روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد البارت الخامس

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الخامس

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الخامسة

(الي جاي 🔥صلو ؏ النبي♡)
محمد: نزل ودخل بيت ايهاب القط وخبط
نوسه الشغاله فتحت:ايوا مين
نوسه: اتفوضل يحج ودخلتو(هي عرفاه لانهم قرايب)
محمد: دخل قعد
ايهاب: نوسه قالتلو أن محمد ابن عمو جه نزلو
محمد: قام هي فين يواد عمي
ايهاب:اهدا يواد عمي هي كويسه
محمد: طيب وروح
ايهاب: البنيه الي امعاها فوج اهدا
ومفيش حاجه حتوحصل عاد متخافش
محمد: ماشي يواد عمي هنوطمن عليها برضه
ايهاب: ايوا ايوا اتفوضل
وطلعو
رعد +نجوي +يزن+روح كانو واقفين قدام الاوضه
الدكتوره:طلعت
روح:جريت عليها بقلق ومحمد وايهاب والكل وراها
روح: فيها اي
الدكتوره: اطمنو هي كويسه بس في شبه كسر في كاحل رجليها وفي جرح في أيديها هي الضغط عندها واطي هي بتشرب قهوه بكميه فظيعه جدا يحج لازم تقلل النسبه دي
رعد:ماشي يداكتوره متشكرين
الدكتوره: الشكر لله وحده يا رعد بيه نا كتبتلها علي حبت ادويه تاخدهم ومتتحركش لمده اسبوعين اقل حاجه عشان رجليها
نجوي: ماشي يدكتوره يزن وصل الدكتوره
يزن: حاضر وراح يوصلها
بعدين كلهم دخلو لريتال
روح:راحت حضنتها ريتاا حبيبتي الف سلامه عليكي أن شالله انا يارب وانتي لا يقلبي
ريتال: بتعب متقوليش كدا
محمد:الف سلامه عليكي يحبيبتي
ايهاب: الف سلامه عليكي يبنيتي
ريتال: الله يسلمكم جميعا يارب
رعد: ببرود الف سلامه عليكي
ريتال: بتعب وهدوء الله يسلمك
نجوي :سلامتك يحبيبتي
ريتال: الله يسلمك
محمد: طيب ياجماعه متشكرين جوي ولله ومتشكر يرعد يولدي تعبناك امعانا
رعد.:متجولش اجده يعمي دي الجصول بردك
محمد: وانت جصيل يولدي
رعد: طيب نسيبها تستريح شويه
محمد:لاه لاه نا هخلي خالها يجي يشيلها ونروحها عشان تبجي مستريحه
رعد: ازاي بس اجده يحج الداكتوره قالت إن لازم تستريح ومتتحركش خليها لحد متخف
ريتال: لا لا
ايهاب: يومين وامشي يبتي براحتك بس عشان احنا خايفين عليكي عاد
ريتال: شكرا يعمو
ايهاب: احنا نسيبك تستريحي
روح: لا نا مش هسيبها عشان لو عاوزه حاجه
محمد: مينفعش
ريتال: سيبوها نا مبعرفش اقعد من غيرها يجدو
محمد: ماشي يحبيبتي اهدي
بعدين الكل طلعو وسابو روح معاها
روح: هجيلك اهو
ريتال: رايحه فين
روح: هروح اجيب لبس لينا عشان مينفعش نقعد كدا
ريتال: مش دلوقت خليكي معايا
روح:حاضر
ريتال: نا رجلي بتوجعني اووي وأيدي
روح: بحب معلش يقلبي إن شاء الله هتبقي بخير
ريتال: إن شاء الله هو نا جيت هنا ازاي
روح: اسكتي شوفتي التؤام القمر دول
ريتال:اه
روح: رعد ولا واحد فيهم بقي شالك والتاني خدني واخد الاحصنه وداها أما التاني جابك هنا ع الحصان وشالك
ريتال: بجد يعني لمسني
روح:بصراحه لا دا حته كان بعدك عن جسمو حبه وبصراحه الاتنين قمر اووي
ريتال: ولله هو في واحد فيهم قمر اووي والتاني غلس اووي
روح:بضحك يهبله الاتنين نفس الشكل
ريتال: اه
روح: طيب شكلنا هنطول هنا
ريتال: لا يستي دا هو يومين ونمشي من هنا
روح: اما نشوف
بعدين بيفضلو يقعدو يتكلمو حبه
تحت
محمد: ولله منش عارف اجولكم اي
ايهاب: متجولش يواد عمي بيتك اتنورني في اي وجت اتحبو وحفيدتك في عنينا وعلي راسنا
محمد: متشكر جوي يواد عمي نا لو أجدر اشيلها كنت خدتها بس انت عارف
ايهاب: أما تخف ابجي خدها بس عشان متتعابش اكتر يواد عمي
محمد: طيب نا همشي نا بجي عشان البيت لوحدو
ايهاب: منتا منورنا يواد عمي
محمد:لاه لاه نمشي وابجي اجي بكره
ايهاب: ماشي يولد عمي
بعدين محمد بيمشي
نجوي: يا نوسه يا نوسه
نوسه: ايوا يستي
نجوي: اعملي الاكل يلا
نوسه: حاضر يا ستي
رعد: يا حجه خليها تعمل فروجه عشان البت دي
بجوي: حاضر يحبيبي واعملي فروجه يا نوسه
نوسه: حاضر
رعد: شكرا يماما
نجوي: حبيب ماما انت
بعد مرور ٣ ايام
ريتال: روح
روح: نعم
ريتال: عاوزه انزل نا زهقت
روح: استني انادي لرعد ولا ليزن يشيلوكي
ريتال: لا يستي نا بتكسف لما رعد بيشيلني هو أو اخوه ننزل احنا احسن
روح:طيب مين هيشيلك حالن
ريتال: محدش نا هنزل لوحدي
روح: يبنتي رجلك لسه مخفتش
ريتال: متخفيش
روح: منا قلتلك كدا برضو ساعت مكنا راكبين الخيل قلتلي لا وعاندتي
ريتال:خلاص بقي
بعدين سندت علي روح وقامت عشان تنزل
ريتال:بوجع اهههههه
روح:بخوف يبنتي هتتعبي
ريتال: بوجع يستي خلاص بقي
روح: ماشي
بعدين سندت عليها وطلعت ونزلت ع السلم
نجوي: كانت قاعده وشافتها يبنتي هتتعبي اكتر لي مشيتي حالن
ريتال: بتعب عادي بقي
نجوي : نادت لرعد يا رعد يا رعد
رعد: جه هو ويزن نعم
نجوي: فين رعد الله يخربيتكو لغبطوني خالص
رعد: نا رعد
يزن: ونا يزن في اي يماما
نجوي: رعد شيل ريتال نزلها عشان هي تعبانه
رعد:بص ع السلم لقاها بتنزل راحلها
ريتال: نا هنا شكرا
رعد: ببرود انتي قومتي لي يعني كنتي ناديلي أو نادي ليزن
ريتال: شكرا
رعد: راح شايلها بس مكنش مخليها تلمس جسمو
ريتال: قلتلك شكرا
رعد: اتكلم في ودنها استكي بجي وانتي مبتسكتيش عاد وزي الفروجه الي مبتبطلش بجبجه
(ملحوظه فروجه يعني فرخه وبجبجه الي هي بقبقه الفرخه يعني )
بقلم حبيبه محمد
ريتال: 😳ولله
رعد:مردش عليها وراح قعدها ع الركنه
نجوي: شكرا يحبيبي
رعد: بهدوء العفو يلا يزن
يزن: يلا الاخت الي هناك دي عاوزه حد يشيلها هي كمان ولا اي
روح:هااا لا لا شكرا
يزن: ماشي ومشي هو ورعد
ريتال: شكرا اووي يطنط ولله فين فيروز
نجوي: فوق
ريتال: أه
(ملحوظه هي وروح اتعرفت علي فيروز ونجوي وبقو بيحبو بعض وبقت صاحبه فيروز هي وروح)
فيروز: مين بيجيب في سيرتي
ريتال: انا
فيروز: راحت حضنتها قلبي ياناس الي بتسأل عليا
ريتال: بتعملي اي
فيروز: رايحه ليزن
ريتال: لي
فيروز: عادي هاخد منو فلوس 😹
ريتال: منتي معاكي فلوس عاوزه نا معياا خدي عادي يقلبي
فيروز: بحب لا يقمر نا بحب اغلس علي يزن ورعد بس رعد مبيهزرش معايا يزن بس
ريتال: مهو باين
فيروز: بضحك اه اسكتي ليسمعنا
ريتال: اه
نجوي : طب اخلي نوسه تعمل حاجه تسليكو يحبايبي
فيروز: اه اه خليها يماما
نجوي: حاضر يحبيبتي وراحت المطبخ
فيروز:قولي بقي يست ريتاا مالك انتي وروح
ريتال: مفيش في اي
روح: مليش ولله يبنتي
فيروز: قلدت رعد مش عليا يبت الجط
ريتال: فضلت تضحك جامد بتعرفي تقليديه اووي
فيروز: عيب انا فيرو
ريتال: طيب وانتي عامله اي في كُليتك
فيروز :كلو تمام وانتو
ريتال+روح:كلو تمام التمام برضو
بعدين نجوي بتجيب ليهم فشار وبيبس
ريتال:شكرا أوووي يطنط
نجوي:العفو يقلب طنط ارتاحي انتي
ريتال:نا مرتاحه ولله
فيروز:طب هروح نا ليزن بقي
روح:ماشي
فيروز:مشيت
نجوي:يا ريتاا
ريتال:نعم
نجوي:منفسكيش تتجوزي
ريتال: لي يطنط
نجوي:لا عادي بسأل
ريتال:لا لما اخلص تعليمي يطنط إن شاء الله وهو يجي بس ابن الحلال ويبقي ربنا يسهل
نجوي :يعني لو العريس جه هتجوزي
ريتال:مش عارفه يطنط بس في اي
نجوي:هااا لا مفيش يحبيبتي
عند فيروز
فيروز:يا يزني
يزن:اسمي يزن عاوزه اي
فيروز:بزعل بقي كدا يزيزو ماشي خلاص ولسه هتمشي
يزن:شدها عليه وفضل يزغزغها
فيروز:كانت عماله تضحك لا خلاص بقي خلاص بطني وجعتني
يزن:ماشي في اي
فيروز:عاوزه فلوس يقلبي
يزن:امشي يبت انتي مش امعاكي فلوس
فيروز:اه
يزن:بدك اي غير الفلوس
فيروز:نفسي أخرج معاك
يزن:لا احنا في الصَعيد ونتي عارفه
فيروز:بس كلو عارف اني اختك ييزن
يزن:لا يفيرو الي عنديي جلتو وخولاص خلوصنا بجي ويلا روحي من جدامي عاوز اشتغل
فيروز:ماشي ييزن ومشيت وهي زعلانه
يزن:كان نفسو يخرج معاها بس وراه شغل وعشان هما في الصعيد
فيروز:راحت عند ريتال وروح
روح:راحتلها مالك يقلبي
فيروز:طلعت فوق وروح طلعت معاها
فيروز:يزن مش راضي يخرجني معاه خالص 🥺ونا همشي كمان كام يوم هرجع مصر يروح
روح:متزعليش يقلبي
فيروز:كل مره يقولي لا نا زهقت 🥺
روح:يقلبي متعيطيش نا هروح اتكلم معاه
فيروز:لا يروح مش هيرد عليكي اصلا
روح:متخفيش يقلبي هروح اتكلم معاه
فيروز:ماشي 😟
بعدين روح نزلت راحت مكتب يزن
روح:خبطت
يزن:ادخل
روح:دخلت مش انت يزن برضو
يزن:لا نا رعد
روح:طب تمام شكرا
يزن:خدي هنا
روح:اي
يزن:نا يزن
روح:ولله
يزن:ولله نا يزن ودا مكتبي
روح:ماشي عاوزه اقولك بقي انك بومه ومعندكش قلب
يزن:بعصبيه انتي جولتي اي يبت انتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *