روايات

رواية احببت من الفصل العاشر 10 بقلم فريدة عبدالفتاح

رواية احببت من الفصل العاشر 10 بقلم فريدة عبدالفتاح

رواية احببت من البارت العاشر

رواية احببت من الجزء العاشر

رواية احببت من الحلقة العاشرة

تاني يوم الصبح صحيت قمر وبصت لشهاب وابتسمت
لقت عنيها وجعاه افتكرت ال عملته وقامت جري علي الحمام
مسكت قطره وحطتها في عنيه واستنت دقائق وبصت في المرايه لقت عنيه رجعت لطبعتها تاني ومسكت ماده كده ومسحت وشها ورقبتها وايديها
وافتكرت هي عملت ايه
عرفت قمر ان شهاب شاكك فيها فلم ضربته واغم عليه شلته حطته علي السرير وبعدين راحت جابت الشنطه بتاعتها ومسكت قطره حطتها في عنيها بعد كام دقيقه اتحولت عنيها من اللموني للاسود ومسكت حاجه شبه الكريم وحطته علي وشه ورقبتها واديها وخرجت عشان تفوق شهاب
عدلت قمر هدومها وحطت الكريم الغامق والعدسات وخرجت لقت شهاب لسه نايم
رواءت البيت وحضرت الفطار وراحت تصحي شهاب
قمر بتصحي شهاب بس هو كالعاده مبيصحاش
هزته قمر جامد لحد لم لقت نفسها وقعت عليه
شهاب صحي من اول مره بس حب يمسك علي عنده ولم لقاه بتهزوه بايديها شده من ايديها وقعت عليه وحكمه مبين ايده
شهاب: صباح القمر

 

 

 

قمر برفع حاجب: سبني يا شهاب
شهاب: لا مش هسيبك غير لم تردي الصبح
قمر بقله حياله: صباح الخير يا شهاب سبني اقوم بقا انت من امبارح وانت مش مظبوط
شهاب: هو في حد بيصبح علي جوزه كده …وكمان اي مش مظبوط دي
قمر: سبني يا شهاب اقوم
شهاب: مش هتقومي غير لمه تصبحي عليا عدل
قمر: ما انا صبحت
شهاب: ما انا عارف انك صبحتي بس انا مش عوز بالكلام انا عوز بالفعال
قمر بنرفزه: يعني امثلهالك ازاي دي هي كلمه صباح الخير بقت تتعمل بالافعال ده من امتا ان شاء الله
شهاب: مترفزش كده يا جميل انا هقولك
حسس شهاب على شفايف قمر وقالها فهمتي ول لسه
فهمت قمر قصده وقالته: احيه لا لا لا لا لا لا لا لا مستحيل ال في مداغك ده يحصل ومش هيتكرر تاني ابداا
شهاب برفع حاجب: لا ونبي هو انا مش جوزك وده حقي
قمر بتكلم نفسه ده بق قليل الادب اوي انا ال غلطانة واللهي بس
جت فكره لقمر وقالت هتنفذها
شهاب: سكتي ليه عشان معايا حق

 

 

 

قمر بتمثيل الخضه: لا عشان الوحش وراك
شهاب اتخض وساب قمر وقام جري جه بيدور في الاوضه ملقاش حد بص علي قمر بغيظ لقاه ميت علي نفسه من كتر الضحك
قمر عرفت ان اسم الوحش هيخضه فعملت كده عشان تهرب لكن لم شافت شكله مقدرتش تكتم ضحكته
وعماله تقوله …شكلك مسخرة
شهاب كان هيموت من الغيظ بس كان فرحان ان شيفها بتضحك
وفجأة كان بيقرب منه ومسك المخده وراح عشان يضربه بيه
شفته قمر قامت تجري وهو بيجري وراه
(معلش هقطعكوا شويه ده شويه محن كده علي الماشي لان الجايه نكد وحزن فقلت افك عنك شويه قبل ام انكد😂😅اعتبروني مقلتش حاجه😅)
قمر: خلاص بقا مش هتتكرر تاني
شهاب: لا مش هسيبك
قمر: خلاص سماح بقا انت الكبير ويله عشان متاخرش
شهاب: بل سماح بل عمرانه تعالي نفذي ال قولتلك عليه
افتكرت قمر وهو بيقوله انه مش هيقرب منه غير برضاها وبردوه عمل ال هو عوزه
قمر بابتسامه حزينه: اعمل ال انت عوزه
شهاب لاحظ حزنه وقاله فى اي
قمر: مفيش حاجه

 

 

 

شهاب: لا واللهي هتقولي في ايه ول اعرف بطرقتي
قمر:عادي بقا مش هتفرق
شهاب قرب منه وكلمه بحنان:مالك في ايه
قمر وهي بتحول تمنع الدموع: قولتلك مفيش وروح كل عشان متتاخرش علي الكليه
شهاب: مالك يا قمر في اي احنا كن حلوين قولي في ايه
قمر… خلاص الدموع فرت من عنيها: عشان إمبارح قولت انك مش هتقرب من غير برضايه وبعديه بدقايق كنت
وسكت قمر ومتكلمتش
فهم شهاب هي بتقول اي بصله بحنان وقالها: خالص انا اسف واللهي مكنش قصدي بس كلمت انت مش راجل دي عصبتني اوي وانا لسه عند كلمتي مش هعمل حاجه غير برضاكي
وكمل بمشاكسه وده قريب اوي ان شاء الله
قمر: ها ومين قال كده
غمزله شهاب وقال: بكره
نشوف يا قمري
اتكسفت قمر: وقالتله امشى يله روح كل
شهاب: تب تعالي كلي معايا
قمر: لا ما انا هكل

 

 

 

وقبل ام تكمل كلمها قطعها شهاب وقال هتكلي معايا ومنغير نقاش الست الشاطره بتسمع كلام جوزه ومتعردهوش وانتي علي طول بتقولي لازم تسمع كلمي فا يله نكل سوه
بصتله قمر وقالت في سرها:ده مسبليش اي حجه عشان اقولها
وقالت بصوت عالي حاضر جاي اهو
شهاب:شاطرة يا قمري
رح شهاب وقمر عشان يكلوا وكلو وخلصوا
شهاب:يله عشان تروحي معايا الكليه
قمر بصدمه:ها
شهاب:ها اي بقولك يله
قمر فاقت من الصدمه:لا روح انت وانا هخلص ال ورايا وهجي
شهاب:تمام ماشي انا همشي بقا عوزه حاجه

 

 

قمر بتبربش بعنيه وعماله تفتحه وتقفله:لا مش عوزه حاجه سلمتك
شهاب: سلام
نزل شهاب
ام قمر فكانت مستغربه ان اول مره يعمل كده ابتسمت بتلقائه
ورجعت تاني لوعيه: ايه يا قمر هتخيبي ول ايه اكيد في حاجه من ورا اللي بيعمله
انا هسيبه في اقرب فرصة
انا دماغي وقفت ومبقتش تفكر ام اروح اعمل تمرين قبل ام امشي
ورحت اوضت شهاب ال فيه اجهز تمرين زي جهاز الجري والعقله وجهاز الرجل وبعض الاوزان
عملت تمرين كعادتها ولبست هدومه السوده كالعاده وحطت طقم السنان
وهي خرجه من بابا البيت شافت
قمر: انت بتعمل اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت من)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *