رواية وريثه العرش الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية وريثه العرش الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية وريثه العرش البارت الخامس
رواية وريثه العرش الجزء الخامس
رواية وريثه العرش الحلقة الخامسة
*في فيلا الراين*
مليكه : الوووو بت يا مرياااااام بتتت
مريم : الو يا ذفته في ايه عالصبح صحيتيني من احلي نومه
مليكه : كلمي بقيت الشله انا عايزاكو كلكو تحضرو والي هتسافر وتيجي تيجي انا محتاجاكو اوي كلكو انتي وحور وايه وندى ويمنى ونور ورحمه وحبيبه كلكوووووو محتجاكو
مريم : في ايه يابت الهبله انتي انتي اتهبلتي صعب اوي يا مليكه دا
مليكه : والنبي يا مريم حاولو ارجوكي
مريم : حاضر هقلهم كلهم ونشوف
مليكه : ماشي تسلمي ♥️
**********************
ليأتي الصباح وليكن ببهجه لبعض الناس وايضا بحزن لبعض الناس فهناك قلوب تكسر وهناك قلوب تبني عالثقه والامل
ضياء لم يذهب الي المنزل لمده يومان وكان يفعل معظم المحرمات منها شرب الخمر ولعب القومار وايضا ينم مع النساء
كان ضياء في ملهى ليلي ليرن هاتفه
ضياء : الو ايه يا فارس
فارس : فينك ياذفت
ضياء : انتا مالك تعوز مني حاجه
فارس : اه ابوك عايز يشوفك يا استاذ يا محترم من ساعت منتا مشيت وهوا محجوز في المستشفي وانتا السبب
ضياء بخضه: في المستشفى ليه
فارس : كان هيجيله جلطه في القلب بس لحقناها
ضياء بحزن : ربنا يشفيه انا مش جاي سلام
وليغلق ضياء الهاتف
فارس ليغلي دمه الان فمسك الهاتف والقاه علي الحائط بكامل عزمه
فارس : غبييييي هتفضل غبييييي يا ضيااااء واننااااانيييي
*في المستشفى*
ابراهيم : انتا جيت يا احمد
احمد : اه يا حاج انا موجود اهو
ابراهيم : اكتب ورايا يبني وركز كده وفوقلي عشان اقلك كلمتين تكتبهم قبل مموت وتبقا دى الوصيه اكتب ………….
بعد عده ساعات يذهب احمد الي الشركه
ليأتي سيف الي المستشفى لوالده ليتطمأن عليه وعلي صحته واتئ معه ياره ابنه اخيه وهوا ضياء
ولكن للقدر والنصيب شيئ اخر فعندما دخلو الي المشفى قد اطلق جهاز دقات القلب صافره الموت وهوا ان قلبه لم يعد حي 💔
ليأتي الممرضين والاطباء بسرعه فائقه ليفعلو صعقات كهربائيه ولكن عمره انتهي هنا 💔
سيف بدموع : لااااااااااا ابوياااااااااا فوق يا حاج والنبي
لتأتي مليكه في زياره لوالدها هي وامها وفارس
ليرو سيف يبكي ولكن لم يصدقو احساسهم
مليكه بدموع : سيف بتعيط ليه اوعا كده هروح اشوف بابا
سيف ببكاء : معتش في بابا يا مليكه اههههههههههه
مليكه ببكاء لم تصدم بعد : لا انتا اكيد غلطان بابا كان كويس امبارح ومفيهوش حاجه انا متأكده ان في حاجه لا استحاله
لتذهب لوالدها لتجدهم يغطو له وجهه فتكشفه بسرعه البرق وتجلس بجانبه
مليكه ببكاء هستيره وسط شهقاتها : لاااااااااا اههههههه يا بابا لااااا والنبي امال مين هيحميني من العالم القاااسي دا هتحمى في مين ياااا بوياااااا اههههههه والنبي متسبنيش زي ما مروه سابتني ومشيت انا اتكسرت بعدها اوي بس انا كده بعدك معتش هيبقا ليا وجوووود قووووم فوق والنبي اكيد نايم او غيبوبه او مغمي غليه حاولو تفوقو لتذداد شهقاتها وبكائها
لتضع وججها علي صدره وتبكي بحرحقه رهيبه
كل هذا تحت انظار فارس الذي اصبح وجهه مليئ بالدموع فهو لم يستحمل صدمات اكثر فخرج خارج الغرفه
فارس في الخارج ببكاء : اههههه يا بويي سبتني ليييييه ومشيييييت اههههه 💔
ليأتي ضياء ليزور والده ليتفاجأ بفارس يبكي امامه وبحرقه كبيره
ضياء بصدمه : فارس انتا بتعيط ليه ها بابا كويس مش كده
ليمسكه فارس من ياقه قميصه ويقول : ضيااااء انتا السبببب اههههه يا بوياااااا ليتركه ضياء مسرعا ويجري للداخل
ضياء : ابوووووي يا ابوووياااا لاااااا ببكاء اهههههه ليه كده يا بويا مشيت وانتا زعلاان مني لييييه اهههههه والنبي متمشي يا بويا اصحا اضربني زعلني اعمل الي انتا عايزو بس متمشيش اههههههه 💔
كل هذا تحت انظار مليكه الباكيه التي متمسكه بيد والدها وكأنها طفله قد تاهت ولا تعرف اي احد سواه وامها التي لم يجف سنتي متر واحد من وجهها عن البكاء وسيف هوا الذي كان متلقي الصدمه وجهه خالي عن المشاعر لا يبكي لا يتحدث خالي تماما 💔
***********************
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية وريثه العرش)