رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد البارت الرابع عشر
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الجزء الرابع عشر
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الحلقة الرابعة عشر
في الاوتيل ..
غرفه اسد وحور..
كان ينظر بنظره عشق وحنان لذلك الذي تغفي بين يديه بكل براءه وهدوء ليبتسم بخفه وهو يتذكر رقتها معاه بين يديه في اول ليله بينهم كازواج حقا كان يكتشف أن وراء ذلك الجنون شخصيه جميله للغايه فاستطعت تلك الصعيديه المجنونه امتلاك قلب الاسد والاستحواذ عليه فأصبح قلبه ينبض بعشقها فقط كما ينبض قلبها ليبتسم ابتسامه ساحره لتلك التي تفتح عيناها تتدريجيا لتنصدم من تلك الوضع لتشهق بفزع .
/عملتها ي اسد عملتها وانا واثقه فيك .
اسد بضحكه عاليه/هههههههه معلش انا مستعد اصلح غلطتي واتجوزك حالا .
حور بابتسامه واسعه/خلاص اذا كان كده ماشي .
اسد وهو يحتضنها بحنان ويقبلها /صباحيه مباركه ي عروسه خلاص بقيتي ملكي رسمي .
حور وهي تندفن نفسها في أحضانه بخجل /انا ملكك من زمان جوي ي اسد من اول مره شوفتك فيها حاسيت احساس كده عمري محسيته حركت الست الي جوايا كل الجنان الي كنت بعمله كان من غيرتي عليك من خوفي لتكون ل غيري .
اسد بعشق وهو يحرك خصلات شعرها الحرير /افهم من كده أن جنان حور خلاص خلص .
حور بابتسامه وغمزه/معتقدش واصل طالما انت موز كده وزي القمر واي ست ممكن تبصلك مش ممكن جناني يخلص بس اوعدك اني هحافظ عليك وعلي اسمك انت أغلا مافي حياتي ❤️ ي اسد .
اسد وهو يقبلها بعشق/وانتي روحي وحياتي ي حور انتي الي غيرتي الأسد كنت دائما ابقا مستغرب نفسي انا ليه مستحمل كل الي انتي بتعمليه ليه ساكت ومستمتع بكل حاجه منك مع أن ده مش طبعي بس بعد كده عرفت عرفت ان قلبي خلاص وقع فيك ومبقاش عايز حاجه تاني غيرك ي حور.
حور بسعاده وعشق/وانا مش عايزه غيرك من الدنيا دي كلها ي قلب حور .
اسد بابتسامه ساحره/طب اسمعي بقا انا قررت أننا تسافر الغردقه نقضي اسبوع هناك ايه رايك .
حور بسعاده وحماس /ماشي بس مش احنا بس الكل يكون معانا يتبسطوا معانا ي اسد نيرمين هانم وسما ومراد ويوسف وهبه والكل.
اسد بغيظ/بقا انا بقلك عايز تكون لوحدنا تقوليلي اجيب الفريق ده كله معايا انا مش عايز حد يشاركني فيكي اصلا .
حور وهي تقبل وجنتيه بحنان /ي نور عين حور صدقني كده هيكون احلا وهما معانا وبيفرحوا معانا علشان خاطري وافق وحياتي عندك ي اسد .
اسد وهو يقبلها بعشق/خلاص علشان خاطرك انا موافق .
حور وهي تحتضنه بسعاده وعشق/ربنا يخليك ليا ي اسد وميحرمنيش منك ابدا .
اسد وهو يحتضنها بعشق وحنان /ويخليكي ليا ي روحي …
في فيلا اسد …
كانوا يجلسون جميعهم علي مائده الطعام لتتوسع ابتسامتهم وهم يرون حور تتدخل بسعاده في احضان اسد ليسرعوا إليهم بسعاده.
مراد وهو يحتضنه بسعاده وهمس/مبروك ي كبير شكلك كده عديت ي جامد.
اسد بسعاده وهمس /فوق مما تتخيل ي مراد فرحان حاسس اني ملكت الدنيا بايديا .
مراد وهو يربت علي ضهره بسعاده /الف مبروك ي صاحبي .
سما بابتسامه وغمزه /ايه ده ي شيخه من امبارح بيصالحك ده انتي قاسيه اوي .
حور بضحكه خفيفه/ههههه ايوه كان بيصالحني موتي انتي بغيظك .
نيرمين بسعاده وهو ترا السعاده حقا علي وجه اسد /الحمد لله ي حبيبي انت وحور تستاهلوا السعاده دي ربنا يسعدكم دايما .
حسام بسعاده واشتياق لصغيرته /حور بتي حبيبتي .
حور بدموع وتأثر/خالي انا اسفه ي خالي اسفه جوي علي البهدله الي شوفتها بسببي .
حسان وهو يقبل رأسها بحب /ي بت ده انتي احلا حاجه في حياتي اهم حاجه عندي انك تبقي مبسوطه وسعيده ي ضنايا .
اسد بابتسامه وسعاده /علشان كده جهزوا نفسكم أننا هنتطلع كلنا الغردقه اسبوع .
مراد بسعاده وصياح /ايوه هو ده الكلام .
يوسف بابتسامه/فعلا كلنا محتاجين ل الفسحه دي ي اسد الف مبروك لرجعوكم لبعض مره تانيه .
حور بابتسامه واسعه/وطبعا هبه هتكون معانا ي يوسف .
سما باستغراب وهمس وغيظ /بقولك ايه جو الهدوء والرومانسيه والطيبه دي مع اسد لكن متتغيريش علينا احنا البت دي انتي عارفه أننا مبنطقهاش .
حور بخبث ومكر/استني علي رزقك بصراحه كده احنا لازما نعمل حاجه صح مش كله هبل كده انا وانتي عارفين زين أنها طمعانه في يوسف فمينفعش نفضل سيبانها تاخد اكتر من كده لازما نكشفها علي حقيقتها وانا حاسه ان الرحله دي هتكون السبب في أننا نخرج البت دي من حياه يوسف لأنها متستهلوش .
اسد باستغراب /امال فين زين وسليم مش شايفهم ي عني .
نيرمين بارتباك شديد/نايمين ي اسد هيكونوا راحوا فين ي عني.
اسد وهو يحتضن حور /طيب ي جماعه هنتطلع نرتاح شويه وانت ي مراد جهز كل حاجه وهات رنا معاك لو عاوز وانتوا جهزوا نفسكم وقالوا ل زين وسليم.
سما بقلق وهمس/شكله كده معرفش حكايه النتيجه ربنا يستر .
نيرمين بقلق/محدش يحاول يعرفه اي حاجه انا معنديش استعداد أن فرحته تبوظ لما نرجع أن شاء الله يبقا يحلها الحلاال .
في غرفه اسد وحور….
كانت تقف حور أمام المراه وهي ترتدي قميص نوم احمر كان يظهر جمالها ليحتضنها اسد بابتسامه ساحره/هو انا اقدر بقا غلي الجمال ده كله خفي عليا الله يكرمك انا مش قدك .
حور بابتسامه وغمزه/طبعا لازم تبقا جميله هو انا متجوزه اي حد ولا ايه ده اسد باشا الجوهري .
اسد وهو يقبل يدها بعشق/اسد باشا الجوهري بقا ملك ايديكي خلاص.
حور بابتسامه واسعه/تعرف ي اسد بالي عملته مع الحيوان الي اسمه شريف برد قلبي وقلب ساره الي حياتها اتدمرت علي يده انت عملت الي محدش في البلد كلها قدر يعمله علشان خايفين من العمده احمد كان دايما يقولي البلد دي عايزه راجل بجد .
اسد بغيره وغيظ اتذكره احمد /ايوه صحيح ي هانم مين احمد ده الي كان هيموت من الرعب اتكلمي حب قديم مش كده .
حور بخبث ومكر/واه عاد حب قديم ايه بس ي اسد ده ابن خالتي كان مسافر بره وطول عمرنا عايشين مع بعض .
اسد بغيظ شديد/بس بصراحه بقا انا محستش بكره غير واحد بيحب واحده وخايف عليها.
حور بنظره خبيثه/ماهو بيحبني جوي ي اسد بقولك متربين سواء.
اسد بغيره وغيظ/لا ي شيخه طب اسمعي بقا الواد متتكلميش معاه تاني والا قسما بالله اقتلهولك واخدلك فيه اعدام .
حور بضحكه عاليه/هههههههه ايه ي اسد هو الجنان اتنقلك ولا ايه شوفت علشان تعزرني من الي كنت بعمله لما بغير عليك .
اسد وهو يحتضنها بعشق/انا بغير عليكي من نفسي ي حور اي فكره تانيه بتجنني .
حور بعشق وحنان /وانا ملك ايديك ورهن اشارتك اسد انت الراجل الوحيد الي ملا عنيا وقلبي .
اسد وهو يحملها بعشق/اظن كده بقا لازم ردي عليكي يكون ارق من كده …
في غرفه زين وسليم…..
كان يجلس سليم وهو يشعر بألم شديد فقد أصبح المسكن لا يقوم بأي مفعول مع ذلك السم الذي يجري في عروقه .
زين بقلق بالغ/فيه ايه ي سليم مالك .
سليم بتعب وضيق /مفيش حاجه ي زين انا كويس.
نيرمين وهي تسير لتتحدث بحده /اسمعوني كويس اخوكم اسد ومراته والكل هيطلع انا مش عايزه اي حد يفتح بوقه فيكم ويبوظ فرحته فاهمين .
زين بحده وغيظ/لا ي امي اسد لازم يعرف لأن فيه حاجات لازم تحصل ومينفعش فيها تأجيل .
نيرمين بغضب /انت ليك عين تتكلم اصلا اسمعوا انا مش ناقصه قرف لو انتوا رجاله اوي روحوا قلولوه انكم سقطوا خليه أن شاء الله يولع فيكم واخلص منكم جاتكم القرف .
سليم بتعب شديد/انت بتفكر في ايه.
زين بحده /انا مش هسافر في أي حته قبل ماحل موضوع انا وسالي الايام عماله تمر ولسه لما اسد يقتنع هياخد وقت انا لازم أكلمه لازم .
ليسير الي غرفه اسد تحت نظرات سليم المنسكره من أجل ما وصل إليه هو وأخيه .
في غرفه اسد ..
كانت تتعالي طرقات زين علي الباب ليرد اسد بغيظ /مين الي بره .
زين ببره متالمه شعر بها اسد /انا زين ي اسد من فضلك محتاجك شويه ي اخويا .
اسد وهو ينتفض من جانب حور بفزع علي صغيره /معلش ي حور شويه وهرجع .
حور بقلق بالغ/انت بتقول ايه ي اسد روح شوف اخوك ماله استرها يارب …
في غرفه المكتب ..
كان يجلس اسد وهو ينظر إليه نظره خاليه من المشاعر نظره تحمل الما وجعا انكسارا لما يتخيل ما يسمعه لكن صفعه قويه كسرت ذلك الصمت جعلت الآخر يبكي الما ليتحدث اسد بصراخ أفزع الجميع /ي عني انت واخوك سقطتوا ومش بس كده انت كمان عايز تتجوز مش كده ده ايه الحلاوه دي ي زين باشا ليمسكه من خصلات شعره لييسير به الي غرفه سليم الذي انتفض فزعا من ذلك المشهد ليمسكه اسد بغيظ التوالي صفعاته له ليدفعهم الاثنان أرضا ليغلق الباب ليمنع اي احد من الدخول ..
/قصرت معاكم انا فيه ايه علشان تعملوا كده ها اتكلموا ايه الي غلط فيه .
سليم بتعب ودموع /ارجوك ي اسد أحنا مش اول اتنين يسقطوا .
اسد بغضب جحيمي/ايوه بس ده لازم يكون لسه سبب انتوا ايه سببكم أن شاء الله ده فيه ناس بتشتغل وتصرف علي أهلها وبتتطلع من الاوائل بس انا الغلطان انا الي اعتبرتكم رجاله بس انا هصلح كل ده اسمعوا انتوا الاتنين عند مؤيد صاحبي في شركه المقاولات بتاعته هتروحوا تشتاغلوا هناك هنشيلوا رمله وزلط هتشتاغلوا وهتشربه المر ومش هتاخدوا مليم واحد مني فاهمين من بكره الصبح سعادتكم هتروحوا هناك وانت ي سي روميو انسا موضوع البت بتاعتك دي قسما بالله هعرف هي مين وهوديها هي واهلها وراء الشمس اما تفلح الاول في مذاكرتك يبقا تتجوز جاتكم القرف .
ليرحل اسد بغضب جحيمي ليحلسون أرضا ومل منها يشعر بأن نهايتهم قد اقتربت لما يعلموبان ذلك الحدث سيبداها من جديد…
في غرفه اسد وحور..
كان يجلس اسد وهو يضع رأسه بين يديه بالم تقترب منه حور وهي تمسك يده وتنظر إليه بحب وحنان/اسد كل حاجه قسمه ونصيب ربنا عايز كده إن شاء الله الي جاي هيكون فيه خير ليهم ابوس ايدك ي اسد متقساش دول اخواتك ومحتاجلك .
اسد بابتسامه حزينه /دول ولادي ي حور علشان كده زعلان علي الي حصلهم مش بس موضوع السقوط حاسي أنه كل واحد فيهم جوه حاجه مش عايز يقولها حاجه تقيله علي قلبه .
حور بابتسامه /يبقا حبيبي لازم يعرف ايه هي الحاجه دي واحنا خلاص مش هنسافر ونسيبهم .
اسد بابتسامه حزينه /لا يروحي هنسافر كلنا محتاجين نغير جو بس البهلوات هيفضلوا هنأ انا هكلم مؤيد وهخليهم يستلموا الشغل من بكره .
في الغردقه .
كانت تجلس حور علي الرمال لياتي اسد بايس كريم لتاخذه بابتسامه وسعاده/تسلم ايدك يا حبيبي.
اسد وهو يحتضنها بابتسامه /مبسوطه ي روحي .
حور وهي تجلس داخل أحضانه بعشق /إذي مكنش مبسوطه وانا معاك ي اسد .
جيرمين بابتسامه وسعاده وهي تحتضن اسد /اووه اسد كيفك ي حبيبي ااشتقتلك كتير .
حور بغيظ شديد وجنون/الهم صلي على النبي طب ي اختي مش تشتقيلي انا كمان .
اسد بارتباك شديد/اهلا ي جيرمين ازيك حور مراتي .
جيرمين بصدمه /شو مرائتك لا ي اسد مش معقول هيدا مش ممكن تكون مراتك ابدا .
حور بغيظ شديد/ليه ي اختي أن شاء الله عندي تلات رجول ولا مناخيري تلات فتحات ي وليه انتي .
جيرمين بصدمه/اوووه ايه اللالفاظ دي مش ممكن اسد علي العموم حبيبي انا نازله في الاوتيل ده نتقابل تاني باي .
حور بغيظ وغيره /هنتقابل في القسم أن شاء الله ي حلوه .
اسد بضحك /هههههه ايه ي مجنونه اهمدي بقا .
حور بغيظ شديد/اهمد اه مانت متجوز اباجوره مين الوليه دي وتبوسك كده ازي .
اسد بابتسامه/دي اخت ظابط صاحبي بس طول عمرها عايشه في لبنان فبقيت زيهم معلش متزعليش عديها .
حور وهي تحدث ذاتها بغيظ وخبث/اعديها واضح أن جنان حور لازم يحضر جيالك ي جيرمين الكلب.
علي الشاطئ…
كانت تجلس سما بابتسامه وسعاده مع مراد .
مراد بابتسامه /مبسوطه ي سما .
سما بابتسامه تخفي بها ذلك الالم الذي أصبح يشتدد /طبعا مبسوطه ي حبيبي طول مانت معايا .
