روايات

رواية احببت مجنونة الفصل الثامن 8 بقلم نجمة براقة

رواية احببت مجنونة الفصل الثامن 8 بقلم نجمة براقة

رواية احببت مجنونة البارت الثامن

رواية احببت مجنونة الجزء الثامن

احببت مجنونة
احببت مجنونة

رواية احببت مجنونة الحلقة الثامنة

احمد بيجري في المستشفى _ هشام، ماما فين ايه اللي حصل
هشام _ اهدي يا احمد هي كويسه بس تعبت شويه
احمد _ يعني ايه تعبت شويه فين الدكتور، ياسمين فين
هشام _ الدكتور لسه جوه وياسمين هناك اهي
احمد يروح لها _ ايه اللي حصل لماما
ياسمين ببكاء _ انا السبب انا اللي زعلتها بس والله ما كان قصدي، وبتتفاجاء بقل’م علي وشها من احمد
هشام يشوف اللي حصل ويجري عليها يوقف قدامها
احمد _ زعلتيها وانتي عارفه انها تعبانه وعندها القلب، وسع يا هشام خليني اخل’ص عليها
ياسمين ببكاء _ والله غصب عني
هشام _ انت بتضر’بها ليه، هي ذنبها ايه
احمد _ اضر’بها واق’تلها كمان عشان مش اول مره تحصل منها، عيله تافهه ومبتكبرش
هشام _ استهدى بالله تعاله معايا، مي! هي راحت فين، وسابتها لوحدها
الممرضه _ لو سمحتو صوتكم عالي وهنا في مرضا
هشام _ حاضر، ممكن تهدا بقا
احمد بدموع _ مش ههدي غير لما اطمن علي ماما، لو حصلها حآجه انا مش هسامحك يا ياااسمين فاهمه
ياسمين تطلع تجري بره المستشفي
هشام_ ياااخي بقا، اختك ممكن يحصلها حاجه دي طلعت علي الشارع، روح الحقها
احمد_ لا يا هشام مش فاضلها دلوقتي المهم ماما
هشام_ يوووه وسع وبيجري ورا ياسمين

 

 

 

في الشارع
هشام_ استني، ياااسمين بلاش لعب عيال بقولك. لكن هي تكمل جري ومتردش عليه وهو بيجري بكل قوته لغيت ما لحقها
ياسمين بغضب _ انت عاوز مني ايه ابعد عني
هشام _ مش هبعد وارجعي معايا يلا بلاش جناان
ياسمين_ انت ملكش دعوه بيه انت مين اصلا انا معرفكش
هشام بغضب _ ياسمين مطلعنيش عن شعوري وارجعي معايا
ياسمين_ انت لو ممشيتش انا هصو’ت والم عليك الناس
هشام_ صو’تي مستنيه ايه، تعالي بقا وبيمسك ايدها ويشدها منها
ياسمين_ سيب ايدي الحقوووني.
بيوقف قدامهم شوية شباب
الشاب _ انت عاوز منها ايه
هشام _ ملكش دعوه ابعد عن وشي
الشاب _ يا بجاحتك يعني خا’طفها وكمان بتبجح خد وبيديلو لكم’ه في وشه، و بقيت الشباب اتلمو عليه، وزي ما بيقولو الكتره تغلب الشجاعة، هما قدرو عليه
ياسمين بصر’يخ _ سيبوووه، يا هشام، اضربهم الحقوووو’ني
إحدى الشباب’ انتي بتصوتي عليه يابت، دا كان بيخط’فك
ياسمين تدخل وسطهم وتذقوهم،_ مكنش بيخط’فني دا خطيبي يا بها’يم
الشاب _ تعرفي لو انتي مش بنت كنت عرفتك مقامك،
مراد من بعيد _ هشام يا ولا’د الكل’ب وربنا ما هتكون فيكم حته سلي’مه وبيجري بسرعه بيخبط فيهم كلهم بحكم انه رياضي،

 

 

ياسمين ببكاء _ هشااام انت مو’ت
هشام بألم _ منك لله يابعيده ااااه
ياسمين ببكاء_ الحمدلله طلعت عايش، قوم ونبي
هشام بألم _ ياريت، امو’ت وارتاح من شو’فتك يا متخل’فه ااااه
ياسمين_ اااه ساعدني انت تقيل اوي
مراد بيخلص ويروح عند ياسمين وهشام وبز’عيق _ انا قووولتلك البت دي مش هيجي من وراها خير، طيب وربنا ما يحصله حآجه لا اعل’قك من رجل واحده
ياسمين بز’عيق_ وانت ما’لك اصلا هشام لم صاحبك احسنله
هشام_ امم انتو مين انا فين
مراد_ الواد اطر’ش وعمي كمان، عمي يا’بت العم’يه
ياسمين تفتكر امها _ ماما احنا نسينا ماما، قوووم بقا خلينا نشوفها
مراد بعصبيه_ يعني غ’بيه وقولنا ماشي انما كمان عمي’ه مش شيفاه متفكك ازاي دا ولا سمكري هيعرف يلمه علي بعضه، تاني
ياسمين تبص لهشام والدموع في عنيها وتقعد جمبه وتحط ايدها علي راسه، ياريتني ما شفتك، عاجبك كده
هشام_ مراد حوشها يا مراد، ولا اقولك بلغ عنها دي متنفعش تعيش وسطنا
في المستشفي
مي تفوق وببكاء_ يا مصيب’تي عملت ايه ياب’ن الك’لب عملت اييه
وربنا ما هسيبك

 

 

 

يدخل هشام متسند علي ايد مراد و ياسمين،
مراد _ حد يلحقنا الواد هيمو’ت
ياسمين تضر_به _ متفولش عليه
هشام بوجع _ خايفه عليه بجد
ياسمين ببكاء_ ايوووه
مراد_ بلاش عياط انا مش طا’يق نفسي وروحي اندهي الدكتور
مي تطلع من الغرفة بسرعة وبتتفاجاء بمنظر هشام،
مي _ يا مص’يبتي ايه اللي حصل
مراد يميل عليها بإبتسامة_ يالهوي علي اللي حصل
مي بذهول_ ايه اللي حصل، سيب ده وبتذق هشام، وقولي ايه اللي حصل
هشام _ اااااه اااه
مراد_ بتعملي ايه يخر’بيتك الواد اتك’سر
مي بترجي _ ونبي قولي ايه حصل انا صحيت لقيت نفسي علي السرير و انت قبلها ب….
مراد بهدوء _ غريبه معقول مش فاكره حآجه خالص دا انتي طلعتي اااخ ههههه
مي بصدمه توقف مكانها
بعد شويه بيطلع الدكتور من عند الام
احمد وياسمين، دكتور طمنا ماما مالها،
الدكتور _ متقلقوش الخطر زال دلوقتى بس ياريت ياريت محدش يزعلها نهائي
احمد يبص لاخته باستحقا’ر نتمنا يا دكتور، نقدر نشوفها

 

 

الدكتور _ ايوه تقدرو بس هي نايمه دلوقتي ياريت من غير دوشه
ياسمين تدخل وتقعد جمبها وتمسك ايديها تبوسها _ سامحيني يا ماما ياريتني كنت انا
الام تبتدي تفوق _ انا فين
احمد يقرب منها ويشد ايدها من ياسمين بغ’ل _ انتي كويسه يا ماما
ياسمين تبعد وتنزل دموعها
الام _ ياسمين واقفه بعيد ليه
ياسمين ببكاء_ سامحيني يا ماما
الام _ تعالي، وبتترمي في حضنها، انتي معملتيش حآجه انا تعبانه بقالي فتره بس مبقولش
مراد_ خير يا دكتور
الدكتور _ بسيطه خالص شوية جر’وح سطحيه
مراد_ طيب الحمدلله، اديك كويس اهو ياعم بلاش دور القت’يل ده وقوم هسهرك حتت سهره كلها موزز
هشام يستنا الدكتور يطلع _ تعال هنا وقولي عملت ايه مع مي ايه المقصود بالي قالته
مراد_ ههههه ياعم سيبك بس وقوم
هشام بجدية _ مراد مبهزرش، ايه اللي حصل
مراد_ولاا حآجه بس انا حبيت اشككها في نفسها شوية وبعدين هفهمها
هشام _ يععني هي فاكره ان حصل حآجه بينكم
مراد _ بظبط
هشام_ يخر’بيتك اجري بسرعة قولها دول ناس شعبين وممكن تحصل مصيبة او تحاول تن’تحر
مراد _ لا ياعم انا لسه شايفه طالعه فو…. يخر’بيتك وبيطلع يجري
مي فوق السطح واقفه وبتبص لتحت وهي بتبكي بحرقة
مراد طلع جري بسرعه لفوق

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية احببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *