Uncategorized

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريهام جمال

  رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم ريهام جمال

وانا مش هتنازل عن المحضر الا بشرط واحد والشرط ده هو 
كلو التفت بلهفه علشان يعرف الشرط ده ايي 
زين يكمل :اني هتجوز بسمله 
بسمله لما سمعت الكلمه دي اتخشبت ف مكانها وكأنها اضربت بالنار 
واادي الظابط ادهم واقف مصدوم من شرط زين (أنه كان لسه قلبو هيدق لبسمله وزين نهي عنو الفكره دي 
ريم بدأت تبص ع اختها برعب … وخايفه ع حالها 
محمد بقا بيبص لزين نظره الي هو (انت اتجننت )
ام بسمله الي شايفه انها هتخسر بنتها وجوزها 
… قد اي القرار صعب …قدام قلب الام علشان تنقذ جوزها تضحي ببنتها … وعلشان تنقذ بنتها ..تضحي بجوزها 
بسمله من جواها لو .. وافقت يبقا رميت نفسي ف النار .. ولو رفضت وسكتتت قالت ..ب بابا هيفضل مسجون … وتكمل لا انا مستحيل اوافق لا … بس .. بس بابا 
واخيرا قطع الظابط ادهم الصمت وقال : استاذ زين فكر تاني و.  
قاطعو زين ببرود وابتسامه نصر :ده الي عندي … اظن لو لو فعلا خايفين عليه … تنفذو .. ولو مش خايفين بقا .. ياعالم …محاول قتل زين الالفي تفتكر ياحضره الظابط كام سنه (قاصد أنه يستفز بسمله ) ممكن 10… ممكن20 ممكن ااااا وسكتت قبل مايكمل جملتو .. مؤبد 
سمعت بسمله الكلمه دي والتفتت لي اخيرل وقالت بصوت يعتبر ف زمه الله : ملكش دعوه ببابا بصيغه تهديد 
زين وهو بيبيصلها نظره …هندمك انك هربتي 
سكتت بسمله قبل جملتها الي نزلت ع قلووب كل الي واقفين وهي بتنزل راسها بحسره ع حالها 
… انا موافقه ???? 
زين ودق قلبو من الفرحه وشعور بالنصر كده (الفانز :حسبنا الله ????)
ريم :انتي…انتي بتقولي ايييي يابسمله … عايزه تنهي نفسك بنفسك لا طبعا 
ام بسمله وف نااار ف قلبهااا  وكأن نزل عليها الصمت …هتقول اي بعد الي سمعتوو والي شافتو 
محمد وهو يوزع نظررات بين زين وبسمله الي هو كان هيتجنن من الي بيحصل 
وعندك الظابط ادهم الي يعيني ده اتصدم 
كملت بسمله برعشه خوف :بس زي مانت قولت شرطك … انا ليا شرطي…. تخرج بابا الاول وتتنازل عن اقوالك الي هي اساسها كدب وظلم اصلا 
زين :موافق 
الظابط ادهم :احم …. اظن الموضوع اتحل كده يجماعه … عن اذنكو …. 
محمد وراح ناحيه زين وبصيغة عتاااب :زيييين انت اتجننت الي هببتو ده 
بسمله وهي بتبص لزين الي عينو ممش مفارقاها وهي بتتخيل انواع العذاب والوانو بما هتتجوزو … معقوله ….معقوله اكتر شخص بكررهو ف حياتي …. يبقي جوزززي ….
ام بسمله ورجلها خلاص عجزت أنها تشيلها قعدت ع الارض ف المستشفى وبدأت بالعياط بحسره ع بنتها  
وريم الي هتجنن من كلام اختها وراحت ناحيتها وبصراخ هيستري سمع المستشفى كلهاااا :بسملااااااه انتييييي اتجننننتييييي عايزه ايييييي حرااام عليكيييي ليييي وافقتيييي …لييييي 
بسمله وهي بتعيط ومش ماسكه نفسها :……….
………….
طبعا وسائل الاعلام مش هتسييب حاجه غير وهتقولها …. 
احمد وهو بيشرب القهوه وبيتفرج علي الشاشه (الاخبار بقا وكده )
وف وسط الهدووء اتفزع من الي اتقال وقلب القهوه وكان الاتي 
حيث بعد اشاعه عن قتل رجل الاعمال زين الالفي صاحب شركات الالفي وجد هو وصديقه ف مستشفي*****وكان سليم معااافي … وقامت النيابه بدورها ف التحقيق في قضيه محاوله قتله ….
احمد بصرااخ :عاااااااااااايششششش ……ازااااااااييييي …. لااااااااا مستحييييييييل وبدأ يكسر ف كل حاجه حوااليه 
……….:مالك ياباشا بس ف اي 
احمد بنظرات مش بتبشر بالخييير ومسكو من ياقه قميصوووو 
لسه عاااااااييييش. … انت قولت انك شفتو ميييت بعينك …. انا … انا … هقتلك وبدأ يديلو كام ضربه جمداان (تقولش جون سينا يانااس ????) 
……….: والله …. انا شفتو بعيني يابييي . اناااا وهووووب واحده ف وشو … ااااااااه ….. همووووت …. ارحمنيييي 
احمد كان م شايف قدامو ???? وانزل ضرب لحد مالتاني اغمي عليه 
التاني يسكت لااا سابو لحد ماوقع ف الارض وبدء يكمل عليه حبه شلاليط …. (الراجل بينوع قايم بالواااجب ????????)
……….
بسمله بعد أن تبص نظره اخيره لزين ملياانه كرره واحتقار مع خوف 
راحت قومت امها …ومششييت 
زين وهو يشوف اخر خطوووات ليها قبل خروجها .. هتبقي مراتي … اهو يابسمله … انا بتهربي منييي أما نشوف )
الاء وهي ماشيه ف الشارع خبطت ف واحد 
….:ااأااااه م تحاسبي ….
الاء بعتذار :انا اسفه و… هم الاتنين بصوت واحد 
الاء:هو انت 
سيف :هو انتيي 
سكتتوو شويه وكملو 
الاء:انا 
سيف :انا 
الاء :يوووه …. وكملت بسرعه قبل ما يتكلم … أما اسفه مكنتش اخده بالي ..
سيف (شكل توم لما عينو بتطلع قلوووب 
هاااا ولا يهمك ويكمل بخباثه …..ااااه يارجلي 
الا بنبره قلق :انت.    انت كويس ؟
سيف وهو بيمثل انو موجوع : ايوااااااا اهااا متاخديش ف بالك 
الاء :لا ازااي اكلم دكتوور ؟
سيف : لا لا مفيش داعي انا كوييس دلوقتي بس …..
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *