روايات

رواية الملك ام الحب الفصل التاسع 9 بقلم روان خالد

رواية الملك ام الحب الفصل التاسع 9 بقلم روان خالد

رواية الملك ام الحب البارت التاسع

رواية الملك ام الحب الجزء التاسع

رواية الملك ام الحب الحلقة التاسعة

حاروت و هو يدير رأسه للخلف إذ به وجد نجفة الكبيرة كانت ستقع عليه تحرك حاولت بسرعة بعيدا عن مكان تلك النجفة و هو ممسك بحور و وقع أرضا من سرعته و لكنه كان ممسكا بحور و كأنها جزءا منه كان خوفه عليها أشبه بخوف الاب على ابنته
حاروت بقلق؛ حور انتى كويسة؟!حور؟حووور؟
لم تجب حور عليه لأنها كانت ثملة من كل ذلك النبيذ الذى شربته
حملها حاروت و اتجه بها بأعلى لغرفته ثم نظر لأبيه و قال: بابا هنتناقش فكل حاجة بعدين
اماءله شامل برأسه للامام بموافق
اسانسير و هى تجرى خلف حاروت: حاروت يبنى تعالى طمنى عليك
حاروت بغضب : مش عايز حد يطلع ورايا اللى حصل دة انا مش مسكت عليه دة اهمااال حور كانت هتروح منى بسببكم
روز بقلق؛ حاروت طب استنى
حاروت بغضب؛ قولت محدش يطلع ورايا
دخل حاروت و هو حاملا حور غرفته ووضعها على السرير و اقترب من انها قائلا بصوت دافئ: متقلقيش انا جنبك يا حورى
كانت حور ثملة و غير واعية لما تقوله قالت له حور و هى ممسكة بيده: انا عايزة بابا و ماما
حاروت و قد جلس بجانبها و يربت على راسها؛ هجبلهملك يا روحى تصحى بس و نروحلهم
حور ببكاء و لاوعى: تجيبهم ؟تجيبه ازاى هو فى ميت بيصحى
حاروت بصدمة : انا اسف انا مكنتش ان ف انهم عند ربنا
حور ببناء طفولى: بس انا عايزاهم مهو يا يرجعولى يا اروحلهم
حاروت و هو يضمها؛ لا يا حورى لا تروحيلهم فين انت لو روحتلهم مش هقدر اعيش يا حور دة انتى روحى يا حور هو فى حد بيعيش و روحه بعيد عنه اوعى تقولى كدة تأتى يا حور
حور و هى لا تقدر على فتح عيناها : هو انت مين؟!
حاروت؛ انا مين ايي ؟! اه صح دة انا ناسي ان حضرتك سكرانة ….ارتاحى يا حبيبتى و لما تصحى هبقى اقولك انا مين
حور و هى تتثاوب؛ حاضر
قبل حاروت رأسها و أطفأ النور و اقفل باب الغرفة و خرج لأسفل
فى أسفل(قاعة الحفل)
شامل: شرفتونا جدا يا جماعة و بعتذر جدا عن الفوضى اللى حصلت
سانثير بضحك : معلش يا جماعة اصل حاروت دمه حامى شوية
شامل بصوت منخفض: لمى نفسك يا سانثير و عادى ليلتك انتى كمان
سانثير: ايي بعرفهم ان حور لابنى
شامل : لازم؟لازم حركاتك القرعة امشي اطلعى فوق
سانثير بافف: لالا خلاص ونبى تقعد ساكتة اهو
شامل؛ تقعدىو مسمعش صوتك
سانثير و هى تضع يدها على فمها: اهو سكت اهو
انفض الحفل و كان شامل و سمرائيل و روز و سانثير و اعجم فقاعة الحفل
و بعد قليل من الوقت نزل حاروت اليهم و عندما وجد اعجم متواجد بينهم قال: بيعمل ايي دة هنا
شامل بغضب : ملكش دعوة باعجم
ثم نظر لاعجم قائلا: اطلع فوق فاوضتك يا اعجم
حاروت: يعنى ايي يطلع فوق يا بابا انا مش فاهم انت ايي لسا مخليه وسطينا بعد اللى عمله فيا
شامل: عمل ايي ؟!انه وراك حقيقة واحدة كانت غشاك هو مغلطش لما عمل كدة هو عمل كدة عشان بيحبك و عشان انت ابن عمه و صاحب عمره.
حاروت: و عشان يثبت انها كدة ينام معاها؟!
اعجم؛ علفكرة يا حاروت انا ملمستهاش و لحتى الان انت صاحبى و اخويا و مش حتة بت اللى هتخسرنا بعض
حاروت؛ بلا روح و حور كنت عايز ايي منها
اعجم: مكنتش اعرف انك بتحبها بجد و مكنتش ان ف انها كويسة
حاروت؛ و اديك عرفت حور بقا متقربش منها
اعجم : انا اسف
حاروت بصدمة لان اعجم شخص متكبر لا يعتذر لاحد؛ انت قولت ايي
اعجم و هو يضمه؛ اسف يا صاحبى و الله ما عملت كدة غير لان انا بحبك و عايزلك واحدة كويسة و روح كانت طمعانة فيك مكنتش بتحيك
بادله حاروت العناق: انا كمان اسف لانى سمحت لنفسي ابعد عنك كل دة
اعجم بضحك: يعنى صافى يالبن
حاروت : حليت يا قشطة
شامل بهدوء: خلصتوا فقرة الساحل؟
حاروت؛ احم اه
امل؛ كله يتفضل على اوضته و سيبونا انا و حاروت لوحدنا
ذهب الجميع ماعدا سانثير
شامل؛ ممكن افهم حضرتك واقفة ليه
سانثير؛ انا؟!
شامل بعصبية؛ اومال امى
سانثير و هى تجرى؛ طالعة و الله طالعة
ثم نظر لحاروت و لم يكد يكمل كلامه حتى قال له حاروت؛ عارف هتقولى ايي بس انا جيت هنا لما عرفت ان حور جت
نظر لهشامل و ابتسم؛ بس انا مكنتش هعاتبك ولا هعاقبك
حاروت باستغراب: نعم؟!
شامل؛ زى ما سمعت و علفكرة انا كدة كدة كنت هفرج عمك حسن سير و سلوك لكن يبدو كدة ان الحب عندك أهم من القانون
حاروت؛ محستش بنفسي و انا بكسر القانون كل اللى كنت بفكر فيه هى حور
شامل: جميل جدا كمل
حاروت؛ مش عارف يا بابا حور الوحيدة اللى خطفت قلبي و عقلى من اول ما شوفتها بقيت بعمل حاجات غريبة اتحجج عشان اشوفها و بيبقى عندى استعداد امسح ايي حد يضايقها من على وجه الارض بحس بحس انها
شامل؛ حتة منك مش كدة
حاروت؛ اه حتة منى
شامل طب هسالك سؤال
حاروت ؛ اتفضل يا بابا
شامل؛ تختار انهى يا حاروت الحب ام الملك
حاروت؛ ال
و قبل أن يجيب حاروت دق الباب فجاءة
ذهب حاروت لفتح الباب و
شامل: مين يا حاروت
حاروت: معرفش يا بابا حد عايزك
ذهب شامل للباب و صدم عندما وجد تلك المرأة على الباب
شامل: امنية؟!

يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (روايه الملك ام الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *