رواية شهد الفصل الثاني 2 بقلم يارا عبدالسلام
رواية شهد الفصل الثاني 2 بقلم يارا عبدالسلام
رواية شهد البارت الثاني
رواية شهد الجزء الثاني
رواية شهد الحلقة الثانية
ممكن اقابل معتز بيه …
_اقوله مين يا فندم
_قوليله شهد جياله في حاجه تخص فارس بيه
_اسفه مش هقدر ادخلك من غير ميعاد سابق
_نعم!لا انا لازم أقابله ارجوكى الموضوع مهم جدا ابوس ايدك خليني أقابله
_طيب استنى ثوانى
السكرتيره دخلت وخرجت بعد خمس دقائق
_اتفضلي بشمهندس معتز مستنيكي..
خبطت الباب ودخلت وانا مش عارفه ابدا منين ولا اقول اي كنت متوتره وخايفه كنت بفكر اجري واروح البيت ومش عوزا حاجه تاني اتوترت اكتر لما شوفته معقول دا الشخص اللي فارس دائما خايف منه صدقت كل كلامه عنه في اللحظه دي قلبي كان بيدق بعنف من الخوف والتوتر
فقت من سرحانى على صوته الغليظ اللي كان لايق على شكله وهيئته وهيبته
_هتفضلي واقفه كدا كتير اتفضلي قولى اللي عندك اللي يخص فارس
_احم انا انا اسمي شهد وابقى مرات فارس
_اي!مرات مين فارس انتى قصدك فارس اخويا متجوزك انتى
_ايوا متجوزني انا وكمان في حاجه كمان
بصلي بغموض:اي هى
اتوترت وكنت خايفه من هدوءه:انا انا حامل من فارس وهوا سابني ومش عاوز يعترف بيه مع اننا متجوزين عند مأذون
_اي انتى شكلك بتهزري يا بت انتى انتى مفكره الدور اللي داخله فيه دا انا هصدقه فارس متجوز وبيحب مراته
قرب مني وانا كنت مصدومه ورجلى مش شايلاني مسكني من شعري بعنف وانا كانت دموعى نازله على وشى :انتى مين باعتك يا بت
_مفيش حد باعتني والله حتى جيب فارس واسأله
في نفس الوقت دخل فارس واتصدم
_شهد!؟
شهد بصتله بدموع انت كنت المده دي كلها بتخدعني ومفهمني أن حياتك صعبه وانت متجوز وبتحب مراتك انت لي عملت معايا كدا
معتز بعصبية:انت تعرف البنت دي انت متجوزها فعلا
وحامل منك
فارس بص في الأرض ومش عارف يقول اي بصلي وقرب مني بعصبية:انتى اي اللي جابك هنا انا مش حذرتك مره اي اللي جابك
_انت مفكر انك هتتسلى بيا شويه وتبيعني انا عمري ما كنت اتخيل انك بالوقاحه دي بجد انا بندم عاليوم اللي سلمتك فيه نفسي تحت مسمى الحب انت رخصتني قدام نفسي انا بكرهك على قد حبي ليك
_انتى اللي اختارتى كل دا بكيفك انا مضربتكيش على ايدك
_للاسف كنت عاميه ومش شايفه غيرك ..
بصيت لمعتز اللي كان واقف بعصبيه:انا كنت مراته على سنه الله ورسوله يعني ابنى اللي منه دا بالحلال ارجوك انا مش طالبه منك غير أنه يعترف بابنه قدام الناس انا مش عوزا حاجه من الدنيا ارجوك ساعدني ومش هتشوف وشي تاني
معتز حس أن اخوه فعلا ضحك عليها وأنها مظلومه …
فارس قرب منها بغضب ومسك أيدها بعصبية:ممكن تتفضلي تمشي ونتكلم بعدين
_انا مش عوزا اتكلم معاك ولا عوزا اشوف خلقتك انا كل اللي هاممني دلوقتي ابنى اللي بطنى اللي انت حكمت عليه وعلى أمه بالاعدام انت واحد عديم الضمير
في الوقت دا دخلت بنت
_فارس حبيبي انت هنا
كانت بنت جميله وملامحها هاديه ورقيقه شهد بصتلها بذهول وبصتله وهى مش مستوعبه اللي بيحصل ازاي قدر يخدعها بالسهولة دي باسم الحب قد اي هى طلعت هبله وصدقته وفرطت في شرفها بسببه..
البنت قربت من فارس وباسته من خده :حبيبي بقالى فتره مستنياك في المكتب وانت مجتش
_احم ساره حبيبتي كان في شوية شغل مع معتز روحى انتى وانا جاي وراكي
_ماشي يا حبيبي
وبصتلى من فوق لتحت ومشيت من غير ما تعلق..
انا سبتهم واقفين ومشيت وانا حاسه الدنيا كلها بتلف بيا دموعى نزلت بغزاره وقلبي بقاش مستحمل كنت ماشيه تايهه فجأه دوخت ووقعت …
السكرتيره جريب عليها وفضلت تصرخ فارس ومعتز خرجوا من المكتب وجريوا عليها وكان فارس خايف عليها جدا
_شهد شهد فوقى
كانت فاقده للوعى ساره جت
_في اي مالها ومين دي
معتز:مش وقته
بعد فارس عنها شالها بين ايديه وبص عليها وحس أنه عاوز يقتل اخوه …
راحوا المستشفى اللي كانت قريبه منهم
دخلوها اوضه الكشف
الدكتور:مين جوزها
معتز:انا….
فارس وساره بصدمه:اي!!
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية شهد)