روايات

رواية تغير قلبي بها الفصل الخامس 5 بقلم وحيدة كالقمر

رواية تغير قلبي بها الفصل الخامس 5 بقلم وحيدة كالقمر

رواية تغير قلبي بها البارت الخامس

رواية تغير قلبي بها الجزء الخامس

تغير قلبي بها
تغير قلبي بها

رواية تغير قلبي بها الحلقة الخامسة

رفيف بصدمة ودموع:مالك
مالك:نسيتيني واتجوزتي بالسرعة ديه
رفيف زقت ايده بو*جع وقالت:انت اللي سيبتني يا مالك
كس*رتني انا عمري ما هنسي اللي عملته فيا
في الوقت ده أدم جه بس وقف قدام الباب وبقي يسمع
رفيف بدموع:عمري ما هنسي انك سبتني بفستان الفرح والناس
كلها كانت بتبصلي وبتتكلم عليا كس*رت ده اللي حبك قالتها وهي بتشاور
علي قلبها
رفيف:محبتش قدك ومبقتش اك*ره قدك يا مالك
مالك:بس انا ليا اسبابي
رفيف :مبقاش يهمني جايز لو كنت جيتلي وقتها تفهمني اسبابك

 

 

كنت هسامحك علي الاقل لكن دلوقتي لو بيني وبينك الجنة مش هسامحك يا مالك
رفيف اتعدلت بو*جع وقالت:واه ابقي قول لحازم اخوك ان ربنا مارادش
اني امو*ت برغم انه دف*ني ح*ية وانا بنز*ف اطلع بره انا لا عايزة اشوفك لا أنت ولا اخوك بره
مالك خرج ورفيف بقت تعيط وأدم دخل وقال:انتي قوية
رفيف رفعت راسها وقالت بدموع:انت سمعت
أدم قعد جنبها وضمها وقال:وحياة أسيل بنتي اللي
هي اغلي حاجة في حياتي لكل واحد يدفع التمن
بعد يومين
رفيف:مليش فيه انا هخرج يعني هخرج وقامت
وقفت فصرخت با*لم وهي بتحط ايدها على بطنها
أدم قرب منها وشالها وقال: انتي اكتر واحده عنيدة اشوفها في حياتي
في بيت أدم
مريم:اسيل تعالي كلي
اسيل:لا انا هخلي رفيف تاكلني
مريم قامت بغضب ورفيف دخلت وهي سانده علي أدم واسيل جريت حضنتها
رفيف:اهه
اسيل بخوف:انا اسفة انتي كويسة
رفيف بابتسامة:انا زي الفل طول ما انتي بخير

 

 

رفيف:انا جعانه وعمتو مريم مرضيتش تعملي بانيه
رفيف وهي بتبو*س اسيل:هطلع اغير واعملك احلي بانيه لاحلي اسيل
رفيف طلعت غيرت لبسها لفستان اسود رقيق ونزلت تعمل لاسيل
الاكل
رفيف كانت في المطبخ ومسكت كيس الدقيق وأدم جه من وراها وهي خبطت
فيه والدقيق اتكب علي أدم
رفيف برقت وقالت:انا اسفة مكنتش اقصد انا
أدم:ولا يهمك لما تخلصي تعالي عليي الاوضة عايزك
رفيف:تمام
بعد وقت
رفيف ودت لاسيل الاكل ودخلت الاوضه وكانت ضلمه وفجاه
أدم حضنها من ضهرها
رفيف بتوتر:أدم ممكن تبعد
أدم:رفيف انا عايزك عايزك تكملي معايا وتبقي ام لاسيل
رفيف سكتت وأدم لفها ليه وقرب منها وبا*سها ورفيف مستسلمة
رفيف:أدم أنا مش موافقة
أدم شدها لحضنه وقال:القرار مبقاش في ايدك
رفيف:يعني ايه
أدم:يعني انتي مراتي وهتفضلي كده لحد ما امو*ت
أدم بص في عيونها وقال:سامحيني
رفيف:علي ايه
أدم: انا اتجوزتك عشان اخد نصيبك في الشركة واقدر اللعب اخوكي وانت*قم منه
رفيف بدموع:ووقتها كنت هتطلقني
أدم بدموع: كان هو السبب هو اللي امر رجالته يخط*فوا نور عشان اتنازله عن الصفقه واديله الورق
اغتص*بوها قدام عنيا ومقدرتش احميها منهم دبحو*ها قدامي مقدرتش انقذها
كنتي انتي السبيل الوحيد عشان اقدر انت*قم منه

 

 

رفيف زقته وقالت بزعيق ودموع:وانا ذن*بي ايه ليه كلكم بتعملوا فيا كده
اسيل دخلت الاوضه وقالت ببراءة:بتعيطي ليه يا ماما
أدم بص لبنته اللي قالت ماما لرفيف ورفيف قالت بو*جع :طلقني
رفيف طلعت من الاوضه وادم طلع يلحقها واسيل وراهم
أدم:رفيف استني اسمعيني
رفيف كانت نازله من علي السلم وفجاة اخت*ل توازنها ووقعت
من علي السلم وجر*حها بدأ ينز*ف واسيل بقت تعيط وتصرخ باسمها
أدم:رفيففففففف

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية تغير قلبي بها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *