روايات

رواية حياتي أنا الفصل الأول 1 بقلم نسمة سيد

رواية حياتي أنا الفصل الأول 1 بقلم نسمة سيد

رواية حياتي أنا البارت الأول

رواية حياتي أنا الجزء الأول

رواية حياتي أنا الحلقة الأولى

اشخاص الروايه
♕ عائلة الدمرداش ♕
شمس(مي عز الدين): زوجه ادهم عمرها 44 سنه لا تعمل
ادهم الدمرداش (حازم سمير) : زوج شمس عمره 54سنه يشتغل طيار
جاسر (حازم ايهاب ): ابن ادهم و شمس عمره 25 سنه يملك عياده اسنان
اسيل (نور ايهاب): بنت شمس و ادهم عمرها 19 سنه في اولي كليه

___________________________________________
♕ عائلة الهواري ♕
مجدي الهواري ( ماجد الكدواني) : راجل اعمال يبلغ من العمر 50 سنه وهو صديق ادهم في الطفوله
نادية ( بدريه طلبه) : زوجه مجدي عمرها 48 سنه لا تعمل
يحيي ( نور النبوي): ابن مجدي و ناديه 24 سنه لديه صيدليه
سهيله ( اسماء جلال) : بنت مجدي و ناديه عمرها 20 سنه في 2 كليه
___________________________________________

 

 

« باقي الاشخاص نتعرف عليهم من خلال الرواية قراءة ممتعه »

#الكاتبة / نسمه سيد ♡ كاتبه النيل ♡
#رواية حياتي إنا

PART 1
انهارده عيد ميلاد .. عيد ميلادو أحلي عيد

مين اللي انا شايفه داا .. القمر جاي من بعيد

ياللا بقي نغنيله و نصقفله وسط الدايره هاتووه

” ايه دا انتو جيتو تعالو معلش صوت الاغاني عالي عيد ميلادي بقي و مبسوطه ان عيد ميلادي دا انتو هتبقو معايا فيه انتو هتبقو جزء من حياتي عشان كدا هعرفكم بنفسي ” انا اسيل انهارده بقيت 19 سنه يمكن دي اول سنه اهلي كلهم يبقو موجودين دايما بيبقي في حد عنده شغل ومش بيجي و كمان السنادي انتو معايا هعرفكم علي كل حاجه واحده واحده بس يخلص العيد ميلاد الاول.
جاسر: يلا يا اسيل عشان نطفي الشمع
اسيل: جايا اهو
دا جاسر اخويا بحبه اوي و قريب مني تعالو نطفي الشمع و هعرفكم علي اهلي بعديها
« بعد الانتهاء من العيد ميلاد »

 

 

سهيله: اسيل تعالي كلمي طنط عايزاكي
اسيل: دي سهيله صحبتي كبرت وهي معايا اسرارنا كلها سوا…. هروح بقي اشوف ماما قبل ما اتهزق
اسيل: نعم يا مامتي
شمس: تعالي شوفي انكل مجدي و طنط نادية جبولك ايه
اسيل بفارحه: واوو الفستان حلو اوووي يا ماما ولا كانه فستان اميره شكرا اوووس يا طنط ناديه بجد حلو اووووي
꧁ جريت اسيل حضنت نادية ꧂
نادية بحب: يارب اشوف فرحتك دي علطول يا حبيبتي انتي زي بنتي
مجدي: لسه هديتي ع فكره مش عايزه تشوفيها
اسيل: لا طبعا عايزاها دا الي مش جايب هديه هفضحه
مجدي بضحك: طب اتفضلي يا ست البنات يارب تعجبك
اسيل بأنبهار: واووو بصي يا مامي دي تحفه حقيقي
ادهم: ليه كدا يا ماجد تعبت نفسك اوي
ماجد: هو انا عندي كام اسيل يعني
اسيل: شكرا يا انكل بجد. دي تحفه ….. مامي انا هطلع الهدايه اوضتي يلا يا سهيله تعالي معايا
شمس: ماشي يا حبيبتي واحنا في الجنينه
…………………….

 

 

نادية: ربنا يخليهالك يا شمس
شمس: امين يارب و يحمي عيالنا كلهم
الكل: امين يارب
مجدي: تعالي يا ادهم نخش المكتب و نسيبهم هما هنا براحتهم
ادهم: تعالي يلا احنا في المكتب يا شمس
شمس: تمام يا حبيبي هبعتلكم القهوه هناك
ادهم: تمام يلا بينا
……………………..
اسيل: انا مشفتش اندل من اخواتنا بجد شفتي الاتنين مش موجودين
سهيله: مشغولين يا بنتي ربنا معاهم
اسيل: اكيد طبعا ربنا معاهم و يوفقهم بس ذول حتي متصلوش خالص بيا ولا حتي دقيقه واحده انا مخصماهم بجد مش هتصالح بسهوله تاني
سهيله: مترخميش اوي انتي عارفه انهم بيحبوكي
اسيل: سيبك سيبك تعالي نشوف الهدايه
……………………..

 

 

⏱️ الساعه 12 بليل ⏱️

شمس: خاليكم شويه كمان
مجدي: معلش بقي عندي شغل بكرا
ادهم: تتعوض ان شاءلله
ناديه: ان شاءلله يلا تصبحو علي خير

………………………..
بعد نوم كل الي في البيت و النور مقفول
اسيل نايمه بس باب الاوضه بيتفتح براحه مع دخول شخص في الظلمه….

تفتكرو مين…؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياتي أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *