بطفوله… طب اعرف ازاي انها بنت
محمد ضحك.. من الشات يا جني تعرفي من شات اما المسنجر برضو ممكن تغيري الاسم فا برضو من شات تمام
جني…. حاضر كده خلاص صح
محمد… لا الفيس بتاعي شوفي الاصدقاء برضو وتعليقات علي اي حاجه بنزلها
جني… حاضر
محمد. ضحك… هو انا بعرفك ولا انتي بتفتشي ولا نظامك ايه انتي
جني رجعت كشرت… اها هات ومسكت الفون وبتعمل نفسها بتفتش
محمد… اها الصور برضودوري
جني بصتله وهزت راسها بمعنا تمام
محمدضحك…. لا حول ولاقوة الا بالله كر التجسس عندك رايح في داهيه وبعدين مين الهبل اللي بعتلك. دا
جني… لا محدش دي لعبه عشان تعرف وحكتله
محمد تنح… المشكله انك بنت خالي مينفعش اشتم وهاتي الفون
جني بضحك… متنساش اني زعلانه برضو
محمد… يلا يا ام ش”خه قدامي
جني ضحكت… عيب
محمدضحك… انتي مطلع عيني قدامي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القصر.
امل… بعد بكره فرحاكم كل واحده او واحد ناقصو حاجه يشوف ايه
هبه.. اها عشان مش حالة الطوارئ دي تشتغل في القصر بالشبشب وربنا
فريده.. واي واحد قميص بنطلون شورت عايز يتكوي اكوي من النهارده مش بكره حتي
امل..بصي العيال ولا اكننا اتكلمنا كل واحد مسك الفون بتاعو
شمس… شورت مين
فريده… مثلا يا خالتي
تهاني… انتي مين
هبه… دي فريده يا خالتو
شمس… وانتي مين
هبه… انا هبه
امل… ماما انتي فاكرني طيب ولا ايه
تهاني… حد ينسا خلفتو الزباله
هبه بضحك.. هوب هوب ايه يا حجه
شمس… هي دي بنتك يا تهاني اللي متربتش
امل ضحكت…. ايه السمعه الطيبه دي
اياد…تيتا
هبه…نعم
اياد…لا قصدي تيتا فريده
فريده.. ولا انت من الصبح دوش امي عايز ايه
اياد… عاوز اكل الكيكه بتاعتك
فريده.. قومي يا هبه اعمليها
هبه…قال بتاعتك.
اياد… يا تيتا بقا بالله عليكي انتي بتعمليها حلوه
فريده…يوووه بقا وقامت وياريت بيبان عليك الحش دا عمل شبه خلت السنان ابوك في سنك كان مربرب
اياد.بضحك.. ابويا مربرب ليه كان بط
فريده ضحكت…لو سمعك هيهزقكك
اياد.. تيتا انا حسيت انك قريبه من تيتا مريم.جدت جميله
فريده بصتله…اممم خير
اياد باسها من خدها…بحبك يا تيتا
فريده ضحكت… عايز ايه
اياد…. كنت طلب منك يا قمر انت ت قطع كلامو صريخ جامد في القصر
فريده واياد طلعو من المطبخ جري
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (أحببت مجنونة 2)