رواية عندما يعشق الأسد الفصل الثامن 8 بقلم مروة مرزوق
رواية عندما يعشق الأسد الفصل الثامن 8 بقلم مروة مرزوق
رواية عندما يعشق الأسد البارت الثامن
رواية عندما يعشق الأسد الجزء الثامن
رواية عندما يعشق الأسد الحلقة الثامنة
أسد بغضب وصدمه…… حامل
همسه طلعت من الحمام
همسه باستغراب…… مالوا دا مبوز كدا ليه
أسد بص على همسه وفي دماغه ألف حوار والزاي هي قدرت تخو*نه بص عليها و بص على السكـ*ــينه اللي جنبه وعيونه بطلع شراره وغضب مسكها وقرب منها
وفى خلال ثواني كان ضر*بها بالسكـ*ــينه
همسه بألم…… اااااه عملت ايه يا بن المجنونه اااه وسقطت على الأرض مغمضه عينها إلى الأبد
أسد كان واقف باصص عليها وهي غرقانه في د*مها وعلى السكــ*ــينه اللي في ايده ومتغطيه بد*مها
أسد بصراخ وغضب…….. لاااااااااااااااااا ليييييييييييييييه
قام مفزوع من الكابوس بدأ وشه كله يعرق ضر*بات قلبه بتتسارع كأنها في سباق
أسد بفزع……… همسه لااااااااااا
كانت قاعده في البلكونه بتذاكر ومندمجة في مذاكرتها بس تشتت لما أسد نادي اسمها
همسه بسخريه……….. خير يا رب معقول من كتر العشق والحب بقيت بتحلم بيا ههههه
أسد كان في حالة صدمه وبياخد نفسه بصعوبه
همسه……….. علشان تاكل كويس قبل ما تنام أنا نبهتك وانت ولا انت هنا يلا اشبع بقي
أسد نظر لهمسه وقام راح ليها.
همسه بلعت رقها بصعوبه…….. اوبااا روحت فيها أنا مني لله
أسد من دون أي مقدمات كان حاضنها وهي اتصدمت من اللي عمله
أسد وهو بيشد على أحضانها………لا انتي مش كدا همسه اوعي تبعدي عني لا مش هقدر على بعادك
همسه بتوتر…… ا انت انت بتقول ايه وابعد عني كدا
أسد لسه حاضن همسه……. مستحيل ابعد عنك مستحيل بعادك هيكون في مو*تى
همسه توترها زاد وكمان في مشاعر عماله تتصادم جواها
همسه…….. امتى بقى
أسد…… امتى ايه
همسه………. ولا حاجة ابعد عني عايزه اذاكر ورايا امتحانات
اسد بعد عن همسه ودخل الحمام وقف تحت المايه والكابوس دا مش مفارق خياله وفكرت إنه قتــ*ــلها وأنها بعدت عنه مش سيباه
همسه كانت وقفه مصدمه من اللي حصل
همسه بصدمه…….. ايه اللي حصل دا دلوقتى عايزة افهم بس كملت بغيظ
همسه بغيظ……… حتى لو ايه والنبي لدفعك تمن اللي عملته دا يا أسد ورجعت تذاكر تاني بس مكنتش مركزه كل تركزها في اللي أسد عمله
بعد مده أسد طلع من الحمام وكان لابس بنطلون قطن رمادي بس
همسه بشهقه…… يالهوي على الأدب اللي بينزل منك البس يا قليل الأدب باقي هدومك وغمت عيونها
أسد ابتسم بخبث وراح ليها وحضنها من ورا
همسه بخجل وصدمه……. نهارك اسو*د انت بتعمل ايه ابعد ياله
أسد…….. عارفه أنا حلمت بايه
همسه……. اخلص قول وابعد
أسد همس في ودنها…….. إنك حامل
همسه نزلت ايدها وعيونها وسعوا من كتر الصدمه ونظرت لاسد
همسه…….. حامل
أسد ببراءه………. ايوه
همسه بصت ليه بغيظ وضر*بته في بطنه
همسه بغيظ……. حامل امممم لو والله إذا كان أنا مش طايقه قربك هقبل إني احمل منك وجوازنا دا على ورق بس لا انت بتحبني ولا أنا بحبك وانا مش عارفه ليه اخويا مطلقنيش منك لحد دلوقتي وسبته ونزلت تحت
أسد أول ما همسه نزل سمح لدمعه من تنزل
أسد بحزن………. غلطانه انا حبيتك من اول نظرة يا همسه كنت با*ذيكي علشان اثبت لنفسي إنك مش فارقه معايا بس انا اللي كنت بتا*ذي أكتر مسح الدمعه دي ولبس باقي هدومه ونزل
عند حمزه
حمزه بخبث……… تخطفها فاهم
المجهول…….. أمرك يا باشا ومشي
حمزه بشر……… وريني بقى هتعملي ايه يا همسه في اللي جاي وريني
_بقلك ايه انا بساعدك علشان هدف معين غير كدا كنت
حمزه بملل……. عارف بس أنا عايز اشوف وش همسه لما تعرف حقيقتك
_ملقش دخل باللي هيحصل اللي عايز تعمله اعمله بس لو همسه اتا*ذت هتشوف الوش التاني احنا عايزين نفرقها عن أسد وعيلة الجارحي دا غير تد*مير العيله دي
حمزه……. تمام وانا مستحيل ا أذ*ى روحي
همسه بمرح…….. يا نعمات انتي يا وليه
نعمات……. خير يا مدام
همسه بغضب مزيف……. فين المخلل يا هانم
نعمات…….. قدامك يا مدام
همسه بنرفزه……… فين الخيار اللي فيه
نعمات…….. نعم
منه بضحك……… خلاص يا نعمات روحي وانتي يا همسه سماح
همسه…….. دا تهور الزاي مفيش خيار آمال هخير منين انا عايزه خيار مليش دعوه
مازن بضحك……… يا بنتي احنا مش بناكله خالص علشان كدا مفيش
همسه بغيظ………. مالي انا بقى هروح على اي عربيه افطر الفطار الملوكي بتاعي بدل فطار العينين دا بقى يا راجل حد بفطر جبنه و زتون الله يرحم يلا خليني ألحق افطر سلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكل…… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أسد نزل بعد ما همسه مشت
أسد……. آمال همسه فين
منه…… راحت جامعتها
أسد…….تمام أنا ماشي سلام
جاسر……. طب تعاله افطر
أسد……. مش عايز بالهنا والشفا سلام عليكم
منه فطرت……. يلا انا كمان لازم امشي سلام عليكم ورحمة الله وبركاته ومشت
مازن……. بابا انا هسبقك على الشركه
جاسر…… تمام
همسه بزعيق…….. دا أنا هوديك في ستين داهيه يا ابن ********
الولد بصدمه…… حضرتك أنا مكنش قصدي أنا
همسه بغضب……. انت ايه يا حليتها انت ايه أنا اقلك انت عايز تتربى تاني وأنا اللي هربيك بس مش لوحدي يلا يا بت منك ليها كل واحده تمسك اللي في رجلها وزي الشاطره كدا على دماغه وتنزل
البنات زي ما يكونوا صدقوا وفعلا نزلوا ضر*ب في الشاب دا
جه آمن الجامعة وفضوا الاشتباك
عند العميد
العميد بغضب…… دي جامعة محترمه ايه اللي حصل دا.
همسه…….. لو كانت فعلا جامعة محترمه مكنش الحيو*ان اللي جنبي دا حاول أنه يتحر*ش بيا يا سيادة العميد
العميد بغضب….. اخرسي خالد من أحسن الطلاب في الجامعة
همسه بسخريه…… في ايه اكيد في الماني مش كدا اسمع بقي ورحمة الغاليه عليا لو الواد دا منفصل لهكون معرفه الشعب كله الجامعة المحترمه بتكون الزاي
خالد بغضب…… لا انتي زوتيها اوي ايه الأسلوب البيئه دا
همسه بسخريه……. طب بلاش تنكش فيا علشان انا لسه مقلعتش اللي في رجلي وانا همو*ت واديك علقه تانيه
خالد مسك ايدها بغضب
خالد…… احترمي نفسك يا بتاعة انتي حضرت العميد البنت دي لازم تنفصل
العميد……. ودا اللي هيحصل
خالد همس في ودن همسه……. لو عايزه تفضلي في الجامعة اعتذري مني حالا وقدام الجامعة كلها
وشدها من وسطها وكمل
خالد بخبث…… دا غير إنك عجبتيني ودخلتي دماغي أوي
مكملش كلامه ولاقي البوكس في وشه
همسه بصت ليه بسخريه وبصت باتجاه الشخص اللي ضر*ب
عيونه كانت بتشع عضب وعروقه بارزه و وشه احمر
همسه ابتسمت بسخريه
البنت اللي جنب همسه…… اوي ايه الجمدان دا
همسه بسخريه…… بقلك ايه تعالي نجيب فشار يا هند
هند بمرح……… المشهد دا عايز عصير برتقال وسندوتش كدا وفشار بالمره
العميد بخوف……… أسد باشا
أسد بص على همسه اللي ملامحها كانت هاديه بس في حاجة لحظها خلت د*مه يغلي
أسد بهدوء رهيب…… مين اللي مد ايده عليكي
همسه ببراءه…… الواد اللي مد*غدغ على الأرض دا والعميد كان هيفصلني و الواد دا كان بيقول إني لو عايزه افضل في الجامعة لازم اعتذر منه قدام الكل دا غير أنه كان عايز بقرب مني بطريقه و*حشه أوي والدموع بدأت تنزل من عيونها
أسد بهدوء…… استنى برا هخلص شويه مواضيع وهاجي
همسه ببراءه…… تمام يلا يا هند ومشي
أسد بص لخالد اللي مرمى على الأرض
أسد بغضب…… قولي بقي قولت ايه لمراتي
خالد بخوف……. كان يوم سكر لما دخلت الجامعة دي اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
أسد قفل الباب
ادعوا لاخوكوا بالرحمة
هند بضحك……. يالهوي على برودك يا شيخه انتي ايه
همسه وهي بتشرب العصير بتاعها وحاطه رجل على رجل
همسه…….. همسه انا همسه يا هند اللي لما بتقلب بتتحول لاعصار
هند بضحك……. إعصار طير الواد
همسه بضحك…… بقلك ايه أنا جعانه تاكلي ايه
هند………. أي حاجة
منه خلصت شغلها وهي طالعه لاقت اللي بيرش ماده في وشها ليغمي عليها ويشلها الشخص دا
وبعد مده كانت منه نايمه على سرير وقدامها شخص بيبص عليها بخبث
الشخص…… منه جاسر الجارحي اخت أسد الجارحي اللي سر*ق حبيبتي مني
حمزه بغضب……. دلوقتي بقي نشوف اللعب على أصوله
بدأ حمزه يقرب من منه
وووووووووووووو
أسد طلع من مكتب العميد بكل هدوء
أسد……… قدامي
همسه…… متزقش طااه وبعدين انت
أسد بغضب……. همسه قدامي
همسه…… ماشي أمري لله
بعد مده وصلوا للقصر وهمسه نزلت وسابت أسد
أسد كان طالع بس جاله صوره
كانت عبارة عن همسه وهي حاضنه حمزه وكانت بتاريخ قريب
أسد بغضب……….. همسسسسسسسسه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عندما يعشق الأسد)