رواية ملاكي الحارس الفصل الرابع 4 بقلم سمر أحمد
رواية ملاكي الحارس الفصل الرابع 4 بقلم سمر أحمد
رواية ملاكي الحارس البارت الرابع
رواية ملاكي الحارس الجزء الرابع
رواية ملاكي الحارس الحلقة الرابعة
_فيه جنبك على ايدك اليمين كشاف قديم نوريه بسرعة
_فضلت حور تلتفت حواليها زى المجنونة ايوووووووا الصوت ده سمعته قبل كدا :- انت اللى انقذتنى من الولاد صح
_مفيش وقت نورى الكشاف بسرعة
_نورت حور الكشاف وفعلا كان فيه حشرات وتعبان هو مكنش جاااي يقر*سها أو يلدغها بس عشان الجو كان ضلمة فموجودين ف كل مكان ،اول مانورت الكشاف كل حاجة جريت
_حور:- لتأنى مرة تنقذنى بجد شكررررررا ليك بس انت مين وعرفت انى هنا ازاى انت فيييييين طيب
_مش مهم المهم ان الباب مفتوح ويلا اخرجى بسرعة قبل ماحد ياجى يقفله تانى
_خرجت حور وهي عمالة تبص بالكشاف ف كل مكان على مصدر الصوت بس ملقيتش حد وخرجت ومشيت على اوضتها ورقدت على السرير جنب أكرم وفضلت تعيط ،اكرم بصلها باستغررررراب حضنته :- انا معرفش ليه بيحصل فيا كدا يااكرم انا عمرى مافكرت اأذى حد ومن كتر العياط نامت وهي ف حضنه صحيت الصبح وراحت على المطبخ عشان من هنا ورايح قررت انها هي اللى تأكل اكرم دخلت ايمان المطبخ وبصدممممممة:- ايه اللى جااااااابك هنا ومين اللى خررررررجك
_حور:- قدرى ونصيبى ويلا بقا وسعى عشان اروح أفطر جوزى واول مادخلت حور الاوضة لقيت الممرضة اللى بتدى العلاج لااكرم اتوترت واكرم مش راضى ياخد العلاج
_حور:- انتى بتعملى ايه ومالك وشك قلب كدا ليه أما شوفتينى ؟؟!
_الممرضة :- لاااااء مف….مفيش وانا بس بديله العلاج وهو مش راضى ياخده
_حور:- خلاص هاتيه وانا هديله العلاج بنفسى
_الممرضة:- لا انا اللى هديه دى شغلتى
_حور بعصبية:- وانا مراته ويلا بقا اطلعى ووقت مااحتاجك هناديلك
_الممرضة بخبث :- بس لازم تديله العلاج مهما يرفض لانه مش عايز ياخده ودا لمصلحته أنه ياخده فاهمة
_حور :- تمام
_خرجت الممرضة ووقفت عند الباب
_حور:- انتى واقفة تعملى ايه هو انا بتكلم هندى وقفلت الباب ف وشها ومسكت شريط البرشام واتجهت ناحية اكرم ،اكرم قفل بوقه وبصلها بحزن
_حور:-متخفش مش هديلك البرشام قبل مااعرف ده ايه وليه الممرضة مصممة انك تاخده فيه حاجة غلطت ولازم افهمها ،خدت حور برشامة ف كيس صغير وصورت العلبة والشريط عشان تنزل تشوفه ف اى صيدلية ،راحت صيدلية قريبة ..
_حور:-لو سمحت عايزة اعرف العلاج ده لايه
_الصيدلى باستغررراااااب :- لاء بصراحة البرشام ده مش عندى واول مرة اشوفه
_حور استغربت اكتر :- تمام شكرا
_راحت حور صيدليه واتنين وتلاتة بس موصلتش للنتيجة وبالرغم من صغر سنها بس كانت فاهمة وقررت تمشى تحلله ف معمل مشيت المعمل :- لو سمحت عايزة أحلل البرشام ده واعرف ايه تأثيره وليه بنديه للمريض
_حاضر بس النتيجة بكرة بإذن الله ف نفس الميعاد تعالى خديها
_حور تمام
____في بيت حازم _____
_بقولك ايه انا محتاج فلوس ومش زى اللى بتبعتيهم كل مرة انا عارف أن بنت زنات اتجوزت جوازة انما ايه فلة ،لو مجهزتيش فلوس بكرة هاجى اقول لحازم كل حاجة فاااااااهمة
_سعاد:-_هو انت كل يومين تاجى تاخد فلوس مش بتشبع الله يخربيت اليوم اللى جمعنى بيك يلا امشى احسن حد يشوفك
_بكرة زى دلوقتى تكون الفلوس جاهزة سلام
_يوسف :- هو كان فيه حد هنا حاسس انى سمعت صوت حد
_سعاااد بخوووف:- لاااء لاااء دا صوت التلفزيون
_ يوسف:- طب انا عايز فلوس عشان خارج مع اصحابى
_سعاد:- هو كل يوم فلوس فلوس خد يايوسف خد الفلوس
_خد يوسف الفلوس وفضلت سعاد تفكر ازاى هتجهز مبلغ كبير :- انا لازم اروح لبيت حور وبسبب اللى عملته اكيد هيدونى حاجة اكيد منا عارفة نوياهم،مشيت سعاد لبيت حور
__ف قصر لطفى___
_كوثر:- ايه اللى جابك هنا يابت مش كفاية اللى حصل امبارح بسببك
_سعاد:- حصل ايه بس
_كوثر:- بنت جوزك طلعت بنت بنوت يختى وجبتلنا البوليس
_سعاد عشان تطلع نفسها من الحوار غيرت الموضوع:- بصى انا هجبلك من الاخر وعارفة انتوا عايزين ايه وعارفة كمان انكم عايزين تتطفشوا حور وانا عندى الخطة لده كله
_كوثر:- وايه اللى يخلينى اثق فيكى
_سعاد :- ركزى معايا وانا هثبتلك ده بس طبعا كله بمقابل
_كوثر:- نخلص منها وهنفذلك كل طلباتك
_سعاد :- اتفقنا تعالى بقا اقولك هنعمل ايه …..
____في المعمل____
_حور:-ها يادكتور وصلت لايه وايه نتيجة التحليل
_الدكتور:- للاسف البرشام ده عبارة عن سم مميت ملوش اى اثار أو اى علامات على المريض ،يعنى لو المريض اتعمله تحليل حتى مش هيظهر ف التحليل ،دا سم بيموت الشخص بالبطئ وبعد مايموت برضو مش بيظهر سبب الوفاة وبيبان أنه مات موتة طبيعية وادى التحليل
_خدت حور التحليل وهي مصدووومة وهي بتفكر هتعمل ايه ومين ياترى اللى عايز يقتل أكرم وليه ،،وصلت البيت لقيت ملك وليان وأميرة قاعدين وبيشربوا عصير
_اميرة بمكر ودموع كاذبة :- بصى ياحور انا بعتذر واسفة جدا على اللى حصل عارفة انى غلطانة سامحينى بالله عليكى
_ملك:- وانا كمان اسفة نتمنى تسامحينا ونبدأ صفحة جديدة مع بعض
_حوربنية سلمية:- مسمحاكم
_ملك بخبث وغمزت ل ليان وأميرة:-حيث كدا لازم تشربى معانا عصير عشان نتأكد انك سامحيتنا
_حور:- حاضر مش هزعلكم ،وبعد ماشربت العصير
_ليان :- ماما عايزكى فوق ف اخر أوضة على ايدك الشمال شكله موضوع مهم
_حور :- خير ،تمام انا مشيالها
_دخلت حور الاوضة وفجأة الباب اتقفل عليها فمركزتش وكان فيه حد قاعد على كرسى بس مديها ضهره بالكرسى ومش شايفة كويس تحسب اللى قاعد ده ايمان مرات اخو لطفى ،مشيت لحد الكرسى وفجأة لقيت الكرسى لف وقام واحد من على الكرسى صووووطت حور وجريت عشان تطلع لقيت الباب مقفول عليها سحبها وشدها على السرير
_حووور بترجى وخووووف :- مش هسيب اللى حصل من عشر سنين يحصل تانى ابووووس ايدك سيبنى بالله عليك
_اسيب مين ياقطة اخلص اللى جاى اعمله وبعدها اسيبك
_حست حور بأنها بدأت تدوووخ وهنا اتاكدت أن ده تكرار الماضى وقبل ماتقع على الأرض وهي بتحاول تهرب:- ابووو…….وووووو…..س ايدك سيبنى ان…ت…مينييي…ن ،وبعدها وقعت علطول خدها وحطها تانى على السرير وقرب منها وفتح زراير قميصه وخلعه وقرب منها اكتر وبدأ يفتح سستة الفستان و………..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية ملاكي الحارس)