مراد بابتسامه عشق/علي فكره انا اتفقت مع اسد فرحنا الخميس الجاي ومش عايز منك اعتراض فاهمه .
سما بابتسامه/هو انا اقدر .
مراد بابتسامه/حبيبي ي ناس هجبلك ايس كريم .
سما وهي تتضع يدها علي قلبها بالم /ارجوك خليك معايا اوعا تقف دلوقتي خليك معايا لحد مانسبله حته مني يفتكرني بيها.
علي الجانب الآخر……
كانت تجلس هبه وهي تحدث والدها بحنق /جرا ايه ي بابا قولتلك مش معايا فلوس احولك دلوقتي هحاول اخد من يوسف ولا انا مش عارفه ماله بقا بخيل كده ليه لو فضل كده هخلع منه اه اشحال مكنتش مستحمل قرفه علشان كده طيب ي بابا سلام .لم تعاير من يقف خلفها بعدما استمع للكل شي ليهتز جسدها اثر ذلك الصفعه المدويه ليتحدث يوسف بغضب جحيمي/ويوسف ده بقا الطرطور الي انتي بتلعبي بيه ي بنت الكلب ليرمي البدله في وجهها ليتركها وهو يشعر بحمل ثقيل قد تخلص منه ..
في الاوتيل ..
في ذلك الممر الذي يودي الي غرفه جيرمين بعدما سالت عليها حور وعلمت رقم غرفتها لتنظر بترقب الي ذلك الشاب الذي يتنكر في زي خادم لتفتح الباب لينظر يمينا ويسارا ويسير إليها سريعا الي الداخل لتنظر حور بخبيثه /ووقعتي ي حلوه وبدون اي مجهود لتحدث سريعا شرطه الاداب …
بعد مرور الوقت..
كانت تسير جيرمين مع ذلك الشاب وهم في وضع مخل ليعلم اسد أن لحد قد بلغ ليتأكد وبدون تفكير أنها معشوقته المجنونه .
اسد بغيظ وهمس /عملتيها ي حور .
حور وهي تقبل وجنته بابتسامه ساحره/اخر مره ي قلب حور وعد ..
في القاهره ….
بعدما عادوا الجميع …
في غرفه زين وسليم كان يصرخ سليم الما فأصبح لا يستطيع التحمل ليقاطعه ذلك المكالمه الشيطانيه ليرد بايد مرتجفه .
زين بغضب شديد/متردش عليه ي سليم .
سليم بتعب شديد /الو .
سمير بشر وخبث/ايه ي مان انت فين ي راجل بقا كده بعد ماتتدخل شلتنا تسبنا كده علي العموم احنا في الفيلا والنهارده عندنا كل الاصناف .
ليسرع سليم الي الخارج ليسرع إليه زين وهو يحاول منعه بكل الطرق ليدفعه علي الدرج ليسرع الي الخارج الي ذلك الشيطان ليشعر زين أنه النهايه قد اقتربت عندما سمع ذلك الحديث من اسد وهو ينزل من علي الدرج ويحدث مراد بحماس /مش ممكن ي مراد شكري السيد ده الماده الفعاله المخدرات في البلد متجمعين دلوقتي في فيلته تمام اوي أن مجاش هو في أيدينا هيجي ابنه انت عارف الراجل ده بيكرهنا ازي علشان العمليات الي قبل كده الي وقعنهاله طيب بلغ القوه وهنقتحم الفيلا دي حالا .
ليسرع اسد الي الخارج ليجلس زين أرضا وهو يبكي بشده حقا ستكون تلك هي النهايه اسد سيقبض بيده علي سليم حقا الجميع سينكسر سيتدمر …
ترا هل ستكون هذه هي النهايه اما سيختار شخصا آخر التضحيه بذاته وسيدفع هو أيضا تمن تلك التضحيه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 هستنا رايكم وتوقعتكم قبل مانزل بارت جديد ..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية صعيدية امتلكت قبل الاسد)
🖤🖤