روايات

رواية حب دمر كياني الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني الفصل الثامن عشر 18 بقلم إسراء هاشم

رواية حب دمر كياني البارت الثامن عشر

رواية حب دمر كياني الجزء الثامن عشر

حب دمر كياني
حب دمر كياني

رواية حب دمر كياني الحلقة الثامنة عشر

يزن انا جيلك حالا وبيركب يزن عربيته بسرعه وبيسوق باقصي سرعه وبعد ربع ساعه بيوصل لمكان فاضي وبيكون مستنية الشخص اللي كلمه بينزل يزن من العربيه وبياخد منه الملف وبيفتحه وبيبداء يشوف صورة لي ادهم وهشام ووالد ادهم ومامت ادهم ولكن هنا بيبص بصدمه لصورة نوال وهو بيقراء تحتها اسمها نفس اسم والدة ادهم وبيعرف انها خالت ادهم ولكن بيةصل لنقطه معينه لما بيكتشف انها كانت متجوزة والد ادهم بعد وفاه مامته بيقفل يزن الملف بصدمه وبقا كل تفكيرة ليه نوال عاوزة تقت”ل ابن اختها وفنفس الوقت يبقا ابن جوزها وبياخد يزن الملف وبيركب عربيته وبيقعد يقراء كل الملف اكتر من مرة وكل تفكيرة ليه نوال عاوزة هو بذات اللي يقت”ل ادهم والمكالمه اللي جتلو ان نوال ورفعت مش اهلو ومين اهلو بقت دماغه هتت”شل من التفكير المفروض يعمل اي مش هيقدر يواجهه نوال بي حاجه لازم يوصل للحقيقة في لغز كبير هو مش قادر يفهمه لازم يعرف الحقيقة وميعرفش نوال انو كشف سرها عشان خاطر مراته وابنه ولازم يراقب نوال كويس ويوصل لمراتة باسرع وقت وبقا يسوق يزن وهو كل تفكيرة ازاي ينقذ مراته ويوقع نوال
يزيد كان قاعد هو وادهم وريم وعشق وبيقول يزيد ادهم لازم ترجع انت وعشق الفيلا التانية عشان جبران ميشكش في حاجه وكمان عشان هما اكيد هيحاولو يتوصلو مع عشق عشان يشوفو عملت اي وكمان عشان الورق اللي المفروض هتمضية وبيخرج يزيد ملف وهو بيدية لعشق وبيقول ده نسخه مزو”رة من الورق اللي جبهولك جبران اللي المفروض تمضية لي ادهم جبران مش هيقدر يفرقة نهائي عن الورق الحقيقي لما يتوصلو معاكي هتديهم الورق ده اوعي تغلطي في حاجه يا عشق

 

 

عشق بهدؤء حاضر متقلقش
يزيد تمام اخوكي هيفضل معايا انا وريم عزت دلوقتي هيبلغ جبران باختفاء يوسف وهيبداءؤ يدورو عليه ومش هيعرفوكي حاجه او ان اخوكي اختفي عشان تفضلي تحت ايديهم لحد ما يوصلو للعاوزينه انتي هتساليهم عن اخوكي وهتقولي انك عاوزة تشوفيه عشان ميشكوش في حاجه فاهمه وبيخرح يزيد سلسلة وهو بيديها لي عشق وبيقول السلسلة دي هتفضل فرقبتك متقلعهاش وخاتم السلسلة والخاتم دول ميتقلعوش ابدا يا عشق الخاتم والسلسلة فيهم GPS عشان لو حصل اي حاجه احنا مش متوقعنها هنعرف نوصلك من عن طريقهم فهمتي
عشق تمام فهمت
ادهم تمام كدا كل حاجه ماشية علي الخطه المفروض كدا عشق هتوصل لي جبران الورق وفي حاجه كمان عشق هتقول لجبران انها سمعتني بتكلم مع حد اني عاوز اوصل لعثمان لان هو اللي هيشتري الالماظ وان انا هقدر اوصل لي عثمان قبل جبران وان انا هقابل عثمان بنفسي واسلمه الالماظ بنفسي وطبعا جبران لما يعرف كدا هيبقا عاوز يسرق الالماظ عشان ياخده هو ليه وياما هيبيعو لي عثمان ياما هياخدو ويهرب بيه برا البلد بس فالحالتين جبران هيغلط وهيوقع نفسه وبكدا يتقبض عليه متلبس انا هفهم عشق الخطه ازاي احنا يعتبر كدا فهمنا هنعمل اي هنرجع الفيلا دلوقتي انا وعشق وانا هدربها هناك في الفيلا
يزيد تمام ولو في حاجه انت عارف هتتواصل معايا ازاي
ادهم تمام يلا يا عشق وبيمشي ادهم وعشق وبيرجعو الفيلا
كانت قاعده وسط اوضه من الظلام وهي بتبكي وبتتالم بوجع وبتقوم بتعب وهي بتخبط علي الباب بدموع وبتقول بتعب افتحولي الباب حرام عليكم انا تعبانه مش قادرة محتاجه دكتور ابوس ايد”يكم انا حامل وبتقعد عالارض وهي ماسكة بطنها المنتفخه امامها وبتقول بتعب متخفش يا حبيب ماما اوعا تستسلم بابا هيجي ويخرجني هو وعدني انو عمرو مهيسبني ابدا وبتناجي روح ربها بتعب وهي بتقول يارب انت قادر تخرجني من هنا يارب متاذنيش في ابني وبتفضل روح تبكي وتدعي لربها وبتحاول تتحمل الالم اللي حاسه بيه ولكن فجاه بيتفتح الباب عليها وهنا بتبرق روح بصدمه وهي بتقول انتي
نوال بتدخل ووراها اتنين من حراسها وبتقول بابتسامه خبيثه مفاجاه مش كدا
روح بصدمه طب ليه ليه خا”طفني هنا انا مرات ابنك حرام عليكي واللي في بطني يبقا حفيدك ليه تعملي كدا ليه تاذينا بالشكل ده
نوال وهي بتقعد علي الكرسي وحاطه رجل علي رجل وبتقول امممممممم ابني هو انا مقولتلكيش
روح بتعجب مقولتليش اي انا مش فهما حاجه
نوال بضحك ولا هتفهمي عشان انتي غبية وساذجه مش عارفه عاجبه اي فيكي يزن بس يلا هو كدا عامل زي ابوة بيقعو في الاشكال الزبا”لة بس هكسب فيكي ثواب واقولك يا حلوة طبعا انتي متعشمه وعندك امك انك هتخرجي من هنا وان حبيب القلب هيخرجك من هنا
روح بقوة ايوة انا واثقه ان يزن مش هيسبني وهيخرجني من هنا انا وابني

 

 

نوال تؤ تؤ تؤ يحرام صعبتي عليا صح مهو انتي متعرفيش حاجه ان حبيب القلب هيمو”ت هو كمان
روح بصدمه انتي بتقولي اي انتي مستحيل تكوني ام
نوال بجبروت وهي بتنزل لمستوي روح وبتمسكها من فكها بغ”ل وبتتالم روح وهي بتخرج منها صرخه وبتقول نوال ومين قالك ان يزن يكون ابني اصلا يزن مش ابني يزن يبقا ابن اختي وانا خدتو منها عشان انا اصلا مبخلفش يزن يبقا اول ولد خلفتو مريم اختي يوم مهيا عرفت انها حامل في ولد انا عرفت اني مبخلفش ومستحيل اخلف لاني عندي عيب خلقي في الرحم وده يمنعني اني اخلف وقتها كنت متجوزة رفعت اتجوزتو عشان خاطر فلوسه وعشان اهرب من الفقر ومن اهلي رغم ان رفعت كان اكبر مني بي عشرين سنه اتجوزني عشان عجبته بمعني اصح اشترني بفلوسة ومريم اختي متجوزة الراجل اللي انا بحبو وفسنها كنت كل لما بشوفهم سوا كنت بتجنن وكر”هي ليها بيزيد ولما عرفت انها قربت تولد قررت احر”ق قلبها واخد ابنها منها فنفس الوقت كنت مفهمه رفعت اني حامل ولكن رفعت شاف التحاليل وعرف اني مبخلفش واني بكدب عليه وقتها قتل”ته
روح كانت مذهولة من اللي بتسمعو من نوال وحست برعب منها وخوف وبقت ماسكه بطنها بخوف
نوال بجبروت ايوة قت”لته عشان هو يستاهل المو”ت وفضلت مع مريم لحد ما ولدت والحظ كان معايا عز كان مسافر وقتها وانا اللي كنت معاها وقدرت قبل ما تفوق نبدل الطفل وخدتو وكتبتو باسم رفعت عشان اخوات رفعت ميخدوش ورثه بما ان هو الولد فهياخد كل حاجه وانا الوصيه عليه وقدرت اخد فلوس رفعت وربيت يزن وفهمتو ان انا امه ورفعت يبقا ابوة ودلوقتي جه الوقت اللي اخلي في الاخ يقت”ل اخوة
روح بصدمه اخوة
نوال بكر”ة ايوة اخوة ادهم الحديدي يبقا اخوة ويزن هيق”تل اخوة بايدة عشان ينقذك زي مهو فاكر بس اللي ميعرفهوش انو هي”قتل اخوة بايده وبعدها انا هبعتو لي اخوة اما ابنك بقا فا انا اللي هخدو عشان هو الوريث الوحيد لي يزن هقدر اخد بيه كل فلوس يزن بما اني جدته وهكون الوصية عليه وانتي هبعتك لحبيب القلب وبكدا ابقا خلصت منكم كلكم وابقا خدت كل حاجه فلوس ادهم وفلوس يزن والالماظ وهبقا انا الكل في الكل وهق”تلكم كلكم وبتفضل تضحك نوال بجنون وغ”ل
روح بترجع لورا بخوف ورعب منها وبتحاوط بطنها كانها بتحمي ابنها ومش مصدقه ان في بني ادمه بالشكل ده

 

 

جبران قاعد في night club بتاعه بيجي واحد من حراسه وهو بيديه صندوق بيفتح جبران الصندوق بيلاقي جوة الصندوق موبيل بيطلعو جبران وهو بيبصله بتعجب ولكن بيلاقي الموبيل بيرن برقم مجهول بيرد جبران علي الموبيل وهو بيقول باستفسار مين؟
معقول معرفتش مين انا قولت انك ذكي وهتعرف علطول
جبران وهو بيقوم يقف من مكانه وبيقول بصدمه عثمان باشا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب دمر كياني)

اترك رد