روايات

رواية لقاء القدر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر البارت الرابع والعشرون

رواية لقاء القدر الجزء الرابع والعشرون

لقاء القدر
لقاء القدر

رواية لقاء القدر الحلقة الرابعة والعشرون

مالك يا نرمين شكلك باهت انتي كنتي بتعيطي
نرمين بصمود :لا يا مراد عن اذنك عاوزه انام لتسير الي السلم لتطلع لغرفه النوم
مراد :نرمين استني مالك الدكتور قال اي
نرمين بصمود وبرود بعكس ما بداخلها :قالي عندك كانسر في الثدي
مراد : كانسر طب اكيد ليه علاج يا نرمين
نرمين :في مرحله متاخره لو سمحت سيبني اطلع ارتاح تشعر بدوار لتسقط مغشي عليها
مراد وحور يجروا عليها
بعد مرور أيام اقنع يزن عز بالذهاب معهم وكله يجهز في أجواء سعيده الا الاء يزال الشخص يهددها بصورها جاء يوم الرحله وذهبوا جميعا الي أراضي سيناء
حور هي و وعد بصوا ل الاء ومش فاهمين في اي
حور تقاطع الصمت :الاء مالك تظل تنادي عليها لكن الاء في وادي آخر
وعد هزتها لتنتبه الاء
الاء بابتسامه :اي يا جماعه
وعد :انتي اي مالك حور بتنادي من ساعتها

 

 

الاء بتوتر:ها أنا تمام الولاد فين
وعد :مع عز قال يركب مع البنات وعز والباقي مع عمر ويزن في العربيه
الاء :امال مين بيسوق
لتضحك حور و وعد
حور :السواق يا حبيبتي مالك
الاء:معلش تعبانه الايام دي وفي نفسها يارتني اعرف احكيلكم ولكن دي مصيبه
عند عمر ويزن في العربيه
عمر :يا يزن الاء عادت غريبه بجد الايام دي
يزن :يمكن من الأولاد يا عمر
عمر :انا بدأت اخاف يا يزن دي اول ما فونها يرن بتتوتر وتقوم و قبل كدا سمعتها بتزعق وبتقول كلام غريب ولما قولتلها كنتي بتكلمي مين قالتلي بكلم حور
يزن : طب ما يمكن كانت بتكلم حور يا عمر
عمر :مسكت فونها بعدها ولقيت اخر مكالمه مع حور كانت قبلها بيوم ولما روحت اشوف كانت بتكلم مين لقيت اخر مكالمه معايا معناها أنها دلت الرقم
يزن:يا عمر متخليش افكار زي دي تاخد دماغك الاء اللي في دماغك عمره ما تعمله ياأخي دي لولو
تميم :بابا احنا هنوصل أمتي
يزن :قربنا اهوه يا حبيب بابا
تميم :بسرعه يا بابا علشان انا عاوزه انام
عدي :سيبك منه يابابا دا عيل خنيق منشغل اغنيه كدا
يزن :حاضر تسمعوا اي
تميم :اي حاجه هاديه
عدي : يابابا قولتلك فكك منه ايديها حاجه لتموره
عمر ويزن ضحكوا عمر:متاكد أنه طفل في الحضانه
يزن :سالت أمه نفس السؤال امال أسر مش طالع صوته لي
تميم :نفسه يركب مع لولو ومدايق أنه راكب مع رجاله
أسر :ولا اسمها الاء
يزن بضحك: آسر بتقول لاخوك ولا
آسر:شوفته بيقول اي علي لولو
عمر :يزن متلم عيالك
يزن :طالعين ل عمهم عمر
عمر :عمر اي مفيش غير ابني أنس اللي هادي
عدي :لسه صغير يا ابو عمو
عمر :ابنك دا يا يزن

 

 

يزن :ولا اعرفه
تمر الايام وكل يوم اجمل من اللي قبله علي حور و ووعد أما الاء ف التهديد بدأ يزيد أنهم لازم يتقابلوا لانه في سينا وعمر شكه ليها بيزيد
عند حور في غرفه نومهم
حور :غمض عينك يا يزوني
يزن :يزونك طيب حاضر
حور :فتح يلقي امامه اختبار حمل
يبص لحور بابتسامه وعلامات الفرح تملأ وجهه
يزن بفرحه :حامل
حور بأبتسامه:ايوه
ليحملها يزن ويلف بيها
يزن :تصدقي انا مش بس فرحان انا حاسس اني هطير حامل بجد
حور بضحكه:اه والله
يزن :بحبااك اووي
واخدها ونزلوا لاسفل في الصاله
يزن بصوت عالي نادي علي الجميع حتي الاطفال
تجمعوا جميعا
يزن :عندي خبر ليكم جامد يا ولاد يضم حور ليه حور حامل
يفرح الجميع و يمر اليوم بسعاده
تميم :بابا بالمناسبه دي نقعد بقا هنا لحد ما الاجازه تخلص
يزن :حاضر يا تيمو يا حبيبي بالمناسبه دي خلينا كمان شهرين
طلعوا كل واحد منهم على الأوضاع بعد يوم سعيد
يزن :انا هطير من الفرحه ومسك ايديها اول حاجه تميم هو اه مش من دمي بس هو ابني وكبيري وبعده اسر و بعده عدي ودلوقتي إن شاء الله حور
حور :طب ما يمكن يجي ولد
يزن :لا بإذن الله بنت يا حور ربنا رزقنا باكتر من ولد
حور :طب لو جيه ولد هتزعل
يزن:لا بس انا نفسي في بنت بقا
ضحكت حور عدي شهرين بلطف وعز قرب من يزن وقاله أنه فهم مراد وتقريبا مفيش بينهم اي خلاف والاء كل يوم تهديد أنه عاوز يشوفها وهيمسح الصور وعمر شكوكه فيها بتزيد و وعد وحور مش عارفين يعملوا اي معاها جه يوم الرجوع
الاء :عمر انا خارجه
عمر :راحه فين
الاء بتوتر وبتبص حولها شافت انس :راحه اجيب لبس من هنا لأنس
عمر :تمام يا حبيبتي هتخدي الاء
الاء :لا هسيب الاء وانس مع حور هما بيحبوا يلعبوا مع ولاد حور و وعد
عمر :هتسيببي انس مش قولتي هتروحي تجيبي هدوم ليه
الاء :اه اتلغبطت معلش

 

 

عمر :تمام وخدي العربيه معاكي
الاء :تمام و دت الاء ل حور
حور :طب انتي راحه فين
الاء :هقولك لما ارجع يا حور بس خلي بالك من الاء
آسر:دي في عيوني يا طنط نزلت حور لطول أسر وباسته
واخدت انس وحطته ورا وصلت لمكان أوقفت السياره فيه وركب جون
جون :اطلعي يا الاء
الاء اخدت تنهيده :حاضر
جون:وحشتيني ياحبيبتي ياه ايه القمر دا
الاء : جون عاوز كام ياجون وتسبني اعيش حياتي ارجوك انا بحب جوزي واللي ورا دا ابني ٣سنين والاء ٤سنين ارجوك خليني اعيش مع أسرتي الصغيره دي في سلام عاوز كام وترجع امريكا وتنساني
جون :كام و أنساكي انا عوزك انتي متجيبي بوسه
الاء :ابعد عني يا حيوان لم تقدر الاء علي القدره علي السواقه ولن تنتبه امها وهوت سيارتها من على جبل
عند حور في البيت
عمر :الساعه بقت ١١ يا جماعه وهيا لسه مجتش اتأخرت قوي
يزن :اهدي يا عمر الغائب ليه حجه
حور تبص لتميم وتروح ليه :تميم حبيب ماما طلع اخواتك و حبيبه وسامر وعز ولولو فوق في الاوضه وخلي بالك منهم
تميم :حاضر ياماما واخد الاطفال وطلع
عز :فيه ايه ياجماعه الاء مش صغيره
وعد:احنا لازم نبلغ الشرطه يا جماعه يمكن حصلها حاجه
حور :ايوه يا يزن انا بدأت اقلق عليها
يزن :طب يلا يا عمر انت وعز معايا مبلغ القسم والمستشفيات
حور :هتيجي معاكم
يزن :لا ياحور خليكي مع الاولاد
حور :تميم معاهم
يزن :يووه خلاص تعالي
ركبت حور ووعد مع يزن وعمر وعز
احد الضباط :هنبدأ البحث حالا يا يزن بيه وهنقسم فرق في المستشفيات
يزن :شكرا يا فندم حاضر
بعد يومين من البحث والتوتر الحادث في البيت ونزلوا خبر اختفائها
حور :يلا يا لولو افطري
الاء الصغيره:هيا ماما وانس فين
حور :ماما بتخرج أنس وهتيجي تكوني فكرتي
الاء :حاضر
وعد :انا قلبي واجعني يا حور
حور :وانا كمان ربنا يستر
وعد :تفتكري جون يكون ليه دخل
حور :مش عارفه يا وعد ممكن خطفها احنا لازم نعمل اي حاجه
رن فون يزن

