روايات

رواية عشقت غروره الفصل السابع 7 بقلم أسماء صالح

رواية عشقت غروره الفصل السابع 7 بقلم أسماء صالح

رواية عشقت غروره البارت السابع

رواية عشقت غروره الجزء السابع

عشقت غروره
عشقت غروره

رواية عشقت غروره الحلقة السابعة

ملك:في حاجه يا شهد أنا سمعت انك بتتكلمي عني؟!
شهد بغضب: لأ وانا اجيب في سيرتك ليه بعد اذنكم
سابتهم ومشيت وملك واقفة بغضب وعصبية قرب منها خالد: اي بتغيري ولا ايه
ملك بصتله بصدمة: انا… انا اغير من دي؟!
نزلت ملك وتركت خالد وهو يضحك عليها
ونزل وراها خالد والكل كان متجمع ع السفرة وجلست ملك وجمبها خالد وهبة وجمبها محمود ومن الناحية الأخرى زين وليلي وشهد وفي منتصف السفرة يجلس جدهم صالح
زيت بخبث مكروه: حمدالله على السلامه يا خالد نورت المكان
خالد بنظرة غضب متبادلة: الله يسلمك يا زين ده المكاان كله منور بوجودك
صالح: اتفضلوا كلوا ونخلي الحديت ده بعدين

 

 

فطروا جميعهم بصمت مابين نظرات خالد لزين ونظرات شهد
لملك.فطروا كلهم وكل واحد راح لشغله
زين خرج مع خاله لشركتهم،وجلست ليلي مع هبة في البلكونة،وملك كانت قاعدة بتشرب عصير لوحدها في بلكونة اوضتها، وخالد كان مع جده في اوضة مكتبه
في المكتب______
خالد: بس هو ده كل اللي حصل يا جدي
صالح بتفهم: ااه وبعدين يابني هتكمل معاها ولا هطلقها
لو هتطلقها قولي أنا كنت عايزك تتجوز شهد اهي من عِلتنا وبنت عمتك وبتحبك
خالد بزعر: شهد اي بس يا جدي اللي اتجوزها انااا مش هطلق ملك
صح جوازنا كان في ظروف غريبة بس مش هطلقها
وشهد انت عارف كويس اوي اني مبحبهاش
صالح:تمام والله يابني أنا مش عارف اقولك ايه
كل اللي اقولهولك ربنا يوفقك ويسعدك يارب
خالد: يارب يا جدي انا طالع لو عايز حاجه مني
صالح: لا اطلع انت انا هشوف شوية شغل معايا
خرج خالد من مكتبه وشاف والدته مع عمته في البلكونة وطِلع لملك في الاوضة ودخل لقاها بتشرب العصير وماسكة تلفونها بملل
خالد: مش قاعده معاهم تحت ليه
ملك بصت له بغضب: مش عايزة أقعد مع حد وبعدين انت مش قاعد مع السنيورة ليه
غمض خالد عنيه باستغراب: السنيورة؟!
قامت ملك من مكانها وخبطت تِلفونها ع الترابيزة بعصبية وقربت منه: أيوة السنيورة.. السنيورة بنت عمتك شهد
رفع حاجبه وعليه ابتسامه فرحة: شهد وانا مالي بشهد اقعد معاها لي

 

 

قرب منها خالد وخبطت في الحيطة لقت نفسها مقربة منه جداوبلعت ريقها بخوف وضع يده على خصرها ويده التاني
ع الحائط :انتي غيرانه اوي اوي.. بقي انتي حطاها في دماغك ليه
ملك بغضب: انا مش غيرانه ولا حطاها في دماغي هي اللي حطاني في دماغها،،وااه ممكن تبعد شوية عني
خالد بيقرب منها ويتكلم بهمس: ليه احنا كده حلوين
ملك بتوتر: لأ مش حلوين ممكن تبعد شوية عايزة اخد نفسي
خالد بتوهان في عينيها: ولو مبعدتش هتعملي ايه
ملك بدموع : ياخالد كده مينفعش ابعد عني لو سمحت
خالد بخوف: طيب خلاص خلاص انتي بتبكي ليه تعالي اقعدي تعالي
امسكها خالد من يديها واجلسها ع السرير بهدوء
خالد : ممكن تهدي وتبطلي عياط كل ده علشان قربت منك
ملك بدموع: أنا خفت اوي منك
خالد بحب: لأ متخافيش أنا بهزر معاكي مش هقرب منك تاني
ملك وهي تمسح دموعها: ممكن أسألك سؤال
انت بتحب بنت عمتك دي …ع فكرة انا سمعتكم وانتوا بتتكلموا الصبح
خالد : لأ مبحبهاش واي كلام هي قالته من خيالها وبس
ملك : يعني انت مبتحبهاش احسن هي أصلا متتحبش
خالد ليغيظها: بس هي بتحبني اوي يعني
ملك بحزن: والله امممم طيب

 

 

خالد : خلاص هديتي
ملك : أيوة خلاص هديت شوية
خالد بتحذير: طيب انا نازل تحت متطلعيش من الاوضة
بصتله ملك بزعل: حاضر
هدئت ملك وتركها خالد وخاف عليها من أن يقرب لها
شهد كانت بغرفتها تقف وتربع يدها بعصبية وتفكر بشئ لملك لتتزوج خالد وتفرقهم من بعضهما
وتحدث نفسها: أنا مش هخليها تكمل معاه انا بحبه يارب والله بحبه بس مش عارفه اعمل ايه لازم افرقهم
زين بالخارج________
زين بالهاتف: أيوة يابني خلاص جاييلك بطل زن
_اخلص علشان السهرة هنا شكلها هتبقي للصبح
زين : يابني خلاص انا قدام عربيتي اصلا هركب
وخمس دقايق هكون عندك بس تحجزلي بقي بنت
حلوة ع مزاجك هههه
_هههه ماشي ياعم انت تؤمر
في المساء___
كانت ملك في الاسفل مع هبة في المطبخ..
وخالد نائم في غرفته وشهد أمام غرفة خالد وتعض بشفا.يفها بعصبية
تريد أن توصل بفكرة تقترب من خالد ويكون ملكها للابد
هبة: ملك حبيبتي خلاص كفايا كده روحي شوفي خالد وصحيه علشان نتعشي مع بعض
ملك: حاضر ياماما
خرجت ملك من المطبخ وتركت هبة مع الخدم

 

 

لاكن شهد كانت من فوق السلم أمام غرفة خالد نظرت
للاسفل وجدت ملك تتقدم ناحيت الغرفة واستغلت قدومها…
بسرعة دخلت شهد اوضة خالد وجدت خالد نائم ع بط.نه ولم يرتدي شئ غير بنطل*ونه فقط
اقتربت منه شهد بابتسامة شررر
دخلت ملك غرفتها علشان تقوم خالد من النوم لاكن صدمت لما لقت خالد…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية عشقت غروره)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *