رواية حب دمر كياني الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم إسراء هاشم
رواية حب دمر كياني الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم إسراء هاشم
رواية حب دمر كياني البارت الثاني والعشرون
رواية حب دمر كياني الجزء الثاني والعشرون
رواية حب دمر كياني الحلقة الثانية والعشرون
يزيد كان قاعد ولكن فجاه حس بوجع في قلبه ومش قادر ياخد نفسه وحط ايده علي قلبه وهو حاسس نغزة قلبه بتزيد وبيقف من مكانه بتعب وخوف وهو بيقول ادهم
ريم بخوف يزيد مالك في اي
يزيد بوجع مش عارف بس في حاجه مش كويسه حصلت ادهم مش كويس يا ريم
ريم بخوف طب اهدا اقعد ارتاح انت شكلك تعبان
يزيد بقلق عاوز اعرف مكان ادهم حالا يريم اعرفيلي هو فين بسرعه يريم
ريم بتوتر حاضر حاضر وبتمسك ريم اللابتوب بتاعها وبتبداء تشوف مكان ادهم فين من عن طريق GPS اللي فعربيه ادهم ولكن مبتوصلش لحاجه وبتقول ريم بتوتر يزيد GpSمش شغال
يزيد بيضرب ايده فالطرابيزة اللي قدامه بغضب وبينزل الازاز متك”سر ميه حته وهو بيقول بغضب اكيد هما السبب كدا ادهم فخطر
ريم بخوف وهي بتبص علي ايد يزيد اللي بتنز”ف الد”م وبتقول بخوف يزيد ايدك
يزيد بيبص لي ايدة ولكن بيلفت انتباهه الخاتم وبيسكت لثواني وهو بيفتكر ان الخاتم ده في GpS ليه هو وادهم وهشام لان لو حد فيهم في خ”طر يعرفو يوصلو لبعض وبيقول يزيد بسرعه ريم الخاتم
ريم باستغراب خاتم اي يا يزيد
يزيد وهو بيقعد جمبها بسرعه وبيقول الخاتم هو اللي هيوصلنا لي ادهم وبياخد يزيد اللابتوب وبيبداء يعمل بحث عن مكان ادهم
عشق قاعده عالارض بصدمه ودموعها نازلة بخوف وبتمسك موبيلها وهي بتحاول تتصل بي ادهم ولكن بدون فائدة الموبيل اتقفل وبتقوم عشق من مكانها وهي بتجري وبتنزل لتحت بسرعه وهي بتخرج من الفيلا وبيشفوها الحراس وبيوقفها الحارس وهو بيقول علي فين يا هانم
عشق بسرعه علي فيلا طريق الصحراوي بسرعه وبتركب عشق وهي دموعها نازلة وبيركب السواق ووراها عربيتين من الحراسة رجالة ادهم وبتقول عشق بعصبية سوق بسرعه السواق بيسمع كلامها بدون اي نقاش وبتتحرك العربيات وعشق بتبكي وهي بتدعي فسرها ان ادهم يكون بخير
يزن كان رجع الفيلا وبيدخل بيشوف نوال قاعده حاطه رجل علي رجل بيبصلها يزن لثواني كان نفسه يمسكها يقت”لها ولكن بيتخطها يزن ولسه هيطلع اول درجه من السلم ولكن بيوقفه صوت نوال وهي بتقول يزن
يزن بيقف مكانه وهو مديها ضهرة وبيقول ببرود افندم
نوال وهي بتقوم تقف وبتقرب عليه وهي بتقول كنت فين
يزن بيلف وشه وبيبصلها ببرود وهو بيقول اظن حاجه متخصكيش يا نوال هانم
نوال برفعه حاجب اممممممم مش مهم عرفت الخبر الجديد
يزن وهو بيعقد حاجبه باستفسار وهو بيقول خبر اي؟
نوال بتبصله بتمعن وهي بتدرس معالم وشه وبتقول ببرود ادهم الحديدي
يزن هنا بيحس بقلق ولكن لا يظهر هذا ويظهر علي جمودة وبيقول ببرود (مالة؟)
نوال ببرود الاخبار منتشرة انو عمل حادثه وما”ت بس لسه ملقيوش جث”ته لان العربيه ولع”ت ووقعت في البحر
يزن بيبرق بصدمه وبيحس وكان الدنيا بتلف بيه وكانه اتجمد مكانه ومش قادر ينطق
نوال واقفه بتبصله بتركيز وهي بتقول مالك مصدوم ليه
يزن بتوهان ها لا مفيش حاجه انتي متاكده انو ما”ت
نوال ايوة ما”ت بعدين مالك مصدوم ليه المفروض تفرح انك مش هتق”تلو صح ولا اي؟
يزن اه اه انا افتكرت عندي مشوار مهم وبيمشي يزن بسرعه من قدام نوال وهو بيخرج من الفيلا وهو بيركب عربيته بسرعه وبيسوق بجنون ومش قادر يصدق هل اخوة فعلا ما”ت وبيمسك موبيله وبقا يحاول يتصل علي ادهم ولكن الموبيل مقفول وبيفتح السوشيال ميديا وبيلاقي فعلا الخبر منتشر والخبر تريند اول عن خبر وفاه رجل الاعمال الشاب عن طريق انقل”اب سيارته ولم يلاقو لج”ثته اي اثر ولكن من الموكد انه ما”ت لان العربيه انفجر”ت رمي يزن الموبيل بغضب جمبه وهو بيضر”ب ايده فالدركسيون وبيقول بتوعد هق”تلك يا نوال هقت”لك وبيسوق بسرعه جنونيه وبيك”سر اشارة المرور وكان هيعمل اكتر من حادث بسبب سرعته الزيادة
نوال بتمسك هاتفها اللي بيرن وهي بترد وبتقول الووووو
المتصل البت اللي هنا يا هانم عامله تصرخ وتقول الحقوني شكلها بتولد
نوال بابتسامه تمام انا جاية هتلها الدكتور وبتقفل نوال المكالمه وهي بتبتسم بخبث وبتقول خلاص اللعبه بتخلص
جبران قاعد فمكتبة وبيخرج الهاتف اللي عثمان بعتهوله وبيضغط علي عده ازرار وبياتي ليه الرد وبيقول جبران علطول بدون اي نقاش 24 ساعه والالماظ هيكون عندك
عثمان ببرود منين جايب هالثقه جبران انت ممعكش الالماظ وهو مع ابن الحديدي
جبران ببرود وانا مش اي حد يا باشا الالماظ هيكون معاك كمان اربعه وعشرين ساعه ياريت تجهز الفلوس لاني هسافر بعدها علطول
عثمان ببرود الفلوس جاهزة المهم وريني شطرتك جبران وانك لسه زي زمان وما راحت عليك
جبران تمام يا باشا وبيقفل جبران الخط
جبران بيفضل قاعد وهو بيدخن سيجارته ببرود بيدخل عليه رعد وهو بيقول كلو تمام يا باشا قدرنا نختر”ق النظام ووصلنا لكل حاجه والحاجه موجودة في خزنه جوة ______________ ناقص بس نختر”ق الشفر”ة بتاعت الخزنه دي لانها ليها اشعاع اللي يلمسها هيمو”ت ومحدش يعرف الشفر”ة بتاعت الاشعاع ده غير ادهم بس الراجل اللي معانا قال انو محتاج شويه وقت وهيقدر يفك الشفر”ة
جبران بانتصار تمام فاقل اربعه وعشرين ساعه كل كل تكون خلصانه يا رعد نفذت اللي قولتلك عليه ولا
رعد بيبص لساعته وهو بيقول زمانه حصل يا باشا
جبران بخبث حلو اوي خليني اتسلي واحر”ق قلب ابن عز قبل ما اختفي
رعد بابتسامه طول عمرك صاحب مز”اج يا باشا
عشق كانت فالعربيه وماسكه الموبيل بايد بتترعش وبتتصل بادهم علي امل يرد عليها ولكن فحاه بتصرخ اول ما بتسمع صوت ضر”ب النا”ر وبتقول عشق بخوف ودموع في اي
السوق بقلق مش عارف يا هانم وبيسوق السواق بسرعه وعربيات الحراس وراهم وبيظهر اربع عربياتjeep سود وهما بيضر”بو نا”ر علي عربيات الحراس وعلي عربيه عشق اللي بتصرخ وبتوطي بخوف
الحراس بيبداءؤ يتصفو واحد ورا التاني والعربيه بتت”قلب بيهم ومش بيفضل غير عربيه عشق والسواق بيتصاب بط”لقه فدراعه ومش عارف يسوق والعربيه بقت تلف منه وهنا بتقرب العربيات علي عشق ولكن هنا بيحدث عكس ما تتوقعه وبيظهر من عكس الطريق خمس عربيات وبيبداءؤ يضر”بو نا”ر علي العربيات jeep وبيصفوهم وبيضر”بو السواق ط”لقه قدماغه العربيه بتلف منه وبتعمل صوت احتكاك جامد جدا وهي تتقلب وهنا عشق بتبص بصدمه وبتخرج منها صرخه وبعدها لا تحس باي شي والعربيه بتت”قلب
يزيد كان حدد مكان ادهم وقام بسرعه وكان هيخرج ولكن بيوقفه صوت هشام وهو بيقول انا حاي معاك
يزيد بخوف لا يا هشام لا خليك انا هتصرف
هشام بعناد وقوه يزيد هاجي معاك انا مش خايف من حاجه مش هسيب اخويا انا شوفت الخبر
يزيد بيهز راسه وكان هيخرج ولكن بيبص لريم وهو بيقول خلي بالك من نفسك واقفلي علي نفسك
ريم بتهزر راسها بخوف وهي حاسه بقلق وقلبها وجعها وعاوزة تقولو متمشيش بس لازم عشان اخوة
يزيد بيخرج هو وهشام ولكن اول ما بيخرجو من الفيلا بيلاقو عملر فوشهم
بيقول عمار بخوف انا جاي معاكم
بيركبو التلاته عربيتهم وبيسوقو باقصي سرعه
جبران بغضب يعني اي يعني مجبتهاش يا رعد
رعد بخوف والله يا باشا رجلتنا كانو خلاص هيمسكوها ولكن معرفش في عربيات ظهرت معرفش ازاي
جبران بيفضل يك”سر في كل حاجه حواليه بغضب وبيقول بصوت جهوري فخلال ساعه الشفرة تكون عندي
رعد بخوف حاضر يا باشا وبيخرج رعد بسرعه ينفذ الاوامر
جبران بقا زي المجنون واخد الاوضه رايح جاي ان خطته فشلت
روح كانت فالاوضه بتصرخ بالم وهي ماسكه بطنه المنتفخه وجبينها بيتعرق وهي حاسه انها هتفقد الوعي وبتقاوم وهي بتبكي بالم وبتناجي باسم يزن
نوال بتخرج من الفيلا ولا تعلم مسيرها وبعد شوية بتوصل نوال وبتدخل علي روح ومعاها اتنين من حراسها ودكتور وبتقول نوال بابتسامه ولي العهد هيشرف
روح بتعب وبتاخد نفسها بالعافيه وهي بتقول يزن مش هيسيبك لو حصلي حاجه
نوال ببرود ده لو عاش اصلا انتي هتمو”تي وراة متقلقيش مش هخليكو تتفرقو وابنك انا هربيه متخافيش عليه عشان ده اللي هيخليني اخد كل حاجه
روح بتبقا خلاص هتفقد الوعي ومش قادرة تتحمل الالم اكتر
نوال بتبص للدكتور اللي بيقرف من روخ اللي شبه فقدت الوعي وبيخلي الحراس يشلوها وبينيموها علي السرير وبيبداء الدكتور يرص ادواته وبيبداءؤ عم*ليه روح ونوال قاعده منتظرة المولود
يزن كان سايق عربيته ولكن بياتي ليه اتصال بيبص للهاتف وبيرد بسرعه اول ما بيسمع حديث المتصل بيلف عربيته بسرعه بحركه دائرية عكس الطريق وبتعمل صوت احتكاك قوي وبيسوق بسرعه رهيبة تفوق الواقع كانه بيسابق الزمن
بتفتح عيونها بتعب وهي حاسه بالم في كل جسمها والم راسها وبتحاول تفتكر اخر حاجه حصلت وبيتعاد قدامها المشهد وبتقوم بفزع وهي بتبص حواليه بتلاقي نفسها متر”بطه في سرير وبتبص للمكان بتلاقي نفسها في اوضه غريبة وبوقها متك”مم وبتحاول تفك نفسها مش عارفه
ولكن هنا بيتفتح الباب وبيدخل منه شخص بترفع عشق عيونها بصدمه وهي بتقول
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب دمر كياني)