 

 

تميم :ماما بابا فون بيرن وبابا بيأخد شاور
حور : طب هاته وفتحت الفون
ضابط الشرطه :لقينا اشتباه في حد أنه يكون المفقوده لأن لقينا طفل معاها
حور :فين حضرتك
ضابط الشرطه :تعالوا القسم
حور :تمام
وعد:في اي
حور :قومي البسي اكون قولت ليزن
الجميع جهز وراحوا القسم اللي وداهم للمكان تحت الجبل
ذهبوا جميعا لقوا عباره عن سياره مفحمه و بجوارها علي سرير لسياره الإسعاف بها جثمانين
عمر اول ما رأهم ولأول مره في حياته يبكي بهذا الشكل لا يبكي فقد بل ويصرخ
عمر قرب منهم :ليه ياالاء ليه تسبيني وابني انس قوم يا حبيب بابا واتجه ل الاء قومي ياحبيبتي قومي يا الاء قومي ومعدش فيه زعيق ليه يارب
قومه يزن و عز بعدوه نظرت وعد وحور في صدمه وحور جلست تبكي بصراخ جري عليها يزن
يزن والدموع تملأ عيونه علي موت أخته وصديقه قلبه :اهدي يا حور انتي حامل يا حبيبتي البقاء لله ودموعه تنزل
بينما وعد تبكي وتردد :إن لله وإن إليه راجعون
اضابط الشرطه: عمر بيه تسمح
عمر وهو يمسح دموعه :افندم
الشرطي يمد يده :لقينا دا في العربيه وهو جكت رجالي وإحدى الساعات الرجاليه يبدوا انه كان معاها شخص وقبل وقوع السياره نط وفجأة عمر هجم على الشرطي :انت عارف أنت بتقول ايه فاهم
لاحظ يزن ما حدث فجري عليه وترك حور لوعد وشده يزن هو و عز من على الشرطي
عز :انا اسف يا حضره الضابط
الضابط :انا مقدر اللي هو فيه
ومشي
عمر بص ل الاء :ليه يا الاء مين يا الاء دا انا كنت شاكك وبص ليزن و الدموع في عينيه كالشلالات :شوفت يا يا يزن الاء ها طب لي تخونيني
وعد :متقولش كدا الاء محبتش غيرك
يزن اخد تنهيده :احنا لازم ندفنهم
وفعلا قام بعمل جنازه ل الاء وابنها انس في انهيار الجميع ويرجعوا للقاهره وعمر معاه الاء الصغيره فقام بتكسير كل الصور ولكن لم يهدأ ظلت ذكرياتهم تطارده فقام بقفل البيت وقفل وحجز تذكره إلى أمريكا وذهب ليخبر يزن والجميع الذين رفضوا بشده ولكنه أصر وسافر هو و ابنته
حور :عمر مكنش ينفع يسافر يا يزن
يزن :مقدرش يا حور الصدمه صعبه عليه

 

 

حور :بس الاء مخنتوش
يزن :مش متاكد من دي يا حور
حور :حتي انت يا مراد
عند مراد
نرمين :اي حصل
مراد :العمليه نجحت يا قمر
نرمين :بجد طب الحمد لله ولكن تلاحظ شئ غريب في جسدها لتقف أمام المرأة
نرمين بصراخ ليجري عليها مراد نرمين :يارتني كنت مت قبل ما ابقا كدا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لقاء القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *