روايات

رواية احببت طفلتي البريئه الفصل السابع 7 بقلم شهد هاني

رواية احببت طفلتي البريئه الفصل السابع 7 بقلم شهد هاني

رواية احببت طفلتي البريئه البارت السابع

رواية احببت طفلتي البريئه الجزء السابع

احببت طفلتي البريئه
احببت طفلتي البريئه

رواية احببت طفلتي البريئه الحلقة السابعة

براق:منامش طول اليوم وقاعد يتأمل ابرار وقال ي ترا ي
ابرار حصلك اي خايف لا يكون شاكي في محله بس انا عمري
م اخليكي تحسي الاحساس دا.
ابرار: قامت مفزوعه هي بتقول انا مش موته لالالالالالالا هو
كان عمو عاوز يقط’ع هد’ومي وفضلت تعيط وتقول مش
عاوزة اروح السجن.
براق قام بسرعه:وشال أبرار علي رجله وقال بس اهدي
خلاص محدش هيقرب ليكي ومش هتدخلي السجن عشان
انتي مش عملتي حاجه بس اهدي انا معاكي ومش هسيبك
وهنسافر النهارده ومش هتشوفي حد منهم التاني.
ابرار:هديت وقالت بس انا عمري م هقدر انسا الي حصل ي
بابا انت متخيل اني عمري م عرفت امسك سك’ينه عشان
ققطع بيها حاجه ف انا دلوقتي مو’ت شخص انت مصدق
وفضلت تعيط.
براق بحب:خدها في حضنوا جامد وقال مين قالك انوا ما’ت
هو عايش رجالته لحقوا وكمان احنا هنمشي ونسيب البلد دي
كلها.

 

 

 

ابرار:رفعت راسها وقالت بجد هنمشي من هنا.
براق:اها ي حببتي يلا قومي كدا عشان نجهز.
ابرار:قامت وبصت علي هدومها لقتها متغيره ف بصت لي
براق بكسوف وقالت احم هو لبس الي عليه دا اتلبس ازاي ي
بابا.
براق بضحك: جارت زين جت وغيرت ليكي متقلقيش ي عني.
أبرار بكسوف:قالت بطفوله من قالك اثلا اني مكثوفه انا مش
مكثوفه خالث انا هخش بقا اغير عشان نمشي من هنا
بسرعه.
براق:متخافيش من اي حاجه طول م انا موجود ومعاكي ي
ابرار.
ابرار:حاضر.
زين:صحي وقال جهزت كل حاجه ي صاحبي المهم مش
تطول هناك انت عارف اني مليش حد غيرك.
براق بحب اخوي:ان شاء الله مش هطول لو طوله ابقا تعالي
انت منتا عارف بابا الله يرحمه سابلي شركاته في امريكا
وابن عمي بيدرها ف هروح هناك اشوف الدنيا وانت هنا خلي
بالك من المستشفي.
زين:من عيوني ي صاحبي متقلقش المهم خلي بالك من
نفسك وبي ابرار وطمني عليكوا.

 

 

 

 

ولسه براق هيرد علي زين كانت ابرار طلعت وقالت بابا.
براق وزين:بيلفوا شافوا طفله في هيئة ملاك وقالوا مشاء الله
اي جمال دا.
ابرار:شعرها اصفر وطويل كانت فرد ولابسه فستان وصندل
وكانت جميله خالث.
براق:قال اي جمال دا ي برار امريكا هتغير منك.
ابرار:هتغير مني انا دول هناك صواريخ مصر العربيه دا انا
خايفه انك تشقط من هناك وتجوز وتجبلي مرات اب ههههه.
زين ضحك:وقال أنا لازم اخلي مراتي المستقبليه تتوحم
عليكي عشان تجيب زي سكرك دا.
ابرار وهي بتقلده: انا لازم اخلي مراتي المستقبليه تتوحم
وتجيب زي سكرك دا وراحت قايله هو اي اصله دا ي عمو
الجدع انا مفيش من ابرار اتنين.
براق بضحك:لسانك دا بدوا يتشال مش معقول طفله عندها
8السنين وبالفظاعه دي.
ابرار بحزن:الي عاشت الي عشتوا ليها تعيش في سن مش
سنها وقالت يلا عشان نمشي.
زين:نزل علي رجليه وقال تعرفي ي ابرار انتي خدتي قلبنا
كلنا وانا موجود مع براق لو احتجتي اي حاجه.
ابرار بضحك:ونبي ي ابو عين زرقه انت الي اخدت قلبي مش
عارفه اي الحظ دا مش كونت اكون كبيره شويه.
براق بغيره:عيب الي بتقولي دا ي ابرار يلا عشان نلحق طياره.
ابرار: ي الهووووتي سلام ي زينو الراجل اتحول ومشيت مع
براق وحطت ايدها في ايده.

 

 

 

براق:بصلها وسرح وقال اي الي انا بفكر في دا دي طفله اكيد
مشاعري اتجاهه حب ابوي ولا يووووه بقا.
وصلوا طياره ابرار خايفه تركب تقول لا ونبي بلاش
تعالي ناخذها مواصلات احسن.
براق بضحك:مش قادر هنروح امريكا مواصلات بصي
هشيلك وانتي غمضي عينك ومش هتحسي بحاجة.
ابرار:استعينا بالشقة بالله يلا.
براق:شال ابرار وطلع بيها وقال فتحي عينك وصلنا
وقاعدنا كمان علي كرسي هههههه.
ابرار:بصت لطياره بذهول وقالت واو دي اجمل من البيت
الي عايشه في.
براق:هموت ي خريبتك ههههههههههه يلا قعدي بقا عشان
مشوارنا طويل.
ابرار:قاعدت وبتغني وبتقول
طيري طيري يا عصفورة .. نادين
طيري طيري يا عصفورة .. انا متلك حلوة صغيورة
بركض فوق حفاف الزهر..حجر عا ميات النهر
وبخبى بشعرى بشورة
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى
طيرى ..طيـــــرى ..
يا عصفووورة

 

 

 

بيتك يا عصفورة وين ..ما بشوفك غير بتطيرى
ما عندك غير جناحين..حاكينا كلمة صغيرة
ولو سألونا منقلون..ماحاكيتنا العصفورة
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى
طيرى ..طيـــــرى ..
يا عصفووورة
انتى وكل الأهل صحاب..تحكى شو ما عملنا
لعبنا درسنا بكتاب ..واتشيطنا وأكلنا
وما شوفناكى وشوفتينا..كيف عرفتى يا عصفورة
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى
طيرى ..طيـــــرى .
.
يا عصفووورة
خبيناكى بقلب الدفتر ..صورة صغيرة عا ورقة
انتى الحرية الـ عم تكبر..بلادك ها السما الزرقا
والسما كبيرة وبعيدة ..وحدا وجوانح عصفورة
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى
طيرى ..طيرى.. طيرى ..طيرى

 

 

 

طيرى ..طيـــــرى ..
يا عصفووره وقالت بصوتها كله في طياره انا ال عصفوره
الحره الي هطير وهحارب المجتمع وهحارب اخويا وبكرا
ابقا حاجه كبيره وهو يتمنى يرجع الايام ويحافظ عليا
بس هيكون فات الاوان فات الاوان.
الكل في الطياره سقفه ليها وعلي صوتها الجميل مع انها
مغنيه اغنيه طفوليه.
براق:الله الله اي صوت جميل دا ياهاااا بقا لو حفظ اغنيه
بتوع الناس القديمه.
ابرار: كونت حافظه بس بنسا وبحسن حظها كان مغني
موجوده في الطياره وراح عند ابرار وبراق.
المغني:احم ي استاذ دي بنت حضرتك انا المغني ومترجم
الاغاني بالغه الاجنبيه واتشرف اني اخد بنت حضرتك
من ضمن المواهب.
ابرار بفرحه وصدمه:قالت أنا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية احببت طفلتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *