روايات

رواية كانت وصيتي الفصل السابع 7 بقلم شهد هاشم

رواية كانت وصيتي الفصل السابع 7 بقلم شهد هاشم

رواية كانت وصيتي البارت السابع

رواية كانت وصيتي الجزء السابع

كانت وصيتي
كانت وصيتي

رواية كانت وصيتي الحلقة السابعة

كنت باكل ولقيت واحد داخل وبيقول
احمد . راي عروستنا اي بقي
مراد .بابااااا
احمد . حبيب بابا
بابا إزاي وانا موجود
ادهم بزعيق .انت عبيط اي اللي يخليك تشيل ابني واي بابا دي يا حور
احمد .وانت مالك يا استاذ انت
ادهم .جوزها
احمد .قصدك هتطلقها
ادهم .لا ده انت عاوز تتربي بقي واديتله بالبوكس في وشه ؛ واخدت حور علي اقرب اوضه
ادهم .هيا وصلت للدرجه دي يا حور

 

 

حور. ده حقي وإنت هتطلقني
ادهم بزعيق .والله يا حور لو قولتيها تاني مش هتعرفي اي اللي هيحصلك
حور. هتتجوز عليا زي ما عملت صح
ادهم .انتي تبطلي تخلف بقي انا ده كله عملت علشانك وعلشان كنت عارف انك هتبقي حامل مني ؛ انا استحملت كتير ومش راضي اقولك
وفي الاخر عاوزه تطلقي علشان تتجوزي المتخلف اللي برا ده
حور. المتخلف ده كان بيراعي مراد
ادهم .ما انتي السبب في ده كله اخدتيه ومعرفتش ليكي طريق بعدتي عن المحافظه خالص ملقيتكيش في اي مكان وعاوزاني اعمل اي بعد كده
حور. متعملش حاجه ابعد عني بس
ادهم .مش هبعد يا حور واللي برا دي ان مطلعش من هِنا مش هيشوف برا تاني
شوفته وهو طالع برا واكيد كان هيتخانق مع احمد
حور. استني يا ادهم بس مش هينفع تتخانق معاه اهدي بس
ادهم .وبعدين ازاي مراد يقوله لبابا
حور.انا بس عاوزه انام يا ادهم
لقيتها نامت ولقيت مراد جاي ليا
مراد .انت ليه ضربت بابا
حور .حبيبي اللي برا ده مسمهوش بابا
مراد . امال لي هو قالي قولي يا بابا يا امبارح

 

 

حور. انت قولت اهو امبارح يعني وقت وخلص خلاص وكان هزار اللي جمبي ده بابا الحقيقي
مراد .يعني انت بابا الحقيقي
ادهم بضحك .اه انا بابا الحقيقي
لقيته جيه وحضني يعني اخيرا هقول بابا
ادهم .اه اخيرا هتقولها
وبعدين بصيت لحور علي موقفها اللي عملته معايا انا ومراد .
مراد .يلا بقي يا بابا احكيلي حدوته
حور. بقي كده يا ميمو يعني أنا اللي بحكيلك كل يوم
مراد .خلاص زهقت انا عاوز بابا
ادهم حكيتله اي حكايه ونام في حضن
….
صحينا الصبح وكانت حور ومراد جوا
ادهم .خد هنا تعالي ؛ قولتلي بقي انك عاوزني أطلق مراتي
احمد .هو بعد البوكس بتاع امبارح ده عاوزني انطق حتي
ادهم .جدع كده تعجبني ؛ انت بقي اتقدمتلها ازاي وانت عارف انها متجوزه
احمد.بصراحه كده لا أنا ولا حور اصلا بنطيق بعض بس هيا قالتلي إن لو معملتلهاش طلبها هتقول انا عملت
ادهم .وانت عملت اي بقي
احمد .لا يا عم مش هقولك
ادهم .فاكر البوكس بتاع إمبارح
احمد .لا وعلي اي ياعم كان في طقم كوبايات غالي اوي علي ماما فانا اللي كسرته وامي لما عرفت انو اتكسر حلفت بالله وقالت انو لما تعرف مين اللي كسره هتبيته برا البيت ؛ يرضيك ابات برا البيت وانا معنديش حد
ادهم .كمل وبعدين
احمد .من سوء حظي حور شافتني في نفس اليوم اللي انت جيت فيه انا كسرت طقم الكوبايات وانت جيت بعدها وقالت هتعمل ليا مصلحه مش هقول لو معملتش هقول
ادهم .اه وقالتلك بقي علشان ادهم جيه تروح انت ممثل يعني أن انت هتتقدملها
احمد .عليك نور
ادهم .وبالنسبه لمراد اقنعته ازاي

 

 

احمد.جابتله مصاصه وقالتله والدك الحقيقي جاي النهارده بس انت قول لاحمد ده انو هو بابا مقابل اديك المصاصه بس النهارده بس
ادهم .دي عاوزه تنتقم بقي
احمد . معرفش وانا مالي
ادهم .طيب امشي بقي انتي
احمد .مش هتقول لامي انو انا اللي كسرت طقم الكوبايات صح
ادهم .لو قولت لحور انو انا عرفت هقولها
احمد .متخافش يا اخويا سرك في بير مش هقولها
ادهم .وهتروح تقول لحور انو انا **********
وانو لسه مت***
احمد. مقابل اي
ادهم .مش انت دكتور زيي
احمد .ايوه
ادهم .هجيبك تشتغل معايا في القاهره
احمد .حيث كده ماشي انا رايح
….

 

 

حور. لا مستحيل ازاي
– زي ما بقولك كده
– الحقي
….
ياتري ادهم قال اي لاحمد علشان حور تعمل كده ؛ وايه اللي حصل علشان الشخص ده يقول الحقي _اكيد هيبقي اوضح البارت اللي جاي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية كانت وصيتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *