روايات

رواية عوضي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا فادي

رواية عوضي البارت الرابع

رواية عوضي الجزء الرابع

عوضي
عوضي

رواية عوضي الحلقة الرابعة

ريم بدموع ضربتو بالقلم وزقتو وبتبعد عنو
ادهم بِعد بسهولة لعدم قدرتو علي التحمل
ريم وبكل قوتها بتفتح باب الاوضه
ادهم وبيقرب ليها : متحاوليش
ريم بدموع : ا انت عامل لي كده
ادهم وبيشدها ليه ويُعنقها بعن*ف
ريم بترجي : سيبني
ادهم : هندمك يا ملك
ويقب’لها بقوة
ريم مازالت تبكي بإنهيار وتترجا له
ريم : ونبي ابعد عني انا معملتش حاجه واللهِ
ادهم بإستيعاب انها مش ملك
بيزقها علي الارض وبيخرج من الاوضه
ريم : اااه يا حيو*ان
__________________________________________

 

 

 

ادهم دخل الحمام خد دُش و رجع الاوضه لاقاها لسة في مكانها
ادهم : قومي
ريم بنظرة كلها براءه وبتبعد عنو : واللهِ ما هنام علي السرير وهسمع الكلام بس متعملش فيا حاجة
ادهم بضحك علي شكلها : انتي خايفة لي كده
ريم : ايي لا انا مش خايفه ولا حاجة
ادهم وبيقرب ليها : بجد
ريم بتبعد عنو
ادهم بيحرك ايدو علي وشها : ملامحك حلوه اوي
ريم برعشه : شكرا
ادهم : مالك بتترعشي كده لي
ريم : ممكن اسأل سؤال
ادهم : قولي
ريم : هو انت كده
ادهم بعدم فهم : كده ازاي
ريم : يعني مره عصبي ومره مش مفهوم ومره طيب
ادهم وبيملس علي شعرها : اسمعي الكلام وانتي مش هتشوفي عصبية ،، وفي الكام ساعة الي عدو دول عرفتي اي كمان

 

 

 

ريم : لا معرفش وابعد بقا انت مضايقني
ادهم : انا اعمل الي انا عايزو مفهموم
ريم : بص اهو اتعصبت
ادهم : ششش خلاص نامي
_:.
ادهم : انتي راحه فين تعالي نامي هنا وبيشاور جمبو علي السرير
ريم : لا انا هنام علي الارض
ادهم : براحتك بس متندميش وبيروح في النوم
_______________________________________________
8:00 AM
ادهم بيصحا وبيحس بإيد ناعمه علي كتفو
وبيلاقي ريم حضناه
ادهم : يخر*بيتك انتي اي الي جابك هنا
ادهم وبيدقق في ملامحها : ملاك نايم يارب
ريم بتصحا علي صوتو وبتلاقي نفسها حضنااه
ريم بشهقه : يييههه انتتت اي الي نيمك جمبي
ادهم : انا برضو
ريم : قصدك اي

 

 

 

ادهم بغمزه : انتي فاهمة قصدي بقا
ريم بتوتر : لا واللهِ انا جسمي وجعني اوي من الارض بس فا استنيتك تنام وج..
ادهم : ششش خلاص انا الي اسف ان اتكلمت يخر*بيت رغيك
قام من جمبها ودخل الحمام غسل وشو ونزل يفطر
وريم استنيتو لغايه ما خلص وغيرت هدومها الي اتقطعت
_:.
سامر : اومال فين ريم منزلتش معاك لي
ادهم : هي اسمها ريم
سامر : انت كمان متعرفش اسمها
ادهم : ومكننش عايز اعرف
بعد دقااايق
_:.
وبتنزل ريم وهي لابسه فستان احمر يخطف القلب وفرده شعرها
سامر : تعالي ياريم يحبيبتي افطري جمب ادهم
ريم : حاضر
وبتبص ل ادهم وتفتكر الي قالهولها
فلاش باك

 

 

 

ادهم : بصي ياحلوة من بكرا زيك زي الخدام هتشتغلي في البيت زيهم وهتكلي معاهم ومشوفكيش قاعده معانا علي السفره يعني مش هتخرجي من الاوضه غير في الحاله دي وياريت جدي ميعرفش ان انا الي قولتلك وان دا من اردتك عشان مزعلكيش مني مفهوم
بااااك
ريم : لا انا هجيب الاكل معاهم
سامر : اقعدي يابنتي انتي عروسه وبعدين الخدام جهزو الاكل
ريم بخوف من ادهم : طب انا هروح اكل معاهم
ادهم : اقعدي ياريم واخلصي
ريم بإستغراب بتقعد جمبو وبتكلمو بشويش: هو انت مش قولتلي اكل مع الخدام
ادهم : وانتي بتسمعي الكلام اوي،، خلاص كلي وانتي ساكته بقا
ريم : طيييب

 

 

 

علي : انا ابقا علي اخو ادهم وبيشاور عليه
ريم بإبتسامه : اسمك حلو
علي : انتي احليَ
ادهم بزعيق : قوم يلا عشان اتأخرنا علي الشغل
علي : حاضر يا عم براحه،، لما اجي بقا نبقا نكمل تعارف
ريم بضحك : انت لطيف اوي ياعلي
علي: كلهم بيقولو كده برضو
ادهم : انت يازفت يا عليييي
علي : حااااضررررر
________________________________________
سما : ادهم شويه وهيجي الشركه هو واخوه ومحدش هيفضل في البيت غيرها هي و سامر
مجهول : متأكده ان مفيش حُراس علي القصر

 

 

سما :لا مفيش روحتلهم من حوالي سنه مكنش فيه
مجهول : وانتي اي الي ضامنك ياحلوه انو مجبش حُراس
سما : متخافش من بعد موضوع ملك مبقاش يثق في حد
مجهول بتعجب : ملك!
سما : ايوا دي واحده كان بيحبها بس خانتو الهبله بقا الي زي ادهم دا يتخان ،، المهم يعني ان هي كانت بتستغلو هي و واحد من الحُراس كان بيساعدها علي كده فا مبقاش يثق في حد منهم
مجهول بإستفزاز : يعني ملك زيك كده
سما : اخرصص ياحيو*ان انا مش زيها انت عارف كويس ان دا حقي وبخدو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية عوضي)

اترك رد

error: Content is protected !!