روايات

رواية ملاكي الحارس الفصل الخامس عشر 15 بقلم سمر أحمد

رواية ملاكي الحارس الفصل الخامس عشر 15 بقلم سمر أحمد

رواية ملاكي الحارس البارت الخامس عشر

رواية ملاكي الحارس الجزء الخامس عشر

ملاكي الحارس
ملاكي الحارس

رواية ملاكي الحارس الحلقة الخامسة عشر

_سعاااد بصررررراااااااخ:- لااااااااااااء وغمضت عيونها وبعدين محستش بأى وجع اتفاجئت سعاد فتحت عيونها لقيت د*م بس طالع من ايد حور اللى مسكت السكينة من ايد باباها :- مينفعش تو*سخ ايدك في وحدة زيها
_حازم:- ايه اللى جااابك هنا يابنت زنااات وبعدين زق حور انا لازم اقتل*ها ورفع أيده مرة تانية عشان يخبطها ،ف اللحظة دى دخل الظباط اللى شعبان متفق معاهم
_نزل السكينة …قولتلك نزلها
_حازم :- انا بغسل عارى وده من حقى
_وهل كان من حقك تق*تل إنسانة بريئة من سنين
_حازم:- تقصد ايه زنااات دى وحدة خااااينة دخلت شوفتها بعنيا في حضن واااحد تانى
_شعبان:- ا مراتك كااانت بريئة مخانتكش ،ايوا انا كنت الشخص اللى كان مع مرااتك وف اوضة نومك وده كان باتفاق وتخطيط سعاد ،حتى الرسالة اللى وصلت سعاد من زنات كانت سعاد اللى بعتاها من تلفون زنات لنفسها ،مراااتك بريئة ومظلووومة ……وبدأ يحكيله بالتفصيل اللى حصل وليه هو ساعد سعاد وحااازم واقف مصدووم ومش قادر يستوعب
_سعااد:- دا كدااااب دا كداااب دا بيعمل كدا عشان متقتلهوووووش
_حور:-لاااء مش كداااب امى كانت بريئة انا شوفت كل حاجة بعنية وانا صغيرة
_اكرم ببرووود :- كداااب هو برضو اللى كداااااب ،اوك تعالى نشوف كدبه وبعدها فتح تلفونه وخلى سعاد وحازم يشوفوا وكل حاجة منشورة على النت من تسجيلات وهما بيخططوا واعترافات ليها وهنا مقدرتش تنكر
_سعااااد بانفعال:- ايوووووووا انا اللى عملت كل ده ،بس دا كله بسبب الزفت*تة اللى اسمها زنات ,كنا صحيح اقرب اتنين

 

 

اصحاب بس هي مراعتش مشاعرى أما أطلقت وكانت كل شويه تحكيلى عن حياتها السعيدة وجوزها اللى مفيييش زيه ،اشمعنى انا يحصلى كدا وهي لاااء ،ليه محطتش نفسها مكانى بس انا بقا حطيت نفسى مكانها، انا اللى عملت كل ده وبعدها بصت لحور:- حتى انتى كنت عايزة اتخلص منك عشان كنتى اكبر خطر ودليل ضدى لان كنت عارفة انك شوفتى اللى حصل ف اليوم ده وقت مادخلت عليكى وكان جسمك بيتنفض مكنتش عارفة وقتها هل انتى شوفتى من البداية ولا وقت ماابوكى قت*ل امك بس فكنت لازم اتخلص منك وكنت عارفة انك بنت بنوووت كمان بس انا اللى قولت لابوكى كداعشان اخلص منك
_حور:- وللاسف منجحتيش لان اللى حصل دلوقتى كله كان خطة عشان نكشفك
_قربت منها سعاد :- انتى السبب ف ده كله؟!!!انا لازم اقتلك
_حاااازم ابعدى عن بنتى ي**** إياك ايدك دى تلمسها فاااهمة ،بقا انتى إلى خليتنى اقت*ل إنسانة ملهاش ذنب ،ازاى هقدر اعيش بالذنب ده طوول حياتى ,بس لااازم تحصليها ياسعاد
_ قولتلك أبعد الزفتتتة دى ،خد الظابط منه السكينة ورماها ،كل واحد هيتحاسب على اللى عمله ،وبعدها خ*لع الظباط لبسهم )البدل اللى بيلبسها الظباط) وبكدا تكون الخطة نجحت وظهرت الحقيقة
_شعبان بصدمة:- يعنى انتوا مش ظباط ؟؟؟!طب والقت*يل؟؟!
_ دخل البيه:-كله كاان خطة اكرم بيه عشان نقدر نخليك تساعدنا
_شعبان:- انت مممووووتش ؟؟!
_منا قدامك اهو

 

 

_بعدها بقا دخل البوليس الحقيقى ببلاغ من اكرم :- خدوهم على البوكس
_حازم :- استنوا شويه معلش وبعياط:- اسف يابنتى اسف مكنتش اعرف ده كله سامحينى ، وبحسرة وقهر انا لو عندى أمنية وحدة ف حياتى هي انى اخرج من السجن واعوضك عن كل اللى فاااات وجرى عليها وخدها ف حضنه،مش عايزك تكرهينى ،انا عارف انى غلطت بس اى واحد مكانى كان هيعمل كدا ،عارف انى ظلمتك ف المعاملة وضررربتك كتير وحرمتك من كل حاجة بتحبيها بس سامحينى كفاية امك مش مسمحانى
_حور:-ربنا هو اللى بيسامح ،بس برضو مجلهاش قلب ماهو ده كله كان بسبب سعاد ،خلاص سامحتك ،مسمحاااك
_دخلو السجن واتحكم على سعااد بمؤبد وشعبان وحازم سنين ويخرجو
_رجعت حور واكرم على البيت وكانت حووور طايرة من الفرحة
___بعد مرور شهر_____
_كان قاعد حور واكرم وبنات عمه على السفرة بيفطروا الباب خبط ،فتح سعيد الخدام الباب والكل اتفاجئ
_اكرم بفرررحة :- بااااااااابا

 

 

_حور:- عممممى
_كلهم وقفوا ف مكانهم
_دخل عليهم الاب وهو بيضحك ومبسوووط بس اول ماشاف اكرم واقف بدأت تعبيراات وشه تتغير ،والغضب بدأ يظهر ف ملامحه وعينه احمرت والضحكة اختفت من على وشه ،وفجأة طلع مسدس ومشى شويه ناحية اكرم..
_اكرم:- مااالك يابابا ف ايييه
_لطفى:- لااازم اقتلك ،وجه المسدس ناحية اكرم
_اكرم بصدمة :- ليييه بس يابابا ،استهدى بالله ونزل المسدس من ايدك
_بصله لطفى بحقد اكتر ضغط على المسدس و………………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية ملاكي الحارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *