رواية أسيرتي المتزوجة الفصل العاشر 10 بقلم مريم الشهاوي
رواية أسيرتي المتزوجة الفصل العاشر 10 بقلم مريم الشهاوي
رواية أسيرتي المتزوجة البارت العاشر
رواية أسيرتي المتزوجة الجزء العاشر
رواية أسيرتي المتزوجة الحلقة العاشرة
عز جمد وعروقه بارزه ف رقبته وقال بوجع/الشخص دا هو انا
مرام اتجمدت وبرقت /انت اي يا عز ؟
عز/يمكن عشان الدقن والشعر معرفتينيش بس هو دا انا انا الي انقذت ابوكي بس مكنش اعرف مين الي حاطه ف المخزن دا وولعه واول مره اعرف انه كان ابويا الفاضل
نظراته كانت سخرية وكإنه بيضحك على كلامها والي قالته
عز بمسكنه/ امي بعتتني يوميها للمكان دا بس معرفش ليه اكيد عشان الموقف دا واني انقذ ابوكي الفاضل وانا انقذه وانت بكل سرعه روحتي ومو*تي ابويا قدام عيني وولع*تي المخزن عليه وانت فكراني هصدق ان ابوكي الطيب الجميل كان ضحية ابويا وامي ف يوم انت بعد كلالي عملتيه فيا دا انا مبقتش بصدق منك حرف واحد مين قالك اني هصدق كل كلامك دا ها
مرام/انت مش مصدقني بعد كل دا
عز(انا سيبتك تتكلمي براحتك لان ابويا فطمني انت هتقولي اي وهتطلعي ابوكي برئ عشان بس تخرجي من تهمتك
مرام بصتله/كنت عارفه انك مش هتصدقني لانك زي ابوك مبيثقش بحد بسهوله بس كنت عامله حساب اني كنت حبيبتك ف يوم من الايام وانت هت….
عز سابها ونزل وهو مخنوق مش عارف يصدق مين بس منظر ابوه وهو بيتقتل قدامه ظهر ودا خلاه يقوى وخرج يوميها ومرجعش غير اخر الليل
مرام نزلتله وهو كان بيشرب مايه
مرام(اتهرب يا عز زي ما ابوك عمل خون واتخدع وانت نايم على ودانك انتقم منغير ما تفهم اعمل كل دا
عز/مرام ادخلي اوضتك انا مش ناقصك
مرام/انت مخدوع ف اخوك يا عز
عز بلا مبالاه/عارف
مرام بصدمه/عارف!
عز/ليان اصلا حامل من عمر مش من كينان
مرام/انا عارفه دا بس كنت خايفه اقول لاخويا بس انت…..
عز مسك مرام من ايديها شدها جامد ودخلها الاوضة وقفل عليها ومرام طول الوقت دماغها بتروح وتيجي ف الموضوع
عمر جيه وكان باين عادي وعز بيتعامل ومش مبينله انه عرف
عمر/ليان عندي يا عز وانت مرام عندك
عز/وبعدين؟؟!
عمر/وبعدين اي ماهي باينه اهي اتجوز مرام واخلص وانا هتجوز ليان وزي مابيقولو ندخلهم ف الجحيم اكتر زل واهانه ومحدش يقدر يقولك حاجه دي هتبقى مراتك
عز/حلوة فكرة الجواز دي بس ليان حامل يا عمر
عمر بتوتر/مهو دا الشغل الصح ياخويا اول ما ليان تخلف اعزبها ف ابنها وانتقملك منها
عز /مفيش مانع عندي خلاص اتفقنا
عمر مشي ومرام كانت نايمه ف اوضتها عز دخل عليها وهيه قلقت من اقل صوت
عز/انت نمتي ليه المفروض تقعدي تفكري شوية ف قصه تانيه عشات القصه دي مدخلتش دماغي المهم يا قمورة جهزي نفسك بكره هنتحوز
مرام بصتله بفزع /انت بتقول اي يا عز موت*ني احسا من اني اتجوزك
عز ابتسم/مهو انا عاوزك تتعذبي ولو مو*تك هترتاحي
مرام بدموع/هرتاح اي يا عز انت عذبتني كفاية كينان كانت الحاجه الوحيده الي فضلالي وانت مو*تها
عز /انا مش باخد رأيك
مشي من الاوضة ومرام باقت بتفكر ازاي تهرب من الحوار دا وبتعيط
طلع النهار على ابطالنا ومحدش فيهم كان نام من كتر التفكير
عمر مع ليان الي تعب الحمل كان مأثر على منظرها لانها ف اخر شهور الحمل
عمر/خلاص يا حببتي النهارده بليل هنتجوز ليان حضنته وهو حط ايده على بطنها وابتسم/متقلقيش ابننا هيتربي ف وسطنا
ليان حضنته وباس*ته وهو بادلها
عند مرام
مرام على العصر نزلت ملقتش عز وقعدت ف الصالون مستنياه
وعلى بليل كان جيه ومعاه المأذون
مرام/اي دا؟؟ انت لسه مسمعتنيش
عز/وانا قولت مش هاخد رأيك
مرام/مش قادرة استوعب دماغك دي عز انت لسه مفهمتش حاجه والله
عز بابتستمه حط اؤده على وشها/يلا يا حببتي كده هنتأخر على المأذون
مرام /يا عز افهم
عز/افهم اي
مرام بلعت ريقها وحاولت تسيطر على اعصابها وقالت /انامتجوزة يا عز
عز ابتسم/العبي غيرها
مرام بجديه/والله متجوزة ومعايا ابن
عز حس بجديه ف كلامها وبصلها بصدمه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية أسيرتي المتزوجة)